Aihe: Aria Pro 2 FA-STD (tai DLX)
1
kulmahiomakone
10.01.2004 18:11:44
Sanokaas jotain tuosta kitarasta. Netistä en löytänyt juuri muuta kuin että sellainen on olemassa - juuri ja juuri. Gibson es-175 tyylinen vermes se on ulkonäöltään ja valmistusaika sijoittunee 1990- luvun vaihteeseen..?

Minkä laatuiset rautaosat? Talla on trapetsi -mallinen. Missä valmistettu? Japanissako? Ja mistä puumateriaaleista kitara on valmistettu?

Ylipäänsä olisi mukavaa jos joku tietäisi edes jotain tuosta FA -sarjasta..
Jani The Rock
10.01.2004 18:45:02 (muokattu 10.01.2004 18:47:29)

Deluxessa on kuusikansi mutta koppa on muuten sycamorea. Kaula on vaahteraa ja otelauta eebeniä. MH-4G -mikit. Hinta on ollut uutena vuonna -91 jenkeissä 1550 taalaa, eli aika arvokkaasta pelistä on kysymys.

Standard-malli oli sitten se halvempi malli (tosin siinäkin hinta ollut 1095 dollaria). Soololoven leikkaus terävämpi ja kopan kansi ja sivut vaahteraa. Ruusupuuotelauta ja kromatut metalliosat tuon Deluxen kullanväristen sijaan. Mikit olivat mallia MH-4C.

Lisäksi tuotannossa oli myös FA-70 joka oli halvin malli. Sitä on valmistettu vielä lähivuosinakin.

EDIT: Niin, se valmistusmaa. Sitä en uskalla veikata. Mutta Korean peleiksi nuo tuntuvat olleen liian kalliita. Jotain malleja on tehty jenkeissäkin, mutta en tiedä tarkalleen mitä.
Rough and tough and plenty mean.
Sam
10.01.2004 23:13:18
Sanokaas jotain tuosta kitarasta. Netistä en löytänyt juuri muuta kuin että sellainen on olemassa - juuri ja juuri. Gibson es-175 tyylinen vermes se on ulkonäöltään ja valmistusaika sijoittunee 1990- luvun vaihteeseen..?

Minkä laatuiset rautaosat? Talla on trapetsi -mallinen. Missä valmistettu? Japanissako? Ja mistä puumateriaaleista kitara on valmistettu?

Ylipäänsä olisi mukavaa jos joku tietäisi edes jotain tuosta FA -sarjasta..

Mulla on ko. FA-STD keppi. Jostain kaivoin tiedon, että sitä oltaisiin valmistettu -88 - 93 välillä.
Janin mainitsemat speksit pitävät paikkansa, eli siinä on kromi-hw ja ruusupuu otelauta. Malli on suora kopio ES-175:sta, minkä takia itse sen joskus muinoin ostin (tahtoo es175:sen).
Soitin-Huttusella oli vähän aikaa sitten täsmälleen samanlainen myynnissä, mutta ei näyttänyt olevan enään listalla.
Kaulamikki on sellainen kuin pitääkin, pehmeä, suussa sulavan kermainen. Tallamikki taasen on aika huono, ainakin mun makuun, eli ohut, liian diskantti, ei potki...
kulmahiomakone
11.01.2004 00:30:53
Kiitoksia infosta.

Ilmeisen hyvästä kitarasta lienee kuitenkin kysymys. Siinä tapauksessa että mielyttää käsiä, korvia ja lompakkoa yhtä paljon kuin silmää, niin saatte onnitella mua ens viikolla tuollaisesta STD:stä.

Mua on muuten aina kiinnostanut, että mitenkä ne mikit ovat kiinni tuollaisessa täysakustisessa sähkökitarassa? Mitään palkkia kopasta ei taida löytyä, kuten esim 335:sta?
kulmahiomakone
11.01.2004 01:53:54
...Mistä löysit std:n?

Vielä ei voi paljastaa, joku vetää muuten välistä :)

Ja vaikkei vetäisikään, niin hinnasta on aina parempi neuvotella, kun ei ole muita kiinnostuneita, kun kukaan muu ei ole edes käynyt katsomassa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)