Aihe: Kaman tuonti U.S.A:sta (musiikkivälineitä)?
1
paulinho
10.01.2004 23:56:46
Olen tässä hieman pähkäillyt sitä, että jos laitan sukulaiseni ostamaan itselleni vahvistimen Yhdysvalloista, niin joutuuko siitä maksamaan tullit ja alv:it, kun sen tuo sitten Suomeen lentokoneella (tuotaisiin "matkamuistona")? Olen lukenut, etteivät kuulemma tarkastele paljoa mitään näitä instrumentteja tms. kentällä, mutta olisi hyvä tietää etukäteen, mitä pitää maksaa, jos jotain pitää maksaa. En tunne itseäni kovinkaan fiksuksi siinä vaiheessa, jos sukulaiseni jostain, vaikkapa tulleista tietämättään tuo minulle kamaa sieltä ja joutuukin maksamaan vielä tullit tms. kamoista, jotta saa ne Suomeen.. Miten on, maksetaanko näissä tapauksissa yleensä siis tulli tai jotain käytännössä?

Kiitos vastauksista etukäteen (jos niitä tulee), tämä asia tosiaankin vaivaa minua, koska pian pitäisi päättää, ostanko sieltä jonkun toisen välityksellä jotain..
askomiko
11.01.2004 00:19:58
110v -> 220v aiheuttaa hankaluuksia. Tuo ennemmin kitara. Vaikka Mesat houkuttaakin... ? :)
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
skebajaba
11.01.2004 00:42:48
110v -> 220v aiheuttaa hankaluuksia. Tuo ennemmin kitara. Vaikka Mesat houkuttaakin... ? :)

eikös ton jutun saa korjattua jollain adapterilla tai jollain vermeellä, on ne mesatkin kuitenkin halvempia siellä jenkkilässä ku täällä...

itelläni jos ois mahdollisuus niin toisin kyl varmasti jotain kamaa sieltä, vaikka tulin pelko voikin iskeä mut silti...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
paulinho
11.01.2004 01:19:06
Eli tulli siis pitää maksaa? Prkl, kamoille tulee enemmän hintaa enkä tiedä, onko se enää sitten "kannattavaa"...
Saikkonen
11.01.2004 01:42:36 (muokattu 11.01.2004 01:43:38)
Olen tuonut sekä sellaisia vahvistimia, joissa on valintakytkin 240 VAC/120 VAC, ja sellaisia, joissa on powerin (muuntajan) käyttömahdollisuus ja vieläpä sellaisia, jotka toimivat vain ja ainoastaan 110 voltilla. Rakas taannoinen vahvistimeni, Mesa Boogien Mark IV-nuppi toimi vain 110 voltilla, ja muuntajan virkaa toimitti viiden litran bensakanisterin kokoinen Eurooppa/USA -konvertteri. Tulleista sen verran, että en niitä maksanut. Järjestelykysymys. Suosittelen kuitenkin lain noudattamista.
rap1ds
11.01.2004 12:02:31
Heitämpä villin veikkauksen...

Mahtaisikohan vastaus löytyä osoitteesta www.tulli.fi?
Makkara on murha! -hjukke
Fortune
11.01.2004 13:09:19

Ei se muuntaja niin paljoa maksa.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Saikkonen
11.01.2004 13:23:36
Ei se muuntaja niin paljoa maksa.

Olikohan muuntosähkön kanisteri jotain 160-200 €uroa, mitä muistelisin.
L.Ruoska
11.01.2004 15:47:43

Oon kaks bassoa tuonu (gig bageissa tietty) ihan carry-on:ina eli matkustamoon ja sinne yläboksiin. Kummastakaan en oo maksanu mitään ylimäärästä, tulleja jne. Eri kerroilla siis, kävin tossa hetki sitten just jenkeissä ostamassa ESP C-304 kun tuli halvemmaks lentää sinne (390e) ja tilata americanmusical.comista serkkujen kotiin basso ($340 eli n. 280e) kun ostaa Musamaailmasta (830e). Tietysti joku voi kyseenalaistaa sitä että onko se vaiva sitten sen 150e arvosta mutta saihan siinä hengailla pari viikkoa New Yorkissakin ;-)

Menee kitarat kantokamoissa ihan siinä missä tyttöystävän käsilaukku jne. Eivät oo sanoneet mitää, ei täällä eikä Jenkkien puolella.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Jabbe
16.01.2004 21:40:54
Toi (musiikkivälineitä) oli muuten aika hyvä täsmennys tohon otsikkoon...
My name is Baron, Jabbe Baron.
käki
16.01.2004 21:51:28
Oon kaks bassoa tuonu (gig bageissa tietty) ihan carry-on:ina eli matkustamoon ja sinne yläboksiin. Kummastakaan en oo maksanu mitään ylimäärästä, tulleja jne. Eri kerroilla siis, kävin tossa hetki sitten just jenkeissä ostamassa ESP C-304 kun tuli halvemmaks lentää sinne (390e) ja tilata americanmusical.comista serkkujen kotiin basso ($340 eli n. 280e) kun ostaa Musamaailmasta (830e). Tietysti joku voi kyseenalaistaa sitä että onko se vaiva sitten sen 150e arvosta mutta saihan siinä hengailla pari viikkoa New Yorkissakin ;-)

Menee kitarat kantokamoissa ihan siinä missä tyttöystävän käsilaukku jne. Eivät oo sanoneet mitää, ei täällä eikä Jenkkien puolella.

Tuohan kuulostaa oikein hyvältä ! Olikos se ennen 9.11. 2001 vai jälkeen ? 150 € on paljon rahaa, ja jos soitin on hankittava, käy sitä mielellään säästöreissulla katselemassa samalla vähän mualimaa.
Freemasons rule the country !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)