Nolte 31.05.2007 20:26:23 (muokattu 31.05.2007 21:14:44) | |
---|
Minä rummuista niin hirveästi sinänsä tiedä, mutta luulisi tosiaan, että jos otetaan halkaisijaa lukuunottamatta kaksi muuten samanlaista bassorumpua, niin se pienempi olisi kevyempi (helpompi) polkea (soittaa). Tässä valossa komppaan Paas:ia. Liekö sillä paremmalla kontrollilla tarkoiteta sitä, että pienemmässä rummussa on vähemmän ilmaa liikuteltavana, joten rumpu on kevyempi soittaa ja sitä kautta helpommin polkimella kotrolloitavissa...? edit. Niin, ihan teoriassa lähestyin siis asiaa. Käytännössä erot voivat kenties olla niin pieniäkin, ettei niillä ole ratkaisevaa merkitystä. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Paas 31.05.2007 21:27:29 | |
---|
E2: Minkä kontrolli? Kontrolli/tuntuma kalvoon. Halkaisijaltaan isommassa rummussa se kalvo kun tuppaa liikkumaan vähän enemmän sitä soitettaessa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Paas 31.05.2007 21:35:38 | |
---|
No en kyllä allekirjoita tätä. Olen kyllä tottunutkin 22" basariin, mutta en tuota kontrolliasiaa tajua. Kyllä se kontrolli mielestäni on yhtä hyvä. Mutta potato potata -osastoa tämä on. Isommassa rummussa kalvo liikkuu enemmän ja kauemmin(riippuu vireestä) joten täten kalvon kontrolli on "vaikeampi". En tiedä miten voisin tuon selkeämmin selittää. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Paas 31.05.2007 21:37:04 | |
---|
Liekö sillä paremmalla kontrollilla tarkoiteta sitä, että pienemmässä rummussa on vähemmän ilmaa liikuteltavana, joten rumpu on kevyempi soittaa ja sitä kautta helpommin polkimella kotrolloitavissa...? SitäKIN myös kyllä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
joravuo 31.05.2007 23:13:56 | |
---|
Kontrolli/tuntuma kalvoon. Halkaisijaltaan isommassa rummussa se kalvo kun tuppaa liikkumaan vähän enemmän sitä soitettaessa. Mutta isossa ja pienessä rummussa samanlaisella virityksellä (täsmälleen sama kireys) Lähtee erittäin erilainen ääni. Isomman rummun voi virittää paljon kireämmälle ja soundi on silti rock. kalvo ei liiku kovinkaan paljoa enemmän kun pienemmässäkään. Mutta teoriassa olet oikeassa. "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
Paas 31.05.2007 23:35:05 | |
---|
Mutta isossa ja pienessä rummussa samanlaisella virityksellä (täsmälleen sama kireys) Lähtee erittäin erilainen ääni. Isomman rummun voi virittää paljon kireämmälle ja soundi on silti rock. kalvo ei liiku kovinkaan paljoa enemmän kun pienemmässäkään. Mutta teoriassa olet oikeassa. Voihan niitä rumpuja virittää monella tavalla. Mutta ei se muuta noita asioita miksikään joista olen kirjoittanut. En väitä että iso rumpu on huonompi, se on vaan erilainen. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Voihan niitä rumpuja virittää monella tavalla. Mutta ei se muuta noita asioita miksikään joista olen kirjoittanut. En väitä että iso rumpu on huonompi, se on vaan erilainen. Aivan. Samaa pitäisi tuntumastakin sanoa. Suuressa basarissa on erilainen tuntuma kuin pienemmässä; kumpikaan ei ole toistaan parempi. |
Paas 01.06.2007 00:33:30 | |
---|
Aivan. Samaa pitäisi tuntumastakin sanoa. Suuressa basarissa on erilainen tuntuma kuin pienemmässä; kumpikaan ei ole toistaan parempi. Niin, ehkä hieman väärin ilmaistu jos sanoo että pienempi parempi. Ennemminkin voisi sanoa että pienempi helpommin hallittava. Mutta parempi kun ei sano mitään, kumminkin jollain on joku eriävä mielipide siitäkin. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
vapauskauppias 01.06.2007 00:41:10 | |
---|
Niin, ehkä hieman väärin ilmaistu jos sanoo että pienempi parempi. Ennemminkin voisi sanoa että pienempi helpommin hallittava. Mutta parempi kun ei sano mitään, kumminkin jollain on joku eriävä mielipide siitäkin. :) Aivan. Melkein kuitenkin sanoisin, että ei se pienempi bassorumpu ole helpommin hallittava. Soittotapa, kalvot, viritys, tottumus ja kovin monet asiat vaikuttavat tuohon soitettavuuden helppouteen. Eniten ehkä kuitenkin soittajan oma mieltymys. Joku saattaa kokea isomman basarin helpommin hallittavammaksi juuri sen isomman basarin tatsin vuoksi. Aina on hyvä olla hiljaa. Olen sen huomannut. Vaikuttaisin kovin paljon viisaammalta, jos olisin aina hiljaa. Pitäisi ehkä joskus aloittaa. |
Paas 01.06.2007 00:48:19 | |
---|
Aivan. Melkein kuitenkin sanoisin, että ei se pienempi bassorumpu ole helpommin hallittava. Soittotapa, kalvot, viritys, tottumus ja kovin monet asiat vaikuttavat tuohon soitettavuuden helppouteen. Mä kyllä edelleen väittäisin että on se helpommin hallittava(ainakin teoriassa, joissain tapauksissa myös käytännössä). :D Mutta eipä siitä kannata lähteä väittelemään. Pitäähän nuo mainitsemasi seikat myös paikkansa. Eli soitetaan niitä basareita ym. rumpuja onnellisina jatkossakin oli rummun koko mikä hyvänsä. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
joravuo 01.06.2007 10:23:37 | |
---|
Aivan. Melkein kuitenkin sanoisin, että ei se pienempi bassorumpu ole helpommin hallittava. Soittotapa, kalvot, viritys, tottumus ja kovin monet asiat vaikuttavat tuohon soitettavuuden helppouteen. Eniten ehkä kuitenkin soittajan oma mieltymys. Joku saattaa kokea isomman basarin helpommin hallittavammaksi juuri sen isomman basarin tatsin vuoksi. Aina on hyvä olla hiljaa. Olen sen huomannut. Vaikuttaisin kovin paljon viisaammalta, jos olisin aina hiljaa. Pitäisi ehkä joskus aloittaa. Tätä mä voisin jopa kompata.. "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
miän vain 02.06.2007 22:20:23 | |
---|
Joku saattaa kokea isomman basarin helpommin hallittavammaksi juuri sen isomman basarin tatsin vuoksi. Allekirjoitan tämän. Soitettavuus parani ja hallinta helpottui, kun basari vaihtui isompaan. Toisaalta myös laatu hyppäsi aika tavalla ylöspäin. Joravuon seitys asialle kuulostaa pätevältä; rummun voi virittää kivan kireäksi ja helpoksi soittaa, eikä soundi silti ole kuin sunisella. (sori, oli pakko) Sekin hyvä puoli on, että volyymia riittää - helpompi vetää, kun ei ole pakko potkia aina täysillä että kuuluisi. Pikkubasari tulee varmaan silti hankittua joskus, joku 16" vaikka. |
sihijarvi 22.06.2007 11:27:15 | |
---|
kannattaako ostaa paisteen pst3 14" crash? Ei keksiny muutakaan.. |
Nolte 22.06.2007 11:30:41 | |
---|
kannattaako ostaa paisteen pst3 14" crash? Ei. Pst3 on kakkaa, eikä 14-tuumaisesta ole oikein crashiksikään. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Sonormies 24.06.2007 02:34:15 | |
---|
kannattaako ostaa paisteen pst3 14" crash? Älä osta. Eroa sun Headlinereihin ei taida juurikaan olla. pst 5 olisi selvä parannus. Se on treenipeltinä jo ihan ok. Ei toki mitään pro-tasoa. pst3:n ja 5:n ero on suuri. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Kosminen 29.07.2007 20:50:56 | |
---|
Pieni kommentti aiheesta jota oon miettiny pitkään. Eli mites kun tuo Yammujen sarjat tuntuu olevan melkosta salatiedettä, eli vaikka löytyy selkeet Recording Custom, Maple Custom ym. niin kaikki puhuu 8000- ja 9000-sarjoista, vaikka näkevä silmä ei sellaisia löydä. Mikä on tämä koodisto? Kalamies #16 >-)))> |
Nolte 29.07.2007 20:57:58 | |
---|
Pieni kommentti aiheesta jota oon miettiny pitkään. Eli mites kun tuo Yammujen sarjat tuntuu olevan melkosta salatiedettä, eli vaikka löytyy selkeet Recording Custom, Maple Custom ym. niin kaikki puhuu 8000- ja 9000-sarjoista, vaikka näkevä silmä ei sellaisia löydä. Mikä on tämä koodisto? Nuo nelinumeroiset on niitä "ennen vanhaan" -malleja. 9000 = Recording Custom. Ihme sinänsä, että niistä vielä jauhetaan, kun Recording Custom:kin on ollut mallistossa yli 20 vuotta. Sitä en tiedä, milloin nuo muut Custom -sarjat ovat tulleet markkinoille ja mikä vastaa mitäkin numerosarjaa... Hyvät kamat - huono soittaja! |
Jupi57 13.08.2007 16:06:35 | |
---|
Kiitos Nolten, innostuin päivittämään sarjatietoja; Parempi olisi kyllä puhua esim. Maple Customeista (13000, 11000, 10000), niin kaikki tietävät minkälaisesta setistä on kysymys, olipa sarjanumerointi mikä tahansa. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=116819&o=60tuolla myös korjaan mahdolliset virhetiedot. Quot capita tot sensus |
Timi 18.08.2007 22:22:53 (muokattu 18.08.2007 22:29:24) | |
---|
Minä en valitettavasti ymmärrä tätä rumpuvertailua ja/tai kerskailua mitä sillä haetaan.Haluaako joku uljastella kuinka monta tomia ja peltiä hänellä on,tai minkä värinen setti on kasassa. tai minkä niminen.Ei aikuisten ihmisten tarvitse todistaa paremmuuttaan sillä. Kylmän viileesti! |
Timi 18.08.2007 22:39:48 | |
---|
Sorry!Mä olen vanha kalkkis.Ja sanon mitä ei pitäis sanoa. Kylmän viileesti! |