Kooma 28.05.2007 21:17:53 | |
---|
Morjens kitaratietäjät! Minulla on ongelma! Ostin 50w Marshall JCM800 putki halfstackin ja kovana rhoads fanina MXR Distortion+ pedaalin.. Ei tunnu kuitenkaan, että saisi soundiin munaa paljonkaan, kun ajan pedaalin clean- kanavan läpi.. Gain kanava ei sovellu laitteelle ollenkaan.. Tavoitteena olisi saada hyvä leadi ja komppaus särö ozzyn tapaseen rokkiin.. Olen jälkikäteen harkinnut bossin sd-1 pedaalia. Auttakaa, kitaranörttiveljeni! |
cruel_destiny 28.05.2007 21:21:55 | |
---|
Morjens kitaratietäjät! Minulla on ongelma! Ostin 50w Marshall JCM800 putki halfstackin ja kovana rhoads fanina MXR Distortion+ pedaalin.. Ei tunnu kuitenkaan, että saisi soundiin munaa paljonkaan, kun ajan pedaalin clean- kanavan läpi.. Gain kanava ei sovellu laitteelle ollenkaan.. Tavoitteena olisi saada hyvä leadi ja komppaus särö ozzyn tapaseen rokkiin.. Olen jälkikäteen harkinnut bossin sd-1 pedaalia. Auttakaa, kitaranörttiveljeni! mxr dist+ on enemmänkin vehje jolla olisi tarkoitus buustailla vahvarin omia säröjä. randylla oli myös käytössä marshallin super lead plexi, eikä kaksi kanavainen jcm800, joiden laadusta on monia eri mielipiteitä. Parempia saundeja saatat saada jättämättä dist+ pois ja koittamalla vetästä vahvarin säädöt kondikseen. Sitten ihan pikku boostailuun ja timmittämiseen vetäset dist+ päälle miedoilla asetuksilla ja paljolla volumella. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
rosberg 28.05.2007 22:29:29 | |
---|
no sekä dist+ ja sd1 sopii tohon (wyldellä sd1). räyhäsäröä styrkkarista ja tiukkuutta pedaalista. jos ei toimi, niin vika ei ole ainakaan kamoissa. myynnissä ibanez arx-300!
ostetaan gibson explorer!!! |
Exhausted 28.05.2007 23:04:40 (muokattu 28.05.2007 23:04:48) | |
---|
Dist+:n säädöt tulisi laittaa niin, että särön määrä on aika vähissä ja level korkealla. Sitten vahvistin säädetään sellaiselle AC/DC-tyyppiselle särölle, ja pedaalilla siitä saadaan metallisempi. |
Räkkipeli 29.05.2007 11:25:17 | |
---|
(wyldellä sd1). Wyldellä taitaa olla ihan omat säröt. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Exhausted 29.05.2007 11:29:44 | |
---|
Wyldellä taitaa olla ihan omat säröt. Alunperin oli SD-1, mutta sitten sai nimikkomallin, joka taas tehtiin saman pedaalin pohjalta. |
Insane Kane 29.05.2007 11:31:25 | |
---|
Wyldellä taitaa olla ihan omat säröt. Jep, MXR:rän tekemä SD-1 kopio ilman buffereita ja hivenen enämpi gainia.. Ei näin! >=) |
Terry Pantheras 29.05.2007 12:43:05 | |
---|
Eikös Randyllä ollut vähän sellainen tietyllä tapaa "munaton" tiristyssoundi, jossa ei juuri botnea ollut? Ainakin Blizzardilla on ihme tupakkiaski-soundi, josta en ainakaan itse soittajana saisi välttämättä mitään järkevää irti, mut Randyn soittamana kuulostaa hyvältä. Screw you guys, I'm going home... |
Exhausted 29.05.2007 13:26:24 | |
---|
Randy myöskin aina tuplasi, joskus myös triplasi osuutensa sooloja myöten. |
KUNU 29.05.2007 14:17:42 | |
---|
Wyldellä taitaa olla ihan omat säröt. Offarille mennee, mutta kuitenkin. Näyttää Petruccinkin käyttävän tuota Wylden signaturepedaalia uudessa studiovideossa. -The Dark Eternal Night- 8.20 kohdalla näytetään kyseinen laite. http://www.youtube.com/watch?v=EkF4JD2rO3Q |
Kooma 29.05.2007 15:38:11 | |
---|
mxr dist+ on enemmänkin vehje jolla olisi tarkoitus buustailla vahvarin omia säröjä. randylla oli myös käytössä marshallin super lead plexi, eikä kaksi kanavainen jcm800, joiden laadusta on monia eri mielipiteitä. Parempia saundeja saatat saada jättämättä dist+ pois ja koittamalla vetästä vahvarin säädöt kondikseen. Sitten ihan pikku boostailuun ja timmittämiseen vetäset dist+ päälle miedoilla asetuksilla ja paljolla volumella. Ahaa.. Hmm.. Luuletko et toi SD-1 ois parempi? Jos ei, niin mitä ehdottaisit? |
PoLFus 29.05.2007 17:31:20 | |
---|
Ahaa.. Hmm.. Luuletko et toi SD-1 ois parempi? Jos ei, niin mitä ehdottaisit? Tuskinpa et saa 3-nappulaisesta parempaa soundia, jos ei 2-nappulaisellakaan tule. Itse aikanaan dist +:lla boostailin vahvarin säröjä ja toimi mainiosti. Särö vähälle pedaalista ja level kovalle, kuten sanottiinkin. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
kimiristi 29.05.2007 18:06:37 (muokattu 29.05.2007 18:07:09) | |
---|
Muistakaa pojat, aina äänet pienelle ku laitatte kitaran vahvariin kiinni... |
502CI 29.05.2007 20:16:52 | |
---|
Preamp 10 master volume 2 ja Boss OD-1 Level 10 over drive n. 5:lle. That's it ja nuppi 2203 |
Kooma 29.05.2007 21:02:50 | |
---|
Tuskinpa et saa 3-nappulaisesta parempaa soundia, jos ei 2-nappulaisellakaan tule. Itse aikanaan dist +:lla boostailin vahvarin säröjä ja toimi mainiosti. Särö vähälle pedaalista ja level kovalle, kuten sanottiinkin. Tämä on aika hassu juttu.. Ei tunnu irtoavan hakemaani soundia.. Vahvistin on käytetty, ja putket n.2v vanhat.. Auttasko vaihtaminen? |
McNulty 29.05.2007 21:28:45 | |
---|
Niin siis... MXR Distortion +:lla on tarkoitus boostata Marshallin etuastetta. Tämähän tapahtuu juurikin siten, että distortion-potikka pidetään hyvinkin lähellä nollaa ja output-potikkaa sitten kaakossa. Harmi vain ettei nuo Dunlopin aikaiset MXR:t ole NIIIIIIN hyviä mitä vanhemmat, scriptit ja muut. Ovat toki varsin päteviä laitteita, mutta minulle ainakin EQ-vertailussa sininen 6-band oli ylitse uusien MXR:n mustien 6 ja 10-band EQ-mokkuloiden. Kokeile Marsun nuppiin lyödä etuasteeseen esim. Tung-Solia ja päätteeseen vaikka TADia tms. Ei 2 vuotta vanhat putket välttämättä ole huonot ja "lopussa", mutta markkinoilla olevat niin etu- kuin pääteasteputketkin ovat kovasti erilaisia keskenään (esim. Sovtek, EHX, JJ, Groove Tubes, Mullard, Phillips, Tung-Sol, Tesla, TAD jne.) Etuseen ainakin voi ilman suurempia kikkailuita kokeilla erilaisia. Suosittelen! Randyn soundihan tuli kovin usein Gibson Les Paulista. Tallamikkinä tietääkseni Super Distortion. Sen lisäksi sitten Sandovalin valmistama Polkadot V sekä Jackson Concorde (jossa oli moderneja Rhoadseja pidempi kaulaliitos... alkoi muutamaa nauhaa aiemmin kuin uusissa RR-malleissa). clenching the fists of dissent |
Kooma 29.05.2007 21:43:34 | |
---|
Niin siis... MXR Distortion +:lla on tarkoitus boostata Marshallin etuastetta. Tämähän tapahtuu juurikin siten, että distortion-potikka pidetään hyvinkin lähellä nollaa ja output-potikkaa sitten kaakossa. Tää mun marsu tosin on 87 vuoden 2205, 50w mastervolyme super lead.. Oisko mitää suosituksia? Tuntuu et ei tuu tarpeeks säröä bassokieliin, tyyliin aika ohkanen palm-mute tekniikalle.. Oisko neuvoja? Otetaan mielellään lukuisia mielipiteitä vastaan! |
McNulty 29.05.2007 21:48:26 | |
---|
Tää mun marsu tosin on 87 vuoden 2205, 50w mastervolyme super lead.. Oisko mitää suosituksia? Tuntuu et ei tuu tarpeeks säröä bassokieliin, tyyliin aika ohkanen palm-mute tekniikalle.. Oisko neuvoja? Otetaan mielellään lukuisia mielipiteitä vastaan! Marshall on tuttu siitä että sen koneen omat potikat ei vaikuta soundiin juuri mitään :) Suosittelen simppeliä EQua tuohon rinnalle, itseasiassa Dist+:n eteen. EQ:lla korostat alakertaa (tonaalisuuden muutos) ja sitten Dist+:lla voit edelleen boostata nuppia (tällöin se spedu toimii gain-asteena sen alakerran korostuksen jälkeen). Tämä nyt yksi vaihtoehto. Tietysti myös kaapin elementit vaikuttavat alapään toistoon, etuasteen putket vaikuttavat etuastesärön laatuun ja määrään jne jne. Vaihtoehtoja on monia. Ihan ensiksi varmasti itse kokeilisin Tung-Solia etuseen. clenching the fists of dissent |
exterminaattori 30.05.2007 15:09:59 | |
---|
Randyn soundihan tuli kovin usein Gibson Les Paulista. Tallamikkinä tietääkseni Super Distortion. Sen lisäksi sitten Sandovalin valmistama Polkadot V sekä Jackson Concorde (jossa oli moderneja Rhoadseja pidempi kaulaliitos... alkoi muutamaa nauhaa aiemmin kuin uusissa RR-malleissa). Randyn Les Paul ei ollu kustomoitu, siinä oli alkuperäiset mikit. Karl Sandovalin valmistamassa Flyin V:ssä oli super distortion.
|
ja ettei se tärkein unohtuis niinku se nyky ajan kitaristeillä on ollu jo pitemmän aikaa kateis... niin kyllähän ne soundit Randyllä lähti näpeistä ja tunteesta. anteeksi |