Kabanossi 23.03.2007 10:43:50 | |
---|
Uutta settiä hankkimassa ja nyt olen kahden vaiheilla. Pystyykö joku kertomaan mitä näiden settien välillä on eroa? Pearl MMX ja Premier Series Maple Classic. Plussat ja miinukset? Paskaan voi astua jo kotipihalla.
V.U.K #14 |
Bacchus 24.03.2007 11:51:13 | |
---|
Uutta settiä hankkimassa ja nyt olen kahden vaiheilla. Pystyykö joku kertomaan mitä näiden settien välillä on eroa? Pearl MMX ja Premier Series Maple Classic. Plussat ja miinukset? Näillähän taitaa olla hieman hintaeroakin, eli Premierit ovat kalliimmat. Itse valitsisin Premierit koska tahansa, jos vastassa olisi MMX:t. Taiwanin kama ei vain houkuttele, vaikka MMX:t laadukkaat ovatkin. Jotenkin todella geneeristä kamaa. Puhtaasti makukysymyshän tämä on. Anti-Matter Manifesto |
savopie 03.04.2007 17:45:35 | |
---|
Näillähän taitaa olla hieman hintaeroakin, eli Premierit ovat kalliimmat. Itse valitsisin Premierit koska tahansa, jos vastassa olisi MMX:t. Taiwanin kama ei vain houkuttele, vaikka MMX:t laadukkaat ovatkin. Jotenkin todella geneeristä kamaa. Puhtaasti makukysymyshän tämä on. Toisaalta premierin hw:tä on haukuttu aika paljon, ja pearlin hw:stä ei ole ainakaan minulla mitään pahaa sanottavaa. Tarkoitan nyt mm. virityspesiä ym. Pietu. |
vapauskauppias 05.04.2007 22:11:08 (muokattu 05.04.2007 22:12:15) | |
---|
Toisaalta premierin hw:tä on haukuttu aika paljon, ja pearlin hw:stä ei ole ainakaan minulla mitään pahaa sanottavaa. Tarkoitan nyt mm. virityspesiä ym. Tuskin Premierin virityspesissä ja muissa kiinniolevissa rautaosissa mitään erityistä vikaa on. Kaikki eivät pidä tuosta RIMS-tyylisestä ripustuksesta. Itselläni oli MMX setti jokin aika sitten. Soundillisesti olivat hyvät eikä työnlaadussa ollut pahemmin valittamista. Kromi oli kuitenkin huonontunut yllättävän paljon vain muutamia vuosia vanhassa setissä. Jos Premiereistä ja Pearlista olisi valittava, olisi valintani kuitenkin ehdottomasti Premier. Makuasiahan tämä pitkälti on. |
Kabanossi 05.04.2007 23:45:42 | |
---|
Jos Premiereistä ja Pearlista olisi valittava, olisi valintani kuitenkin ehdottomasti Premier. Makuasiahan tämä pitkälti on. No joo, molempia kyseisiä settejä olen kolannut läpi ja päätös on tehty. Pearlin MMX Diamond Burst tulee parin viikon päästä. Molemmat oli kyllä hyviä, mutta kun piti viime kädessä kurkata lompakkoon, niin päädyin Pearliin. Paskaan voi astua jo kotipihalla.
