jannu79 22.05.2007 21:04:24 | |
---|
|
mixxa82 22.05.2007 21:51:33 | |
---|
Yairit on ihan hyviä kitaroita, mutta jos musamaailmaan menet niitä kokeilemaan niin kokeile samalla Larriveita. Ovat mielestäni paljon parempia. Yairit ovat omaan makuuni liian kirkkaita. |
penatuna 23.05.2007 11:52:21 | |
---|
Samaa suosittelisin kuin ylempänä. Yaireissa ei mitään vikaa, mutta ainakin mun korvaan(kotona martin hd-28) larriveet parempia. Riippuu tietenkin aina mihin käyttöön skeba tulee. |
jannu79 23.05.2007 14:28:19 | |
---|
Mikä tää on tää hässäkkä että on K. Yairi DY-62c ja Alvarez Yairi DY-62c? Eri valmistaja ja sama malliko? Onko kellään tietoa, että eroaako mitenkään laadullisesti esim.? |
samueld 23.05.2007 15:23:46 | |
---|
Samaa suosittelisin kuin ylempänä. Yaireissa ei mitään vikaa, mutta ainakin mun korvaan(kotona martin hd-28) larriveet parempia. Riippuu tietenkin aina mihin käyttöön skeba tulee. Yairit kuulostaa japanilaisilta ja Larriveet jenkeiltä. Laadullisesti soittimima ovat varmaan aika samaa luokkaa. Jenkkisoundi on kyllä minunkin makuuni enemmän. Mihinköhän Lakewoodit sijoittuu tässä? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Cujo 23.05.2007 20:16:04 | |
---|
Yairit kuulostaa japanilaisilta ja Larriveet jenkeiltä. Laadullisesti soittimima ovat varmaan aika samaa luokkaa. Jenkkisoundi on kyllä minunkin makuuni enemmän. Mihinköhän Lakewoodit sijoittuu tässä? No tuolla logiikalla kuulostaa varmaan saksalaiselta... :p Ei mutta, yhtä Lakewoodia joskus soitin ja se oli aika tumma, mutta olikin toisaalta kokomahonkinen. Mutta hyviä kitaroita nekin on. "Stella was a diver and she was always down." |
fendertalk 24.05.2007 22:46:56 | |
---|
k.yairit ovat japanilaisia ja alvarezit tehdään kiinassa, laatuero on lahinnä kysymyksessä. lakewood on ihan hyvä merkki mutta jotenkin niitä vaivaa sellanen tukkosuus, oisko liian paksulti muovia pinnassa?? |
leka 25.05.2007 07:41:20 | |
---|
Omaan K. Yairiin olen kovin tyytyväinen. |
krautio 25.05.2007 15:56:07 | |
---|
Itsellä on K.Yairi DY-62C ja erittäin tyytyväinen kitaraan. Todella erotteleva ja selvä ääni. Yairissa on tosiaan kirkas ääni verrattuna muihin akustisiin, mutta tämähän on vain makukysymys mistä tykkää. Omassa Yairissa erityistä kiitosta on saanut linjasignaalin erinomainen laatu. Monet kitarat kuulostavat akustisesti hyviltä, mutta kun lyödään piuhalla pöytään niin kuulostaa hirveältä. Tätä ongelmaa ei Yairissani ole. Huono ominaisuus on epätarkka viritin. Vaikka viritin näyttää vihreää, niin silti kielet saattavat olla epävireessä. En tiedä ovatko vaihtaneet laadukkaammat virittemet uusiin malleihin. t. Köpe Yairit on ihan hyviä kitaroita, mutta jos musamaailmaan menet niitä kokeilemaan niin kokeile samalla Larriveita. Ovat mielestäni paljon parempia. Yairit ovat omaan makuuni liian kirkkaita. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
jannu79 01.06.2007 16:47:19 | |
---|
|
Mulla oli joskus 90-luvun alkupuolella tuollainen Signature Series DY-61 kitara. Jouduin myymään rahapulassa pois, nykyään siitä maksettaisiin kai aika hyvä hinta: http://www15.wind.ne.jp/~yuma/alvarez/promoad/1987/1987.html Aika hyvät saunditkin oli mutta tuon setrikannen saundi ei täysin miellyttänyt. E: Tai no, alle 500 näköjään irtoaisi tuolta: http://www.elderly.com/items/20U-8827.htm E2: Tuo DY-62C jos yhtään muistuttaa DY-61:stä enää saundillisesti niin on muuten ok mutta bassopäästä vähän köyhä (vs. Martin, Larrivee), DY-61:ssä nauhat olivat aika matalat joten venyttely oli vähän hankalaa mutta toisaalta eihän noilla bluesia yleensä vedetä .. |
Crossroad 02.06.2007 17:26:31 | |
---|
Omaan K. Yairiin olen kovin tyytyväinen. kuin myös.luottoakustisena on dy-62c vuodelta -85.eipä ole tullut mieleen vaihtaa,tai vaihdan jos paremmin soivan löydän,mutta eipä ole löytynyt toistaiseksi.. |
Flashboy 21.08.2007 21:02:25 | |
---|
Ite ajattelin tuota DY-91 mallia. Onko kokemuksia? |
route 30.12.2007 22:27:32 | |
---|
Ite ajattelin tuota DY-91 mallia. Onko kokemuksia? Ostin ns heräteostona Yairin dy-91 reilu vuosi sitten ja olen todella tyytyväinen soundiin. Pysyy tosi hyvin vireessä ja kaula suorana. Kitaralla ikää 12 vuotta ja ei halkeamia. Toinen kitara on Ovation legend (usa). Molemmissa hyvin samanoloiset kaulat. Soitettavuus sama. Ei pärjää ovation yairin soundeille. makuasia mutta.... |
Puavali 31.12.2007 03:36:05 (muokattu 01.01.2008 01:39:32) | |
---|
... Yairit ovat omaan makuuni liian kirkkaita. Sama mieltä oon. Ed: nimenomaan akustinen sointi oli liian kirkas, mutta saattaa olla malli- ja materiaalikohtaista. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
jannu79 31.12.2007 08:27:44 | |
---|
Niin oon nyt puolivuotta ollu tuon 62:n omistaja. Oon sillä hoitanu funkkibändin sointukitaristin jobit ja vähän sooloillukki. Hääkeikalla toimi kesällä vähän "kauniimman" musiikin säestyksessä huilun kanssa. Etuvahvistimesta, tai mikä siinä itse kitarassa nyt on kiinni, niin siitä oon bassotaajuksia oikeastaan vaan säädelly soittotilanteissa. Kiinteä viritin on kyllä ollu loppujen lopuksi aika mukava, vaikka aluksi sen kannattavuutta epäilin. Itse saundista en osaa muuta sanoa, kun että sopii ainakin mun korvaan. Ja kyllä sillä muhkeampaakin saundia saa aikaan. Dynamiikkakin toimii kiitettävästi vahvistuksen kautta. |
Flashboy 15.10.2008 20:36:29 | |
---|
Ite ajattelin tuota DY-91 mallia. Onko kokemuksia? Ostin sitten tuon kyseisen mallin. Sen jälkeen on tullut hankittua K.Yairin pikkukoppainen folk-kitara. Nyt tekis mieli saman firman 12-kielistä. Mahtaakohan K.Yairia kukaan enää Suomessa myydä? Musamaailmassa on vissiin näistä luovuttu kokonaan. |
japela 23.10.2008 11:14:48 | |
---|
Moi! Tällä hetkellä ei tietääkseni kukaan K.Yaria maahantuo, valitettavasti. Mitä tulee kyseisen firman 12-kieliseen niin ostin sellaisen v.1999 jumbo kopalla, nyt tältä istumalta en tyypiä muista, mutta ihan törkeen hyvä saudi lähtee siitä ja on niin äärettömän kevyt soittaa että jokainen joka sitä on kokeillut on todennut että, kevyin soitettava 12-kielinen mikä on vastaan tullut.(0.10 kieliä käytän) saundeiltaan niin täyteläinen että soittamista ei malta lopettaa!!Tämän 12-kielisen saundiin en ole vieläkään kyllästynyt, moneen 6-kieliseen akkariin tänä aikana kylläkin. SUOSITTELEN jos sellaisen jostain löydät. |