Aihe: Vox ac30 kadotti sähköt??
1
hanninen1
01.06.2007 00:43:14
Hei,
Tänään treeneihin mennessä laitoin normaaliin tapaan voxini päälle ja kappas vain, ei mitään elonmerkkejä. kokeilin kaikki mahdolliset asiaan vaikuttavat ulkoiset tekijät, vaihdoin virtapiuhaa, sulaketta jne mutta ei. Siis mikään valo ei välähdäkään eikä eloa laitteeseen tule. Viimeksi kun soitin kaikki pelasi aivan mainiosti.
Ongelmana tässä on se että huomenna (perjantaina) olis illalla keikka joten suomeksi sanottuna kusessa olen. Kellään mitään hajua mistä voisi kiikastaa tai kuka voisi kiireisellä aikataululla sitä huomenna katsoa? tuskin mikään iso juttu siinä on vialla, kun ite ei vaan elektroniikka-puolesta mitään tajua ni ei viittis ruveta availemaan..
Niin ja se on siis uusi kiina-voxi jos joku ihmettelee..

Jos joku asian osaava kaveri haluaa auttaa, maksan kyllä sopivan korvauksen vaivasta, vahvistin on tällä hetkellä iso-roballa että jos asiantun tijoita siellä päin liikkuu perjantaina päivällä niin apu olisi tervetullutta.

kiitos jo etukäteen.

-Niko
niin ja saa laittaa meiliä nikohanninen@yahoo.co.uk
tai soittaa 044-0902992
tai pikaviestillä..
Kiinankeisari
01.06.2007 09:21:52
mulla meni tasuriputki samanlaisilla oireilla.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
hanninen1
01.06.2007 10:27:28
mulla meni tasuriputki samanlaisilla oireilla.

Anteeksi pakko myöntää tyhmyyteni tässä asiassa, mutta kuinka iso homma tollanen on vaihtaa/korjata?
kojones
01.06.2007 10:33:18 (muokattu 01.06.2007 10:36:11)
Anteeksi pakko myöntää tyhmyyteni tässä asiassa, mutta kuinka iso homma tollanen on vaihtaa/korjata?

Vanha pois vetämällä, uusi saman tyyppinen tilalle. Siinä.

JJ GZ34 on ilmeisesti aika hyvä ja edullinen.
Kiinankeisari
01.06.2007 10:38:27
Vanha pois vetämällä, uusi saman tyyppinen tilalle. Siinä.

JJ GZ34 on ilmeisesti aika hyvä ja edullinen.

juu, tuossa voxissa (mulla on siis samanlainen) ainut pikku ongelma on saada se koko vahvistinosa irti siitä combosta, aika paljon ruuveja ja jos sun styrkkari on vanhaa mallia niinku mulla niin kaiutinpiuhat pitää irrottaa kolvaamalla.
hanninen1
01.06.2007 10:40:06
juu, tuossa voxissa (mulla on siis samanlainen) ainut pikku ongelma on saada se koko vahvistinosa irti siitä combosta, aika paljon ruuveja ja jos sun styrkkari on vanhaa mallia niinku mulla niin kaiutinpiuhat pitää irrottaa kolvaamalla.

kiitoksia vinkeistä, siis kyseinen putki todellakin vaikuttaa siihen ettei koko masiinaan tule vairtaa laisinkaan? hmm, joka päivä näköjään oppii jotain uutta..=)
Kiinankeisari
01.06.2007 10:44:40
kiitoksia vinkeistä, siis kyseinen putki todellakin vaikuttaa siihen ettei koko masiinaan tule vairtaa laisinkaan? hmm, joka päivä näköjään oppii jotain uutta..=)

itekkin vähän ihmettelin että miksi ei edes se virtavalo pala ja sillä en uskaltanut ite ruveta röytäämään, vein tv-huollon sedälle naapuriin ja tasuriputki se tosiaan oli pimeänä. pistin samalla koko koneen täyteen JJ:tä ja kyllä on muuten muikea saundi, vielä parempi kuin niillä alkuperäisillä putkilla (päätteessä oli Electro-harmonix ja etusessa jotain kiinalaisia. olisko ollu EI?)
hanninen1
01.06.2007 10:48:05
itekkin vähän ihmettelin että miksi ei edes se virtavalo pala ja sillä en uskaltanut ite ruveta röytäämään, vein tv-huollon sedälle naapuriin ja tasuriputki se tosiaan oli pimeänä. pistin samalla koko koneen täyteen JJ:tä ja kyllä on muuten muikea saundi, vielä parempi kuin niillä alkuperäisillä putkilla (päätteessä oli Electro-harmonix ja etusessa jotain kiinalaisia. olisko ollu EI?)

