Aihe: country/rockabilly/rautalanka vahvistin
1
Jii
10.01.2004 22:22:45
Olen aina pitänyt itseäni rockabilly-soittajana. Olen harhaillut tosin vähän kaikissa tyylilajeissa jazzia lukuunottamatta. Nyt pitkän joululomani aikana olen huomannut soittavani vain rockabillyä ja countrya (ja rautalankaa). Kaikki muu on pakkopullaa, enemmän tai vähemmän. Kymmenen vuoden jälkeen kaikki palaa kohdilleen. Tosin nyt mulla on enemmän rahaa kuin joskus silloin lukiolaisena.

Tällä hetkellä minua kiinnostaa kovin vain edellä mainitsemani tyylilajit ja niitä soittaessani haluaisin kuullostaa hyvältä (unohdetaan soittotaito tässä). Voxin ac 30 ei varmaan menisi hukkaan, jos sellaisen hankkisin (ja se minua niin kovin kiehtoo), mutta mitä muuta kannattaisi ajatella? Siis ideaalivahvistin (+ strato & tele).

En varmaan vahvistintani todellakaan heti vaihda (Koch Multitone), mutta olisi hienoa tietää se paras vahvistin näihin tyyleihin. Soundipuristit, avautukaa!
Jani The Rock
10.01.2004 22:27:06

No jumazuikka, jos ei Koch Multitone ole tarpeeksi hyvä! 8-)

Noo... ehkäpä Fender Super Reverb? Naylor Electra-Verb? Kendrick? Fender Twin?
Rough and tough and plenty mean.
skebajaba
10.01.2004 22:29:37
joku vanha hagströmi ois asiallinen tommoseen, mul oli/on tommonen ga-225 reverb myynnissä tuolla kitarapajalla...siin on törkeen hyvän kuulonen kaiku ja tremolokin löytyy.
ite ainakin tuli heti semmonen fiilis kun laitto reverbiä et tää on rautalanka styge, puuttu iteltä vaan bootsit stetsoni kireet pilli farkut ja se skraka naru hässäkkä=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
HBM
10.01.2004 22:33:45 (muokattu 10.01.2004 22:34:56)
Jos Vox AC30 jostain kumman syystä tarvitsisi kilpailijan, niin toiseksi paras vaihtoehto olisi varmasti Fenderin 65 Twin Reverb.

Siitä löytyy varmasti riittävästi headroomia ja semmoinen löytyy aika monen country, rockabilly sekä myös rautalankakitaristinkin arsenaalista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)