Aihe: Fist in Fetus
1 2 3 4 5 611 12 13 14 15
John Titor
03.06.2007 12:12:14 (muokattu 03.06.2007 12:15:43)

No Huh huh.

En minä jaksa sen kummemmin lähteä perustelemaan ja oikeuttamaan mielipidettäni. Jos soitan bändissä joka soittaa tietynlaista musiikkia, se ei ainakaan käsittääkseni poissulje sitä että voisin pitää ja (jopa) ymmärtää muunkinlaisia musiikkityylejä.

En mä niin ole väittänytkään. Kerroin vaan että kyllä mun korvaan toi teidän bändi kuulostaa huomattavasti synkemmältä. Monet alitajuisesti ajattelevat että kaikki pyrkivät samanlaiseen lopputulokseen jos jotain yhdistäviä tekijöitä löytyy johonkin tutumpaan asiaan - tällöin kaikki, mikä poikkeaa tutusta jutusta, tulkitaan helposti kuraksi.

"Ihan hyviä periaatteessa" = Ideoitten seassa vinkeitä juttuja, mutta ei toimi ja tuntuu irrallisilta elementeiltä.

Ja juuri tästä syystä olisin ollut kiinnostuneempi kuulemaan tarkemmin mitä juttuja? Jos tarkoitat jotain tiettyjä kohtia, niin voi olla että ne on ihan tarkoituksella tehty irrallisen kuuloisiksi. Jos taas kyse on jostain yleisestä ongelmasta, johon ei enää itse osaa kiinnittää huomiota, on kiva kuulla jonkun sellaisen huomioita, joka ongelman erottaa.

Ei pidä ottaa noin pahasti itteensä jos joku vähän kritisoi eikä jaksa siitä sivukaupalla kirjoittaa. Kuitenkin se bottom line on subjektiivinen "eipä nappaa".

En mä tietääkseni pahasti ole ottanut itteeni, enkä mä sua vaadi mitään eepoksia kirjoittamaan (enkä mä sellaista ees voisi tehdä, ajatuskin on ihan absurdi), kunhan ois kiva kuulla ihmisten ajatuksia, erilaisten, myös niiden jotka eivät tykkää. Siksi kai me ollaan tää kirjoitusketjukin tänne perustettu, eikö niin? Voinhan mä hekumoida täällä kun joku kirjoittaa ylistyksiä, mutta miten se vie mitään hommia eteenpäin? Kunnon parjaus kasvattaa perkele - negatiivinen kritiikki se kuitenkin lopulta on sitä rakentavaa.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Räkkipeli
03.06.2007 13:14:15
Mun täytyy sanoa ihan rehellisesti, että tohon musaan jo valmiiksi suhtauduin enemmän huumorilla ja kevytmielisesti, kun sellasiin bändeihin, mitä tosissaan kuuntelen. Ei tätä jotenki voi ottaa nii tosissaan, kun epäilykseni on, että herrat ovat itsekkin tehneet tätä aika pilke silmäkulmassa.

Mutta jos alkaa sitten tosissaan arvioimaan musiikkianne, mielestäni tyylitajunne on niin persoonallinen ja sivuava muista hevibändeistä, että se on jo kornin kuuloista. Esim noi rummut, ne on ihan hirveet. Siis ihan oikeasti. =D Ja kitarat olisi voinut miksata enemmän esille, kun ne ovat aika tärkeä osa tämänkaltaista musiikkia. Soolot kyllä kuuluu, mutta kompit ovat aika heikohkot. Laulu on ihan jees, siihen ei puututa. =)

Siis kokonaisuushan toimii, koska ammattimiehiä kuitenkin lienette, mutta minusta tämä käy paljon parempana huumori musana kun sitten sellaisena, jota kuuntelisi silloin kun on paha mieli tai jotain muuta. Tämä sopii mielialaan "iloinen", ja loistavaa huumoria. =)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
lethus1
03.06.2007 13:21:46
Ja juuri tästä syystä olisin ollut kiinnostuneempi kuulemaan tarkemmin mitä juttuja? Jos tarkoitat jotain tiettyjä kohtia, niin voi olla että ne on ihan tarkoituksella tehty irrallisen kuuloisiksi. Jos taas kyse on jostain yleisestä ongelmasta, johon ei enää itse osaa kiinnittää huomiota, on kiva kuulla jonkun sellaisen huomioita, joka ongelman erottaa.

Ei millään pahalla, mutta tässä se ongelma piileekin. Jos musiikki ei innosta, jätän kuuntelematta. Silloin tarkastelu jää vähemmälle ja pelkästään vikojen penkomisen ja niiden analysoimisen takia ei tule laitettua ripiitille soimaan.

Tai siis, en minä katso paskaa leffaa löytääkseni lisää perusteita siitä miksi se on paska. Waste of time. (ei provoontumista pliis).
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
John Titor
03.06.2007 13:52:51

Ei millään pahalla, mutta tässä se ongelma piileekin. Jos musiikki ei innosta, jätän kuuntelematta. Silloin tarkastelu jää vähemmälle ja pelkästään vikojen penkomisen ja niiden analysoimisen takia ei tule laitettua ripiitille soimaan.

Tai siis, en minä katso paskaa leffaa löytääkseni lisää perusteita siitä miksi se on paska. Waste of time. (ei provoontumista pliis).

Ok, no harm done. Ei siinä mitään, mä taas analysoin paskaa leffaa juuri siksi - mielestäni ainoastaan paskasta voi oppia mitä ei kannata tehdä, hyvästä kamasta on paljon, paljon vaikeampi oppia mitään koska kaikkien osasten täytyy natsata kohdalleen.
lethus1
03.06.2007 14:20:55
Ok, no harm done. Ei siinä mitään, mä taas analysoin paskaa leffaa juuri siksi - mielestäni ainoastaan paskasta voi oppia mitä ei kannata tehdä, hyvästä kamasta on paljon, paljon vaikeampi oppia mitään koska kaikkien osasten täytyy natsata kohdalleen.

Kyllä joo, paskaa leffaa voi analysoida ja oppia sen virheistä, mutta pointti on siis se, ettei sitä paskaa leffaa vartavasten monia kertoja katso vain analysointia / oppimista varten.

No, eniveis, menee jo vähän offtopikiksi.
John Titor
03.06.2007 14:59:25

Kyllä joo, paskaa leffaa voi analysoida ja oppia sen virheistä, mutta pointti on siis se, ettei sitä paskaa leffaa vartavasten monia kertoja katso vain analysointia / oppimista varten.

No, eniveis, menee jo vähän offtopikiksi.

Jepjep. Ei teidänkään musa ihan mun suosikkilistalle mee, mutta diggasin siitä että se oli ihan vitun PAHAN kuuloista, siis niinku oikeasti pahan, ei huonon. Jos diggaisin oikeasti tosi synkästä metallista, diggaisin kyllä varmasti jollain tasolla teidänkin kamastanne.

En tiedä millä asenteella te tosiasiassa musaanne teette, mutta mulle hiipi ensimmäisenä ajatus mieleen, että te ootte sekä tosissanne että vakavissanne. Me ollaan ehkä tosissaan, mutta hmm... en usko että ainakaan Ambitus on vakavissaan minkään suhteen, itsestäni sanoisin samaa vaikka joku muu osaa ehkä sanoa paremmin;)
lethus1
03.06.2007 18:17:33 (muokattu 03.06.2007 18:22:48)
Tattis vaan, mutta eihän meikäläisen bändi liity tähän mitenkään...

Makuasioista ja -tottumuksista kuitenkin on ilmeisesti kyse. Kuuntelen ihan helvetin paljon erilaista musiikkia erilaisien fiilisten takia ja ansiosta. Ei tehdä tästä nyt yhtään monimutkaisempaa ...;)
John Titor
03.06.2007 19:06:21

Tattis vaan, mutta eihän meikäläisen bändi liity tähän mitenkään...

Makuasioista ja -tottumuksista kuitenkin on ilmeisesti kyse. Kuuntelen ihan helvetin paljon erilaista musiikkia erilaisien fiilisten takia ja ansiosta. Ei tehdä tästä nyt yhtään monimutkaisempaa ...;)

Jujjuu. Ja mä en kuuntele musiikkia fiilisten takia käytännössä ollenkaan:D Kaikki ollaan erilaisia. Kunhan vaan annoin vastavuoroisesti pikavaikutelma-palautetta teidänkin musastanne. Elä nyt oo niin vakava;)
lethus1
03.06.2007 20:52:16 (muokattu 04.06.2007 08:04:06)
No hymiönkin pistin!

Edit: ei mitään hajua mistä Titor keksi että kieliposkella -menolla tai "vakavuuden puutteella" olisi jotain tekemistä sen kanssa ettei toimi meikäläiselle. Yhdelläkään sanalla kritisoinut em. asioista mitään, vaan Titor itse oletti näin. Pitäis vissiin olla kirjoittelematta internetsiin kun lyhyestäkin kommentista joutuu vääntämään sata vuotta.
_m_
04.06.2007 04:49:14 (muokattu 04.06.2007 04:49:48)

Noh perkele, vaikka kieli olisi puoli metriä ulkona poskesta niin eipä haittaa. Toimii niin vitun hyvin että oon soittanut kaikille.

Oho, onko kello jo viis.
Real metal for true bastards
Kasperi Tervonen
04.06.2007 20:37:56 (muokattu 04.06.2007 20:43:47)
Perkele, mähän oon tähän aivan koukussa tähän. :D Hommatkaa oikea rumpali ja käykää äänittämässä koko pitkä albumi niin palvon teitä! ...Tai ainakin lupaan ostaa tulevan levynne. :)

Menee ehkä jo vähän perseennuolemiseksi, mutta oma vikanne kun teette noin nerokasta kamaa.

E: Muakin muuten ne lyriikat kiinnostaisivat kovasti.
Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL
cldron
04.06.2007 21:38:48 (muokattu 04.06.2007 21:41:13)
Kovasti täällä on kehuttu tuota kitarointia ja olen toki aivan samaa mieltä, mutta miten tuntuu että nuo kerrassaan loistavat orkesteriosudet olisivat jääneet vähemmälle huomiolle? Intro, Communionin alku ja Confusion saavat meikäläisen kaalissa kohtalaisen häiriintyneitä ajatuksia ja mielikuvia pintaan :D Kerrassaan nerokasta! Tietyt vaikutteet kuuluvat toki mutta eipä tuo haittaa.
Mikäli jotakin negatiivista pitää etsiä, niin nuo rumpusaundit haisevat kyllä pahasti. Konerummuissa tuppaa omaan korvaani olemaan aina tuo ongelma, joten eipä sille mahtane mitään ellette onnistu haalimaan itsellenne oikeaa perkussionistia.
Jatkakaa toki samaan malliin. Tuollainen kieroutunut, rankka ja oikealla asenteella (lue: ette ota itseänne turhan vakavasti) tehty musiikki piristää aina päivää!
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
jigsore
04.06.2007 22:59:22

Kuulostaa koko ajan vaan paremmalta nuo teiän piisit. Saaterin upea kokonaisuus, mielelläni voin lunastaa levyn tuopin hintaan. Jos vaan meinaatte niitä väsätä.

Onko muuten Waltarin Let's Get Crucified tuttu biisi? Kuuntelin tuossa pitkästä aikaa ja huomasin että siinä on tavallaan kiteytetty teidän ep:n olemus, kitarasoolo vaan uupuu :s
Ebb: 01 02 03
jazzmies
04.06.2007 23:26:31
Ihan jännä kasetti, mutta tytöt, kuunnelkaa lisää Milesia...
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
John Titor
04.06.2007 23:40:39 (muokattu 04.06.2007 23:52:46)

Ihan jännä kasetti, mutta tytöt, kuunnelkaa lisää Milesia...

Sinäki siinä saatana!:D Hyvää kesää, oli pääsykokeet sinne sunki laitokselle tänään.

Kuulostaa koko ajan vaan paremmalta nuo teiän piisit. Saaterin upea kokonaisuus, mielelläni voin lunastaa levyn tuopin hintaan. Jos vaan meinaatte niitä väsätä.

Onko muuten Waltarin Let's Get Crucified tuttu biisi? Kuuntelin tuossa pitkästä aikaa ja huomasin että siinä on tavallaan kiteytetty teidän ep:n olemus, kitarasoolo vaan uupuu :s

No nyt kun sanoit niin Waltari on ihan mun suuria suosikkeja:D Kyllä täytyy tunnustaa että ei tässä mitään pyörää olla uudelleen keksitty, vaan mä sain idean orkesterin kanssa touhuamisesta kun kuuntelin joskus syksyllä pitkästä aikaa juurikin Let's Get Crucifiedia ja Death Metal Symphonya. Me vaan yritettiin ikään kuin viedä hommaa astetta pidemmälle ja tuoda uusia, ei niin kuluneita elementtejä mukaan ja saada aikaan jotain hyvän kuuloista, rehellistä ja, kerrottakoon se avoimesti, mahdollisimman epäsovinnaista. Siitä kai kaikki avant garde -tyyppinen paska syntyy, kun vaan kyllästyttää kaikki:D

Kovasti täällä on kehuttu tuota kitarointia ja olen toki aivan samaa mieltä, mutta miten tuntuu että nuo kerrassaan loistavat orkesteriosudet olisivat jääneet vähemmälle huomiolle? Intro, Communionin alku ja Confusion saavat meikäläisen kaalissa kohtalaisen häiriintyneitä ajatuksia ja mielikuvia pintaan :D Kerrassaan nerokasta! Tietyt vaikutteet kuuluvat toki mutta eipä tuo haittaa.

Nyt kiinnostaa että keitä säveltäjiä/mitä musaa sä kuvittelisit vaikutteiksi? Katotaan osuuko maaliin;)

Mikäli jotakin negatiivista pitää etsiä, niin nuo rumpusaundit haisevat kyllä pahasti. Konerummuissa tuppaa omaan korvaani olemaan aina tuo ongelma, joten eipä sille mahtane mitään ellette onnistu haalimaan itsellenne oikeaa perkussionistia.

Kyllä tässä on herännyt ajatus että olis pitänyt tehdä Rhapsodyt ja ottaa joku fucking Fabio kuviin rumpukapulat kädessä, kaikki olisivat kuitanneet rummut sillä:D
No, ei ne rummut loppujen lopuksi niin kovin luonnollisilta tässä genressä ikinä kuulosta - on muuten kovin hassua, että kehuja noista rumpuraidoista on tullut pääasiassa nimenomaan rumpaleilta ja haukkuja muilta.
Rumpukoneen kanssa on vaan niin kiva työskennellä kun sen saa soittamaan mitä päässään kuulee, eikä se ikinä valita että on liian vaikeaa tai nopeaa - vähän niinku Ambitus:D

Jatkakaa toki samaan malliin. Tuollainen kieroutunut, rankka ja oikealla asenteella (lue: ette ota itseänne turhan vakavasti) tehty musiikki piristää aina päivää!

Myöhän jatketaan.
Milkop
05.06.2007 07:39:39

Kolisee kyllä niin maan perkuleesti. Harvemmin sitä näin kovatasoista humppaa Mikseristä löytää. Sopivan nyrjähtänyt meininki, vähän niinkuin Arcturus meets Carnival In Coal meets Strapping Young Lad. Tai jotain :D Tätä kyllä pitää pakkosyöttää kaikille tutuille ja tuntemattomillekin.
Ambitus
07.06.2007 14:56:13

eikä se ikinä valita että on liian vaikeaa tai nopeaa - vähän niinku Ambitus:D

haist huilu!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
John Titor
07.06.2007 20:08:16

haist huilu!

Se maaginen 280 tempoksi kohta:D
jigsore
07.06.2007 22:52:00

No nyt kun sanoit niin Waltari on ihan mun suuria suosikkeja:D Kyllä täytyy tunnustaa että ei tässä mitään pyörää olla uudelleen keksitty, vaan mä sain idean orkesterin kanssa touhuamisesta kun kuuntelin joskus syksyllä pitkästä aikaa juurikin Let's Get Crucifiedia ja Death Metal Symphonya. Me vaan yritettiin ikään kuin viedä hommaa astetta pidemmälle ja tuoda uusia, ei niin kuluneita elementtejä mukaan ja saada aikaan jotain hyvän kuuloista, rehellistä ja, kerrottakoon se avoimesti, mahdollisimman epäsovinnaista. Siitä kai kaikki avant garde -tyyppinen paska syntyy, kun vaan kyllästyttää kaikki:D

Death Metal Symphony In Deep C on meikästä paras esimerkki mätön ja orkesteroinnin yhdistelystä, ei siis niin heikko lähtökohta projektille. Hyvin olette saaneet tuotua niitä muita elementtejä mukaan, epäsovinnaisuudet sulautuvat sinne sekaan oikein hyvin. Onneksi jätitte humppabiitit Waltarille :) Niillä on kyllä menny ne hommat kevyesti mauttomuuden puolelle, alusta asti oikeastaan. Tarpeeksi kuitenkin löytyy niitä hyviä juttuja, että jaksaa diggailla. Teidän proggiksesta ei taas löydy paljoa valittamista, ainoana ehkä nuo konerummut. Mutta niihinkin on ehtinyt tässä tottua ja täytyy sanoa että hyvin olet saanut toteutettua sairaat ideasi, monesti kun tönköt konerummut helposti pilaavat muuten ihan kelpo levyn, esimerkkinä käyköön King Diamondin The Eye.

Mutta mutta, onko uutta matskua jo tekeillä?
Ebb: 01 02 03
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)