Ambitus 01.06.2007 02:54:38 | |
---|
Ja neljä. Kuuntelin joskus Ambituksen sooloskaboja, ja silloin jo tajusin, että hän on täysin rehellisesti sanottuna yksi parhaista, ellei jopa paras, (soolo)kitaristi, jonka tiedän. Ihan tajuttoman nopeaa, teknistä ja tarkkaa tilua, mutta tosi hienoilla ideoilla/kuvioilla varustettuna. Ei mitään e-mollin edestakaista runkkausta. Niin ja itse bändistä, niin on melko omaperäistä :) Ja kaunista murinaa. Ja orkesterit tuovat mukavaa lisäväriä. Jos sitä pitkäsoittoa ilmaantuu joskus, niin pitää ostaa. Kiitos että pidät soitostani! Tässähän alkaa ihan punastua:D Muista kuitenkin, että on noita paaaaljon kovempiakin soittajapoikia maailmalla. Lähinnä miten nykyään voi erottua tuosta tiluttajien harmaasta massasta on ne harmoniset asiat ja minkälaista sanavarastoa käyttää. Mä itse olen viimeaikoina kiinnittänyt huomiota nimenomaan noihin edellä mainittuihin. Nopeempia ja tarkempia kitaristeja on juutuubit pullollaan, mutta yleensä se kaahaus jääkin juuri tuohon e-mollin sahaamiseen. Ei se nopeus ja tekniikka ratkaise, vaan se mitä soittaa. Joo lupaan kanssa mennä kaupan kautta kotio heti kun levy ilmestyy. Onkos herra Kupiainen muuten tutustunut Michael Romeon soitantaan vai ovatko tietyt yhtäläisyydet vain sattumaa? Perkeleellisen hienoa työskentelyä joka tapauksessa. Oon mä noita Romeon juttuja katellu aika kauan. En kyl osaa soittaa yhtään Symphony X:n biisiä alusta loppuun saakka...pitänee varmaan treenaa joskus. Romeolla on soitannollisesti makeita juttuja ja tosi hyvä tyylitaju. Pitänee myöntää että olen häneltä varastanut muutamia ideoita;) Ynkkä ja Vai on kans kovia ja Bellas rulettaa. Noista soolo-osioista muuten, että tosi iso osa on ihan sävellettyä kamaa, mistä vastaa hra Titor. Voin rehellisesti kertoa, etten ole koskaan aikaisemmin soittanut ja nauhoittanut yhtä vaikeita soolopätkiä...Esim. Emancipation soolon viimeseen puoleen minuuttiin (2:25-3:02) mulla meni yli 5 tuntia saada se purkkiin ja siltikin joutui editoimaan. Nyt sitten äkkiä levyn tekoon, että saadan sulle kotiin oma kappale:D Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
_m_ 01.06.2007 10:08:57 | |
---|
Jos me tarvitaan kaljarahaa niin täytyy painaa tosta EP:stäkin jotain kopioita jollain aneemisilla kansilla, halukkaat voi sitten edistää paskan syntymistä. Painakaa ihmeessä, mie tuen mielelläni nuorten muusikoiden alkoholisoitumista. Tässä muutaman kuuntelun jälkeen (lue: n. 4 kertaa päivässä koko demo siitä pitäen kuin ilmestyi) täytyy vielä sanoa, että kyllä vaan toimii, ihan joka ralli. Real metal for true bastards |
Herra Rapu 01.06.2007 11:38:26 | |
---|
Ny on kylä oikee meno ku soolot kuulostaa aika ajoin Mikael Ankelolta! |
John Titor 01.06.2007 11:51:02 (muokattu 01.06.2007 12:18:04) | |
---|
Noista soolo-osioista muuten, että tosi iso osa on ihan sävellettyä kamaa, mistä vastaa hra Titor. Voin rehellisesti kertoa, etten ole koskaan aikaisemmin soittanut ja nauhoittanut yhtä vaikeita soolopätkiä...Esim. Emancipation soolon viimeseen puoleen minuuttiin (2:25-3:02) mulla meni yli 5 tuntia saada se purkkiin ja siltikin joutui editoimaan. Ambituksen puolustukseksi täytyy tässä todeta että mies veti soolo-osuuden narulle lapuista näkemättä niitä ennen äänitystä. Ei ihme jos ottaa hetken, siinä soolopätkässä on nimittäin pari ääntä (vaan ei yhtään ylimääräistä!!!!:D). Ny on kylä oikee meno ku soolot kuulostaa aika ajoin Mikael Ankelolta! Toivon totisesti että tarkotit sitä freskonmaalaajaa:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Herra Rapu 01.06.2007 12:31:26 | |
---|
Toivon totisesti että tarkotit sitä freskonmaalaajaa:D Joo tottakai! Oli noi sen verran maalailevia tulkintoja. :) |
Räkkipeli 01.06.2007 14:23:33 | |
---|
Kuka tässä laulaa? Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
John Titor 01.06.2007 14:28:55 (muokattu 01.06.2007 14:32:23) | |
---|
Kuka tässä laulaa? Ambitus hoitaa örinät ja sen siistin demonisen kiljumisen, mä hoidan kärinän. Kukaan ei laula:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Räkkipeli 01.06.2007 14:35:58 | |
---|
Ambitus hoitaa örinät ja sen siistin demonisen kiljumisen, mä hoidan kärinän. Kukaan ei laula:D no joo ehkä "laulu" on väärä ilmaisu. Vokaalit. =) Kiinnostaisi tietää että millaisia lyyrikoita nämä pitävät sisällään, jos minkäänlaisiakaan. =D Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Henkkiz 01.06.2007 16:54:24 (muokattu 01.06.2007 16:54:42) | |
---|
Tuli vähän nurkan takaa. Oli siis aivan uskomattoman nerokasta musiikkia. Ja Ambitus... En tiedä kuinka vakavasti sanon tän, mutta taidat olla kovin kitaristi mitä oon kuullu näin tilun puolesta. Siis vaikka sitä on kuullu näitä kitarajumalia, niin silti sun soittos kuulostaa aivan uskomattoman hienolta ja oivaltavalta. Tällasta on kiva kuunnella kun lahjakkaat ihmiset tekee musiikkia. Tässä tuli osuvasti kiteytettyä omat ajatukseni. Ambituksen soolot on tullut näytettyä varmaan jokaiselle kaverille. Niistä en vaan saa tarpeeksi. Jatkakaa samaan malliin äijät. |
John Titor 01.06.2007 19:34:03 | |
---|
no joo ehkä "laulu" on väärä ilmaisu. Vokaalit. =) Kiinnostaisi tietää että millaisia lyyrikoita nämä pitävät sisällään, jos minkäänlaisiakaan. =D Jjooo. Hmm... jos suosio nyt yltyy valtavaksi niin kai se pitää laittaa kirjallisetkin hengentuotteet saataville. Täytyy keksiä sitten jotain muuta ekstraa levylle jotta olisi syy maksaakin siitä jotain;) Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
MrRomeo 02.06.2007 12:35:28 | |
---|
Oon mä noita Romeon juttuja katellu aika kauan. En kyl osaa soittaa yhtään Symphony X:n biisiä alusta loppuun saakka...pitänee varmaan treenaa joskus. Romeolla on soitannollisesti makeita juttuja ja tosi hyvä tyylitaju. Pitänee myöntää että olen häneltä varastanut muutamia ideoita;) Ynkkä ja Vai on kans kovia ja Bellas rulettaa. Noista soolo-osioista muuten, että tosi iso osa on ihan sävellettyä kamaa, mistä vastaa hra Titor. Voin rehellisesti kertoa, etten ole koskaan aikaisemmin soittanut ja nauhoittanut yhtä vaikeita soolopätkiä...Esim. Emancipation soolon viimeseen puoleen minuuttiin (2:25-3:02) mulla meni yli 5 tuntia saada se purkkiin ja siltikin joutui editoimaan. Joo lähinnä tuo fraseerauspuoli ja jotkut nuottivalinnat toivat Romeo-assosiaatiota - mikä on kyllä mun kirjoissa vain hyvä asia. Bellas-vaikutteet eivät onneksi soitosta kuulu. :) Mutta vaikka tässä assosiaatioista puhuinkin niin sanottakoon että sulla on kyllä mielestäni selkeä ja tunnistettava oma tyyli, mitä ei kovinkaan monista tiluttajista voi sanoa (äärimmäisen kliseinen repliikki mutta silti totta). Että sikäli olisi kiintoisaa kuulla enemmänkin että mistä musiikillisen visiosi ammennat. Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
Gabroth 02.06.2007 18:48:25 | |
---|
Ei se nopeus ja tekniikka ratkaise, vaan se mitä soittaa. Näin juuri. + |
John Titor 02.06.2007 20:58:18 (muokattu 02.06.2007 20:58:37) | |
---|
Ei se nopeus ja tekniikka ratkaise, vaan se mitä soittaa. Sähän kuulostat ihan blueshomolta, nyt äkkiä vähän Rusty Cooleyta levysoittimeen! Se, mitä soittaa, on totta kai tärkeintä, mutta onhan se nyt yksinkertaisesti vaan ihan vitun siistiä jos joku pystyy soittamaan hyvää asiaa 5 kertaa nopeammin kuin toinen! Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Zaphod 02.06.2007 21:18:36 | |
---|
Kuuntelin just tämän uudelleen oikein ajan kanssa. Vetää melkein sanattomaksi, sen verran loistavaa tavaraa monessakin mielessä. :) |
Gabroth 02.06.2007 21:23:03 | |
---|
Sähän kuulostat ihan blueshomolta, nyt äkkiä vähän Rusty Cooleyta levysoittimeen! Se, mitä soittaa, on totta kai tärkeintä, mutta onhan se nyt yksinkertaisesti vaan ihan vitun siistiä jos joku pystyy soittamaan hyvää asiaa 5 kertaa nopeammin kuin toinen! Voin vakuuttaa että en ole mainitsemasi "blueshomo" :D Ja enhän minä sanonut että se ei olisi siistiä (miksi ei olisi?), vaan että se ei ole se pääasia. |
Ambitus 02.06.2007 22:39:13 | |
---|
No okei...onhan se nopeus ihan vitun siistii, mut ei se ole se yksikkö millä soittoa mitataan:) eiksje? Noista ideoista/likeistä mitä käytän, on kyl omasta elämästä aika pitkälti ammennettu. Mulla ei ole tapana pölliä muilta "kovin paljoa";) Tosi vaikea on eritellä mistä oma soitto koostuu kun on siinä itse niin sisällä. Analysoikaa te muut viisaammat. Tervetuloa tunnille jos kiinnostaa lähemmin mistä ja miten mun soitto rakentuu;) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
John Titor 03.06.2007 01:37:23 (muokattu 03.06.2007 01:50:57) | |
---|
Voin vakuuttaa että en ole mainitsemasi "blueshomo" :D Ja enhän minä sanonut että se ei olisi siistiä (miksi ei olisi?), vaan että se ei ole se pääasia. Eiku Ambitus oli se blueshomo:D No okei...onhan se nopeus ihan vitun siistii, mut ei se ole se yksikkö millä soittoa mitataan:) eiksje? Noista ideoista/likeistä mitä käytän, on kyl omasta elämästä aika pitkälti ammennettu. Mulla ei ole tapana pölliä muilta "kovin paljoa";) Tosi vaikea on eritellä mistä oma soitto koostuu kun on siinä itse niin sisällä. Analysoikaa te muut viisaammat. En oo välttämättä viisas mutta mulla on suuri suu: Sun(kin) soittos koostuu kovasta tilusta yhdistettynä runsaaseen määrään monipuolisesta, hyvästä musasta imettyä estetiikkaa - pettämätön kaava! Oikeasti, näyttäkää yksi hyvä samantyyppinen soittaja joka on löytänyt sen soittamansa kaman jotain muuta kautta ja ostan näyttäjälle tikkarin! Loppujen lopuksi suurin osa siitä melodisesta asiasta jota soittaa tulee suoraan korvien välistä - patternit, likit ja muu sellainen on sitten siihen päälle bonusta. Tervetuloa tunnille jos kiinnostaa lähemmin mistä ja miten mun soitto rakentuu;) Tuurilla sä vedät, spede:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Aika shittiä. Laulut ja "rummut" ja kaikki muu aika perseestä. "Erikoista kamaa", jos se jotain meinaa. Makunsa kullakin tosin, hyviä soittajia ja ihan hyviä ideoita periaatteessa. Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
John Titor 03.06.2007 02:50:20 (muokattu 03.06.2007 02:58:26) | |
---|
Aika shittiä. Laulut ja "rummut" ja kaikki muu aika perseestä. "Erikoista kamaa", jos se jotain meinaa. Makunsa kullakin tosin, hyviä soittajia ja ihan hyviä ideoita periaatteessa. No tulihan sitä negatiivista palautettakin! Kerro ihmeessä tarkempia perusteita, tässä kun on vasta yksi negatiivinen kommentti ollut ennen sua. Toi "ihan hyviä ideoita periaatteessa" kiinnostaa kovasti. Ja kerro samaan hengenvetoon että mikä lauluissa ja "rummuissakin" mättää? Vai oletko kenties rumpali ja siksi tökkii? Eli oliko tää puhtaasti subjektiivinen mielipide perusteella "eipä nyt nappaa" vai onko sulla jotain tarkempaa analyysiä? Teidän bändihän oli varsin synkeän mustaa kun kävin kuuntelemassa. Jos tätä meidän proggista kuuntelee jonain synkän metallin yritelmänä niin varmasti kuulostaa vähän väärältä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
lethus1 03.06.2007 10:45:16 (muokattu 03.06.2007 11:01:57) | |
---|
No tulihan sitä negatiivista palautettakin! Kerro ihmeessä tarkempia perusteita, tässä kun on vasta yksi negatiivinen kommentti ollut ennen sua. Toi "ihan hyviä ideoita periaatteessa" kiinnostaa kovasti. Ja kerro samaan hengenvetoon että mikä lauluissa ja "rummuissakin" mättää? Vai oletko kenties rumpali ja siksi tökkii? Eli oliko tää puhtaasti subjektiivinen mielipide perusteella "eipä nyt nappaa" vai onko sulla jotain tarkempaa analyysiä? Teidän bändihän oli varsin synkeän mustaa kun kävin kuuntelemassa. Jos tätä meidän proggista kuuntelee jonain synkän metallin yritelmänä niin varmasti kuulostaa vähän väärältä. No Huh huh. En minä jaksa sen kummemmin lähteä perustelemaan ja oikeuttamaan mielipidettäni. Jos soitan bändissä joka soittaa tietynlaista musiikkia, se ei ainakaan käsittääkseni poissulje sitä että voisin pitää ja (jopa) ymmärtää muunkinlaisia musiikkityylejä. "Ihan hyviä periaatteessa" = Ideoitten seassa vinkeitä juttuja, mutta ei toimi ja tuntuu irrallisilta elementeiltä. Ei pidä ottaa noin pahasti itteensä jos joku vähän kritisoi eikä jaksa siitä sivukaupalla kirjoittaa. Kuitenkin se bottom line on subjektiivinen "eipä nappaa". Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |