Aihe: Ludwig-logo
1
xray
30.05.2007 08:49:56
Ludari-valokuvia selaillessa on yleensä erotettavissa logo, jonka perusteella voi arvioida rumpujen vuosiluvun ja valmistusmaan. Onko kenelläkään tietoa/kuvakokoelmaa eri aikakausien ja mallien Ludari-logoista?
hollmi-5
30.05.2007 12:52:23 (muokattu 30.05.2007 21:09:25)
Ludwig on perustettu vuonna 1909. Erilaisia logoja on ollut useampia. Välillä firma oli muissa käsissä ja Ludwigin suku teki rumpuja WFL-nimellä.

1909-29 firman logoissa luki Ludwig & Ludwig. Badge oli soikea.

Pieni keystone oli käytössä vuodesta 55 vuoteen -68 Sitä ennen oli hiukan erilaisia. Välillä oli WFL-tunnus, kun Ludwigin nimen omisti Conn.

1969-79 oli blue-olive-badge, jossa kaikki kantit olivat teräviä. 79- nykypäivänä tässä badgessa on vasen alakulma ja oikea yläkulma pyöristetty.

Iso Keystone on käytössä nykyisin yleisimmin. Sitä alettiin käyttää 80-luvun alussa. Nykyisin Chigacon sijasta siellä lukee Monroe.

Kauko-Idän Ludwigeissa lukee badgeissa Accent.

Linkki: http://www.vintagesnaredrums.com/snare_badges.html

Nämä tiedot ovat nyt muistinvaraisia, mutta suunta on oikea.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tindrum
30.05.2007 13:31:13
Kauko-Idän Ludwigeissa lukee badgeissa Accent.

Ja eikös niin, että musta-valkoiset badget ovat kauko-idän tuotteita? Esim. ko. badgella myytävät acrolitet tai "blackrolitet".
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
hollmi-5
30.05.2007 21:06:57 (muokattu 30.05.2007 21:39:49)
Ja eikös niin, että musta-valkoiset badget ovat kauko-idän tuotteita? Mustavalkoista logoa käytään Acrolitessa, mutta minun mielestä ne on USA-made-rumpuja kaikki. Toisissa "import"-snareissa on tuokin badge. Messinkirunkoinen esimerkiksi tuolla badgella on tehty idässä.
xray
31.05.2007 08:39:13
Jos oikein ymmärsin niin badgen perusteella ei voida erottaa rummun valmistusmaata. Sama badge on käytössä eri valmistusmaissa. Badge kertoo lähinnä valmistusvuoden (suunnilleen). Muutenkin ludaribadget antavat aika vähän informaatiota (esim. malli jne.). Ainoastaan juokseva sarjanumero nimen lisäksi.
moderndrummer88
31.05.2007 16:49:30
No kyllä noissa vanhemmissa ainakin selvästi lukee maa ja kaupunki.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
vapauskauppias
31.05.2007 19:06:38
Jos oikein ymmärsin niin badgen perusteella ei voida erottaa rummun valmistusmaata. Sama badge on käytössä eri valmistusmaissa. Badge kertoo lähinnä valmistusvuoden (suunnilleen). Muutenkin ludaribadget antavat aika vähän informaatiota (esim. malli jne.). Ainoastaan juokseva sarjanumero nimen lisäksi.

Minä olen käsittänyt erilailla. Näissä uudemmissa Acroliteissä on tuo mustavalko-badge ja ne ovat käsittääkseni tehty jenkkilässä. Kaikki muut mustavalko-badgelliset Ludarit ovat sitten kaukoidässä tehtyjä.

Olen käsittänyt, että vintage-Ludwigit ovat valmistettu aina Yhdysvalloissa. Pieni keystone-badge, Blue/Olive-badge ja sitä aikaisemmat siis kertovat jo suoraan, että rummut ovat valmistettu jenkkilässä. Uudemmista rummuista nämä isolla keystone-badgella varustetut ovat jenkkirumpuja, muut taitavat olla tuolla halpatyövoimamaissa tehtyjä.
hollmi-5
31.05.2007 19:50:02
Ludwigit tehtiin ennen kaikki USA:ssa. Accent on aina tehty muualla ja niitä logoja ei jenkkiludareissa ole näkynyt koskaan.
Tindrum
31.05.2007 21:59:11
Jaa-a, mitenköhän nää menee...
Mulle yksi jenkkiläinen rumpali kaupitteli "vähän soitettua" blackroliteä mustavalkoisella badgella, ilmoitti heti alkuun että on Taiwanissa tehty.
Krille
31.05.2007 22:09:40
Mulla on 80 luvun Ludwig setti jossa on black/white badge:t..Made in USA...Lugit ovat vähän erinäköiset kuin tavalliset ludarin lugit..Eli jotain halvempaa sarjaa mutta tehty Usa:ssa...
Även på svenska..
xray
01.06.2007 09:43:41
Nyt on maalaispoika ihmeissään: Siis Accent sarja on aina tehty "ulkomailla" mutta muut USA:ssa. Tosin blackrolitet (mikä tämä on?) voivat olla muualla kuin USA:ssa valmistetut?? Olisiko Krillellä laittaa kuvia ludareistaan? Itseäni kiinnostaa 80-luvun kromiludarit, niiden valmistumaa ja sarjan nimi. Tuo sarja-politiikkakin tuntuu vähän sekavalta....
Krille
01.06.2007 09:59:26
Laitoin omaan kuvaan, kuvan rummuista...Valkoisista rummuista siis on kyse..Kuva ei ole sitä parasta laatua..
Även på svenska..
Tindrum
01.06.2007 11:56:20
... Tosin blackrolitet (mikä tämä on?)

Ne on niitä mustaksi "pulverimaalattuja" acrolitejä.
Kyllä on tässä ihan kaupunkilaispoikakin sekaisin?!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)