V.U.K #14 |
Rockster 06.04.2007 15:46:05 | |
---|
Hähää. Taidan olla ensimmäinen joka Oderyista kirjoittaa. Eli Odery Privilege -setin ostin jokin aika sitten Soundstoresta. Kyseessä on Brasilialainen käsintehty setti kokoonpanolla 22,10, 12, 14, 16 + snare 14X5. Hinta tällä paketille oli 1890€. Materiaali on copaibaa ja araucariaa. Sointi on voimakas, tumma ja atackia huokuva. Lämpöäkin soinnissa on, vaikka voimaa löytyykin. Varsinkin kalvonvaihdon jälkeen setti on päässyt kovempaan iskuun. Emperorit tomeissa antavat sellaiset jytinät, että oksat pois. On akustisesti koviten soiva setti jolla olen koskaan soittanut. Setti on helposti viritettävä ja varsinkin isot tomi ja basari ovat uskomattoman massivisesti soivia. Pienestä syvyydestään johtuen etutomit eivät yllä akustisesti soitettaessa samalla massiivisuuden tasolle kuin lattiatomit, muta hienosti nekin soivat. Virveli on parasta mitä tämän hintaluokan shell packien mukana tulee. Mm. Taman Starclassic Performerin virvelistä ja Oderyn vastaavasta ei voi edes samana päivänä puhua. Odery hakkaa SC:n 100-0. Eli Brasiliasta saa alle 1900€:n hinnalla aivan mahtavasti soivan setin. Kannattaa kokeilla. Riffin 1/07 -lehdessä on testi setistä, josta voit lukea puolueettoman kommentin setin ominaisuuksista. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
lotjauuno 09.04.2007 02:23:58 | |
---|
Settejä arvostellaan....joo!Mulla on ollu useita laatusettejä,mutta tässä vähän eri tarkoituksiin pari tämänhetkistä. -SONOR SIGNATURE "Horst Link"AFRICAN BUBINGA Parasta materiaalia,parhaat ständit ja esim,hi-hat mekanismi paras mitä milloinkaan tavannut ja kovatavaran kiinnikkeet jne.... Myös puu-matsku on huippua ja soundit bueno!Settiä myytiin myös pähkinäpuisena.Perus-setin hinnat olivat n.90-taitteessa 65.000mk ja 75.000mk. No ei mennyt kaupaksi niinku Ladoja. Ei pärjää laadussa japsit,jenkit eikä enkut Toinen settini on -YAMAHA RECORDING CUSTOM Setti on jammun parhaimmistoa,soi hyvin ja on studio-settinä maailman kuuluisin,eikä suotta.Nämä setit oli "trendi-settejä"80-luvun loppupäässä ja useat suomalaiset nimi ja ravintola-paavot jne.. soittelivat ko.seteillä.Johtu varmaan Dave Weckl :n esittely/opetus-videoista.Sen ajan Guruja! Jammun seteissä ei ollut kelluvia kiinnityksiä joten hommasin rims:t ja jos oikeen tarkkoja ollaan,niin jäljelle jääneet ruuvinreijät pitäisi peittää,koska niiden yhteiskoko on esim.10" rummussa jo aika iso ja niitähän ei ole tuotekehittelyssä laskettu sointiin joten..........??? Trendit sanelee aika ajoin ostetuimpien settien merkit ja koot.Nyt on niukkojen settien aika ja kaipa kohta taas on isojen kioskien aika.Samaten kunkin aikakauden idolit määrää linjaa.Muistakaa starojen mainos-sopparit:"kenen leipää syöt,sen rummuilla soitat. Mulla oli Jammun piccolo-snare(trendi) ja Sonor Bubinga 8"(trendi). Ts.Näiden tyyppisiä settejä tulee myyntiin aika-ajoin ja on parempi vaihtoehto kuin uusi keskitason setti.Ja käyttäjät on ollu yleisimmin ammattilaisia,joten setit on hyvä kuntoisia. Ed.settejäni :Gretch,Ludvig,Premier Black shadow,e-drums:Dynacord,Casio,Yamaha,Roland |
Live for the Moment 16.04.2007 00:25:20 | |
---|
