Aihe: Heroes (suomitahtiin seuraaville)
1 2 3 4
carnation
27.02.2007 11:46:36
Heroes http://imdb.com/title/tt0813715/

Kuinka moni tsekkaillut tuota viime vuoden syyskuussa jenkeissä startannutta Heroes-sarjaa? Olen itse katsonut 11 jaksoa ja kyllä se vain koukuttaa edelleen. Heroesin lähtökohta, eli se että ihmiset löytävät erikoisia kykyjä (joku pystyy lentämään, toinen matkustaa ajassa, yksi lukee ihmisten ajatuksia jne.) kuulosti alkuun melko naiivilta ja moneen kertaan nähdyltä, mutta Heroes on kehittynyt suhteellisen mielenkiintoiseen suuntaan. Toki tällaisen supersankaritarinan seuraaminen vaatii tietynlaista lapsenmielisyyttä ja ymmärrystä esim. näitä Marvelin sarjiksia kohtaan, mutta miksikään kovin lapselliseksi en sarjaa siltikään sanoisi. Jos vertaa toiseen hivenen samanlaiseen sarjaan, 4400:aan, niin Heroes potkii huomattavasti tykimmin. Heroes sisältää välillä yllättävän synkkiäkin juttuja, ja mukana on tietty runsaasti mysteeriaineksiakin jotka takaavat sen, että sarjaan jää enemmän tai vähemmän koukkuun. Toteutus on ainakin näin tv-sarjatasolla jopa loistavaa, hyviä erikoistehosteita jne. Näyttelijäsuoritukset menevät tosin välillä laidasta laitaan ja onpa siellä seassa ehkä muutama "kaunis ja rohkea" liikaa.

Ilmeisesti MTV3 on ostanut esitysoikeudet, mutta vielä ei ole tarkkaa tietoa koska sarja nähdään tällä kanavalla. Heroes alkoi kuitenkin CANAL+:lla 7.2. Lämpimästi suosittelen tätä sarjaa jokatapauksessa, ei kuitenkaan kannata katsoa liian vakavalla mielellä. Ensimmäiset viisi jaksoa tempaisivat aika hyvin mukaansa, sitten tuli pieni suvantovaihe jolloin juonessa ei ollut aivan niin mielenkiintoisia mutkia, mutta nyt nämä viimeisimmät jaksot (9-11) ovat lisänneet taas pökköä pesään. Parhaat hahmothan on Hiro, Sylar ja Matt Parkman!

Eikä sitten mieluusti mitään spoilereita tähän. Jos yksityiskohtaisemmin haluaa puhua, niin käyttäkää vaikka tuota: http://www.rot13.com/index.php
Ihme Basisti
27.02.2007 13:10:27
-- mutta nyt nämä viimeisimmät jaksot (9-11) ovat lisänneet taas pökköä pesään --

Eikä sitten mieluusti mitään spoilereita tähän. Jos yksityiskohtaisemmin haluaa puhua, niin käyttäkää vaikka tuota: http://www.rot13.com/index.php

Viimeisimmät? Jenkeissähän putkahti eilen ulos jo 17.jakso.
Basso on Raamattuni ja sen soitto saarnaani
Demeh
27.02.2007 13:30:06
Tämä on kyllä hyvä ja katsomisen arvoinen sarja. NBC:n sivuilla ilmestyy lisäksi sarjan tarinaa syventäviä sarjiksia. Löytyypi osoitteesta:
http://www.nbc.com/Heroes/novels/

Aika hieno ja hyvin toimiva oivallus, kun sarjakuvamaisuutta löytyy roppakaupalla päätuotteestakin.
Rock'n'Roll!
carnation
27.02.2007 13:31:27
Viimeisimmät? Jenkeissähän putkahti eilen ulos jo 17.jakso.

Öh, joo, siis tarkoitin että viimeisimmät mitkä olen itse katsonut. Jenkeissä tosiaan jo 17. jakso ulkona, itse katson vähän jälkijunassa jakso per viikko -tahdilla.
ekikoo
27.02.2007 16:58:41
Tosi kovaa kakkaa. Kaveri kertoili sarjasta silloin muinoin, ja selitti japanilaismiehestä joka joutuu New Yorkiin aikajatkumon läpi tms. Tsekkasin sitten ja oon siitä lähtien tsekannu. Ajattelin, että sarja, jossa on kastroitu japsi, ei voi olla huono. Hiron ja Andon säätö onkin sitä sarjan mielenkiintoisinta antia.

Tämä on muuten pelottavaa:
http://www.imdb.com/gallery/granitz … y=Panettiere%2C%20Hayden&seq=29
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Chips
27.02.2007 21:48:13 (muokattu 27.02.2007 21:48:50)
Puusilmänä tein sitten uuden ketjun samasta sarjasta. No kuitenkin, koukussa olen.

17. jakson katoin just ja melko yllättävä käänne tuossa lopussa. Eipä kuitenkaan spoilata ettei carnation revi pelihousujaan.
wrshredder
27.02.2007 22:47:25
Juu katsoin juuri 12 jaksoa kahdessa päivässä. Koukussa ollaan..
Pakko myöntää että hieman menee välillä sekaisin niiden aikahyppyjen takia ,mutta muuten ihan mielenkiinnolla joka jaksossa juonta seuraan. Hieno sarja indeed.

Näyttelijäsuoritukset menevät tosin välillä laidasta laitaan ja onpa siellä seassa ehkä muutama "kaunis ja rohkea" liikaa.

Mua ei ole ainakaan häirinnyt yksikään näyttelijä. Mun lempparit ovat myöskin Hiro ja Ando sekä persoonallisuushäiriöisen blondin näyttelytyö on myös mukavaa seurattavaa.
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
NHR
28.02.2007 08:58:06

Juu, yllättävän koukuttavaa kamaa. Hiro on ihan ykkönen, Mr. Bennet toinen erittäin mielenkiintonen hahmo, kun ei siitä oikeen tahdo saada selvää onko se hyvis vaiko pahis noin niinku loppuin lopuks. Mulle tulee syystä tai toisesta se Salasten kansioiden Tupakkimies siitä kovasti mieleen...
The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin
carnation
28.02.2007 11:05:27
Mua ei ole ainakaan häirinnyt yksikään näyttelijä. Mun lempparit ovat myöskin Hiro ja Ando sekä persoonallisuushäiriöisen blondin näyttelytyö on myös mukavaa seurattavaa.

Ei muakaan nyt niin paljon häiritsisi, että suorastaan vituttaisi, oikeastaan Mohinder on ainoa, jonka näyttelijäsuoritus vähän tökkii. Jotenkin kankean oloinen tyyppi. Sen angstaaminen otti kyllä jossain vaiheessa pattiin... Osa näistä päähahmoista on paikoitellen turhan kauniita ja komeita (Petrellin veljekset, Isaac, Claire, Niki, jne.), olisi mukana kerrankin ihan rehellisesti susirumia tyyppejä. No, Parkman on sellainen tyypillinen kyttä, eli vähän lihava ja Hiro on muuten vaan mikä on. Hyviä hahmoja silti, ja sarjassa on muutenkin tilaa ja mahdollisuuksia vaikka millaiselle hahmokehityksele ja suurille juonikuvioille. Wikipediassa seisoo tällä hetkellä teksti, jonka mukaan sarjan luoja Kring + co. ovat suunnitelleet että "we have talked about where the show goes up to five seasons."
wrshredder
28.02.2007 14:21:15
Ei muakaan nyt niin paljon häiritsisi, että suorastaan vituttaisi, oikeastaan Mohinder on ainoa, jonka näyttelijäsuoritus vähän tökkii. Jotenkin kankean oloinen tyyppi.

".. i still käänt anderständ mai faaters risöörs!" :P . No joo..

Osa näistä päähahmoista on paikoitellen turhan kauniita ja komeita (Petrellin veljekset, Isaac, Claire, Niki, jne.), olisi mukana kerrankin ihan rehellisesti susirumia tyyppejä.

No joo , Ainakaan Niki ei haittaa mun näköhermojani, heh juum hehe..
Sylar?

Wikipediassa seisoo tällä hetkellä teksti, jonka mukaan sarjan luoja Kring + co. ovat suunnitelleet että "we have talked about where the show goes up to five seasons."

Kringille plussaa! ++
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
Larry
28.02.2007 14:38:05
Pari jaksoa katsoneena voip sanoa että ihan ookoo kamaa on.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Closure
23.05.2007 01:50:14
Pakko nostaa. Pakko!

Aivan jumalatonta tykitystä. Tässä sarjassa on kehityskaari. Vaatimattomasta tarinasta kasvaa ajan mukaan monipuolinen, inhimillinen, synkkä, surullinen, fiktiota- ja todellisuutta sekoittava uskomaton tarina.

Alku alkaa kovinkin vaatimattomasti ja ehkä jopa tylsästi, mutta viimeiset kaksi yötä olen menettänyt yöuneni 14-21 jaksojen ansiosta.

