N33m0 01.06.2007 18:03:02 | |
---|
Hommaa se studio preamppi, etuaste on kuitenki se enemmän soundiin vaikuttava osanen. Kuulostaa ihan hyvältä huonommanki päättärin läpi mut halpa etunen hyvän päättärin läpi on caccaa. "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Mihin tämä väite perustuu? Ihan samanlaisia ne pääteasteet niissäkin on, kuin muissa nupeissa. Efektilenkin paluuseen kun kytkee etusen, niin ei tuota mallinnusta tarvii sen kummemmin miettiä. Eihän se mallintavan pääte mikään putkipääte kuitenkaan oo. Loopin jälkeen voi olla vielä jokin päätemallinnus tai putkipäätettä simuloiva kytkentä. Sit vaan trankkupääte. Siitähän voi aina sitten kiistellä että kuuleeko siinä jotain eroa aitoon verrattuna ja kuinka paljon sillä kenellekin on merkitystä. |
Antti1 02.06.2007 10:49:27 | |
---|
Eihän se mallintavan pääte mikään putkipääte kuitenkaan oo. Ei oo ei ja tästä taas halutessa saataisiin aikaan "mielenkiintoinen" keskustelu putkipäätteen tarpeellisuudesta ylipäätään. Turha purismi hittoon. Ymmärrän toki pointin tapaisesi, mutta en usko ko. vahvarin päätteen takia soundin jäävän huonoksi. Nyt loppu jonninjoutava höpötys... OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Kasperi Tervonen 02.06.2007 12:08:52 | |
---|
Mä näkisin, että ko. herran soundia tavoitellessa itse kamat ei ratkaise niin paljoa, koska ne on erittäin prosessoidut. Mä näkisin, että ne kamat ratkaisevat kyllä aika helvetisti, jos halutaan samanlainen soundi kuin kyseisellä herralla. Mallintava on aina kuitenkin mallintava ja ei pääse lähellekkään aitoa peliä, vaikka alkuperäisen pelin soundeja olisikin prosessoitu, IMO. Petruccilta kuulostaminen noin onkin sitten jo asia erikseen. Ja ei, en ole testaillut 394889 erilaista mallintavaa nuppia ajan kanssa, eli ihan mutuahan mä tänne kirjoittelen aikani kuluksi. En ole koskaan millään mesalla päässyt soittamaan että pitää tässä käydä joku päivä koettamassa... Käypä ihmeessä. Meidän bändivirityksen toinen kitaristi osti tuossa hiljattain mesan F50-nupin ja 4x12 stiletto-kaapin, ja kyllä muuten jytisee. ;) Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL |
pekurides 02.06.2007 16:22:50 | |
---|
Hmm... nuo päätteet. Tuo Mesan 2:fifty varmaan on se äksympi ja muusta en tiedäkään. Pitäiskö se niinku sitte pistää? :) VHT:ssa 4xkt88 putket ,hiukan järeemmät kuin Mesan 6l6.... Äksyydestä mitään tiedä voihan siin mesassa olla purevampi saundi mutta isommat putket saundaa jytkymmin.IMO. makuasioita. Mielestäni melkein fiftyfifty vaikuttaa saundiin päätekin ja sitten tietysti kaappikin myös sen fiftyfifty :) ...ei oo helppoa ei. no... kohta joku tulee tietenkin kertomaan että soitto lähtee sormista ja kamoilla. mitään väliä kun hyvä soittaja loihtii paskastakin suklaata:)
Tunteella päin vittua. |
Mikko L 03.06.2007 01:10:52 | |
---|
Tiiättekös pojat mitä? Mä taijan pistää sittekki tuosta Mark III:n. Sen verran luin nuita petruccipalstoja että nämä jätkät väittivät vehjettä jumalaiseksi. Kuulemma nimenomaan tää sinirantunen mitä nää myy torilla on se agressiivisin markki, mut täytyy tosiaan toivoa että näissä on mesan putket. Muutenkin tuolta tuollaisen combon ostaminen vois olla hyvä ratkaisu että voi myös kotona harkata kunnon vehkeillä ja tehä soundit kohilleen jne. Reeniksellä sitte vaan nappaa 4x12 kaappiin kiinni ja voilà! Ongelmaksi jää vaan että miten saan tuon mun nupin myytyä.., se on kyl helkkarin näppärä vehje mutta kukaan vaan ei osaa arvostaa jotain H&K nuppia. Rahaa silti tarvii enemmän kun tuota nuppia tällä hetkellä. Kiitos kaikille viestinnästä! Ensimmäinen hyvä kokemus internetpalstoista meikäläiselle. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Antti1 03.06.2007 11:13:34 | |
---|
kukaan vaan ei osaa arvostaa jotain H&K nuppia. Täytyy tähän kyllä vielä kommentoida, että arvostetaanhan noita toki. Ongelma on varmaan vaan tuossa mallintamisessa, ketään ei oikein halua ryhtyä koekaniiniksi. Noi ei meinaan oo mitenkään hirveän yleisiä laitoksia. Sen lisäksi noitahan myytiin ihan pilkkahinnalla pois uusina, joten hinta voi monista "hintatietoisista" tuntua korkealta, niin naurettavaa kuin se onkin. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |