soprano 30.05.2007 05:42:56 (muokattu 30.05.2007 05:49:06) | |
---|
Juup kattelin Oulussa ton "sm karsinnan" bassosooloiluun. No enivei Ennen kisaa Puppe esitteli eps speduja ja octabass jotenki tuntu että tuo on pakko saada. Toi "munaa" lisää sointiin, noh kävin tänään testaan paikallis liikkeessä moista ja oh my god ei kuullostanu sinne päinkään. Itellä hartken kamat ja fender p-basso ja samoilla testasin ja saundi oli tyyliin blänk ja pikku viiveellä blänk perään. Eli suolesta Missä vika säädöissä vai eikö hartke pelitä ton kans. Tack jo vastauksista Eikö äiti ole opettanut, että keltaista lunta ei saa syödä? |
Kannattanee tutustua rauhassa pedaaliin ja ruuvailla rauhassa saundeja. Oon ite käyttänyt joskus octabassia Hartken lainakamoilla keikalla, ja kyllähän se ihan hyvin toimi. Voisiko syynä tuohon "bänks"-ilmiöön olla se, että se oktaaveri ei seuraa ihan sinne ala-E:lle asti? (viisaammat kertokoot mikä on matalin spedun hyväksymä sävel) Koititko soitella myös korkeampia säveliä? Puppe ja todennäköisesti monet muut paljon kamojensa kanssa soitelleet sankarit ovat kumminkin jyrsineet ja tutkineet sitä saundiaan monta vuotta, joten ei kannata masentua vaikkei samantyylistä / yhtä hienoa saundia heti saisikaan ulos. "onko vesinokkaeläin
esimerkki ID-hypoteesin
improvisaatiosta?" |
absqua 30.05.2007 08:23:15 | |
---|
MUlla on Octabass vakikäytössä, eikä valittamista pahemmin löydy. Purkki träkkää aika hyvin, tosin ei enää e-kielen alimmille äänille. Soundivariaatioita löytyy myös mukavasti kolmen eri moodin ansiosta. Oktaavereiden parhaimmistoa, etten sanoisi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
M-Q 30.05.2007 11:51:49 | |
---|
MUlla on Octabass vakikäytössä, eikä valittamista pahemmin löydy. Purkki träkkää aika hyvin, tosin ei enää e-kielen alimmille äänille. Soundivariaatioita löytyy myös mukavasti kolmen eri moodin ansiosta. Oktaavereiden parhaimmistoa, etten sanoisi. Tätä meinasin itsekin tulla kertomaan. Mulla on siis kans tuo vehje. Särön kanssa kannattaa myös kokeilla. Kovaa mutta matalalta. |
aho 30.05.2007 12:00:49 | |
---|
MUlla on Octabass vakikäytössä, eikä valittamista pahemmin löydy. Purkki träkkää aika hyvin, tosin ei enää e-kielen alimmille äänille. Soundivariaatioita löytyy myös mukavasti kolmen eri moodin ansiosta. Oktaavereiden parhaimmistoa, etten sanoisi. Samoilla linjoilla. Oon huomannu että eri bassoilla träkkää vähän erilailla. Myös basson tonella on vaikutusta. Loistava laite. vähemmän on vähemmän |
pasikaikkonen 30.05.2007 16:11:23 (muokattu 30.05.2007 16:14:51) | |
---|
lainaus: "Toi "munaa" lisää sointiin, noh kävin tänään testaan paikallis liikkeessä moista ja oh my god ei kuullostanu sinne päinkään" jesh ! kyllä sillä saman efektin saan aikaseksi mitä esim. EBS:n sivuilla olevilla demoilla. jos se on se juttu mitä haet niin, sitten se on vaan vähän lisää säätöä ;) erittäin hyvä laite ! http://www.ebs.bass.se/2007/octabass.htmostetaan yamaha bassokaappeja bbt210s, bbt410s tai bbt110s
SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
Basismi 30.05.2007 16:15:43 | |
---|
Ei toimi esim MTD kingstonilla yhtään. Ei vain träkkää. Jatsarilla parempi, mutta sen verran epävarmaa kuitenkin että kovin matalia, tai pitkiä ääniä, varsinkaan dead spottien lähettyviltä ei kannata yrittääkään. Haluaako joku ostaa, mulla olis yksi tarpeeton. ;) Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
LOT 30.05.2007 18:17:35 | |
---|
Jos kielet särisevät nauhoihin, oktaaveri ei välttämättä tunnista säveltä. Kannattaa soittaa suhteellisen kevyellä tatsilla, jos on träkkäyksen kanssa ongelmia. Ja esim. d-sävel kannattaa soittaa mieluummin a-kielen viidenneltä nauhalta tai e-kielen kymmenenneltä kuin vapaana d-kielenä. Vapaat kielet ja ensimmäisten nauhojen äänet toimivat ainakin omalla bassollani huonommin kuin vähän ylemmistä asemista soitetut. Alemmissa asemissa äänessä soi yläsävelsarja vahvemmin, ja se vaikeuttaa oktaaverin työtä. Ja tosiaan kuten edellä mainittiin, mahdollisia dead spotteja joutuu välttelemään. Erilaiset tone- tai eq-säädöt saattavat myös auttaa. Kielimerkin / -mallin vaihto saattaa auttaa. Käytetyt kielet saattavat toimia paremmin, kuin juuri pakastavedetyt. |