Aihe: Line 6 spider 2 combot
1
markus31
29.05.2007 22:10:59
Voisko joku valaista mulle, miksi Hämyri kakkosten hinnat ovat niin alhaalla..130-180e ?`

Onko kyseessä ns. vihonviimeinen vahvistin.

Onko ostamisen arvoinen?
ravensoul
29.05.2007 22:19:02 (muokattu 29.05.2007 22:24:29)
Makuasia. Kaverilla oli pieni Spider II jota tuli muutaman kertaa kokeiltua. Mun rehellinen mielipide on, että en koskaan itselleni ostaisi. Tekis mieli sanoo et aivan susipaska vehje mutta en ny viitti, kun en enemmälti värkkiä roplaillu; en kuitenkaan tykänny yhtään muovipurkkimallinnussoundeista.

E: Jaa juu, tulihan tuota kerran livemiksaajan ominaisuudessa kuunneltua Spider II nuppi/kaappi -yhdistelmää. Skeidaa oli sekin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Maiden01
29.05.2007 22:19:37
Se onko ostamisen arvoinen sinun pitää ratkaista itse. Moni karttaa tuota vahvistinta jo tuon merkin takia, linja kutosella tuppaa minun tulkintani mukaan olevan hieman huono maine tällä hetkellä, enkä kyllä itsekkään ensimmäisenä siltä mitään kitarakamaa katselisi, lukuunottamatta ehkä Toneportia tai muuta.

Olen tuolla vahvistimella pari kertaa soittanut, tai ainakin jollain noin 100wattisella spiderilla ja on minunkin todettava, että kyllä kyllä saundillisesti parempaa vastinetta saa rahalle monesta laitteesta. Tietysti hintakaan ei ole kovin korkea, mutta minun ehdotukseni olisi kokeilla ja sen jälkeen mikäli tarvetta on katsastaa muita merkkejä, muista myös käytetyt.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
saastara
29.05.2007 22:20:12 (muokattu 29.05.2007 22:30:33)
Veikkaanpa, että kakkosten matalat hinnat selittää juuri julkaistu kolmossarja. Näin ensialkuu tuli itselle mieleen.. :p

E: Moni karttaa tuota vahvistinta jo tuon merkin takia, linja kutosella tuppaa minun tulkintani mukaan olevan hieman huono maine tällä hetkellä

Aye, ja melko syyttä minusta.. Toki, Spider on melkoista roskaa monellakin tavalla, ovat ne kuitenkin hintaansa nähden kelpo värkkejä.. Kuka odottaa saavansa huippusoundia 150€:llä..? :p Oletettaen siis, että monipuolisuutta kaipaa. Muista Line 6:n sarjoistahan (pedaalit, vahvarit, efektivärkit ymv) löytyy hemmetin kovia tuotteita hiton hyvillä hinnoilla.

Ohimennen todeten. ;)

E II: Ja kyllä, Cube on erittäin hyvä, kenties parempikin vaihtoehto kuin Linja Kuutosen Hämis.

Joku siitä olisi kuitenkin maininnut.
Ziggy Bubba
29.05.2007 22:47:14 (muokattu 29.05.2007 23:05:48)

Moni karttaa tuota vahvistinta jo tuon merkin takia, linja kutosella tuppaa minun tulkintani mukaan olevan hieman huono maine tällä hetkellä...

Jaa, tämä kai riippuu ihan keneltä kysyy. Toisaalta on kummaa, että Line 6 kärsii huonosta maineesta, vaikka esim. samankaltaista digitekniikkaa käyttävät yleisesti varsin hyväksytyt Rolandin Cubet saavat kovin yleisen hyväksynnän - tämä siitä huolimatta, että ainakin omien kokemusteni mukaan Line 6:lla on mallinnusteknologiassa jonkin sortin edelläkävijän asema... selittäkää fiksummat ihmeessä.

E: Spiderit eivät kerro paljoa Line 6:n koko valikoimasta - sama kun dumaisi Marhallit firman halpistrankkujen perusteella.

E2: Cubet ja Voxin Valvetronixit on myös mun mielestä selkeästi parempia vaihtoehtoja.
Myspace.com/Crookmachine
hullu_ukko
29.05.2007 22:56:02
Veikkaanpa, että kakkosten matalat hinnat selittää juuri julkaistu kolmossarja. Näin ensialkuu tuli itselle mieleen..

Tämä tulee mullekkin mieleen.

Ihan jees kotivahvareita nuo mielestäni ovat. Kivat scoop-soundit sieltä ainakin saa pihalle pienillä voluumeilla. Cleaneista en hirveämmin diggaillut. Plussaa myös siitä hiukan naurettavasta valoshowsta, jonka kyseinen laite järjestää aina käynnistettäessä. Rolandin Cubejen puoleen vaakani kuitenkin kallistuu, jos mallintavaa treenivahvaria lähdetään hakemaan.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger
LaXu
30.05.2007 00:10:19
Nuo Spiderit tuntuu olevan vähän kaikille sellainen vahvari, joka vaihdetaan parempaan heti kun rahatilanne sallii. Sen takia niitä liikkuu käytettynäkin kait aika reilusti.
Wolfie
30.05.2007 19:03:17
Monipuolisuus on juurikin mainittujen vehkeiden ominaisuus. Säätämistä riittää ja soundeja saa etsiä. Sitten kun jokin hyvä soundi sattuu esille tulemaan, voi onnellisena taputtaa itseään selkään. Cleaneilla tai pikkurosoilla ei Spider2 kyllä loista, kyllä niilläkin soittelee, mutta mielestäni higain-toimissa oikein mainioita kotihärpäkkeitä.

Muovisuudesta en kyllä oikein osaa sanoa juuta tai jaata, sillä perustoiminnassa hyvinkin neutraalia meininki on. En siis yhdistä neutraaliutta muovisuuteen. Spider2 on mielipiteitä jakava laitos. Toiset vihaavat sydämensä kyllyydestä, toiset eivät sano oikein minkäänlaista mielipidettä. Perus kotisoittelija soittelee Spider2:lla todella mainiosti ilman mitään ongelmia, mikäli vain soundien neutraalius ei häiritse ja ei ole "TÄYSIN samanlainen soundi kuin täysillä luukutetussa Fenderissä/Marsussa/Mesassa/jne...".

Keikalle en ainakaan kovaäänisen bändin kanssa lähtisi Spider2:sta viemään. Oma 75 wattinen härpäke toimi vielä hiljaisen bändin kanssa todella hyvin, mutta kovemmalla luukutettaessa äänenlaatu kärsii ja tehot loppuvat kesken. Olen huomannut, että ainakin oma Spider2 soi huomattavasti paremmin pienellä volalla kuin suurella...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Y3J
30.05.2007 19:12:20 (muokattu 30.05.2007 19:12:57)
Meidän bändin toinen kepittäjä osti kämpille tuollaisen 2x60 Spider III:sen ja on se kyllä melko paljon parempi kuin edeltäjänsä hämiskakkonen. Ja siis muutenkin kuin uusien presettien saralla. Saa jopa jotain kivoja saundeja kunhan jaksaa etsiä. Monipuolinen vehje kyllä. Ei kyllä kuulosta aivan yhtä "dynaamiselta" kuin minun Valvetronix AD100VT mutta kyllä siitä hyvät komppaussaundit on kaveri löytänyt.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Kooma
30.05.2007 21:14:17
Itse olen kyseisen vehkeen omistanut 3 vuotta (Line6 spider 212 combo)
Nyt ostanut marsun vihdoin ja viimein..

Tuo vahvistin on todella oivallinen kotisoittoon, ja perehdyttää soittajan myös lukuisien efektien helppokäyttöön (laaduistaan riippumatta). Ei vahvistin tietenkään anna yhtä vintagemaista kuvaa soundeista kuin alkuperäiset fenderit, marsut tai mesat, mutta aloittelijalle/kotisoittajalle loistava hinnalta/laadulta.

Keikkaa olen soittanut montakin vahvarilla, joihin se todellakaan ei sovellu. Säröt ovat räkäisiä ja cleanit aika "keinotekoisen" kuuloisia. En isoille keikoille ainakaan suosittele.

Treeniksellä menettelee. Soundeissa on oma rajansa taas kerran mallintavan vahvistimen kohdalla: Pedaaleita ei kannata iskeä väliin wahia lukuunottamatta.

Suosittelen: Testaa ennekuin valitset/tuomitset.
Thet
30.05.2007 21:18:42 (muokattu 30.05.2007 21:20:38)
Voin kokemuksen perusteella sanoa että tässä vahvistimessa on erittäin huonot saundit. Petyin pahasti jälkeenpäin, aluksi ne kuulostivat makeilta. En siis itse ole ostanut kyseistä vahvaria vaan koulussa semmonen pyörii.

Niinkuin aina niin mainostetaan, että esimerkiksi Rolandin Cube vahvistimet voittaa tän ihan selkeesti, itellä cube 30 ja siitä saa paljon paremmat saundit, vaikka ei tietenkään mitään kaikista hienoimpia. Mikrocubekin on koti ja katusoittamiseen varsin mukavan kuuloinen vempele. Kannattaa välttää spider II:sta.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)