Aihe: Keikkojen "kaupittelu"
1 2 3
kivi
29.05.2007 11:09:07 (muokattu 29.05.2007 11:12:07)
Eihän se puhelu kestä kuin vartin, mutta siinä vaiheessa pitää olla seuraavat jutut hoidettu:

-Kaikkien kalenterit selvillä, että kaikki todella pääsee keikalle, myöhemmin sitä ei enää voi kysyä vaan sovittu mikä sovittu
-Hinta ja aikataulut mietitty senkin puolesta, että jos pitää PA tai valot hoitaa, tai majoittua matkalla
-Kartta ja kilometrit edelliselle ja seuraavalle keikalle mietitty
-Talo tyhjä, keikkamyynti ei vaan onnistu jos on lapset jaloissa tai puoliso huutelee vierestä että "kenelle sä nyt valehtelet mitä?"
-Fiilis päällä, sekä myyntifiilis että ehdoton luottamus orkesteriin

Ei oo helppoo.
:-D

PS. Guitarwall, oot ymmärtänyt ihan oikein ettei omaa musaa soittava epäsuosituhko yhtye oo mikään keikkamyyjän unelma, ja keikkamyyjän rosterista saattaa olla jopa haittaa, mutta jos joku kaveri tarjoutuu hoitamaan myynnin niin siihen kannattaa kyllä mun mielestäni heti tarttua.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Guitarwall
29.05.2007 11:11:27

Moni asia riippuu toki myös siitä, millaista musiikkia soitetaan. Humppa/tanssibändissä voi noihin tuottaviin keikkoihin päästä äkkiäkin, mutta jos sitten onkin kyseessä oma bändi, joka soittaa omaa musiikkiaan, voi tuo keikkojen tuottavuus olla monta monituista vuotta jotain ihan muuta kuin ~600€ viikossa.

Totta kai myös, mitä enemmän keikkoja, sitä pitempään niiden hommaamiseen menee aikaa. Mutta luulisin että tekemäni oletus, ettei perheellisellä, vielä työssäkäyvällä ja musiikkibisnestä haistelevalla ihmisellä kovin paljoa näitä keikkoja tule olemaankaan niin kauaa kun olosuhteet pysyvät noina on suhteellisen hyvä?

Ja tuohon aikakysymykseen, kaikkihan on toki suhteellista. Minä opiskelen yliopistossa, teen osa-aikatöitä, sävellän suuren osan bändimme biiseistä, sanoitan kaikki, käyn bänditreeneissä 3-5 kertaa viikossa ja hoidan bändipromootion lähes yksin siihen päälle. Mutta toisaalta olen sinkku, eikä minulla ole siten tietenkään lapsia, joten kait minulla ei sitten ole oikeutta muodostaa mielipidettä työssäkäyvän ja perheellisen ajasta =D

Mutta ettei ymmärretä väärin, minäkin toki ottaisin hyvän keikkamyyjän vaikka heti ;) Tämä nyt vähän laajeni tuosta alkuperäisestä kysymyksestä vääriin suuntiin, ja kun minä sen aloitin, myös osaltani lopetan sen, olen kantani tehnyt selväksi.
http://www.mikseri.net/constantine
kivi
29.05.2007 11:12:56
Moni asia riippuu toki myös siitä, millaista musiikkia soitetaan..

Tsekkaa ylempää, editoin viestiini vastauksen sulle.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
humppahanuristi
29.05.2007 11:24:38 (muokattu 29.05.2007 11:24:59)

Mutta toisaalta olen sinkku, eikä minulla ole siten tietenkään lapsia, joten kait minulla ei sitten ole oikeutta muodostaa mielipidettä työssäkäyvän ja perheellisen ajasta =D

Mielipiteitä voi toki muodostaa mistä vaan mutta joskus sitä huomaa, että aiemmat mielipiteet eivät pidäkään oikein paikkaansa. Tilanteet ja näkökannat muuttuu. ;)

Nykyisellään meidänkin keikkamyynti on passiivista eli lähdetään, kun kysytään. Kukaan ei varsinaisesti myy.
Ja treenejä ei ole 3-5 kertaa viikossa vaan vuodessa, no ehkä puolessa vuodessa.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
Zannah
29.05.2007 11:25:15 (muokattu 29.05.2007 11:46:49)
Kiitän nöyrimmin saamistani monista hyvistä vinkeistä (=
Mukavaa,että avuliaitakin ihmisiä vielä löytyy...

Itseasissa sain tälle ko.bändille muutaman keikan "järjestettyä" vain lähettämällä mailia ja siitä se ajatus sitten lähtikin...Tosi tuossa oli kyllä jotain käsittämätöntä tuuria mukana...
Olen nimittäin jatkanut tuota kirjoittelua ja nihkeää on ollut..siksi aloin miettimään olisiko parempi kenties tarttua puhelimeen?Kuinka moni paikka edes itseasiassa vastailee noihin maileihin?
Kyseessä ei ole aloitteleva/nuori bändi tai siis solisti ei ole aivan "nobody" ,joten demoja en ole vielä lähetellyt mihinkään...tuskin siitäkään haittaa olisi.

Keikkojen hintaa olen vain itsekseni miettinyt,että mikähän olisi järkevintä?Tällaisella keskustelupalstalla ei toki ole helppoa antaa neuvoja,kun ei paremmin tiedä taustaa...Mutta jos nyt kuitenkin kysyn,että onko yli 1000e yleensä kuitenkin liikaa kaikille "pikkukuppiloille"?Onko turhaa edes yrittää enempää vai "pissiikö sitä sitten jo omaan pesäänsä"?Bändissä on muuten 5 jäsentä.Ja tällähetkellä heiltä kuulee lähinnä cover-musaa,,,myöhemmin on tulossa omiakin...

Laittelen lisää kysymyksiä,kunhan mieleeni niitä putkahtelee (;

Ai niin löytyykö netistä valmiita keikkasopimuspohjia?Nopealla katselmuksella en löytänyt...täytenee jatkaa kahlaamista....
Bonham
29.05.2007 11:32:02
Kiitän nöyrimmin saamistani monista hyvistä vinkeistä (=
Mukavaa,että avuliaitakin ihmisiä vielä löytyy...

Itseasissa sain tälle ko.bändille muutaman keikan "järjestettyä" vain lähettämällä meilia ja siitä se ajatus sitten lähtikin...Tosi tuossa oli kyllä jotain käsittämätöntä tuuria mukana...
Olen nimittäin jatkanut tuota kirjoittelua ja nihkeää on ollut..siksi aloin miettimään olisiko parempi kenties tarttua puhelimeen?Kuinka moni paikka edes itseasiassa vastailee noihin meileihin?
Kyseessä ei ole aloitteleva/nuori bändi tai siis solisti ei ole aivan "nobody" ,joten demoja en ole vielä lähetellyt mihinkään...tuskin siitäkään haittaa olisi.

Keikkojen hintaa olen vain itsekseni miettinyt,että mikähän olisi järkevintä?Tällaisella keskustelupalstalla ei toki ole helppoa antaa neuvoja,kun ei paremmin tiedä taustaa...Mutta jos nyt kuitenkin kysyn,että onko yli 1000e yleensä kuitenkin liikaa kaikille "pikkukuppiloille"?Onko turhaa edes yrittää enempää vai "pissiikö sitä sitten jo omaan pesäänsä"?Bändissä on muuten 5 jäsentä.Ja tällähetkellä heiltä kuulee lähinnä cover-musaa,,,myöhemmin on tulossa omiakin...