no pitää tästä lähteä kaupan kautta treenikselle kokeilemaan josko tosiaan olisi noin helposta "viasta"kyse.. Tuhannet kiitokset vastauksista, kiva huomata että on asiansa osaavia ihmisiä jotka ovat kaiken lisäksi vielä avuliaitakin..=)
kojones
01.06.2007 10:54:17
no pitää tästä lähteä kaupan kautta treenikselle kokeilemaan josko tosiaan olisi noin helposta "viasta"kyse.. Tuhannet kiitokset vastauksista, kiva huomata että on asiansa osaavia ihmisiä jotka ovat kaiken lisäksi vielä avuliaitakin..=)

Tuli mieleen että saattaapi olla että on sulakkeitakin mennyt.
hanninen1
01.06.2007 11:00:35

kuinkas paljon siinä laitteessa on sulakkeita ku ikinä en oo sitä avannu..?
Kiinankeisari
01.06.2007 11:01:45

sulakettakin oli kokeiltu vaihtaa, luki aloitusviestissä... tosin onhan siellä koneen sisällä vielä toinen sulake. VOXin ohje väittää muuten, että virtavalon pitäis vielä palaa vaikka tasuri olis mennytkin... sillä en sitä tasuria osannut epäillä.
kojones
01.06.2007 11:05:43
sulakettakin oli kokeiltu vaihtaa, luki aloitusviestissä... tosin onhan siellä koneen sisällä vielä toinen sulake. VOXin ohje väittää muuten, että virtavalon pitäis vielä palaa vaikka tasuri olis mennytkin... sillä en sitä tasuria osannut epäillä.

Ja just ton takia onkin syytä epäillä että tasurin hajoaminen on polttanut pääsulakkeen ;)
hanninen1
01.06.2007 11:08:15
Ja just ton takia onkin syytä epäillä että tasurin hajoaminen on polttanut pääsulakkeen ;)

no pitää kokeilla, sulakkeita nyt onneksi siihen löytyy, se putki pitää nyt vaan jostain käydä hakemassa, mitään suosituksia että mistä saattaisi löytyä helsingin seudulla tähän hätään?
Kiinankeisari
01.06.2007 11:12:16

no mullapa ei kuitenkaan menny se sulake :) putkia luulis saavan melkein jokaisesta musakaupasta. se alkuperänen putki on vissiin vähän epäluotettavaa tyyppiä (jenkkifoorumeilla on vähän valiteltu että ne hajoaa), että JJ olis mun suositus.
SURf
02.06.2007 09:25:09
Kompataan tuota tasurin pätkähtämistä.Itselläni kävi juuri noin, sulake alkoi päsähtelemään ja sitten hiljeni koko toosa.

Käytin korjaajalla joka teki samalla jonkin suojakytkennän joka estää tasurin hajotessa vaihtovirran pääsyn laitteessa eteenpäin mikäli jotain menisi pieleen. En tunne tuota kytkentää kyllä lainkaan mutta kun ei maksanut paljon mitään ja korjaaja asiantuntevasti sitä suositteli niin siellä se nyt sitten on.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
hanninen1
02.06.2007 21:46:51
no niin, tätä ei ole kiva sanoa ja tunnustaa oma tyhmyyttään, mutta toimikoon esimerkkinä muille. Eli katsokaa aina että laitteen MOLEMMAT sulakkeet on kunnossa!! ite en ollu huomannu katsoa sitä main fusea, vaan sen toisen joka löytyy siitä vierestä.. No nyt on ainakin yks tasuri putki varastossa...=)

Kiitokset kaikille vastauksista ja avusta!!
SURf
02.06.2007 23:47:42
no niin, tätä ei ole kiva sanoa ja tunnustaa oma tyhmyyttään, mutta toimikoon esimerkkinä muille. Eli katsokaa aina että laitteen MOLEMMAT sulakkeet on kunnossa!! ite en ollu huomannu katsoa sitä main fusea, vaan sen toisen joka löytyy siitä vierestä.. No nyt on ainakin yks tasuri putki varastossa...=)

Kiitokset kaikille vastauksista ja avusta!!

Miten vanha vahvari sulla on?

Mulla pätki muutaman kerran sulakkeita ennenkuin tasuri jysähti että voi olla ettei ole turhaan tuo putki varastossa...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)