Aihe: Raituria hankkimassa (perus noob kyselee) 1 2 | |
---|---|
![]() 31.05.2007 22:23:04 | |
Itselläni on sekä raituri että pro tools ja kyllä molemmilla on paikkansa. Käytän vanhaa YamahaAW4416 raituriani edelleen jatkuvasti pienimuotoisempiin sessioihin. Pidän raiturin fyysisyydestä, nappuloineen ja feidereineen ja siitä että se on helppo ja nopea varsinkin kun laitteen tuntee läpikotaisin. Massiivisemmat systeemit on tietenkin järkevämpää hoitaa alusta loppuun Pro Toolsilla mutta laitteiden keskinäinen yhteistyökin eri muodoissa sujuu suht mukavasti. Nothin' but the blues | |
![]() 31.05.2007 23:49:21 | |
Minulla on Zoom mrs 1608cd. Yksi hyvä syy sen hankintaan oli, että yritin käyttää Propellerhead-Reasonia kotitietokoneellani enkä päässyt puusta pitkään. Alla syitä, miksi suosittelen sitä ja syitä, miksi sitä voisi inhotakin. Hyvää: 1. Hyvä äänen laatu raakana analogista äänittäessä ja koneen omia rumpuja ja bassoja käyttäessä. 2. Basso-ja rumpukone on ohjelmoitavissa ja toisaalta manuaalisesti soitettavissa padeista. 3. Tarvittaessa hyvin analogisia ja vanhoja saundeja käytettävissä. 4. Peruseditointi on aika helppoa, kun sen oppii. 5. Valmiit masterointisaundit tekevät helpoksi luoda "melkein valmista" jälkeä kavereille soitettavaksi. 6. Kuljetettavuus. 7. All in one. 8. Suora biisien polttaminen cd:lle stereona tai koko projektin back-uppina. 9. Tunne, että teet asioita "vanhalla tavalla". Huonoa: 1. Eri toiminnot eivät seuraa samaa logiikkaa, joten manuaali on aina otettava käyttöön, kun tekee jotain uutta. 2. Valmiiden saundien idea. Olisi selkeämpää, jos käytössä olisi efektiohjelmat erikseen eikä niitä olisi lähestyttävä valmiiden efektiketjujen kautta. 3. Editoinnin rajallisuus. Esim. padeista väärin soitettua virveli-iskua ei pysty siirtämään paikalleen, kuten pc:ssä. 4. Oma laitteeni ei sinällään ole kaatunut kertaakaan, mutta error-viestin olen saanut aika usein. Tällöin äänitys katkeaa ja koneessa kannattaa ajaa korjausohjelma. Sitten se on taas ok viikokausia. 5. Ei voi kytkeä suoraan pc:hen ilman usb-interface -laitetta, joka pitää olla Zoomin tekemä. Tiedostot voi viedä pc:lle cd:llä. 6. Pc ei ymmärrä tiedostomuotoa ilman käännösohjelmaa, jonka kyllä saa ilmaiseksi Zoomin kotisivulta. Kaiken kaikkiaan olen yllättynyt tekemieni äänitteiden (teknisestä) laadusta. Suunnittelen biisien julkaisemista. Toivottavasti tästä oli kysyjälle apua. | |
![]() 01.06.2007 12:30:54 | |
Jälkityöstön kannattaa tehdä sitten sillä koneella, jos ne sinne kerta kuitenkin laittaa. Näin tää pelaa hyvin raiturin kanssa. Eikä kapasiteetti (tai raidatkaan) lopu kesken kun näin tekee. Mulla on (jatkuvasti) hyviä kokemuksia Fostex VF-160:stä. Näppärä peli, ja raidat saa siitä siirrettyä koneelle waveina helposti, cd-r(w):llä tai adatilla. Kysyjälle suosittelisin tuota, luulisi käytettyinäkin noita jonkun verran pyörivän. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. | |
![]() 01.06.2007 15:48:34 | |
Mulla on (jatkuvasti) hyviä kokemuksia Fostex VF-160:stä. Näppärä peli, ja raidat saa siitä siirrettyä koneelle waveina helposti, cd-r(w):llä tai adatilla. Kysyjälle suosittelisin tuota, luulisi käytettyinäkin noita jonkun verran pyörivän. Tästä asiastahan ei pysty olemaan eri mieltä vaikka haluasikin. Käytettyjä VF-16 ja VF-160 koneita näkyy koko ajan myynnissä hintojen kieppuessa 300 eurosta ylöspäin ja tuolle kun hommaa vielä kaveriksi Behkun ADA8000:n niin bändiäänityksiin ei ihan heti kyllä keksi näppärämpää ja toimintavarmempaa systeemiä. Tuon kattauksen kun vielä kruunaa jollain adat-äänikortilla niin johan siirtyy raidat jouhevasti kompuutterille jatkojalostukseen. | |
![]() 01.06.2007 19:33:04 | |
Tekisiköhän tuollainen koneella nauhoittamisesta kätevämpää - jos vain kotosalla äänittelisi? http://www.thomann.de/fi/frontier_t … homann.de/fi/frontier_tranzport.htm | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)