Laittelen lisää kysymyksiä,kunhan mieleeni niitä putkahtelee (;

Puoletkin tuosta tonnista on liikaa aika monelle kuppilalle... toki niihin ei sitten kannata edes tarjota bändiä jos tavoite on tuo. Ja riippuuhan se hinta siitäkin, onko paikalla esim jo valmiina PA jne...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
humppahanuristi
29.05.2007 11:47:12

Ai niin löytyykö netistä valmiita keikkasopimuspohjia?Nopealla katselmuksella en löytänyt...täytenee jatkaa kahlaamista....
Muusikoiden liiton sivulta jostain on löytynyt mutta toisaalta siihen ei ihmeitä tarvitse.
Lähinnä sopijaosapuolet yhteystietoinen, esiintymispaikka ja -aika, esiintyjä, sovittu korvaus sekä muut mahdolliset ehdot.

Puoletkin tuosta tonnista on liikaa aika monelle kuppilalle... toki niihin ei sitten kannata edes tarjota bändiä jos tavoite on tuo. Ja riippuuhan se hinta siitäkin, onko paikalla esim jo valmiina PA jne...

Kyllähän se tosiaan on tiukassa tuo 500€:kin jos ihan totta puhutaan.
Sanotaan, että kvartetille järkevällä vuosittaisella keikkamäärällä olisi saatava väh.1500€-2000€/keikka, että uskaltaisi luopua päivätöistä. No ilman nimeä, monestako kuppilasta irtoaa?

Jos joku pystyisi meidät, tuntemattoman humppabändin, tuohon hintaan hommamaan ~100 keikkaa vuodessa, niin lupaan 100€/myyty keikka. Kohtuullinen korvaus pienestä työstä :) Eikä tarvitse olla edes yrittäjä vaan vastuu otetaan täällä päässä.
Viikon putkia laivalla tai lapin lomareservaateissa ei taideta hyväksyä. Oulun eteläpuolella pysyttävä.

taisi mennä jo mahdottomaksi.
kivi
29.05.2007 11:48:21
Kuinka moni paikka edes itseasiassa vastailee noihin meileihin?

Liian harva. Meileihin koetaan ettei oo pakko vastata.
:-(

Keikkojen hintaa olen vain itsekseni miettinyt,että mikähän olisi järkevintä?Tällaisella keskustelupalstalla ei toki ole helppoa antaa neuvoja,kun ei paremmin tiedä taustaa...Mutta jos nyt kuitenkin kysyn,että onko yli 1000e yleensä kuitenkin liikaa kaikille "pikkukuppiloille"?

Riippuu paikasta. Jos mesta on auki aamuneljään, se vaatii livemusaa ja silloin myynti ylittää tuon tonnin kevyesti. Muuten, no niin... kuten itsekin sanoit: kun ei tiedä taustaa.

Löytyy, muistaakseni Muusikoiden Liitolta ainakin. Itse tein sopparin aikoinaan niin, että valitsin eri artistien sopimuksista hauskimman kuuloiset pykälät :-) mutta toki homman voi tehdä vakavastikin. Soppari voi olla hyvinkin simppeli, sisältäen vain paikan, ajan ja hinnan.
(Handsome Dick Manitoba)
kivi
29.05.2007 11:50:25
Viikon putkia laivalla tai lapin lomareservaateissa ei taideta hyväksyä. Oulun eteläpuolella pysyttävä.

Miksi?

Jos keikkaa saa, niin kai sitä lähtee vaikka Nuorgamiin. Ainakin mä.
(Handsome Dick Manitoba)
humppahanuristi
29.05.2007 11:58:28

Miksi?

Jos keikkaa saa, niin kai sitä lähtee vaikka Nuorgamiin. Ainakin mä.

Kyllä se minullekin käy, mutta kotona on sitten rajakytkimet ja käy kuten pian eräälle TV-juontajalle "kun kerran olet pois kotoa jo 200 päivää vuodessa, niin ole samantien ne loputkin."
Sitten taas tilanne ja se tarkoitus muuttuu ja mietityttää, että olikos tässä mitään mieltä.

Tosin silloin tällöin tietysti menee mutta jos ensin viikko tallinnan purkilla sitten viikko levillä ja taas viikko ruotsinlaivalla, välissä käy vaan likaiset vaatteet heittämässä kotia pyykkiin, niin ei se oikein sekään taas ole.
Mutta tästä taidetaan mennä jo vähän eri aiheeseen ja siihen ammatinvalintakysymykseen.
Eräs rumpali kerran ihmetteli, että miksi sitä monet valittaa keikkamuusikon hommaa hankalaksi, se kun on ammatinvalintakysymys.

Näiden kysymysten parissa sitä joutuu tässä aina välillä painiskelemaan.
Ei taida sitä täydellistä aina kivaa ammattia löytyä koskaan.
kivi
29.05.2007 12:05:34 (muokattu 29.05.2007 12:09:11)
Kyllä se minullekin käy, mutta kotona on sitten rajakytkimet ja käy kuten pian eräälle TV-juontajalle "kun kerran olet pois kotoa jo 200 päivää vuodessa, niin ole samantien ne loputkin."
---
Eräs rumpali kerran ihmetteli, että miksi sitä monet valittaa keikkamuusikon hommaa hankalaksi, se kun on ammatinvalintakysymys.

Jep jep.

Elämä ei tosin oo pelkkää soittokeikkaa, mutta keikkaa kumminkin, ja eräänä vuonna päätin tehdä parannuksen kun tuli lähdettyä kotoa maaliskuun 10. ja palattua elokuun 15.

Toki mä en odota että kotona pestään mun pyykkejäni, kyllä pitää osata itse maata niinkuin petaa. Kotona oleminen silloin kun keikkaa on päällä on mulle sitten taloustöiden hoitamista urakalla, ruuanlaittoa, tiskausta ja siivoamista ja talon korjaamista ylipäätään.

Mutta valintakysymyksiähän nää on. Jos päivätyö, lastenhoito tai saunapäivät haittaa keikkailua, pitää valita sellainen bändi jossa tuo hyväksytään, silloin ei oo asiaa rundaavaan bändiin.

Puoliso joskus valitti aiheesta, mutta kun sanoin, että: "Tällanen mä olin silloin 19 vuotta sittenkin, kun sä mut valitsit, ei oo mikään muuttunut" niin eihän hän siihen mitään voinut sanoa. Sovussa on eletty, ja yritän saada yhteisen ajan mahdollisimman onnelliseksi sitten.

Julmaa peliä. Just täyttelen kalenteria ja syyskuulle asti on aika menoa.
(Handsome Dick Manitoba)
oiva tumpeloinen
29.05.2007 12:58:01
Eihän se puhelu kestä kuin vartin, mutta siinä vaiheessa pitää olla seuraavat jutut hoidettu:

-Kaikkien kalenterit selvillä, että kaikki todella pääsee keikalle, myöhemmin sitä ei enää voi kysyä vaan sovittu mikä sovittu
-Hinta ja aikataulut mietitty senkin puolesta, että jos pitää PA tai valot hoitaa, tai majoittua matkalla
-Kartta ja kilometrit edelliselle ja seuraavalle keikalle mietitty
-Talo tyhjä, keikkamyynti ei vaan onnistu jos on lapset jaloissa tai puoliso huutelee vierestä että "kenelle sä nyt valehtelet mitä?"
-Fiilis päällä, sekä myyntifiilis että ehdoton luottamus orkesteriin

Ei oo helppoo.

Tuosta nyt jäi vielä semmoinen pieni kohta, että pitäisi saada se oikea henkilö vielä linjan toiseen päähän. Mä veikkaan, että aloitellessa hommia se ensimmäinen vartti puhelimessa menee siihen, että selität asiaa ja sen jälkeen odotat hetken päästäksesi kertomaan sen uudestaan henkilölle, joka niistä asioista päättää. =)

Totta kai myös, mitä enemmän keikkoja, sitä pitempään niiden hommaamiseen menee aikaa. Mutta luulisin että tekemäni oletus, ettei perheellisellä, vielä työssäkäyvällä ja musiikkibisnestä haistelevalla ihmisellä kovin paljoa näitä keikkoja tule olemaankaan niin kauaa kun olosuhteet pysyvät noina on suhteellisen hyvä?

