Mikko L 31.05.2007 14:21:55 | |
---|
Tarkoituksenani on päivittää pois tyhjänpäiväiset lelut ja pistää kunnon vehkeet joista ääni jytisee. Tietoa näistä asioista minulla on todella vähän koska olen aina vaan hommannut nupin. Nyt selkis nämä käsitteetkin eli etuaste ja päätevahvistin on yhdessä vähä niinkuin nuppi.. Jos mulla on etuasteena Mesa/Boogie Studio Preamp niin mikä päätevahvistin mun kannattaa siihen hommata? Mitä eroa päätteissä yleensäkkään on? Kaappina käytän Hughes Kettner 260W ja 8ohm Matrix -kaappia. Kiitos jo etukäteen avusta! Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
WinterMad 31.05.2007 17:36:02 | |
---|
Ks. Aloittelijat palstan FAQ:it Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. |
cruel_destiny 31.05.2007 17:41:00 | |
---|
Ks. Aloittelijat palstan FAQ:it sehän tässä kysymyksessä käyty läpi, nyt haetaan päättäriä itellensä. ite en osaa sanoa, käytän komboa/ja... :) Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Antti1 31.05.2007 17:44:33 | |
---|
Kuinka paljon on pätäkkää laittaa kiinni? Siitähän se riippuu ihan täysin. Suurimmat erot päättäreissä ovat tietty teho, säädöt ja ennen kaikkea soundi. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Mikko L 31.05.2007 20:46:41 | |
---|
Sitä mä just hainki että ku on tuo etuaste ja päättäri. Niin kummalla näistä on enemmän vaikutusta soundiin? Mesan etuaste ja lusu päättäri VS. lusu etuaste ja mesa päättäri. Kumpi voittaa. Mihin vaikuttaa? Kannattaako jo ennemmin ostaa Mesan nuppi jos sitä mesa-soundia kaipaa? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Joees 31.05.2007 20:52:49 | |
---|
Sitä mä just hainki että ku on tuo etuaste ja päättäri. Niin kummalla näistä on enemmän vaikutusta soundiin? Mesan etuaste ja lusu päättäri VS. lusu etuaste ja mesa päättäri. Kumpi voittaa. Mihin vaikuttaa? Kannattaako jo ennemmin ostaa Mesan nuppi jos sitä mesa-soundia kaipaa? Tähänkin voisi kysyä jotta mitä mesan soundia? Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
mailbag 31.05.2007 21:14:42 | |
---|
Tähänkin voisi kysyä jotta mitä mesan soundia? dual rectifier? kysymättäkin |
Antti1 31.05.2007 21:15:02 | |
---|
Huono pääte pilaa hyvän etuasteen ja huono etuaste on huono etuaste. Molempien täytyy olla priimaa, jos haluaa priimasoundin. Ainut keino näillä laitteilla kulkee yrityksen ja erehdyksen kautta. Kannattaa yrittää saada joltain kamaa lainaan vaikka kaljapackia vastaan, tulee huomattavasti halvemmaksi, kuin ostoralli. Kannattaako jo ennemmin ostaa Mesan nuppi jos sitä mesa-soundia kaipaa? Määrittele mesa-soundi. Jos joku nuppi kuulostaa juuri sulta, niin siinähän se sitten on. Turha kokeilla muun rojun kanssa mun mielestä. Räkillä sulla on taas ehkä vähän parempi mahdollisuus kasata lähes täysin autenttinen soundi omien mieltymysten mukaan. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Mikko L 31.05.2007 21:15:25 | |
---|
Ömm... Sanotaan nyt vaikka tämä kulutettu Petrucci. Jos hänenlaistaan soundia etsii niin mikä yllä mainituista vaihtoehdoista olisi paras? (lompakonkin kannalta) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Ömm... Sanotaan nyt vaikka tämä kulutettu Petrucci. Jos hänenlaistaan soundia etsii niin mikä yllä mainituista vaihtoehdoista olisi paras? (lompakonkin kannalta) Lompakon kannalta helpoin tapa on etsiä tuota vaikka Line6:n kamoista, niillä pääsee tiettyyn pisteeseen asti, kunnes pitää jo omata yhtä jäätävän kova tekniikka. Mä näkisin, että ko. herran soundia tavoitellessa itse kamat ei ratkaise niin paljoa, koska ne on erittäin prosessoidut. Soittotekniikka ja tarkkuus onkin taas toinen juttu. Ehkä lähtisin tavoittelemaan saman henkistä nuppia, tosin tolla sun etusella saa saman tyylistä liruttelusoundia helposti. EDIT: Tarkoitan siis, ettet sä pelkällä vahvistimella saa saman kuuloista lopputulosta aikaan. Siihen tarvitaan pitkälle asti mietitty ja hyvin hyvin kallis kokonaisuus. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Mikko L 31.05.2007 21:32:01 | |
---|
Okei okei. No soittotaidot mulla on jo tarpeeksi itselleni. (Mainostus: www.dboband.com) Oikeestaan etsin vaan jotain mistä lähtee sitä ääntä aivan julmasti ja riittävästi ja hyvänlaatuisena. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Sir Zephyr 31.05.2007 23:52:18 | |
---|
Offtopic... Mutta täytyy kerrankin kehaista, että oikein mukavan kuuloista musiikkia. Voisin tulla jopa keikka katsomaan :).. Opeth lienee jonkinlaisena vaikuttajana??? |
pekurides 31.05.2007 23:57:50 | |
---|
Torilla sattuu olemaan kaksi hyvää päätettä tällä hetkellä... paremmuus makuasioita. Toisessa hiukan jytkympi juntta ja toinen pitäisi olla ehkä hiukan "perinteisempi" ja sanovat vielä löysemmäksikin... saat ihan itse arvata kumpi on kumpi:) Tunteella päin vittua. |
Mikko L 01.06.2007 00:44:41 | |
---|
Kiitos kehuista ja neuvoista! Opethia diggailee varmaanki bändin kaikki muut jäsenet paitsi minä. :) Seuraava keikka on varmaankin tuossa Qstockin tiloissa kuusisaaressa kun on AMK avajaispippalot loppukesästä. Hmm... nuo päätteet. Tuo Mesan 2:fifty varmaan on se äksympi ja muusta en tiedäkään. Pitäiskö se niinku sitte pistää? :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
thejmh 01.06.2007 01:48:14 (muokattu 01.06.2007 02:04:21) | |
---|
No jos mesa saundia haet niin mesan päätteet on siihen ihan hyviä!:) Mä luulisin että esim. mesan 2:fifty toimis hyvin sun etuasteen kanssa ja tehoakin on tarpeeksi. Silloin kun itellä oli triaxis etuasteena niin tuli noita pätteitä kokeiltua. Onhan niissä eroja. Mesan 2:90 oli hyvä. Peaveyn 2x60w päätekin toimi yllättävän hyvin, ainakin pikaisesti testattuna. Marshallit taas ei mun korvaa miellyttänyt. Eipä ne petruccinkaan prosessoidut saundit lopulta niin ihmeellisiä oo, ihan perus efekteillä niitä saa väännettyä. |
Mikko L 01.06.2007 14:10:17 | |
---|
Tähän mun seuraavaan kysymykseen varmaan löytyy joku FAQ tuolla mutta kysynpä nyt ku ollaan jo nii paljon kirjoiteltu. Sanotaan että jos ostan tuolta torilta 500€ sen studiopreampin ja 800€ 2:fiftyn niin yhteishinnaksihan tulee 1300€. Eikö ole sama/parempi jopa ostaa tuolta vaikkapa 1350€ maksava F-50 combo. Senhän voi yhdistää kaappiin? Mul on tuollanen H&K mallintava stereo-nuppi jossa tehoja on riittävästi. Jos ostan vaan tuon etuasteen niin voinko liittää sen tuohon nuppiin.. joka tekee nupista sitten mesa+h&k-nupin? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
oiva tumpeloinen 01.06.2007 14:15:01 | |
---|
Sanotaan että jos ostan tuolta torilta 500€ sen studiopreampin ja 800€ 2:fiftyn niin yhteishinnaksihan tulee 1300€. Eikö ole sama/parempi jopa ostaa tuolta vaikkapa 1350€ maksava F-50 combo. Senhän voi yhdistää kaappiin? Eipä se sama juttu ole. Tai on siis sinänsä, että molemmissa paketeissa on etu- ja pääteaste, mutta soundi on eri. Ensimmäinen vaihtoehto on myös stereo, jos siitä nyt jotain iloa on. Mul on tuollanen H&K mallintava stereo-nuppi jossa tehoja on riittävästi. Jos ostan vaan tuon etuasteen niin voinko liittää sen tuohon nuppiin.. joka tekee nupista sitten mesa+h&k-nupin? Voit liittää nuppiin sen etuasteen. Jos haluat käyttää nupista pelkkää pääteastetta, sulla pitäisi olla efektilenkki siinä. Tosin voit ajaa myös erillistä etusta ihan nupin inputiin, tosin soundi ei ole kaikkien mieleen. Mut tällä hetkellä nää sun kysymykset on soundikysymyksiä, mihin kukaan ei voi vastata sun puolesta. Teknisesti kaikki toimii, mutta olennainen on vielä selvittämättä.... |
thejmh 01.06.2007 15:47:27 | |
---|
Ei välttämättä oo saundin kannalta mikään paras mahdollinen yhdistelmä se etuaste ja mallintava nuppi. |
Antti1 01.06.2007 16:19:47 | |
---|
Ei välttämättä oo saundin kannalta mikään paras mahdollinen yhdistelmä se etuaste ja mallintava nuppi. Mihin tämä väite perustuu? Ihan samanlaisia ne pääteasteet niissäkin on, kuin muissa nupeissa. Efektilenkin paluuseen kun kytkee etusen, niin ei tuota mallinnusta tarvii sen kummemmin miettiä. Sitä mä kyllä ihmettelen, ettei tosta nupista löydy Petruccin tyylistä soundia?? OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Mikko L 01.06.2007 17:58:49 | |
---|
Löytyyhän siitä on nyt sitä ja tätä soundia mut se on enemmänkin sellanen juttu että haluan aidon soundin. Mallintava on aina kuitenkin mallintava ja ei pääse lähellekkään aitoa peliä. Ehkä nyt on vähä huono sanoa että etsin petruccisoundeja. Oikeastaan parempi on sanoa että etsin aitoja soundeja. En ole koskaan millään mesalla päässyt soittamaan että pitää tässä käydä joku päivä koettamassa... Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |