Aihe: Roskilde-matkareitti?
1
kumipantteri
03.01.2004 15:32:51
Mikä olisi paras tapa matkustaa Roskilden festareille jos oma auto ei ole vaihoehto? En siis ha vastauksena nyt vaan esim. "juna" vaan vähän tarkempia kohteita.. Kiitos.
kivi
03.01.2004 16:08:16
Mikä olisi paras tapa matkustaa Roskilden festareille jos oma auto ei ole vaihoehto? En siis ha vastauksena nyt vaan esim. "juna" vaan vähän tarkempia kohteita.. Kiitos.

Elmun bussi Helsingistä. Järjestää Nosturista tavoitettava, Elmun ikioma 'Matkailu-Masa'.

Linja-autossa on tunnelmaa. Noissa busseissa etenkin.

Sen verran olen noilla reissannut, että jos vielä 'kildeen meen, ensi kerralla lennän. Ei vanha jaksa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
vincent
03.01.2004 16:11:32
itse olen mennyt sekä lentäen että elmun bussilla.

lentäen: huomattavasti nopeampi, mutta on hoidettava itse itsensä lentokentältä festarialueelle ja takaisin, jos tätä nyt voi vaivana pitää, sillä "ovelta ovelle" pääsee junalla edullisesti. erityisesti nopea paluumatka viehättää...

elmun bussi: hidas, mutta seurana samanhenkistä sakkia ja vie suoraan leirintäalueelle. tunnelmallisempi vaihtoehto.

hinnaltaan ovat suunnilleen samoilla nurkilla, eli siinä parisataa euroa + festarilippu.
hevi määrää... ...mutta ketä?
sunless
03.01.2004 17:53:28
Elmun bussi on mun mielestä just se huonoin vaihtoehto, koska...se on perillä vasta sitten kun itse festivaali alkaa =)Siis öö...meinaan sitä et kaikki muut on ollu siellä jo viikon jos sä meet sinne elmun kans ja se ei ole enään yhtään hauskaa. Ota juna tai auto tai jotain.
"Antakaa mulle infrapunaviiniä"
anttipi
03.01.2004 18:50:58

Olen pari kertaa ollut Elmun bussilla Roskildessa. Astmani takia olen molemmilla kerroilla matkannut savuttomassa bussilla ja niissä ei ole ollut ainakaan mitään örveltämistä toisin kuin muissa busseissa. Legendathan tietävät kertoa nyrkkitappeluista suin muista häslingeistä jo menomatkalla :). Tosin tuskinpa tuollaiset nujakat bussien savuisuudesta ovat johtuneet, vaan ihan viinasta, joka siis EI ole tietenkään huume... Ehkä mulla on vaan käynyt hyvä tsägä.

Mielenkiintoista muuten että siellä Roskildessa osataan yleensä ottaa huomattavasti iisimmin kuin Suomen räkäkännifestareilla - täällä turpaansa voi saada ilman mitään syytä. On se vaan järjettömän hienoa ja johdonmukaista, että valtiovalta alkaa tukea jo ihan veronalennuksilla suomalaista päihdekulttuuria samalla kun päätä sekoittavia huumeita vastaan taistellaan kunniakkaasti :/. Roskildehan on täynnä vaarallisia hippejä ja hörhöjä, jotka saattavat vahingossa eksyä Kristianiaankin asti rikollispuuhiin. Joisivat mieluummin viinaa ja hakkaisivat vaimojaan niin kuin kunnon suoraselkäiset suomalaiset, jotka eivät päätään vaarallisilla huumehilla ikinä suostuisi sekoittamaan.
vincent
03.01.2004 20:17:44
Elmun bussi on ... perillä vasta sitten kun itse festivaali alkaa =)Siis öö...meinaan sitä et kaikki muut on ollu siellä jo viikon.

ei muuten pidä paikkaansa. elmulla lähtee busseja muistaakseni neljänä tai viitenä eri päivänä ennen festaria, joten jos siihen ensimmäiseen reppunsa nostaa, ehtii takuulla festivaalata tarpeeksi :-D
Nuppi
03.01.2004 22:35:58
osaako joku kertoa mitä elmu kyydillä meneminen maksaa? onko siitä jossain netissä lisätietoa?
and when the day arrives, i´ll become the sky and i´ll become the sea
Oz
04.01.2004 00:31:30

osaako joku kertoa mitä elmu kyydillä meneminen maksaa? onko siitä jossain netissä lisätietoa?

www.elmu.fi
Kätkijän tiet ovat sumuiset...
Freakz
09.01.2004 13:36:33
On se vaan järjettömän hienoa ja johdonmukaista, että valtiovalta alkaa tukea jo ihan veronalennuksilla suomalaista päihdekulttuuria samalla kun päätä sekoittavia huumeita vastaan taistellaan kunniakkaasti :/. Roskildehan on täynnä vaarallisia hippejä ja hörhöjä, jotka saattavat vahingossa eksyä Kristianiaankin asti rikollispuuhiin. Joisivat mieluummin viinaa ja hakkaisivat vaimojaan niin kuin kunnon suoraselkäiset suomalaiset, jotka eivät päätään vaarallisilla huumehilla ikinä suostuisi sekoittamaan.

Loistava pointti! :)
Aika on soittaa, aika on kuolla
parinc.
09.01.2004 17:47:40 (muokattu 09.01.2004 17:49:43)
Sekä porukkabusseilla että lentäen on matkattu. Viime vuodet on lennetty, kun havaittiin tuon olevan huomattavasti näppärämpää. Tulee jopa halvemmaksi lentää, varsinkin ottaen huomioon laiva- ja bussireissun aikana tuhlattu mammona. Ja aikaa säästyy päivä per suunta.

Junat menee järjettömän helposti. Suoraan lentokentän ovelta Roskilden kaupunkiin (matkalla voi tietty pysähtyä köpiksessä/Krisussa). Roskilden asemalla raiteenvaihto festarijunaan (joka matkaa suoraan leirintäalueelle, 10min). Lentokentältä Roskilden asemalle painellaan noin 40-45 minuutissa.

Jos vielä sattuu olemaan hyvä matkaporukka omasta takaa kasassa, niin suosittelen irtaantumista elmu-leireistä. Ei siinä, että elmu-porukassa olisi vikaa, mutta ite en ainakaan kaipaa ylimääräistä suomi-latausta Roskilden reissuilla.
Myy mulle lippu Monster Magnetiin 8.3.2004!
vincent
09.01.2004 18:40:18
tuorein bookkaus ens kesälle on muuten santana!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)