Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 511 12 13 14 1562 63 64 65 66
Jubei
29.05.2007 15:50:48
Ite oon aatellu hankkia tollasta UV777 BK:n ku jäi toi seiskakieline jotenkii kaihertaa mielee :P ja onha toi keppi iha hemmetin tyylikäs.. Siinä uskos oleva hyvät soundit, vai mite on?

Onks noilla seiskoilla mite erilaista soolotella ku kutosilla ko niissähä on noi kielet lähempänä toisiaa?
Buffa D
29.05.2007 16:52:28
No mun mielestä noilla seiskoilla on ihan yhtä helppoo sooloilla ku 6-kielisilläkin.
Oikeestaan nykyään on toi kuutosen soittelu jäänyt vähemmälle.
Seiskoissa vaan on sitä jotain.

Mitenkäs muuten maksaa tommosen Japaninmaan ibanezin tilaaminen?
Ihan mielenkiinnosta etsin semmosta laadukasta, kiinteätallaista seiskaa.
persemoi.
DZN
30.05.2007 10:53:19 (muokattu 30.05.2007 11:12:53)
Ite oon aatellu hankkia tollasta UV777 BK:n ku jäi toi seiskakieline jotenkii kaihertaa mielee :P ja onha toi keppi iha hemmetin tyylikäs.. Siinä uskos oleva hyvät soundit, vai mite on?

Onks noilla seiskoilla mite erilaista soolotella ku kutosilla ko niissähä on noi kielet lähempänä toisiaa?

Ibanezeissa satula on 48mm, joka vastaa 42mm satulaa 6 kielisessä. Lo Pro Edge7:ssä on sama kieliväli kuutosissa. Eli ei ne kielet niin lähellä toisiaan ole.
Mun Caparisonissa on 49mm satula, joka vastaa 43mm satulaa 6kielisessä.

Soundista paha sanoa. On se todella hyvä lehmusseiska, jos sellaisesta pitää niin mikä ettei. Mä fiilistelen enemmän mahonkia, limbaa ja saarnia.

Mitenkäs muuten maksaa tommosen Japaninmaan ibanezin tilaaminen?
Ihan mielenkiinnosta etsin semmosta laadukasta, kiinteätallaista seiskaa.

Japanista tilaamista on käsitelty monissa kirjoituksissa, jopa tässä threadissa. Helpoimmalla hommasta pääseen, kun lähettää viestiä Ikebe:lle tai Ishibashi:lle. Vastaavat nopeasti ja pakkaavat hyvin. Laadukkaita kiinteätallaisia seiskoja saa lähempääkin. Pelkästään sen takia ei kannata keppiä tilata Japanista. Jos mielii sellaista mallia, jota täältä ei saa, niin ilman muuta tilaamaan.
Aka. Dino and 6077dino
DZN
30.05.2007 11:10:13
Sain tässä uuden mikin kouriini(Kiitoksia Resleep:lle!), kyseessä on Seymour Duncan JB7. Asentelin sen saman tien Ibanez J.Customiin ja vanha blaze meni myyntiin(lähettäkää pikaviestiä, mikki lähtee aika edullisesti).

Ensivaikutelma oli matalien taajuuksien järjeton kasvu ja toinen todella positiivinen asia oli, ettei kitara kuullostanut enää Ibanez seiskalta. Kuten aikaisemmin olen todennut, DiMarzion seiskamikeissä on kaikissa oma soundinsa, josta pitää tai sitten ei. JB7 on enemmänkin kutosmikki jossa nyt vain sattuu olemaan napapalat seitsemännelle kielelle. Tähän mennessä kaikki vaikutti lupaavalta.

Nyt soundin kuvailua yhdellä sanalla, VALTAVA!

Mikki sai kitaran kuullostamaan melkein täysperävaunurekan kokoiselta. Soundi on luonnollisempi ja syvempi, kun DiMarzioilla. Sitä tiettyä keskiäänipiikkiä, joka JB:ssä yleensä on, on tässäkin mutta vähäisempänä. Tehoa mikistä löytyy paljon. Tuntuu olevan kuumempi, kun Blaze. Toisaalta JB ajaa vahvistinta lujempaa keskiääniensä takia. Kuuma mikki joka tapauksessa.

Yhteenvetona totean JB7:n olevan hyvä mikki. Kitara kuullostaa nyt enemmän alas viritetyltä kutoselta sen tutun seiskasoundin sijaan. Tämä sopii mulle erittäin hyvin. Oma suosikkimikki on edelleen Lundgren M7. Duncan JB7 kiilasi itsensä nyt kaikkien DiMarzioiden edelle. Pidän mikistä paljon.

Testattavana enää Duncan Custom 7, Jazz7 sekä muutama BKP tuote.
Aka. Dino and 6077dino
DZN
30.05.2007 11:41:12 (muokattu 30.05.2007 11:50:39)
Kaveri osti jokin aika sitten Schecter BlackJack C-7:n ja hällä on siinä tuo JB7 tallassa. Hänen mielestään kohtalaisesti toimiva, mutta suosittelin hänelle Lundgrenin M7, kun tiedän että hän hakee alakertaan botnea, mutta myös selkeyttä... kuumaa ulostuloa myös.

Oletko kokeillut JB7:aa ja M7 rinnakkain? Ero niissä on yllättävän iso. Se Schecterin pidempi skaala selkeyttää soundia yllättävän paljon. Perusskaala on jotenkin kumeampi ja tämän takia botnea on sitten reilusti enemmän.

JB:ssä on muuten enemmän botnea, JB ajaa vahvaria enemmän. M7 on tasaisempi eq:ltaan, kliinimpi, hurinattomampi ja tiukempi. Ei se M7 ole automaattisesti avain onneen.

Jos todella kuumaa ja tiukkaa seiskamikkiä haluaa niin BKP:n Ceramic Warpig7 on siihen hommaan tehty. se on jopa 50€ halvempi, kun M7.
Aka. Dino and 6077dino
-K-
30.05.2007 11:50:56
Soundi on luonnollisempi ja syvempi, kun DiMarzioilla. .

Tämän olen itse huomannut myös kutosten kohdalla. Dimarziot vaan värittävät soundia paljon enemmän, voisin jopa sanoa että ne kuulostavat hieman mutaisemmilta, tai tuhdimmilta, rippuu miten asiaa katsoo.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
DZN
30.05.2007 11:55:17
Tämän olen itse huomannut myös kutosten kohdalla. Dimarziot vaan värittävät soundia paljon enemmän, voisin jopa sanoa että ne kuulostavat hieman mutaisemmilta, tai tuhdimmilta, rippuu miten asiaa katsoo.

Jep, monissa DiMarzioissa on samaa meininkiä, kun EMG:ssä. Lankusta, kun lankusta saa tietyn soundin irti DiMarzio mikillä. Mikillä on niin vahva oma soundinsa, että se peittää kitaran omaa soundia allensa aika paljon. Duncanit "värittää" ääntä vähemmän.
Aka. Dino and 6077dino
McNulty
30.05.2007 12:42:27
JB:ssä on muuten enemmän botnea, JB ajaa vahvaria enemmän. M7 on tasaisempi eq:ltaan, kliinimpi, hurinattomampi ja tiukempi. Ei se M7 ole automaattisesti avain onneen.

Joo, tuo "tiukempi" oli juuri se sana mitä kaipasin. Se kuvastaa aika hyvin sitä mitä kaverini etsii. Botnekkuudella nimenomaan hain sitä, että se alakerta olisi iskevä.

Nyt haetaan 7-kielisen tallamikiksi ns. Randy Couturea. Iskee kovaa, tarjoaa jotain uutta ja jotain vanhaa :)
clenching the fists of dissent
Lego
30.05.2007 12:46:33
Joo, tuo "tiukempi" oli juuri se sana mitä kaipasin. Se kuvastaa aika hyvin sitä mitä kaverini etsii. Botnekkuudella nimenomaan hain sitä, että se alakerta olisi iskevä.

Nyt haetaan 7-kielisen tallamikiksi ns. Randy Couturea. Iskee kovaa, tarjoaa jotain uutta ja jotain vanhaa :)

Eli valinta on M7, no more no less. Toimii. Pitäis itellekin tilata toinen. Harmi ettei saa muulla värillä kuin mustana, vaikka soundihan se pääasia onkin..
Eläin
30.05.2007 13:14:05

Onko kellään kokemusta Duncanin '59 -mallin seiskaversiosta? Valitsin sen fiilispohjalta tulevaan mahonkikeppiin kaulamikiksi. Tuntuu noilla jenkkifoorumeilla vähän jakavan mielipiteitä...
Everything you believed is a lie.
Lego
30.05.2007 13:15:34
Onko kellään kokemusta Duncanin '59 -mallin seiskaversiosta? Valitsin sen fiilispohjalta tulevaan mahonkikeppiin kaulamikiksi. Tuntuu noilla jenkkifoorumeilla vähän jakavan mielipiteitä...

Morjens. Saako tiedustella että miten customi etenee? Ja miten sen M7:n kanssa kävi? Laita taasen vaikka mailia/pikaviestiä jos et tähän halua vastailla..
Eläin
30.05.2007 13:26:36

Morjens. Saako tiedustella että miten customi etenee? Ja miten sen M7:n kanssa kävi? Laita taasen vaikka mailia/pikaviestiä jos et tähän halua vastailla..

Moro! En oo kuullut uutisia vähään aikaan, mutta Teemu sanoi aikaisemmin pääsevänsä aloittamaan hommat toukokuussa. Eli eiköhän edistystä ole jo tapahtunut.

Sain sovittua Johanin kanssa tuosta M7:n vaihtamisesta, lähetin vanhan takaisin ja sain pian postissa uuden, huomattavasti paremman näköisen yksilön. Ainoa kauneusvirhe siinä on, että humbuckerin "puolikkaat" eivät ole ihan koko leveydeltään toisissaan kiinni, vaan niiden välillä on toisessa päässä sellainen neljäsosamillimetrin rako - mitään käytännön merkitystähän sillä ei ole, mutta mun pikkutarkkaa silmää hiukan häiritsee. :P En kuitenkaan viitsi noin pienestä ruveta valittamaan.
Everything you believed is a lie.
Dacatch
03.06.2007 18:36:56
Onkos kukaan tuota Ibanezin APEX2 Munky halpissignaa testaillut? Seiskalle olisi tarvetta, ja tuo vaikuttaisi varsin pätevältä, ainakin paperilla.
"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying
Ze Kink
03.06.2007 18:52:27
Onkos kukaan tuota Ibanezin APEX2 Munky halpissignaa testaillut? Seiskalle olisi tarvetta, ja tuo vaikuttaisi varsin pätevältä, ainakin paperilla.

Olen. Ihan ok, vaikka olikin ihan perhanan ruma. Viimeistelyssä ei mitään moittimista, otelauta ehkä ihan pikkaisen kuiva, mutta ei siis mitään pahaa vikaa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
-K-
03.06.2007 20:28:37
Olen. Ihan ok, vaikka olikin ihan perhanan ruma. Viimeistelyssä ei mitään moittimista, otelauta ehkä ihan pikkaisen kuiva, mutta ei siis mitään pahaa vikaa.

Oli ne nauhat vähän liikaa ehkä esillä kun levytukussa testin. Mutmut, tuohon hintaan oli aivan ok peli kieltämättä.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
jussip
03.06.2007 20:51:03
On tullut apex2 koeajettua. Tykkäsin kovasti sen tatsista. Jäi fiilis, että sillä olisi helppo aloitella seitsenkieliset touhut. Myöhemmin testasin rg7321:tä. Se tuntui kaulansa osalta aivan samalta kuin apex2. Lisähintaa apexiin tuo 7321:een verrattuna paf7 -mikit, jotka ovat hyvin erottelevat ja omasta mielestäni erittäin hyvät yläpäistä. Itse valitsin rg7321:n sekä uuden tallamikin siihen.
Ze Kink
03.06.2007 21:06:43
On tullut apex2 koeajettua. Tykkäsin kovasti sen tatsista. Jäi fiilis, että sillä olisi helppo aloitella seitsenkieliset touhut. Myöhemmin testasin rg7321:tä. Se tuntui kaulansa osalta aivan samalta kuin apex2. Lisähintaa apexiin tuo 7321:een verrattuna paf7 -mikit, jotka ovat hyvin erottelevat ja omasta mielestäni erittäin hyvät yläpäistä. Itse valitsin rg7321:n sekä uuden tallamikin siihen.

Tuossa Apexissa on myös erilainen talla ja mahonkibody, eikä siinä ole lainkaan tonepotikkaa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Buffa D
06.06.2007 17:37:24
Tässä nyt on tullut uutta seiskaa kateltua. Vähän olin nyt taipumassa tuohon Ibanezin Apex 2: suuntaan, kunnes löytyi sitten tämmönen.

Tuommonen HRG7 CUSTOM (SOL)
http://www.ikebe-gakki.com/free_sea … amp;state2=&&start_index=36

Mikit menis kuitenkin vaihtoon.
Mietin tässä vaan, että onkos tuommosen tilaamisessa yhtään järkeä.
persemoi.
DZN
06.06.2007 18:20:01
Tässä nyt on tullut uutta seiskaa kateltua. Vähän olin nyt taipumassa tuohon Ibanezin Apex 2: suuntaan, kunnes löytyi sitten tämmönen.

Tuommonen HRG7 CUSTOM (SOL)
http://www.ikebe-gakki.com/free_sea … amp;state2=&&start_index=36

Mikit menis kuitenkin vaihtoon.
Mietin tässä vaan, että onkos tuommosen tilaamisessa yhtään järkeä.

On paljonkin. Kitara on viikossa kotona, trimmattu ja tuollaista ei tule vastaan kotinurkilla. Tuo on Ikeben Ibanezilta tilaama malli, noita ei saa muualta, kuin Ikebeltä.

Mua kuumottaa tämä:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … item=230138668004&rd=1&rd=1

Noissa jää hinnat järjestäen alle 1500$, posti 150$ ja se on Suomessa kalleimmillaan hitusen alta 1400€.
Specsit USA series B.C.Rich seiskoissa on vähintäänkin omituiset, skaala 25,1 tuumaa, nauhoja 25 ja koppa vaahteraa noilla reiillä, joiden pitäisi tuoda napakkuutta soundiin. Käyttäjät ovat valittaneet huonosta vireestä ja intonaatiosta koko kaulan alueella, johtuen erikoisesta skaalasta. Myös kaulan muoto on erilainen Ibaneziin tottuneille.

Pitäisi itse päästä kokeilemaan. Jos tuossa olisi se klassinen in-line headstock ja reversenä, en miettisi hetkeäkään. Toi Widow headstock vaan ei innosta.
Aka. Dino and 6077dino
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)