Aihe: Ultimate studio PC? Tehot jne
1 2
Torniojaws
23.05.2007 15:24:25

http://www.cockos.com/forum/showpost.php?p=47902&postcount=14

Justinilla on aika kivan tuntuntuinen masiina tässä linkissä. Mitähän tuollainen dual quad emo ja pari quad core xeonia mahtaisi kustantaa?

Emo siihen 400 dollarin pintaan ja prossut 2 x 880 dollaria. Yhteensä 2160 dollaria, eli 1600 euroa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
lion
25.05.2007 15:11:18
On se kumma miten muutama vuosi sitten
sai ihan hyvää jälkeä kahdeksalla raidalla.

riippuu niin paljon siitä musasta mitä tekee. kyllähän tehot saa riittämään ja pystyy pitämään laadunkin hyvänä jos renderöi plugarit suoraan waveihin ja tekee pari downmixiä ihan niinku back in the old days mutta kun nykyään tarvitaan konelooppia ja syntikkaa ja härpäkettä ja pitää päästä korjailemaan ku kaverit vittuilee et bassorummun atakki on himpun verran kireän kuuloinen. yritämme päästä lähemmäs täydellisyyttä siinä kuitenkin huonosti onnistuen.

- Li'oN
"juu, itte en tunne hautausurakoitsijoita saatikka haudankaivajia... sen verran tajuan kuitenkin etten lähde moisten virtojen kanssa pelleilemään..." - Ilmarihh . Onneksi jotkut ymmärtää jo etukäteen millanen paikka Virrat on..
Santtu_123
25.05.2007 21:12:32

Toisaalta jos kyse on puhtaista wave-raidoista, ei ne oikeastaan paljoakaan tehoa prossulta syö. Lähtökohta on toki vallan toinen jos joka raidalla on kompuraa, tai ties mitä efektiä, nehän sitä prossutehoa syö, ei ääniraidat sinänsä.
Kalmo
01.06.2007 12:52:14 (muokattu 01.06.2007 12:56:37)
Läppärin suurin ongelma Sonarin kaltaisen ohjelman käytössä on se, ettei siihen saa useampia kovalevyjä. En tiedä kuinka nopeaväyläisiä ulkoisia kovoja on, mutta varmaan ulkoisellakin voi puutteen korvata. En ole yhtään tutustunut noihin firewireportteihin jne.Sujuvan ja mahd. tehokkaan työskentelyn edellytys on se, että sovellukset ja käyttis ovat omalla kovolla, vaikka vain 40 gigaisella, ja projektien audio ja samplet ovat toisella, isolla levyllä. Ja sillä koneella ei sitten saa olla kaikenmaailman sälää. Windowsin äänet (piippaukset yms.) mielellään pois päältä. Nämä korkeamman tason sekvensseriohjelmat ovat sen verran monimutkaisia, että aika pienetkin jutut voivat sotkea sujuvan käytön.

Ai niin ja TWINKLE: PC kyllä tarkoittaa Personal Computeria, mutta se tarkoittaa ehdottomasti myös PC:tä vastakohtana Macille. On läjäpäin ammattitason ohjelmia, joista EI ole Mac-versiota. Sonaristakaan ei ole, ja se sentään pohjois-amerikan käytetyin ammattitason sekvensserisofta, tietääkseni.
Ja te, jotka mietitte Vistaan siirtymistä, muistakaa varmistaa, että äänikortteihin yms. on olemassa Vista-ajurit. Erittäin moneen ei sellaisia vielä ole.
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Locrian
01.06.2007 14:33:07 (muokattu 01.06.2007 14:35:50)
On läjäpäin ammattitason ohjelmia, joista EI ole Mac-versiota. Sonaristakaan ei ole, ja se sentään pohjois-amerikan käytetyin ammattitason sekvensserisofta, tietääkseni.

Onks näin? Ainaki ku ammattifoorumeilla pyörii niin aika paljon ammattilaiset näyttäis pyörittävän PT+Mac kokoonpanoja. Ehkä mä en vaan tajuu mitä ammattilainen tarkoittaa.

Ja macille löytyy myös ammattisoftia joita ei löydy PC:lle.

Mulla on ollu huono päivä tänään. No offense. Vetäkää millä vedätte- niin mäki teen..
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
thejmh
03.06.2007 15:02:24
Mä hommaisin mac:in kannettavan ja siihen kunnolla muistia. Sit asentaisin siihen windowsin kans. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun saa kaikki mac:n edut ja windowsin samaan pakettiin.
Kalmo
03.06.2007 16:19:22
En tiedä Macistä mitään, joten uteliaisuudesta: Käyvätkö siis Windows PC:lle tehdyt
softat Macin Windows-versioon?? Ei kai? Eli mitä etua siitä Windowsista sitten Macissä olisi? Luovassa työssähän nimenomaan kehutaan Macin käyttöjärjestelmän ylivoimaisuutta ja vakautta. Ja sittenhän kaikki ohjelmat sopisivat Maciin. Jos käyvät, olen taas vähän viisaampi :O)
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Kalmo
04.06.2007 09:25:24
Ai niin muuten...turha katsella noita Quadien yms. hintoja USA:n puolelta. Siellä on suunnilleen kaikki selvästi halvempaa kuin täällä. Tuollaiseen 1600 dollarin tilaukseen tulee päälle useampi satanen tullia. Itse erhdyin tilaamaan sieltä Kontakt 2:n, kun oli 100 euroa halvempi kuin Euroopassa. Oli kuitenkin maksettava 80 euroa tullia ja tullipostissa käynnin vaiva, joten ei kannattanut.
kojones
04.06.2007 09:43:00 (muokattu 04.06.2007 09:43:14)
En tiedä Macistä mitään, joten uteliaisuudesta: Käyvätkö siis Windows PC:lle tehdyt
softat Macin Windows-versioon?? Ei kai?

En nyt ihan ymmärtänyt. Applen sivuilta ladattavan Boot Camp-ohjelman avulla voi kovalevyn osioida ja asentaa siihen Windowsin. Mulla on Mac Minissä XP rinnan OS X:n kanssa, käyttiksen vaihto vaatii uudelleenkäynnistyksen.

Eli mitä etua siitä Windowsista sitten Macissä olisi?

Samaa rautaahan noi nykyään on, eli eipä juuri mitään muuta kuin se että samalla koneella voi käyttää molempia, tarpeen mukaan.
Wk
04.06.2007 12:04:52 (muokattu 05.06.2007 13:42:10)
Ilmeisesti tuota MAC OS X-käyttistä voi pyöritellä vastaavasti myös PC:llä?

EDIT: Virittelyä näyttäs kyllä vaativan aika lailla.
Kalmo
04.06.2007 16:11:12 (muokattu 04.06.2007 16:14:06)
Ristiysi: Taisin lukea kirjoituksesta rivien välistä jotain, mitä siellä ei ollutkaan.
Tulkitsin positiivisena esitetyn huomion Windowsin mukanaolosta käsitykseksi, että sitten voi käyttää PC:lle tehtyjä softia Macissä. Maciinhän siirrytään yleensä siksi, että päästäisiin eroon epävakaammasta ja haavoittuvammasta Windowsista.
Jos siis Macille asennettu Windows ihan oikeasti toimii samoin, kuin PC:lle asennettu, ja pyörittää samoja ohjelmia, niin siinä tapauksessa olen viisastunut!
Kassu
04.06.2007 17:41:46 (muokattu 05.06.2007 13:42:16)
Ilmeisesti tuota MAC OS X-käyttistä voi pyöritellä vastaavasti myös PC:llä?

Juu, ja laitontahan tuo myös on.
jhakwe
04.06.2007 17:42:44

Aamen. Vaatii yhteensopivaa rautaa, eikä välttämättä siltikään toimi kunnolla, saati yhtä hyvin kuin aito vehje. Itselläni oli OSX tovin yhdessä koneessa, eikä siitä oikein mihinkään vakavampaan ollut. Hauska ja opettavainen kokeilu se silti oli :)
Save the whales, motherfucker.
Kalmo
04.06.2007 17:42:51
Piti heti käydä Cakewalkin forumissa kyselemässä, ja kyllä parilla kaverilla oli käsitys (ei tieto), että Sonarkin pyörisi Macissä Windowsin alla. Kyllä elämä on ihmeellistä :o)
Tosin epäilivät, että täytyy olla nimenomaan intelin siru koneessa. Minä taas en tiedä, mitä siruvaihtoehtoja Maciin löytyy. Kertoisitko kokemuksia. Mitä ohjelmia olet pyöritellyt ja minkälaisin tuloksin. Ongelmia? En ole vaihtamassa konetta, mutta
asia kiinnostaa, koska kaikki ovat aina paasanneet minulle, että luovat hommani
( kuva ja ääni) olisi paljon parempi hoitaa macissä. Olen vain ajatellut, ettei vanha jaksa alkaa opetella asioita alusta uudelleen, ja uusien softien hankkimiseen menisi
2000-3000 egeä.
Wk
04.06.2007 17:56:27 (muokattu 04.06.2007 19:24:20)
Tosin epäilivät, että täytyy olla nimenomaan intelin siru koneessa. Minä taas en tiedä, mitä siruvaihtoehtoja Maciin löytyy.

Nuo uudet Macithan sisältää Intelin suorittimen, joka on x86 käskykantanen jota Windows ymmärtää. Aikasemmat Macit käytti sitten jotain toisenlaisia suorittimia.

EDIT: x86 ja myös x64... kuiteski että vanhemmissa Maceissa on sellanen suoritin jota Windows ei tajua.

EDIT2: Juu, ja laitontahan tuo myös on.

Jos ostaa sen käyttiksen erillään, esim. Huuto.netis näytti olevan myynnissä vai kieltääkö Apple sen asennuksen lisenssiehdoissaan?
Kassu
04.06.2007 20:08:32
Jos ostaa sen käyttiksen erillään, esim. Huuto.netis näytti olevan myynnissä vai kieltääkö Apple sen asennuksen lisenssiehdoissaan?

Kyllä.

This License allows you to install and use one copy of the Apple Software on a single Apple-labeled computer at a time.

http://images.apple.com/legal/sla/macosx104.pdf
thejmh
05.06.2007 11:16:47
Kalmo: Se windows toimii mac:lla ihan samalla tavalla kuin normaalissa pc:ssäkin. Pitää siis olla vaan uusi intel Mac. Vanhemmissa power PC malleissa se ei toimi. (Tai toimii jotenkin, virtualpc emulaattoriohjelmalla, mutta sillä ei oikeasti mitään tee kun on niin älyttömän hidas.)
Kalmo
05.06.2007 13:31:02
Kiitos tiedoista! Tämä oli minulle uutta, kun aina on Maceistä ja PC:stä puhuttu kuin eri maailmoista. Cakewalkin forumiltakin olen jo saanut varmistuksen, että esim. Sonarin kanssa ei ole ongelmia.
Torniojaws
09.06.2007 01:10:28

Aikasemmat Macit käytti sitten jotain toisenlaisia suorittimia.

IBM:n POWER-arkkitehtuurin PowerPC-tyypin suorittimia: http://en.wikipedia.org/wiki/PowerPC
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)