Tämä sarja on minun silmissäni ehkä yksi kaikkien aikojen parhaista tv-sarjoista.
Jos tämä sarja olisi paita - se olisi kirjavan räikeä ja paksu villapaita, jota jokainen maan asukki pitäisi tyylikkäänä. Jotenkin tähän on saatu punottua niin monta minua henkilökohtaisesti koskettavaa ja kiinnostavaa asiaa -*ei spoileri* 2. maailmansodan fiiliksiä, inhimillisyyttä, inhimillisyyden puutteita, kuolemaa.. you name it.

Im lovin' it!
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
*Aleksi*
23.05.2007 08:30:25 (muokattu 23.05.2007 08:31:03)
ei mitiäää sittenkä
JTL
23.05.2007 10:26:19

Oon katsellut sarjaa jenkkien tahtiin ja sarja on parantanut otettaan jakso jaksolta.
Sarja alkoi hieman vaimeasti mutta loppujaksot oli jo täyttä rautaa.
Ekan kauden päätösjakso oli aivan bueno!
SKULLFUCKER omakustanne cd valmis! -> http://skullfucker.kypara.net/
konnamatti
23.05.2007 15:14:18
Loistava sarja, näin harvako tätä seuraa?
No syyskuussa kait alkaa maikkarilta, eiköhän sitten. Tosin itse en tätä tai Lostia pystyisi katsomaan jakso per viikko tahtia. Horrible torture.

Ainut kuka vituttaa on se toinen niistä veljeksistä. En muista nimeä kun en pariin viikkoon oo katsonut. Ihan järkyttävän ärsyttävä. Näytteli muuten uusimmassa Rockyssä Rockyn poikaa, vitutti siinäkin.

Cheerliidu on ihku.
Ja Hiro!
"[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu"
JTL
23.05.2007 15:49:38

Ainut kuka vituttaa on se toinen niistä veljeksistä. En muista nimeä kun en pariin viikkoon oo katsonut. Ihan järkyttävän ärsyttävä. Näytteli muuten uusimmassa Rockyssä Rockyn poikaa, vitutti siinäkin.

Mua ärsyttää aivan törkeästi se Niki-hahmo.
Vatutuskäyrä nousee aina lähelle kattoa kun tuo on kuvassa.
SKULLFUCKER omakustanne cd valmis! -> http://skullfucker.kypara.net/
Closure
23.05.2007 15:54:11 (muokattu 23.05.2007 15:55:46)
Äh. Ootte ihan huonoja.
Niki/Jessica = Bueno
Peter Petrelli = omaperäinen näyttelijä. Ehkä joidenkin mielestä liian stallone-naamainen. Munsta hyvä.

Katoinpa muuten justiinsa eilen yöllä loputkin jaksot. Mielenkiintoinen loppu, toivottavasti sarjaa ei vesitetä kovin paljoa kun kerran tähän asti on pysynyt näin mielenkiintoisena. Se Hiron ihan viimeinen tapahtuma on aika makian oloinen
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
dipshit
23.05.2007 21:51:52
"Ihan ok" sarja jonka ykköskauden finaali oli aika surkea. Eipä tuota kakkoskautta edes mitenkään erikoisesti enää odotakaan. Kyllä jopa Lostikin tämän mielestäni hakkaa.
zernobyl
01.06.2007 01:25:24

Peter Petrelli (onhan näyttelijä ollut Gilmoren tytöissäkin ;) on justiinsa mainioin ja koko sarja on ollut hieno ja loistava. Minuakin tosin ärsyttää Niki/Jessica.. tai ärsytti keskellä tuotantokautta - nyt ei enää niinkään.

Kesällä kaiketi tulee spinoff nimeltä Heroes: origins. Siinä tekijät pyrkivät tekemään Twilight zonen kaltaisia yksittäisiä jaksoja ihmisistä erikoiskyvyillä. Jossain oli myös puhetta, että katsojat saisivat äänestää lempihahmonsa näistä jaksoista itse sarjaan mukaan. Tämä kuitenkin on aika epätodennäköistä. Tekijät sanovat että spinoffista saattaa jokunen hahmo löytää tiensä pääsarjaan mutta se jääköön nähtäväksi.

Innolla odotan tuota spinoffia ja uutta Heroes-tuotantokautta, jonka nimeksi kaiketi on päätetty 'Generations'. Hyvältä kuulostaa. Ja mahtipontiselta. ;)
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)