jjussila 31.05.2007 22:36:45 | |
---|
Aika kaukana ollaan otsikon aiheesta. Voisiko tää rumpuosasto keskustelu siirtää rummut osastolle, se on mennyt ihan ulkopuolelle aiheesta Takanen vs. Sandren.. Kattelin just laulavaa sydäntä dvd:ltä ja Topi & Agents siinä yhdessä soitteli. Mielestäni Esakin soitti ihan erilailla kuin Jorkan kanssa, ihan hyvältä kuulosti. Nää mielleyhtymäproggikset eivät lopu koskaan; jos agenttiosasto olis alkujaan aloittanut Jorman kera, niin ......olisko sitten mielipiteet Topin/ Sandrenin puolella eli vastaan= kun joku homma KOLAHTAA jossain muodossa, niin muut versiot siitä eivät koskaan ole yhtä hyviä (tai ainakin vain hyvin harvoin): Suuressa mualimassa esim. Queen melskaa Rodgersin kera; onkos paljon kiitosta kuulunut, vaikka touhu on varsin ok!? (oliko kaukaa haettu vertaus?) ..ei helev...olisko noin?..... |
rintapek 01.06.2007 00:17:27 | |
---|
Niinhän sitä sanotaan, jotta Remu on maailman paras Hurriganesin rumpali. Tuo on totta. Yksiselitteisesti. One kind of music only - the good kind |
laulava runpali 01.06.2007 00:35:36 | |
---|
No niin: joku kirjoitti tuolla toisaalla, että Jussi Lammela "koskettelee" vaan haitsua vähättelevään sävyyn, mutta siinä on rumpali minun makuuni kuuntelee muita ja soittaa nuoteista, osaa olla myös soittamatta (tauot) ja änkeämättä jokaväliin "jotain"! Lähes poikkeuksetta rumpuja soitetaan aivan liian HILJAA ja vailla minkäänlaista "tunnetta", tämä siis tanssi - ja viihdemusiiki puolella! että näin!!! Kukkakeppistandit rulettaa!! |
baron 01.06.2007 02:45:12 | |
---|
Lähes poikkeuksetta rumpuja soitetaan aivan liian HILJAA ja vailla minkäänlaista "tunnetta", tämä siis tanssi - ja viihdemusiiki puolella Eri jengeissä kuljetaan. En oo liian hiljaista rumpalia kohdannut ja sitä "tunnetta" on kyllä monella taitoon nähden liikaa. Money for nothin' and chicks for free |
isojussi 01.06.2007 04:39:22 | |
---|
...Isojussin pitäisi ajatella asioita maanläheisesti.... Ei, vaan mä yritän selittää näkemyseni "ei musiikillisin termein". Meitin tars varmaan joskus laittaa tää asia kuntoon esim. kunnon Calvadoksen äärellä. En mä sen kummempaa yritä väitää, kun että biisin ei kulkeakseen tarvii välttämättä kiihtyä, vaan voidaan luoda mielikuva jonkin verrankin eteenpäin nojaavasta meiningistä ilman, että tempo yhtään nousee. Tällöin melodiafraseerauskin on mahdollista pitää musikaalisempana. Tämä muuten oli taannoin tärkein asia, jota kritisoin, kun kritisoin sitä Mårtensson-projektin bändiä. Luonnosta puheenollen mä kyllä taas heitän ilmaan väitteen, että se on täynnä hyvinkin tasaista ja monotonista rytmiä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
EP 01.06.2007 06:24:46 | |
---|
No niin: joku kirjoitti tuolla toisaalla, että Jussi Lammela "koskettelee" vaan haitsua vähättelevään sävyyn, mutta siinä on rumpali minun makuuni kuuntelee muita ja soittaa nuoteista, osaa olla myös soittamatta (tauot) ja änkeämättä jokaväliin "jotain"! Lähes poikkeuksetta rumpuja soitetaan aivan liian HILJAA ja vailla minkäänlaista "tunnetta", tämä siis tanssi - ja viihdemusiiki puolella! että näin!!! PÄRKKELE! Menit sitten muuttamaan mun kirjoitusta "rumpuja soitetaan aivan liian LUJAA!" ..se oli, nyt vasta huomasin ku Baron vastasi. :/ |
jon lord 01.06.2007 10:31:10 | |
---|
Yli kymmenen vuotta sitten Klappi soitti mulla kesken mun tyttären synttäreiden ja sanoi että voitko tulla illalla KIsarantaan tuuraamaan kun Närhen Seppo ei pääse. No lupasin, siinä soitti silloin rumpali joka tietojeni mukaan meni sitten Agentseihin. Mun mielestäni soitti todella hyvin eikä tullut kovaa eikä sleepannut yms. Hauska muisto siitä keikasta jäi kun jouduttiin soittamaan kaksi tuntia ennen solistia. Ajattelin että täytyy tässä jotain laulaakin vaikka Kari oli puhelimessa sanonut ettei tarvi. No vetelin siinä ulkomuistista ja vähän nuoteistakin ja kunditkin innostui kun oli uusia biisejä. Sitten Klappi tuli lavalle ja sanoi mulle että lauloit sitten perkele kumminkin ja naurahti päälle. Erikoinen piirre bändissä oli se että basari ja kiipparit oli laulun ohella ainoat jotka laitettiin PA:han. Muutenkin oli sellainen ilmava soundi. Klappi sanoi mullekin että soitat vaan pianolla ja vähän viulumattoa sekaan. Aina se sanoi siihen aikaan kun kompattiin sitä aika paljon, että ei sitten turata pojat,pienillä liikkeillä. COVS jäsen N.o 3 |
KoskPaavo 01.06.2007 11:31:52 | |
---|
Joo, mäkin muistan Klabbisesta sen että "pelkistetysti" piti vetää, samoin sanoi Markolan Jussi. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
jjussila 01.06.2007 14:14:45 (muokattu 01.06.2007 14:15:06) | |
---|
Joo, mäkin muistan Klabbisesta sen että "pelkistetysti" piti vetää, samoin sanoi Markolan Jussi. Klabbi oli joskus patologinen urkusaundin ja haitarin vihaaja.... ..ei helev...olisko noin?..... |
baron 01.06.2007 18:26:39 | |
---|
Klabbi oli joskus patologinen urkusaundin ja haitarin vihaaja.... Mä oon joteskin aina pitänyt sitä fiksuna tyyppinä..... Money for nothin' and chicks for free |
KoskPaavo 01.06.2007 18:57:31 | |
---|
Klabbi oli joskus patologinen urkusaundin ja haitarin vihaaja.... Lapsuuden agraarikompleksi "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Lapari 01.06.2007 19:02:07 | |
---|
Nää mielleyhtymäproggikset eivät lopu koskaan; jos agenttiosasto olis alkujaan aloittanut Jorman kera, niin ......olisko sitten mielipiteet Topin/ Sandrenin puolella eli vastaan= kun joku homma KOLAHTAA jossain muodossa, niin muut versiot siitä eivät koskaan ole yhtä hyviä (tai ainakin vain hyvin harvoin): Suuressa mualimassa esim. Queen melskaa Rodgersin kera; onkos paljon kiitosta kuulunut, vaikka touhu on varsin ok!? (oliko kaukaa haettu vertaus?) Tai toisaalta,jos Topi ja Jorma olisi perustaneet duon noihin aikoihin.Olisiko Agents tuntematon bändi tällä hetkellä? ; ) mun kompressori on pajalla. |
KoskPaavo 01.06.2007 20:05:38 | |
---|
Tai toisaalta,jos Topi ja Jorma olisi perustaneet duon noihin aikoihin.Olisiko Agents tuntematon bändi tällä hetkellä? ; ) 99,9 %:n varmuudella koko bändiä ei olisi olemassakaan. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
half 01.06.2007 20:47:11 | |
---|
99,9 %:n varmuudella koko bändiä ei olisi olemassakaan. 100 % varmuudella olisi. Agents oli jo ennen Topia melko tunnettu. E. Pulliaisella oli visio, joka tarvitsi vain tulkin. Topi istui tähän rooliin täydellisesti, mutta ei varmasti olisi ollut ainoa vaihtoehto. Tälle kitarasysteemille oli sosiaalinen tilaus Munchen humpan kyllästämässä Suomessa. |
