Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haku 2007 musiikillisiin oppilaitoksiin!
1 2
theguru_
21.05.2007 21:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki,
 
onko täällä muita, jotka pyrkivät joihinkin musiikillisiin oppilaitoksiin? Itse olen hakemassa ja pääsykoetilanne kovin hermostuttaa. Kutsut sentään tuli sibiksestä ja popjazzista.
Oletko itse hakemassa nyt ja millaisia fiiliksiä pääsykoe tilanteessa velloi, jos olet hakenut lähivuosina? Onko muilla kokemuksia PopJAzzin MuTesta.
 
Ja toivottavasti tämä on parempi keskustelun avaus moderaattorin mielestä.
 
MacBook | M-Audio FW 1814 | AbletonLive 6 | ProTools7 | Spectranics, all of them | NI Akoustik Piano | Kontakt 2 | VirusKC |
Wahi
22.05.2007 01:37:00 (muokattu 22.05.2007 01:37:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt keväänä hain Tampereen ja Turun konservatorioihin ja Orimattila instituuttiin.
 
Musiikkiteknologia linjalle. 2. asteen kouluja.
 
Tampereen pääsykokeet oli tossa pari viikkoa sitten ja mielestäni meni ihan hyvin.
 
Turun konservatorion pääsykokeet on nyt loppuviikosta. Ainaki papereiden mukaan vaikuttaisi vaikeamalta päästä sisään kuin Tamperelle (mikä ei sinäänsä ole yllätys. Mitä isompi kaupunki, sitä enemmän hakijoita = vaikeampi päästä sisään). Mukana mm. prima vista jota ei Tampereella ollut ollenkaan.
 
Helsingin pop/jazzille en ehtinyt lähettää kun olisi pitänyt tehdä ennakkotehtävät ja joku näyte CD. Jos pääsen nyt vaikka Tampereelle niin ajattelin kuitenkin kokeilla hakea vielä ensi keväänä Helsingin Pop/jazzille niin ei tartitsisi muuttaa ollenkaan toiseen kaupunkiin jos pääsisin sisään.
 
Alicia
23.05.2007 08:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, on kyllä tullu haettua, just eilen loppu viimeset pääsykokeet Lahteen.. :)
 
Hain Oulun Yliopiston musiikkikasvatukseen, Kajaanin pop-jazz konsan laulupuolelle ja Lahden AMK:n Musiikkiteatteriin.
..Pääsykoejännitys on aina ihan omanlaisensa mutta jännästi siihenkin tottui kun 4 viikkoa putkeen kiersi noita :D ..nyt sitte saa jännittää tuloksia, sekä Oulussa että Lahdessa pääsin 2. vaiheeseen joten saapi nähä miten käy, Kajaaniin oon kait jo
päässy..!
 
Ekat pääsykokeet jännitti itseä ainakin niin paljon että nukuin vaan yhden tunnin edellisenä yönä, eikä sitä silloin oikeen oo parhaimmillaan.. Onneksi muihin sitte helpotti kun tajus että ihmisiä siellä ne muutkin on, samanvertasena siellä kilpaillaan niistä paikoista :D ..Joten jos sulla on vielä kokeita eessä nii yritä vaan nukkua ja ladata akkuja, ja harjottele biisit niin että ne menee vaikka unissaanki hyvin.. :) Sillon ne menee siinä jännitystilanteessaki..! Ja ite en tajunnu miettiä etukäteen esimerkiksi kysymystä "Miksi meidän pitäisi valita juuri sinut tänne", joten johonki tommoseen kannattaa miettiä vaikka vähän mitä vastais, niin ei mee ihan lukkoon. Itelläki tuli läjäpäin hyviä vastauksia vasta jälkikäteen, itse tilanteessa selitin jotain tosi epämäärästä x) ..silti kaikista kokeista jäi hyvä mieli, aina jää jotain parannettavaa mutta yleisesti ottaen meni kivasti..! Katellaan nyt sitte mihin se tunne riittää..
 
Onnea vaan kovasti pääsykokeisiin kaikille, joilla niitä vielä tälle keväälle on!!
 
"Puh?" "Mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä."
sateensukka
23.05.2007 10:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain Jkl:n konservatorioon yhtye/orkesterimuusikko linjalle. Pääsykokeet oli jo huhtikuun puolella. Pääsykokeet olivat yllättävän mukavat. Varsinkin ryhmäkeskustelusta jäi mukava olo. (: Tokihan jännitti, mutta kun ei ottanut liikaa paineita, niin se ei häirinny. Nyt sitten vaan jännityksellä odottaa pääseekö vai ei.
 
Sinällään ei paniikkia ole vaikken pääsisi, koska edellinen toisenasteen koulu on kesken. vielä vuosi olisi jäljellä, mutta alanvaihto ajatuksena..
 
J_Mikkonen
23.05.2007 11:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..nyt sitte saa jännittää tuloksia, sekä Oulussa että Lahdessa pääsin 2. vaiheeseen joten saapi nähä miten käy, Kajaaniin oon kait jo
päässy..!