Esimerkiksi mulla bändit toimii jotakuinkin ilta/yöaikaan. Siis ne toimii sen jälkeen, kun kakarat on jo nukkumassa. Ei siihen aikaan enään välttämättä saa ketään kiinni mistään. Usein kun ne puhelut pitäisi hoitaa virka-aikana. Ne keikat on myös illalla tai yöllä, tosin myönnettäköön, että niinä päivinä lähdetään kyllä ennen kakaroiden nukkumaanmenoa liikkeelle.

Tuosta sun tekstistä mulle tuli semoinen juttu mieleen, että mikä tekee eron aloittelevan ja menestyneemmän bändin keikkamyyntitarpeeseen? Sekö, että menestyvämpää on helpompi myydä nimellä? Luulisi silloin nimenomaan niiden pärjäävän ilman myyntiä omillaan, kun taas aloittelijat kaipaavat neuvoa joka kulmassa.

Ja siitä "haistelusta" sen verran, että sitä tekee vielä "breikanneetkin" artistit. Niilläkin on kovin usein ihan jonkinlainen "normiduuni", kun Suomessa kaikkien tietoon nouseminen ei vielä välttämättä takaa leipää pöytään ympäri vuoden. Ja siihen päälle ne kakarat......=)
kivi
29.05.2007 13:11:24 (muokattu 29.05.2007 13:13:27)
Esimerkiksi mulla bändit toimii jotakuinkin ilta/yöaikaan. Siis ne toimii sen jälkeen, kun kakarat on jo nukkumassa. Ei siihen aikaan enään välttämättä saa ketään kiinni mistään. Usein kun ne puhelut pitäisi hoitaa virka-aikana. Ne keikat on myös illalla tai yöllä, tosin myönnettäköön, että niinä päivinä lähdetään kyllä ennen kakaroiden nukkumaanmenoa liikkeelle.

Mä taas pyrin aina siihen, ettei olis pistokeikkoja ollenkaan, vaan aina olis vähintään 3-20 keikkaa perättäisinä päivinä. Isolta osalta syynä on se, että jokainen keikka tarkoittaa mulle vähintään 800 kilometrin edestakaista matkantekoa kotoa treenikämpälle, kun kerran maalla asustan.

Muutenkin musta on yhtä helppo olla vaikka kuinka monta keikkaa putkeen kuin lähteä sille yhdelle keikalle. Ei tarvi miettiä pakkausta kuin kerran, loppu on rutiinia kunhan pysyy lauma kasassa.

Mitä taas tulee keikkamyynnin eroihin, niin ei varmaan niin kovaa sarjaa olekaan että kaikki menis ihan omalla painollaan. Sitten kun jossain alkaa mennä hyvin, pitää taas laajentaa jossain muualla. Ja joka tapauksessa promoottorit on tuuliviirejä kaikki, saattavat ihan hyvin olla kuin eivät olisi kuulleetkaan susta vaikka olisi sata keikkaa paikassa takana.
(Handsome Dick Manitoba)
oiva tumpeloinen
29.05.2007 13:27:37
Mä taas pyrin aina siihen, ettei olis pistokeikkoja ollenkaan, vaan aina olis vähintään 3-20 keikkaa perättäisinä päivinä. Isolta osalta syynä on se, että jokainen keikka tarkoittaa mulle vähintään 800 kilometrin edestakaista matkantekoa kotoa treenikämpälle, kun kerran maalla asustan.

Muutenkin musta on yhtä helppo olla vaikka kuinka monta keikkaa putkeen kuin lähteä sille yhdelle keikalle. Ei tarvi miettiä pakkausta kuin kerran, loppu on rutiinia kunhan pysyy lauma kasassa.

Pidemmällä matkalla ehdottomasti mielellään noin. Meillä nyt keikat on niin kovin usein suhteellisen lähellä, että sinne tekee kyllä piston illassa. Ja kun kuitenkin joutuu miettimään niitä arkiduunejaan, niin se yksi keikka on kovin usein kuitenkin helpoin tapa, mikäli mahdollista....puhumattakaan siitä perheestä.

Mutta tämä siis ehdottomasti nyt siltä kannalta, että mä en joudu tienaamaan leipääni keikkailemalla, joten jos jokin reissu ei tunnu hyvältä, niin mä voin jättää sen väliinkin.
Bonham
29.05.2007 13:42:39

Mitä taas tulee keikkamyynnin eroihin, niin ei varmaan niin kovaa sarjaa olekaan että kaikki menis ihan omalla painollaan. Sitten kun jossain alkaa mennä hyvin, pitää taas laajentaa jossain muualla. Ja joka tapauksessa promoottorit on tuuliviirejä kaikki, saattavat ihan hyvin olla kuin eivät olisi kuulleetkaan susta vaikka olisi sata keikkaa paikassa takana.

Sus siunakkoon!

Eihän se ole promoottoriparan vika, että yleisö se se on tuulihattuja, jotka muuttaa mieltään kuin vaari tekareita... aina melkein joutuu arvioimaan bändin kuin bändin vetävyyden uudelleen ja uudelleen ja silti tulee ns reisille. On tää semmosta touhua, ettei pulliaiset edes tajua:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
jussimus
30.05.2007 18:07:21
Olisipa enemmän tuollaisia ihmisiä kuin ketjun aloittaja...hattua nostan hänelle! Itse olen aina haaveillut pändin ulkopuolisesta, uutterasta moottoriturvasta, joka hoitaisi hommat himaan siten että keikkakalenterissa olisi aina keikkoja tasaisin väliajoin.
Eihän me muusikonvässykät mitään markkinamiehiä olla, hyvä kun just ja just pystytään/jaksetaan hoitaa oma tonttimme pändissä...rajansa kaikella :)

Apuja otetaan siis vastaan ilomielin, jos jotakuta kiinnostaa ;)
musamies
30.05.2007 23:59:30 (muokattu 31.05.2007 00:23:58)
että jokainen keikka tarkoittaa mulle vähintään 800 kilometrin edestakaista matkantekoa kotoa treenikämpälle

Ookko pohjosesta vai miten helkatissa matka on niin pitkä?

Tuosta keikkamarkkinoinnista, että jos ei ole tarkoitus kehitellä ihmeempää bisnestä, niin markkinoinnin asiaa ajaa jos menee reippaasti keikoille vaikkei ne aina omia unelmakeikkoja olisikaan.

Saako tavallinen pulliainen haalittua edes keikkoja?

Mä en haali mitään, mutta seuraavanlaisia saatetaan minulta kysyä:
"Tiedätkö bändiä, joka tulisi kohtuuhintaan soittamaan häihin?"
"Et tulisi talkoohengessä rakentamaan lasten karaokea oman kylän tapahtumaan ja juontajaakin tarvisi?"
"Lähdetäänkö soittamaan lastentapahtumaan?"
"Kiinnostaako tulla satunnaiselle blueskeikalle urkujen kanssa?"
"Paljon maksaa jos tulet soittamaan pianoa kahvilaan?"
"Olis keikka viinitilalla?"
"Tiedätkö ketään kuka tulis soittaa kesäteatteriin?"

Tämäntapaisia itsellä kysellään ja joskus huvittaa - joskus ei.

Jos noihin kyselyihin vastaa jotain EVVK, niin se ei toimi ainakaan markkinointina ja jos taas on enemmän, että tottakai mä oon mukana, sitten saatetaan kysellä samantapaista jossain muussa yhteydessä.

--------------

Ja miksei bändi itse ole valmis tekemään töitä keikkojen eteen? Itteä niskasta kiinni vain ja sinne keikkapaikalle kysymään, tai soittoa/mailia/postia kehiin. Aloittelevan bändin jäsenet eivät voi olla niin kiireisiä etteivät bändin promotoimista itse joutaisi tekemään...

Mä kuulun just siihen ryhmään, joka ei tee paljon mitään keikkojen hommaamisen eteen. Jos ei muuten ole keikkoja, sitten kannattaa tehdä. Keikoille pääsee helpommin madaltamalla omaa keikalla menokynnystä, ettei ajattele en mee kun just toi ei oo mun juttu.
käsi
01.06.2007 18:54:13 (muokattu 01.06.2007 18:58:27)

Myös tutustu saman tyylisiin bändeihin lähialueellasi ja ehdota yhteistyötä, eli yritätte löytää keikkoja joihin pääsisitte molemmat bändit soittamaan. Näin voi tehdä monenkin bändin kanssa, etsitte yhdessä keikkoja tai paikkoja jonne järjestää itse keikka. Kulutkin jakautuvat näin isommalle porukalle, tosin niin käy palkkioiden kanssa. Alku aina kankeaa lopussa kiitos jos seisoo vai miten se meni.
Tosiaan tälläisiä bändien kollektiivejahan on jos jonkinlaisia ympäri suomea.

Täällä mnetissäkin on keikkapaikoille jopa oma keskustelu alueensa, sieltä vaan katselemaan.

Kolua lähialueesi livemusaa soittavat paikat läpi jo tarjoa bändiä. Itse kannattaa käydä paikalla jos mahdollista. Ne paikat jotka on kauempana hoidat puhelimella.

Laita tuttavien kautta sanaa liikenteeseen että nyt on tiedossa hyvä bändi jos joku tarvii keikalle jonnekkin. Viidakkorumpu toimii, joskin on välillä hyvin hidas. Demoja jakoon, ja myyntiin (jos siis on demo).

Joskus muinoin muutamakin bändi jotka ovat sittemmin lyöneet itsenä läpi olivat painattaneet tarroja joissa oli bändin nimi/logo ja nettiosoite ja sitten olivat liimailleet niitä ties minne, (järjenkäyttö sallittua) esim miesten vessat rokkimestoissa olivat suosittuja paikkoja, siihen pöntön/kusilaarin yläpuolelle silmien korkeudelle.

hienoa että joku haluaa lähtee tälläiseen hommaan

Edittiä:

Niin jos bändillä on vähänkin nimeä niin sillä voi aina ratsastaa.

Mutta kuinka vakavissa tämä bändi on? ovatko kiireisiä minkä takia?
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla.
musamies
02.06.2007 00:25:25 (muokattu 02.06.2007 00:30:00)
Samaa mieltä, että bändi, jonka kanssa voi mennä yhdessä keikalla on kätevä. Voi olla myös erilaisia bändejä kunhan yhteistyö pelaa. Toinen vaikka tanssibändi ja toinen rock.

Niin jos bändillä on vähänkin nimeä niin sillä voi aina ratsastaa.

Myöskin se voi auttaa jos mukana ihmisiä, joilla nimeä eri yhteydestä. Kotona treenailu ei paljoakaan auta keikkojen tuloon mutta se auttaa jos mukana ihmisiä, jotka muutenkin ihmisten parissa ja julkisesti esillä.

Voi olla paremmin keikkaa jos bändi vaikka yritysjohtajien bändi, poliisien bändi, palomiesten bändi jne. Ihmiset tulee uteliaammiksi kuulemaan kuin jos bändi tuntemattomien Peran ja Zäpän vaikka olisivatkin taitavia heppuja.

Vähän leikkiä laskien keikkojen saamisen kannalta voi olla toimivampaa treenien sijaan mennä mukaan johonkin Lions:seihin, golfporukkaan, nuorisovaltuustoon jne. kunhan tapailee ennestään vieraitakin ihmisiä muissakin merkeissä kuin täällä netissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)