Aihe: Kaappia Peavey JSX:n kaveriksi?
1
Kasperi Tervonen
28.05.2007 17:42:11 (muokattu 28.05.2007 17:42:49)
Tuon JSX:n ostamista olen suunnitellut muutaman palkkapäivän jälkeen. Jos satutte omistamaan kyseisen nupin tai olette joskus soittaneet sellaisella, niin antakaapas vähän osviittaa millaisen kaapin kanssa tuo voisi olla parhaimmillaan. Jonkun Hughes&Kettnerin 4x12 kaapin läpi tuota soittelin musaliikeessä (mallia en tiedä), ja tykkäsin soundista. Kaappi saa olla joko 2x12 tai 4x12, kunhan se kuulostaa hyvältä ja tehonkestoa on riittävästi. Halpa hinta olisi tietty plussaa, mutta soundista ei tingitä. :) Budjetti voisi olla sellaiset 0-800 euroa, mutta tarvittaessa siitä voi jonkin verran joustaakin.

Musatyyli vähän kallellaan sinne metalliin (yllätys yllätys!), joten tuon ultra-kanavan mättösärön nyt ensisijaisesti pitäisi kuulostaa hyvältä. Esimerkkinä mainittakoon, että John Petruccin soundit vaikkapa DT:n Six degrees of inner turbulence -albumin toisella puoliskolla ovat aika lähellä sitä mitä haen.

Mielessä ovat käyneet muun muassa nämä kaksi vaihtoehtoa:

http://www.dlxmusic.fi/asp/tuotesiv … .asp?itemcode=4183022&from=haku Tuota ovat JSX:n käyttäjät jenkkifoorumeilla kehuneet
http://www.thomann.de/fi/framus_fr_412_dragon_an.htm Tämä taas olisi kiinnostava ihan hintansa puolesta.

Kirjoitelkaa mitä ikinä mieleenne nyt juolahtaakaan, olen avoin kaikille ehdotuksille, kunhan että mitään Harley Bentoneita ala tyrkyttämään. :)
Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL
KUNU
28.05.2007 19:05:44
Hmm..
Itse kallistuisin 2x12 kaapin puolelle, joko Mesaboogie tai sitten Engl.
Mesaboogien Road Kingia kaappia olen himoinnut jo pitkään, saattaa vain haaveeksi jäädä.
Thomanilla 899+postikulut, Guitar bargainssilla 860 postikuluineen.

Englin samankaltainen vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/engl_e212vh_gitarrenbox.htm
Kasperi Tervonen
29.05.2007 18:51:18
Uskaltaako 120 wattista Jsx:ää luukuttaa tuollaisen 120 wattisen 2x12 kaapin läpi ilman että tarvitsee pelätä kaapin tehonkeston puolesta? En noista ohmeista ymmärrä vittuukaan... :)
cruel_destiny
29.05.2007 18:58:31
Uskaltaako 120 wattista Jsx:ää luukuttaa tuollaisen 120 wattisen 2x12 kaapin läpi ilman että tarvitsee pelätä kaapin tehonkeston puolesta? En noista ohmeista ymmärrä vittuukaan... :)

uskaltaa, luultavimmi et kuitenkaan aio huudattaa vahvariasi täysillä missään tilanteessa.

ohmeista sen verran että yleensä nupin ja kaapin ohmit pitäisi matchata, mutta nyrkkisääntö sanoo, että pakko tilanteessa voi käyttää kaappia jossa on kaksin kertainen määrä ohmeja, esim. 8ohm vahvari kytketään 16ohm kaappiin.
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
Marzi
29.05.2007 22:14:23 (muokattu 29.05.2007 22:17:00)

Kokeile jotain, missä on vintage30:set. Oliks Framuksen Dragonissa? Sen kanssa toiminee. Greenbackseillä varustettua kaappia kantsii myös kokeilla, esim Framuksen Cobra-kaappia. Vintageissa on enempi yläpääkihinää kuin backseissä, mut toinen tykkää äireestä ja...

Mulla on TripleXXX:n kanssa vanha Marshall Greenbackseilla ja toimii. Musa on mättöä. Toi JSX on aika lähellä Tripleä kuitenkin. Henk koht tykkään enemmän ala- kuin yläkaapeista, mutta se on makuasia. Soundisämpleä löytyy musiikkinäytteestä. :D
No yhyy.
Kasperi Tervonen
30.05.2007 00:11:08 (muokattu 30.05.2007 00:28:56)
Kiitoksia informaatiosta! Pitänee koittaa päästä testailemaan jotain sekä V30 elementeillä sekä greenbackeilla varustettuja kaappeja. Ostan tuon nupin kuitenkin varmaan erikseen käytettynä. Tuossa framus dragonissahan on ne V30-elementit.

E: Hyvä soundi Marzi kyllä tuossa sun musanäytteessä. :) Itse lähtisin kuitenkin ehkä vähän erilaista "mättösäröä" loihtimaan. http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=590072 Tuo "JSX Crunch Channel + TS-9" on aika lähellä sitä mitä haen.
Marzi
30.05.2007 00:43:19

Itse lähtisin kuitenkin ehkä vähän erilaista "mättösäröä" loihtimaan.

Ok. Kyl sieltä varmasti tollastakin irtoaa.
No yhyy.
maggot
30.05.2007 08:59:14
Kirjoitelkaa mitä ikinä mieleenne nyt juolahtaakaan, olen avoin kaikille ehdotuksille, kunhan että mitään Harley Bentoneita ala tyrkyttämään. :)

Ok, kannattaa testata myös Marshallin kaapit, sekä 2*12 että 4*12 yhdistelmät. En tarkoita niitä halvimpia, elikkäs MG-sarjasia ja VS-sarjasia vaan 4*12 kaapeista niitä 1960 sarjaa olevia kaappeja sekä 2*12 kaapeista 1922 sekä 1936 sarjan kaapit. Toimivat mielestäni kaikennäköisessä musassa hyvin ja ainakin oma Peavey 6505 kuulostaa omiin korviin tosi hyvältä tuollaisen 1922 2*12 kaapin läpi soitettuna.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
kumis
30.05.2007 13:10:02 (muokattu 30.05.2007 13:26:09)
Ensinnäkin onneksi olkoon loistonupin valinnasta :) Hyvin ainaskin meikäläisellä pelittää.

Itelläni on alla (varmaan) sama H&K SC412 4x12" josta puhuit ja minun mielestäni pelittää vallan mainiosti, eikä ole niin tyyriskään. Joku saattaa tietenkin olla toista mieltä, mutta itse olen ollut tyytyväinen ostokseen.
StoRBa
30.05.2007 14:05:37

Behringerin kitarakaapit ovat itseasiassa hintaansa nähden aika hyviä. Niissä on samat elementit kuin useimmissa peaveyn (halvemmissa) kaapeissa. Joten voisi luulla, että toimii myös JSXn kanssa. Kannattanee kuitenkin käydä kokeilemassa itse. En ole ko. yhdistelmää kuullut.
Kasperi Tervonen
30.05.2007 15:47:29 (muokattu 30.05.2007 23:01:54)
Ymmärsinkö oikein että Celestion Vintage 25 on sama asia kuin greenback? Onko esimerkiksi tässä siis greenbackit: http://www.thomann.de/fi/framus_cobra_412_an.htm ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)