Aihe: eBay-huijausyritys
1 2 3 4
shovi
30.05.2007 19:12:14
Eikö tuonne oo mahdollista rekisteröityä ilman luottokorttia?
"Jokaisessa meissä asuu pieni sankari, vaikka rintakarvoja olisikin vain kaksi." -PomppoK
LaXu
30.05.2007 19:30:45
Eikö tuonne oo mahdollista rekisteröityä ilman luottokorttia?

Onnistuu, kunhan e-mail osoite ei ole missään ilmaismailipalvelussa (GMail, Hotmail ym.). Muuten joutuu pistään luottokorttinumbat.
shovi
30.05.2007 19:36:29
Onnistuu, kunhan e-mail osoite ei ole missään ilmaismailipalvelussa (GMail, Hotmail ym.). Muuten joutuu pistään luottokorttinumbat.

No onpa tietysti. Gmail kun sattuu olemaan paras. Kaikki oli helpommin silloin kun se oli invite only ja pienen piirin juttu.
"Jokaisessa meissä asuu pieni sankari, vaikka rintakarvoja olisikin vain kaksi." -PomppoK
_oSKu_
30.05.2007 20:09:50
Mitenköhän minä oon tuonne rekisteröitynyt, kun email-osoite on hotmailissa, eikä oo luottokorttitietoja ebayllä? En muista että olisi ollut mitään ongelmia, ja rekisteröidyin muutama kuukausi sitten.
"Strato on kyl niinku lapio. Sillä lapioidaan turvetta."
PLing
30.05.2007 22:04:05
Edit:Itse en ostaisi kaverilta jolla on alle 100 positiivista palautetta. En ainakaan Gibsonia.

Uskoni ihmiskuntaan on ainakin toistaiseksi säilynyt, hankinhan puoli vuotta sitten Gibsonin kaverilta jolla 9 positiivista palautetta, tosin huomasin tyypin myyneen muitakin kitaroita kuten giban Studio LPeitä ym. Enkä saanut edes korkeimmalla huudolla, hintarajaa ei ylitetty joten sovimme lähetykset ja maksut eBayn ulkopuolella. Otin siinä tavattoman suuren riskin, mutta kun kitara pääsi kotiin asti ja olin saanut kuplamuovit revittyä pois tuntui kyllä että oli se sen arvoista. :)
Doh, nakki.
möyssy
30.05.2007 22:30:18
Uskoni ihmiskuntaan on ainakin toistaiseksi säilynyt, hankinhan puoli vuotta sitten Gibsonin kaverilta jolla 9 positiivista palautetta, tosin huomasin tyypin myyneen muitakin kitaroita kuten giban Studio LPeitä ym. Enkä saanut edes korkeimmalla huudolla, hintarajaa ei ylitetty joten sovimme lähetykset ja maksut eBayn ulkopuolella. Otin siinä tavattoman suuren riskin, mutta kun kitara pääsi kotiin asti ja olin saanut kuplamuovit revittyä pois tuntui kyllä että oli se sen arvoista. :)

Mikä oli maksutapa?
fox
30.05.2007 22:51:55

Itse en ostaisi kaverilta jolla on alle 100 positiivista palautetta. En ainakaan Gibsonia.

Tätäpä myös itse haluisin kommentoida.. Ei se pelkkä positiivisten palautteiden määrä mitään todista, jos myyjä on esim. myyny 100 kpl jotain bändien rintamerkkejä (badgeja) 10 c hinnalla, ja ne on menny OK, sitte myy ekaa kallista kitaraa.. noin niinkuin esimerkkinä.. Jos mahdollista, niin kannattaa sen verran katsoa sen myyjän profiilista että mitä on kaupannut.. On niit ollu tapauksia, joissa joku on just rekisteröitynyt jonkun kitaran myyntiä varten, ja kauppa menee ihan OK, myös on tapauksia joissa miinuksella oleva on tehnyt ihan asia kauppaa.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
PLing
31.05.2007 01:57:41
Mikä oli maksutapa?

$1100 sekki kuriiripalvelun kautta, mikäs sen turvallisempaa. :) Olisihan sille sopinut PayPalkin mutta eipä ole accountia sinne, ja kuulemma pankkien välinen siirtokin olisi onnistunut jos olisin tajunnut kysyä.

Meinasi kyllä tulla jännäkakka housuun kun ei pariin päivään kuulunut mitään siitä kun sekki oli päässyt perille, noin viikko meni paikallisen pankin tarkastaessa sekkiä. Kitara on kuitenkin yksi parhaimmista soittamistani vehkeistä so far, joten en sano hukatuksi vaivaksikaan. Kaula saisi olla hitusen paksumpi tosin...
Doh, nakki.
d-e
31.05.2007 09:18:09
Noista palautteista.Muistan tapauksen jossa huijari yritti myydä erästä maailman harvinaisinta äänilevyä (Stormy Weather - The Five Sharps).Kaveri oli saanut positiiviset palautteet ostamalla ja myymällä digikuvia,hintaan 0,01$.Digikuvien myyntiin oli osallistunut noin kymmenen nimimerkkiä.Eli aina kannattaa tarkistaa se palaute,millaisista kaupoista on ollut kyse,millaisia summia on käsitelty ja mitä ne palautteen antajat on saanu palautetta jne.Kaikki tämä ennenkuin tarjoaa mitään,liika varmuus ei ole haitaksi.
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Tomtom
31.05.2007 09:38:30
Mää oon ostanu tuolta varmaan kymmenkunta kitaraa, lähes kaikki yli 1000usd. Aika hyvä periaate on ostaa sellaisilta myyjiltä, jotka pyörittävät jotain "oikeaa" kauppaa ja siis saavat tuosta leipänsä. Heille negatiivinen palaute tai huijaus merkitsisi automaattisesti ansionmenetystä, eli ainakin noin oletusarvoisesti kauppias voisi olla luotettava.

Ja joskus se yksi negatiivinen palaute siellä joukossa ei merkkaa mitään, ostajiakin on niin moneen junaan. Mulla on kyllä käynyt tuuri, nimim. "PRS:iä Western Unionilla maksanut"...
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)