jakasepp 30.05.2007 21:57:13 | |
---|
Lukaisinpa tuolta laitearvioista Kricen kirjoittaman arvostelun Zoomin G2:sta. Vehje vaikuttaa melko hyvältä, mutta haluaisin kuulla lisää mielipiteitä. Harmony centralin arvosteluihin en jotenkin luota, mutta aika laajalti tuota vehjettä kehutaan muuallakin. Omat Zoomi-kokemukseni rajoittuvat lähinnä 505-versioon ja se on Laneyn TF200:n kautta soitettuna kyllä hirveän kuuloinen. Nauhottelussa vehje kyllä menee, mutta vahvistimen läpi ei toimi ollenkaan. Joten, mielipiteitä kiitos. Mitä mieltä olette Zoomin ns. "uuden sukupolven" mallintimesta? Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe |
Delay, chorus ja flanger oikein mainioita. Boss GT-8:n loopissa pitänyt joskus em. efektien kanssa. |
Cadaver 31.05.2007 00:06:08 | |
---|
Kyllä sillä soittaa ja/tai nauhoittaa, tosin linjasoundit on jotenkin ihmeelliset ja bassoa saattaa tulla hyvin runsaasti (*), vahvarin kanssa pärjää paremmin. Zoomin tapaan pelkkä särömoduuli ei yksinään tuota ehkä hyvää lopputulosta, vaan kompressorin ja boostin ruuvailua tarvii myös. (*) = tästä seurauksena, että sopii periaatteessa bassoetuasteeksi nauhoituksiin myöskin :) |
H.Corruption 31.05.2007 01:58:29 | |
---|
Itse en ole löytänyt hyvää soundia vahvistimen kanssa, vaan nauhoitukseen joko linja-tai USB-liittimen kautta se toimiikin paremmin. Itselläni on G2.1u. 505:sta saa kyllä vanhan kunnon Enska-soundin vahvistimen kanssa. Itsellä oli joskus toi 505, jonka päivitin 505II:ksi ja se on mulla edelleen juuri tota Enska-soundia varten. |
Deranged 31.05.2007 10:31:38 (muokattu 31.05.2007 10:32:55) | |
---|
Joten, mielipiteitä kiitos. Mitä mieltä olette Zoomin ns. "uuden sukupolven" mallintimesta? Tukeva metallikuori ja jämäkät potikat on aina plussaa pedaaleissa. Äänen laadussa on otettu melkoinen harppaus 505:stä eteenpäin. Signaali/kohinasuhde on jotain ihan muuta, ja ruuvaamalla tuosta sai varsin kivoja soundeja ulos. Efektinä tuo menettelee, mutta nauhoitus tuon USB-liitännän kautta kusee hirveän latenssin takia. ASIO-säädöt kohdalleen rukkaamalla tilanne on siedettävämpi, mutta silti latenssia on liikaa. Lisäksi Cubase LE kaatuu koko ajan, joten luovuin Zoomista kun en voinut käyttää sitä siihen mihin sitä tarvitsin. Tarkennuksena vielä, että mulla on melko järeä PC ja kunnollinen äänikortti, uusimmat ajurit ja muut säädöt kohdillaan. Ehkä seuraavan sukupolven kuluttajahintaisissa efekteissä on tarpeeksi vääntöä reaaliaikaiseen nauhoitukseen. |
Krice 31.05.2007 12:37:05 (muokattu 31.05.2007 12:38:54) | |
---|
Efektinä tuo menettelee, mutta nauhoitus tuon USB-liitännän kautta kusee hirveän latenssin takia. ASIO-säädöt kohdalleen rukkaamalla tilanne on siedettävämpi Ei G2:ssa ole USB-liitäntää. Nauhoitus sujuu hyvin normaalilla plugijohdolla, josta sen saa stereopiuhalla tietokoneen line-inniin (kunhan välissä on iso->pikkuplugi-palikka). Latenssia on stetson-tuntuman perusteella vähemmän kuin Vamp-2:ssa, tosin V-amp2:n latenssi oli mielestäni sisäänrakennettu "ominaisuus"... Esimerkiksi kun äänitän soolokisaan G2:lla niin en leikkaa alusta mitään pois kun ei siihen näytä tulevan mitään erityistä latenssia. Ja minulla ei ole äänikorttia vaan koneen sisäänrakennetulla äänipiirillä nauhoittelen. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Deranged 01.06.2007 18:00:27 | |
---|
Ei G2:ssa ole USB-liitäntää. G2.1 on, ja sitä käytin itse. |
Tympee Huttunen 01.06.2007 18:08:01 | |
---|
Tukeva metallikuori ja jämäkät potikat on aina plussaa pedaaleissa. Äänen laadussa on otettu melkoinen harppaus 505:stä eteenpäin. Signaali/kohinasuhde on jotain ihan muuta, ja ruuvaamalla tuosta sai varsin kivoja soundeja ulos. Efektinä tuo menettelee, mutta nauhoitus tuon USB-liitännän kautta kusee hirveän latenssin takia. ASIO-säädöt kohdalleen rukkaamalla tilanne on siedettävämpi, mutta silti latenssia on liikaa. Lisäksi Cubase LE kaatuu koko ajan, joten luovuin Zoomista kun en voinut käyttää sitä siihen mihin sitä tarvitsin. Tarkennuksena vielä, että mulla on melko järeä PC ja kunnollinen äänikortti, uusimmat ajurit ja muut säädöt kohdillaan. Ehkä seuraavan sukupolven kuluttajahintaisissa efekteissä on tarpeeksi vääntöä reaaliaikaiseen nauhoitukseen. Outo juttu. Mulla esimerkiksi PodXT nauhoittaa ihan ongelmitta Cubase LE:n kanssa. Kone on joku 800mhz/512mb Ram-lahna. Kyllä mun veikkaus noihin sun ongelmiin liittyy enemmän huonoihin asetuksiin, kuin efektiin. |
Deranged 04.06.2007 09:55:30 | |
---|
mun veikkaus noihin sun ongelmiin liittyy enemmän huonoihin asetuksiin, kuin efektiin. Mussa on kyllä aika huonot asetukset ja ihan mahottomat säädöt :) Taidan olla jo hajalla, mut toisaalta se lisää mun vintage-arvoa. Ehkä. |