Aihe: Topi Sorsakosi palaa Agentsiin!
1 2 3 4 5 624 25 26 27 28
isojussi
29.05.2007 22:47:20
....Siitä ei tule mitään, jos rumpali "seuraa" laulajaa, kiipparisti seuraa basistia, basisti seuraa rumpalia ja laulaja seuraa koskettimia.....

A-men, brother. Tunnen muuten helvetin hyvän rumpalin, joka ei pysty ottamaan minkäänlaista rytmillistä vastuuta. dzii-ii-sus!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kepulainen
29.05.2007 22:53:42
Tästähän juuri ei nyt puhuttu - poikkeustapaus ja vaikka periaatteessa se perussyke on kaikkien päässä, niin jompaakumpaa siinä käytännössä nojataan. Kyllä mä edelleen pidän kiinni siitä, että rumpali määrää peruslaatikon reunat.

Ei tossa kyllä todellakaan ole mitään poikkeusta, täysin peruskauraa, säkin tiedät sen. Triljoona biisiä missä tulee rumpalille taukoa, ja miljardi biisiä missä rumpalia ei tarvita lainkaan. Vastuu on tasaisesti kaikilla.

me puhutaa täysin samasta asiasta. Perkele - näitä on tosi vittumainen piirtää ilmaan jossain vitun netissä.

Noh, toteampa vaan sen että tässä nähdään tarpeeksi lähelle se miten kukakin ajattelee, ja oma soitto peilaa aina sitä. Ensin on ajatus, sitten toteutus. Jos jälkimmäinen pettää niin on kuitenkin mahdollisuus seuraavalla yrittämällä paikata. Jos ensimmäinen pettää niin se on suoraan heti game over.
isojussi
29.05.2007 23:04:53
Ei tossa kyllä todellakaan ole mitään poikkeusta, täysin peruskauraa, säkin tiedät sen. Triljoona biisiä missä tulee rumpalille taukoa, ja miljardi biisiä missä rumpalia ei tarvita lainkaan. Vastuu on tasaisesti kaikilla.

Äh - osaan ilmeisesti olla ilmeisen epäselvä. Totta kai se on noin, mutta kun kannumies on kehissä pitää minun mielestä vastuun olla ensisijaisesti hänellä.

Noh, toteampa vaan sen että tässä nähdään tarpeeksi lähelle se miten kukakin ajattelee, ja oma soitto peilaa aina sitä. Ensin on ajatus, sitten toteutus. Jos jälkimmäinen pettää niin on kuitenkin mahdollisuus seuraavalla yrittämällä paikata. Jos ensimmäinen pettää niin se on suoraan heti game over.

Häh - siis - joo.
Martso
29.05.2007 23:09:00
Äh - osaan ilmeisesti olla ilmeisen epäselvä. Totta kai se on noin, mutta kun kannumies on kehissä pitää minun mielestä vastuun olla ensisijaisesti hänellä.

Kuuntelin tuossa just Hadenin ja Methenyn Beyond the Missouri Sky-merkkistä pläjäystä. Kylläpä pojat ihan kahestaan piti sen timen hienosti läjässä eikä rumpalia tullu yhtään ikävä. Molemmat soittaa oman osansa hinolla meiningillä jne. eli hoitavat vastuunsa.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
isojussi
29.05.2007 23:17:02
Ei toki kaipaa, mutta jos olis niin olis vastuullinen.

Täällä alkaa olla jo sen verran rautaa rajalla meikäläistä vasten, että tää vaatis kabinetin, pullon Laphroaig'ia, kapallisen Fazerin sinistä ja hyviä kuubalaisia sikareita.
Badgers
29.05.2007 23:21:11
Jos tykkää kiilaamisesta.

Sandrenin myötä Agentsin soitto / time parani ihan saatanasti.

Makuasioita, kumpi parempi. Itsekin tykkäsin Takasen soundista ja soittotyylistä PALJON enemmän kuin Sandrenin. Ei Sandren ole huono, ihan ok. Mutta, keikoilla varsinkin potkua tuli sieltä rumpuosastoltakin ja aikaisemmin aikas kovasti.
Neljä Ruuvia
29.05.2007 23:21:56 (muokattu 29.05.2007 23:22:30)
??????????

No rupes vaan korpeen toi sun ja monen muun posketon Takanen fanitus? Missä se soittaa se Takanen nykyään?
En mä tästä sen enempää viittis tavallaan peistä taittaa. Nää on niin yleistyksiä aina." Tolonen on vaan sellanen vinkukitaristi,ei se mitään osaa soittaa,eikä siin oo oikeen fiilistäkään."
Tän tason juttua mä niinku tossa sun kirjoituksessa koin.Mutta lienen väärässä?
isojussi
29.05.2007 23:28:07
Sir Ruuvville plussaa.

Ja tässä monelle esimerkkiä siitä, kuka käskee:

http://www.trombonesonline-usa.com/ … Jazz%20Orchestra%20-%20Cherokee.mp3
Badgers
29.05.2007 23:28:54 (muokattu 30.05.2007 12:03:38)
No rupes vaan korpeen toi sun ja monen muun posketon Takanen fanitus? Missä se soittaa se Takanen nykyään?
En mä tästä sen enempää viittis tavallaan peistä taittaa. Nää on niin yleistyksiä aina." Tolonen on vaan sellanen vinkukitaristi,ei se mitään osaa soittaa,eikä siin oo oikeen fiilistäkään."
Tän tason juttua mä niinku tossa sun kirjoituksessa koin.Mutta lienen väärässä?

Takanen soittaa nykyään Zephyr nimisessä bändissä, kuten myös käsittääkseni kokoonpanossa Peter Wave & The Silver Arrows ja kierteli aikanaan (vuosia sitten) Kari Tapion kokoonpanossakin, jossa soitteli perustanssibiisejä hienosti ja kun tuli reippaampaa, soitteli silloinkin erittäin hyvin.
isojussi
29.05.2007 23:31:09
En ole varmaan koskaan nähnyt väsyneempää keikkaa, kuin Klabbi Työväen musiikkitapahtumassa toissa kesänä. Varsinkin bändin osalta.
kepulainen
29.05.2007 23:34:30
Sir Ruuvville plussaa.

Ja tässä monelle esimerkkiä siitä, kuka käskee:

http://www.trombonesonline-usa.com/ … Jazz%20Orchestra%20-%20Cherokee.mp3

"The system cannot find the file specified."
isojussi
29.05.2007 23:39:02
"The system cannot find the file specified."

Hm - prkl. On siellä johnain playerikin - korjaan linkin myöhemmin, nyt on mentävä maate.
rintapek
30.05.2007 00:22:46

En mä tästä sen enempää viittis tavallaan peistä taittaa. Nää on niin yleistyksiä

Jos Pulliaiselle kelpaa, niin siinä ei sattumalla ole sijaa.
Se menee juuri niinkuin pitää.

Se ei ole taidosta tai tekniikasta kiinni. Jos olisi, niin Suomessa ei olisi kuin muutama soittaja, joilla kaikilla olisi hitonmoinen kiire joka paikkaan.
Jos se taas olisi pelkkää tekniikkaa, niin siinä ei tarvita kuin MIDI ja pari nörttiä.
One kind of music only - the good kind
isojussi
30.05.2007 06:59:39
Edelleen olen sitä mieltä, että jos rumpali antaa muun bändin määrätä iskujen paikan, ollaan pulassa.
Jäärä
30.05.2007 09:22:02 (muokattu 30.05.2007 09:22:50)
Pari kertaa tuli nähtyä Topi & Agents kultaisella 80-luvulla, eikä muistaakseni ollut mitään valitettavaa rumpalin työskentelystä. Päinvastoin. Tosin olen maailman toiseksi rytmivammaisin henkilö, enkä siitä mitään ymmärrä, en silloin, en nyt, enkä koskaan.

In Beat ja Besame Mucho oli ihan timangia soiton, soundin ja tunnelman puolesta. Näitä uusimpia ei enää ole ollut intoa ostaa. Tän "laulava sydän"-systeemin voisi vielä joskus hankkia.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
half
30.05.2007 10:15:54
Takanen soittaa nykyään Zephyr nimisessä bändissä ja kierteli aikanaan Kari Tapion kokoonpanossakin, jossa soitteli perustanssibiisejä hienosti ja kun tuli reippaampaa, soitteli silloinkin erittäin hyvin.

Takanen on kunnostautunut myös biisien tekijänä.
kepulainen
30.05.2007 11:19:01
Edelleen olen sitä mieltä, että jos rumpali antaa muun bändin määrätä iskujen paikan, ollaan pulassa.

No ei kukaan täällä tuollaista väittänytkään. Mikä siinä nyt on niin kovin vaikeaa ymmärtää..tai no, olkoot. Oot ihan oikeassa, rumpali määrää ja muut soittavat sitten sen rumpalin tahtipuikon mukaan. Rumpalin ei tarvitse kuunnella muiden soittajien rytmiikkaa, kunhan pitää vaan kellon tarkasti kiinni omastaan. Näinhän se on. jepjep:)
ahvenonkala
30.05.2007 11:32:02

Jos hetkeksi harhauduttaisiin pois rumpaliaiheesta. "Uudesta" porukasta puuttuu myös pari muuta henkilöä: Mari Hatakka ja Tiina "Pink" Isohanni. Vieläköhän heillä lanne pyörisi entiseen malliin?
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
Badgers
30.05.2007 12:05:36
Jos hetkeksi harhauduttaisiin pois rumpaliaiheesta. "Uudesta" porukasta puuttuu myös pari muuta henkilöä: Mari Hatakka ja Tiina "Pink" Isohanni. Vieläköhän heillä lanne pyörisi entiseen malliin?

Taisi lanne pyöriä Topin juhlakonsertissa joka taannoin tv:stä tuli. Toinen misuista taisi olla silloin raskaana (jos oikein muistan).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)