Aihe: Uusi soitin haussa - pähkäilyä Yamahan mallien välillä
1
ZachariaZ
29.05.2007 01:12:26
Meikäläinen päässee syksyllä jonnekin opiskelemaan ja tarkoituksena olisi jatkaa 12 vuotta jatkunutta pianonsoittoharrastusta. Tarpeen olisi siis helpohkosti siirreltävä digitaali/keikkapiano tms., jossa tärkeimpiä ominaisuuksia olisivat kunnon pianokosketus ja -soundi.

Liikkeessä kokeilin eilen Jammun P-70:ä ja YPG-625:ä, jotka molemmat vakuuttivat kyllä pianomaisella olemuksellaan. Jokin aika sitten ajattelin P-140:ä parhaana vaihtoehtona (siinähän on käytännössä sama koskettimisto kuin 70:ssä?), mutta YPG-625 alkoi nyt houkutella, myös hintansa ansiosta. Merkittävinä eroina 625:ssa ei ilmeisesti ole tuota dynamic stereo samplingia eikä mahdollisuutta kunnon "puolipedaaliin". 625:n opetusnäytölle sun muille tuskin olisi minulla paljon käyttöä.

Onko jollakin kokemuksia 625:sta käytännössä? Musiikkiliikkeessä kertoivat sen olevan nykyään eniten myytyjä kiippareita..Ja toisaalta, mikä on em. dynaamisten samplejen todellinen merkitys realistiselle pianosoundille?
baron
29.05.2007 09:44:33

Mulla on mökillä Yamaha P70 saunasoittimena ja siihen se soveltuu, mutta ei kyllä mielestäni keikkakäyttöön, siitä puuttuu plugiliitännät ja soundien vaihto on hidasta, jos harrastaa transponaatiota, niin sekin hankala.
P90 sen sijaan OK.
Money for nothin' and chicks for free
Bronks
29.05.2007 10:11:12

Mulla on mökillä Yamaha P70 saunasoittimena

Paljon kestää lämpöä?
baron
29.05.2007 23:00:39

Varmaankin 70 astetta.

Joo, se selviää siitä luvusta. Ihan vastaavasti P90, P120 ja P140.
U.Honey
29.05.2007 23:39:56
Joo, se selviää siitä luvusta. Ihan vastaavasti P90, P120 ja P140.

Tosimiehen saunasoitin: Yamaha P250.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Bronks
29.05.2007 23:44:47 (muokattu 29.05.2007 23:44:59)

Ihan näin sivuäänenä: threadin aloittaja on varmaan mieilssään mnetin kiipparpalstalaisten osaavasta avusta.

:)
ZachariaZ
30.05.2007 00:06:23
Taidan hommata sitten kunnon löylyt - enköhän käy huomenna tuon 625:n ostamassa :)

Mutta tosiaan, jos on käytännön kokemuksia em. soittimesta tai P140:n sämpläyksestä verrattuna "yksinkertaisiin" sämpleihin, niin lukisin niitä mielelläni.
baron
30.05.2007 00:14:00 (muokattu 30.05.2007 00:14:58)

Taidan hommata sitten kunnon löylyt - enköhän käy huomenna tuon 625:n ostamassa :)

Mutta tosiaan, jos on käytännön kokemuksia em. soittimesta tai P140:n sämpläyksestä verrattuna "yksinkertaisiin" sämpleihin, niin lukisin niitä mielelläni.

1. Osta ilman muuta se mikä miellyttää.
2. Mulla on P70 "mökkikäytössä" ja P90 keikkakäytössä. En tunne P140:tä enkä tiedä mikä sen suhde mun soittimiin on, mutta ainakin mun korva sanoisi, että P90 soundit on paremmat kuin P70.

Niin, on mulla sitten GT2 himassa, siinä on tosi hyvä soundi, mutta hankala roudattava.
Haipuma
30.05.2007 08:38:04
Mulla on P-140, jonka hankin about vuosi sitten. Mitään vikoja ei ole ilmennyt ja laite on miellyttänyt. Pianosoundi ja koskettimisto ovat loistavia. Tämä tuntuu oikealta pianolta verrattuna aikaisemmin omistamaani Korg SP-200:een.

Muutamia pieniä parannuksia voisi tähänkin toivoa. Nuottiteline on muovia ja antaa periksi ikävällä tavalla kun sitä vasten yrittää raapustella nuotteja. Toinen on ulostulo liitännät, löytyy vain RCA-liittimet, niistäkin tosin on selvitty adaptereiden avulla.

Kaikin puolin kuitenkin sellainen soitin, jota en usko pitkään aikaan vaihtavani. Ehkä oikeaan pianoon heti kun saan yksiön vaihdettua omakotitaloon ;)
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
lukkari
30.05.2007 10:53:49
Mulla on P-140, jonka hankin about vuosi sitten. Mitään vikoja ei ole ilmennyt ja laite on miellyttänyt. Pianosoundi ja koskettimisto ovat loistavia. Tämä tuntuu oikealta pianolta verrattuna aikaisemmin omistamaani Korg SP-200:een.

Muutamia pieniä parannuksia voisi tähänkin toivoa. Nuottiteline on muovia ja antaa periksi ikävällä tavalla kun sitä vasten yrittää raapustella nuotteja. Toinen on ulostulo liitännät, löytyy vain RCA-liittimet, niistäkin tosin on selvitty adaptereiden avulla.

Kaikin puolin kuitenkin sellainen soitin, jota en usko pitkään aikaan vaihtavani. Ehkä oikeaan pianoon heti kun saan yksiön vaihdettua omakotitaloon ;)

Osta Thomanilta orkesterinuottiteline. On hyvä eikä maksa paljon. Näillä sähkökoskettimien nuottitelineillä ei tee yhtään mitään.
Haipuma
30.05.2007 11:25:27
Osta Thomanilta orkesterinuottiteline. On hyvä eikä maksa paljon. Näillä sähkökoskettimien nuottitelineillä ei tee yhtään mitään.

Joo eipä näköjään suuria kustanna, 13,30. Pitäisi ostaa myös pianojakkara kun entinen rimpula hajosi liitoksistaan, niin tuostahan saan sille kaverin. Postimaksu thomannilta oli jotain 20, ei viitti yleensä yhtä halpaa tavaraa tilaa...
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)