No Rockster kertoi aikalailla kaikean perustiedon Oderyistä, mutta lisään pari juttua. Odery Privilege sarjan hardware on todella jämäkkää ja luotettavaa. Tosin tomiripustukset ovat kuulemma melkoista... kakkaa. Tämähän ei sinäänsä ole ongelma koska Soundstore vaihataa ne halutessasi Optimounteihin(itselläni näin) tai Rimseihin. Värit ovat eksootisia ja ainakin omastamielestäni kaikki näyttävät hyviltä. Soundi on mahtavaa, varsinkin snare-soundi on erittäin korkea ja herkästi syttyvä(Itselläni 13"x5" snare). Basarikin soundaa mahtavalle ja varsinkin tukutukutuku on mehevän kuuloista. Tomit soundaavat myös hyviltä ja ne on helppo saada vireeseen. Rungot ovat varsin ohuita ja takaavat hyvän soinnin. Tehdaskalvot olivat, ainakin minulle positiivinen yllätys, mutta tietenkin parempia saa lähimmästä musikkiliikkeestä. Miinusta en tomiripustusten lisäksi en juuri nyt keksi. Hintaluokkansa parhaat kannut ,piste. Oderyn custom-rummut ovat sitten jo toinen juttu.... "Vater sticks are for serious hard hittin' mutha fu*%ers!" - David Silveria |
magik 02.05.2007 09:21:38 | |
---|
Luin jostakin että pearlin Session ja Masters-sarjoilla ei ole muuta eroa kuin valluvanteet. Pitääkö paikkansa? Ja ellei, mitä muuta eroa on? - stupidity is intelligence -
http://www.schmorf.com/
http://www.myspace.com/schmorf |
Live for the Moment 02.05.2007 16:43:13 (muokattu 04.05.2007 13:51:53) | |
---|
Luin jostakin että pearlin Session ja Masters-sarjoilla ei ole muuta eroa kuin valluvanteet. Pitääkö paikkansa? Ja ellei, mitä muuta eroa on? Masterseissa on suurempi kokovalikoima. Sessionit ovat Shell-packeissa eli tulee pönttöjen lisäksi telineitä ja muuta hardwarea. Soinnillisesti suurin ero tulee tuossa SuperHoopseissa ja MasterCasteissa. "Vater sticks are for serious hard hittin' mutha fu*%ers!" - David Silveria |
Uholaatikko 04.05.2007 20:24:02 | |
---|
Oon saanu käsiini hoshino merkkiset vanhat japsi kannut..oon saanu selville et ne on saman firman valmistamia kun tama mut noita ei ilmeisesti oo valmistettu sit -70 luvun. Onko kellään muulla kenties kokemuksia moisista? Onko hyvät/arvokkaat? |
Credence 05.05.2007 23:13:26 | |
---|
Ostitkos ne rummut tuolta huuto.netistä vasta? Meinasin itsekin ostaa sellaiset, mutta jätänkin ekan setin hankkimisen kesälle:D |
hollmi-5 07.05.2007 14:48:43 | |
---|
Oon saanu käsiini hoshino merkkiset vanhat japsi kannut..oon saanu selville et ne on saman firman valmistamia kun tama mut noita ei ilmeisesti oo valmistettu sit -70 luvun. Onko kellään muulla kenties kokemuksia moisista? Onko hyvät/arvokkaat? Hoshino-group omistaa mm. Taman. Silti Hoshino-rummuilla ei ole mitään yhteistä Taman kanssa. Hoshinoissa ei ole vintagearvoa. Kovinkaan hyviä tai kalliita ne eivät aikoinaankaan olleet. Halvimmasta päästä. 70-luvun lopulla alkoi japanilaiset rummut kilpailemaan hinnan lisäksi myös laadulla. Minulla on ollut yksi setti ja yksi on koululla opetuskäytössä. Tämä setti maksoi pelteineen n. 50 euroa aikoinaan (käytettynä). Soundit, piuhat ja kajarit. |
toyhto 28.05.2007 21:38:43 | |
---|
Harkitsen tässä Pearl Export -setin ostamista, ja Thomanilla näkyy olevan basaria kaksikymmentätuumaisena ja kaksikymmentäkaksituumaisena. Mitä tuollainen kokoero käytännössä vaikuttaa? |
Paas 28.05.2007 21:41:17 | |
---|
Harkitsen tässä Pearl Export -setin ostamista, ja Thomanilla näkyy olevan basaria kaksikymmentätuumaisena ja kaksikymmentäkaksituumaisena. Mitä tuollainen kokoero käytännössä vaikuttaa? Isompi rumpu tuntuu ja kuulostaa isommalta. Soitettavuus ja tatsi parempi pienemmän halkaisijan omaavassa rummussa. Molemmilla vaihtoehdoilla omat hyvät/huonot puolensa. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Rockster 30.05.2007 15:30:17 | |
---|
Soitettavuus ja tatsi parempi pienemmän halkaisijan omaavassa rummussa. Tämä ei kyllä mielestäni pidä paikkaansa. Tottumuskysymyksiä saattaa olla, mutta kyllä 22" basari on selvästi paremman tuntuinen soittaa. Jotenkin 20" tulee helposti pinkeä kuin immenkalvo. Ehkä virityskin on ollut vituillaan. Mutta ei voi kyllä sanoa, että tuntuma olisi 20" parempi kuin 22"... "Myynnissä Tama Granstar miesten setti. 24,13,15 kokoonpanolla. Laita privaa jos kinnostaa ja katso torilta ilmoitus..." |
Paas 30.05.2007 20:58:19 | |
---|
Tämä ei kyllä mielestäni pidä paikkaansa. Tottumuskysymyksiä saattaa olla, mutta kyllä 22" basari on selvästi paremman tuntuinen soittaa. Jotenkin 20" tulee helposti pinkeä kuin immenkalvo. Ehkä virityskin on ollut vituillaan. Mutta ei voi kyllä sanoa, että tuntuma olisi 20" parempi kuin 22"... Viritys toki vaikuttaa. Mutta jos on kaksi rumpua eri halkaisijalla ja molemmissa suhteessa samalla kireydellä olevat vireet niin kyllä pinemmän halkaisijan omaavaan on helpompi soittaa. Vai oletko asiasta eri mieltä? Isompi kalvo = suurempi resonoiva/liikkuva pinta-ala -> kontrolli heikkenee. Jos jostain syystä on tottunut soittamaan esim. isommalla basarilla niin kai se sitten voi tuntua helpommalta soittaa sitä verrattuna pienempään johon ei ole tottunut. Mutta se onkin sitten eri asia. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
joravuo 31.05.2007 16:18:32 (muokattu 31.05.2007 16:21:23) | |
---|
Jos jostain syystä on tottunut soittamaan esim. isommalla basarilla niin kai se sitten voi tuntua helpommalta soittaa sitä verrattuna pienempään johon ei ole tottunut. Mutta se onkin sitten eri asia. Mikä täällä sitten koetaankaa helpoksi soitettavuudeksi, niin mielestäni 20" basarin soitettavuus ehjillä kalvoilla ei eroa kovinkaan paljoa 26" ehjillä kalvoilla. Erityisesti jos virittää basarit tuntumaan samalta. Pidän reboundista. Reikäkalvoilla uskoisin olevan sama juttu. Tiedä sitten... E: tämä siis jos tuntuma menee soundin edelle. Itse koen toisin. E2: Isompi kalvo = suurempi resonoiva/liikkuva pinta-ala -> kontrolli heikkenee. Minkä kontrolli? "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
Isompi kalvo = suurempi resonoiva/liikkuva pinta-ala -> kontrolli heikkenee. Jos jostain syystä on tottunut soittamaan esim. isommalla basarilla niin kai se sitten voi tuntua helpommalta soittaa sitä verrattuna pienempään johon ei ole tottunut. Mutta se onkin sitten eri asia. No en kyllä allekirjoita tätä. Olen kyllä tottunutkin 22" basariin, mutta en tuota kontrolliasiaa tajua. Kyllä se kontrolli mielestäni on yhtä hyvä. Mutta potato potata -osastoa tämä on. Kiinnostaa kyllä kontrolli ja soitettavuus uudessa 24" basarin setissäni. Siitä kommenttia kun tuleepi kotio. "Myynnissä Tama Granstar miesten setti. 24,13,15 kokoonpanolla. Laita privaa jos kinnostaa ja katso torilta ilmoitus..." |
vapauskauppias 31.05.2007 19:15:13 | |
---|
Viritys toki vaikuttaa. Mutta jos on kaksi rumpua eri halkaisijalla ja molemmissa suhteessa samalla kireydellä olevat vireet niin kyllä pinemmän halkaisijan omaavaan on helpompi soittaa. Vai oletko asiasta eri mieltä? Mielipideasioita. Riippuu siitä, mihin on tottunut ja mistä pitää. |