 
No, sittenpä nähdään täällä jos päätät Kajaaniin tulla. Tervetuloa.
 
rautayrtti
23.05.2007 22:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hain tornioon pop jazz konservatorioon. teoriakokeesta en tiedä, mutta laulut meni kurkunpään tulehduksen ja äänen menetyksen huomioon ottaen loppujen lopuksi ihan kivasti. jännittää...
 
"these smiling eyes are just a mirror for..."
wewwie
25.05.2007 12:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain Sibikseen, Oulun amk:hon, Kuopion amk:hon ja kuopion konsalle. Kaikkiin laululla. nyt odottelen postia....
 
Jätkät, mikä on Varsovan pääkäupunki.
theguru_
28.05.2007 14:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään jo Popjazzin mutella opiskelevista tietoa pääsykokeiden rakenteesta tai aikataulusta?
 
Hakuoppaan mukaan on vapaaehtoinen kappale, musiikkiteknologiankoe, improvisointi, primavista, teoriakoe ja säveltapailu. Tiedän monelta oon menossa soittamaan ja yleinen teoriakoe järjestetään muutaman kerran samanpäivän aikana. Tuntuu vähän epäselvälle toi millon ja mitä.
 
Onko mutella musiikinhistoriaa niinku sibiksen pääsykokeessa oli?
Onko musiikkiteknologian koe ollut millainen aikaisemmin? Esseitä, sananselityksiä, äänenteorian pohjalta laskemista yms?
 
Yleinen teoria koe varmaan menee moodeilla, asteikoilla, sointujen kirjaamis meiningillä. Onko siellä ollu aikaisemmin asteanalyysia ja lainasointuosastoa?
 
Esim sibiksellä sointukuuntelu yllätti aivan 6-0 kun ei voinut merkata kadensseina sointuja. Ne oli kirjotettu nuottiviivastolle neliäänisenä satsina ja piti ympyröidä oikeat nelisoinnut.
&#%%&%&#!
 
Kaikki apu helpottaa ahdistusta.
 
Niin joo ja mä hain siis sibikseen, popjazziin ja oikkikseen.
 
MacBook | M-Audio FW 1814 | AbletonLive 6 | ProTools7 | Spectranics, all of them | NI Akoustik Piano | Kontakt 2 | VirusKC |
wewwie
01.06.2007 18:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Esim sibiksellä sointukuuntelu yllätti aivan 6-0 kun ei voinut merkata kadensseina sointuja. Ne oli kirjotettu nuottiviivastolle neliäänisenä satsina ja piti ympyröidä oikeat nelisoinnut.
&#%%&%&#!
 
.

 
Oli lievästi ärsyttävä järjestely. Ja vielä semmosella temmolla tuli ne soinnut että ei takuulla ehtiny tajuta niistä mitään.
 
Jätkät, mikä on Varsovan pääkäupunki.
0202122
03.06.2007 00:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Espoon Arlainstituutissa on syksyllä 2006 alkanut muusikon koulutusohjelma (kolmivuotinen 2. asteen koulutusohjelma) Kevään yhteishaun tuloksena saattaa yksittäisiin soittimiin olla vielä vapaita opiskelupaikkoja jäljellä
 
Vaikka hakuaika on jo umpeutunut niin kannattaa soittaa kouluun ja kysyä näistä vapaista paikoista, sillä pääsykokeet järjestetään tarvittaessa myös syksyllä juuri ennen opintojen alkamista (esim. rumpujensoiton opiskelijoita on kevään yhteyshaussa ollut varsin vähän).
 
www.arlainst.fi
 
(Vapaita paikkoja kannattanee tiedustella muusikon koulutusohjelman ns. linjavastaavalta)
 
Alicia
05.06.2007 22:43:41 (muokattu 05.06.2007 22:45:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, sittenpä nähdään täällä jos päätät Kajaaniin tulla. Tervetuloa.
 
Kiitos! Taidetaanpa tosiaan nähdä.. :) Huomenaamulla lähtee postiin hyväksymisilmotus, toivottavasti ehtii vielä perille :D ..tosin jään vielä jonottamaan yliopistopaikkaa, mutta näillä näkymin siis Kajaania kohti ensin..! :)
 
"Puh?" "Mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä."
Mirela
09.06.2007 19:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Minä hain ainoastaan Orimattilaan, ja pääsykokeissa kävinkin. Vaan kylläpä oli tytöllä pää pyörällä heti alkuunsa!
Joka tapauksessa sisään pääsin, ja tänään lähti laput postiin. Jännitti kyllä ihan vietävästi, mutta tiedän, että mulla on valtavasti kiinniotettavaa muihin kouluun päässeiden rinnalle pääsemiseksi. Toisaalta, oppimaanhan sinne on menty.
 
Ketään muita tulossa?
 
Parempi menettää paljon rahaa, kuin vähän keikkoja.
Wahi
09.06.2007 23:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Minä hain ainoastaan Orimattilaan, ja pääsykokeissa kävinkin. Vaan kylläpä oli tytöllä pää pyörällä heti alkuunsa!
Joka tapauksessa sisään pääsin, ja tänään lähti laput postiin. Jännitti kyllä ihan vietävästi, mutta tiedän, että mulla on valtavasti kiinniotettavaa muihin kouluun päässeiden rinnalle pääsemiseksi. Toisaalta, oppimaanhan sinne on menty.
 
Ketään muita tulossa?

 
Millaset pääsykokeet tuolla oli? Itse hain tuon lisäksi Tampereen ja Turun konservatorioihin, joiden pääsykokeissa kävinkin.
 
Mirela
09.06.2007 23:42:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaset pääsykokeet tuolla oli? Itse hain tuon lisäksi Tampereen ja Turun konservatorioihin, joiden pääsykokeissa kävinkin.
 
No mielestäni itse hakupaperin täyttö oli aika elintärkeää. Vähän kyseltiin teknologiasanastoa, eroteltiin nuotteja ja höpöteltiin omasta musiikkimieltymyksistä jne. Mukava kokemus, mutta myös varsin hämmentävä. Totesin olevani sintti valtameressä.
 
Odotan innolla ja kauhulla elokuuta. Tiedän jo etukäteen, että olen kyllä ihan hakoteillä teknisen osaamisen saralla.
 
Kuolen.
Danko
13.06.2007 01:33:05 (muokattu 13.06.2007 01:38:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Minä hain ainoastaan Orimattilaan, ja pääsykokeissa kävinkin. Vaan kylläpä oli tytöllä pää pyörällä heti alkuunsa!
Joka tapauksessa sisään pääsin, ja tänään lähti laput postiin. Jännitti kyllä ihan vietävästi, mutta tiedän, että mulla on valtavasti kiinniotettavaa muihin kouluun päässeiden rinnalle pääsemiseksi. Toisaalta, oppimaanhan sinne on menty.
 
Ketään muita tulossa?

 
Ettet peräti ois ollut jälkeeni haastateltavana? Ei varmaan hirmusti tytyjä muuten. Sisälle pääsin kanssa, mutta täytyy nyt katsoa millanen päätös tuolta piramkin tuottajakoulusta tulee.
 
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
Mirela
13.06.2007 12:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettet peräti ois ollut jälkeeni haastateltavana? Ei varmaan hirmusti tytyjä muuten. Sisälle pääsin kanssa, mutta täytyy nyt katsoa millanen päätös tuolta piramkin tuottajakoulusta tulee.
 
Tjaa-a. Olitkos aamulla torstaina? Hitto mulla muuten jännitti ;P
 
Kuolen.
KTR
16.06.2007 15:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Minä hain ainoastaan Orimattilaan, ja pääsykokeissa kävinkin. Vaan kylläpä oli tytöllä pää pyörällä heti alkuunsa!
Joka tapauksessa sisään pääsin, ja tänään lähti laput postiin. Jännitti kyllä ihan vietävästi, mutta tiedän, että mulla on valtavasti kiinniotettavaa muihin kouluun päässeiden rinnalle pääsemiseksi. Toisaalta, oppimaanhan sinne on menty.
 
Ketään muita tulossa?

 
Minä olen tulossa myös. Jees jees.
 
Guido
17.06.2007 12:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mielestäni itse hakupaperin täyttö oli aika elintärkeää. Vähän kyseltiin teknologiasanastoa, eroteltiin nuotteja ja höpöteltiin omasta musiikkimieltymyksistä jne. Mukava kokemus, mutta myös varsin hämmentävä. Totesin olevani sintti valtameressä.
 
Odotan innolla ja kauhulla elokuuta. Tiedän jo etukäteen, että olen kyllä ihan hakoteillä teknisen osaamisen saralla.

 
Tervetuloa vaan joukkoon. Ei sun kannata huolestua ollenkaan omasta osaamisesta, nimittäin ihan kaikki mitä siellä tehdään, opetetaan kyllä aivan alusta saakka. Toisaalta tuntuu että kahden vuoden jälkeenkään ei osaa vielä yhtään mitään, mutta ainakin pitäs tietää mitä on tekemässä... :) Ja maikat on mukavia, ja meininki rentoa.
 
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
Mirela
17.06.2007 14:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervetuloa vaan joukkoon. Ei sun kannata huolestua ollenkaan omasta osaamisesta, nimittäin ihan kaikki mitä siellä tehdään, opetetaan kyllä aivan alusta saakka. Toisaalta tuntuu että kahden vuoden jälkeenkään ei osaa vielä yhtään mitään, mutta ainakin pitäs tietää mitä on tekemässä... :) Ja maikat on mukavia, ja meininki rentoa.
 
Kiitos :) Piru, tässähän alkaa vaan fiilis kohota, kun kaikki on niin mukavia! Pääsykokeiden jälkeenkin oli ihan mahtavan kotoisa olo. Luulempa viihtyväni :)
 
Kuolen.
Danko
17.06.2007 23:44:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaa-a. Olitkos aamulla torstaina? Hitto mulla muuten jännitti ;P
 
No et se sie sit ollut. Tulinpa muuten just sessiosta Matrixtor-studiolta, jonka kuningas Larelta alunperin tärpin tästä mestasta sain. Jea.
 
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «