Aihe: Mesa/boogien putket
1
goose
10.01.2004 22:42:11
Onko kellään kokemusta mesan putkista? Vein vahvistimen putkihuoltoon ja siihen vaihdetaan pääteputket (2 paria EL84:sia). Päätin ottaa siis mesan putket, koska niitä ei tarvitse säätää kuin aluksi eli voin vaihtaa putkia jatkossa itse vanha roskiin ja uusi tilalle periaatteella. Pitääkö paikkansa että putket ovat tosiaan näin samanlaisia keskenään, että näin voi tehdä? Kuinka luotettava tämä systeemi on? En haluaisi polttaa päättäriputkia kovin nopeaan tahtiin. Hintakin on tuplat eli 18 euroa per putki!
_..rrrock._
askomiko
10.01.2004 22:52:44 (muokattu 10.01.2004 22:53:52)
Ne on muiden tekemiä putkia, mallimerkinnöistä saa selville mikä on minkäkin firman tekemiä. Mesa vain printtaa logonsa, ja tekee niistä sovitettuja pareja. Vastaavanlaista toimintaa tekee monet muutkin, niinpä varsin pätevä vaihtoehto on ostaa alkuperäisellä merkillä olevat putket sovitettuna parina. Ja tietyn arvoisena, kuten esim. groove tubesilta saa. Tai sitten joltain viisaammalta putkimyyjältä, joka ilmoittaa putkiensa arvoja, joten voit myöhemmin valita samanlaiset tilalle.

Ja eihän el84-vahvareita tarvitse muutenkaan juuri säädellä, kun useimmiten ovat katodibiasoituja. ?

Edit: ja ohoh, varsin kallis hinta el84:stä. Odotellaan jos mikko kankaanpää saapuu, saa valaista paremmin.
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
goose
10.01.2004 22:55:37
Joo noi itseasiassa taitaa olla sovtekin putkia. Mut eiks toi hinta oo silti sangen kova? Myykö joku muu kuin Musamaailma GT:n putkia?
...toivotaan parasta varotaan varasta..
askomiko
10.01.2004 23:02:27
Juu, tuo hinta on liian kova. Osta Mikolta, http://www.bmelectronics.tk/

27-44e sovitettu nelikko.
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
goose
10.01.2004 23:48:56
Toihan oli mielenkiintoinen sivusto ja paljon asiantuntevaa asiaa putkista. Jeh. Kiitoksia! Missäpäin Mikko vaikuttaa ja tekee esim. huoltoja?
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Dr. Muff
11.01.2004 00:09:21
Joo noi itseasiassa taitaa olla sovtekin putkia. Mut eiks toi hinta oo silti sangen kova?

Samoilta tehtailta, samoista koneista noita putkia tulee ulos. Mesa valkkaa vaan arvoiltaan sopivat ja lyö niihin omat leimansa. Valmistajan mukaan paljon menee hylkyyn putkia ja merkkikin tuossa kanssa maksaa. Mä oon antanu ittelleni kertoa ettei se oo noitten EL84 putkien kanssa niin jämptiä, ite oon laittanu arvoiltaan suurinpiirtein vastaavia.
Lainatkaa rahaa??
januszian
23.05.2007 22:32:06

Säästän yhen topicin ja kyselen tässä.

Eli mitäs putkia nuo nykyiset Mesan brändäämät ovat?

Mun päättärissä seisoo STR-440 joka taitaa olla kiinalainen 6L6 mutta mikä putki ihan tarkalleen?

Entäpä etusputket joissa seisoo että 12AX7-A Chinese 1 ? Kiinalaisia nuokin ihan tällei villinä arvauksena? :) Mutta mikä putki tarkalleen?

Mesan 5U4GB rectifier putki taitaa olla EH:n 5U4GB.

Tattista vaan tietäjille sitten...
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)