100 % varmuudella olisi. Agents oli jo ennen Topia melko tunnettu. E. Pulliaisella oli visio, joka tarvitsi vain tulkin. Topi istui tähän rooliin täydellisesti, mutta ei varmasti olisi ollut ainoa vaihtoehto. Tälle kitarasysteemille oli sosiaalinen tilaus Munchen humpan kyllästämässä Suomessa. Plussat paukahti! Kompataan kiilaten... :) Joo se oli sitä 80-luvun aikaa ku lavalle piti roudata kaikki sukulaistenkin syntetisaattorit ja muut taskulaskimet. Esa pisti hienosti hanttiin ja sai taas kitaran kohoamaan suureksi osaksi tanssibändiä! Kukkakeppistandit rulettaa!! |
isojussi 02.06.2007 00:54:37 | |
---|
... ja sai taas kitaran kohoamaan suureksi osaksi tanssibändiä! "Taas"??? Miten niin "taas"? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
laulava runpali 02.06.2007 09:49:16 | |
---|
"Taas"??? Miten niin "taas"? Miten sua herra Isojussi voi kismittää noin paljon jos joku on joskus oikeesti pystynyt vaikuttamaan suomalaiseen musiikki kulttuuriin positiivisesti? Jos viitit vähänkään muistella 80-luvun alun tanssimusa perinnettä niin huomaat kyllä notta kaikenlaiset "synat" ja "taskulaskimet" oli joka bändissä isossa roolissa. Agentsissa ei ollu.. Ja kyllähän kitara oli varsinkin 60 luvulla aikamoisen käytetty soitin tanssiorkestereissa jopa vielä 70-luvun alkuunkin asti. Joten turha edes väittää ettei Esalle ja agenteille vois nostaa hattua siitä työstä mitä tekivät, pelastivat monia tanssilavoja, ja saivat kitaran "TAAS" yleistymään tanssipändeissä. Kukkakeppistandit rulettaa!! |
iikkuli 02.06.2007 10:04:52 (muokattu 02.06.2007 10:05:37) | |
---|
Olletikin, että olen sen verta nuori, etten 70-, saatikka 60-luvulla ole keikoilla käynyt, niin pidän Jussin kommenttia ihan osuvana. Ymmärtääkseni ei esim. 60-luvun TANSSIbändeissä paljon kitaroita vongutettu, Kyllä siellä oli hanurit ja puhallinsoittimet pääroolissa, toki kitaristikin saattoi mukana olla muttei ollenkaan niin suuressa roolissa kuin esim. Agentseissa. Silloin oli erikseen kitarabändit, jotka soittivat nuorisomusaa, mutta tosiaan ne eivät olleet tanssibändejä. SPEKULOISIN JOS... |
Martso 02.06.2007 10:08:57 | |
---|
Miten sua herra Isojussi voi kismittää noin paljon jos joku on joskus oikeesti pystynyt vaikuttamaan suomalaiseen musiikki kulttuuriin positiivisesti? Jos viitit vähänkään muistella 80-luvun alun tanssimusa perinnettä niin huomaat kyllä notta kaikenlaiset "synat" ja "taskulaskimet" oli joka bändissä isossa roolissa. Agentsissa ei ollu.. Ja kyllähän kitara oli varsinkin 60 luvulla aikamoisen käytetty soitin tanssiorkestereissa jopa vielä 70-luvun alkuunkin asti. Joten turha edes väittää ettei Esalle ja agenteille vois nostaa hattua siitä työstä mitä tekivät, pelastivat monia tanssilavoja, ja saivat kitaran "TAAS" yleistymään tanssipändeissä. Vaikka diggailenki tosi paljon Agentseista ja etenki Topi-erasta (juu, ihan levyjäki omistan, niin minusta he tekivät karhunpalveluksen tanssimusalle: yksipuolisuus. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
Kukko 02.06.2007 11:13:11 | |
---|
Tai toisaalta,jos Topi ja Jorma olisi perustaneet duon noihin aikoihin.Olisiko Agents tuntematon bändi tällä hetkellä? ; ) Niin, ettei unohtuis kaikilta- Agents oli ihan alkuun Tuomari Nurmion tasutalla; esim.sellaiset biisit kun valo yössä, oi, mutsi, mutsi, yms. löytyy levyltä kohdusta hautaan...Sen jälkeen alkoi yhteistyä Rauli Somerjoen kanssa joka kesti 4 jän pitkäsoiton verran..kele,---tana! "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |