Aihe: hyvää halvalla
1 2
ManneJanne
28.05.2007 16:20:52
Toista sähkökitaraa oon ostamassa, ensimmäinen on/oli halpiswilliams, josta ei hirveästi iloa ole. Eli. Jos tiedätte alle 250 eurolla hyvää kitaraa (sais olla 24 nauhaväliä+muita herkkuja) niin ottaisin vertailua vastaan. Uutena siis meinasin kitarani ostaa.
Kyllähän se pikkuhiljaa lutviutuu.
Twinkle
28.05.2007 16:24:44
Yamaha Pacificaa ja JD:n kitaroita saa tuohon hintaan, ne jakaa kyllä vähän mielipiteitä. Lähinnä siis ihmisiin jotka on kokeilleet ja niihin jotka eivät ole. Asiallisia soittopelejä kyllä, ilman kummempia herkkuja mutta noilla pärjää pitkälle.
Umas
28.05.2007 16:41:39 (muokattu 28.05.2007 16:43:28)

Toista sähkökitaraa oon ostamassa, ensimmäinen on/oli halpiswilliams, josta ei hirveästi iloa ole. Eli. Jos tiedätte alle 250 eurolla hyvää kitaraa (sais olla 24 nauhaväliä+muita herkkuja) niin ottaisin vertailua vastaan. Uutena siis meinasin kitarani ostaa.

Minulta ääni JD:lle ...
Itselläni jdn 7-kielinen ja hyvin sillä soittelee.... varsinkin kun miettii että kitara tuli kotiin 140egellä
edit. nyt ei onnaa mikään
Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v.
Mandarax
28.05.2007 22:43:03
alle 250 eurolla hyvää kitaraa...Uutena siis meinasin kitarani ostaa.

Melkoinen paradoksi tuo otsikko... Hyvä vai halpa? Uutena jos aiot ostaa ja alla on jo halpiswilliams, niin suosittelisin säästämään sen toisen 250e ja tähyilemään sen jälkeen käytettyjä luuttuja.
Ensin housut, sitten kengät.
Krice
28.05.2007 22:48:19

Noitahan löytyy vaikka kuinka. Tuossa yksi vaihtoehto:

http://www.thomann.de/fi/cort_kx5_bk.htm
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Välle
28.05.2007 22:52:48 (muokattu 28.05.2007 22:55:18)
...

Melkoinen paradoksi tuo otsikko... Hyvä halpa? Uutena jos aiot ostaa ja alla on jo halpiswilliams, niin suosittelisin säästämään sen toisen 250e ja tähyilemään sen jälkeen käytettyjä luuttuja.

Aivan. Et saa varmasti hyvää, uutta ja halpaa samassa kitarassa.
Kun sulla on se 500 käytettävänä niin mene sitten lähimpään musiikkiliikkeeseen. Uskoidin että sieltä löytyy hyvä keppi.

Toisaalta tuosta saisit koko paketin. En kyllä ole varma laadusta mutta Ibanez jyrää.
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg … id=fa24bfd913307714d05ed11138c8c0b0
Mistä tätä ajetaan?
Ziggy Bubba
29.05.2007 01:02:42 (muokattu 29.05.2007 01:04:30)

Toisaalta tuosta saisit koko paketin. En kyllä ole varma laadusta mutta Ibanez jyrää.
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg … id=fa24bfd913307714d05ed11138c8c0b0

Ei se logo siinä lavassa paljoa kerro, eivätkä nuo paketit yleensäkään ole kovinkaan tiukkaa laatutavaraa. Enkä muuten usko että on suoranaisesti edes Ibanezin valmistama tuo... Eikös tuon hintaluokan kitaroita tehdä siinä tehtaassa mistä ne irtoaa halvimmalla. Tuon Harley Bentonin vahvarin laatuun en kyllä luottaisi sitten tippaakaan.

Yamaha Pacifica on mun kokemusten mukaan lähimpänä halpaa ja hyvää kitaraa, Roland Micro Cube taas vahvareiden osalta.
Myspace.com/Crookmachine
fox
29.05.2007 01:20:05

Enkä muuten usko että on suoranaisesti edes Ibanezin valmistama tuo... Eikös tuon hintaluokan kitaroita tehdä siinä tehtaassa mistä ne irtoaa halvimmalla. Tuon Harley Bentonin vahvarin laatuun en kyllä luottaisi sitten tippaakaan..

Jos oikein totta puhutaan, niin Ibanez ei valmista yhtä ainoota kitaraa, eli sellasta tehdasta ei ole kuin Ibanez.. ;)
Se on tuo Japanin systeemi näiltä osin vaikeaselkoinen ku mikä. Ja kyllä, tehtaita saatetaan kilpailuttaa, ja sitä enemmän mitä halvemmasta mallista on kyse..
Esimerkiks Ibanezin Strato-mallisia kopioita ei saanut FujiGen tehtyä vaadittuun hintaan, niin suuren osan niistä teki tehdas nimeltä ChoShin.. vaikka sitten nuo muut LP-malliset tekikin FujiGen.. Japanissa aika moni soitintehdas teki Hoshino Groupille Ibanez-kitaroita...

Itse otsikkoon: hyvä ja halpa kohtaa kovin harvoin samassa esineessä, näin ainakin vanha kansa on todennut, käyttökelpoinen ja halpa sen sijaan voivat..
Jos ehdoton budjetti on tuo 250 niin suuremmat mahdollisuudet löytyy kyllä käytetyistä.. mun mielestä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Werihukka
29.05.2007 01:35:24

Minäkin epäilin aluksi noiden Pacificoiden laatua, mutta kyllä mnettiläiset vaan tuntuu tietävän. Hommasin tuollaisen telemallisen jammun ja kyllä se vaan on oikein mainio peli.

Suosittelisin sellaista hommaamaan.

Tällainen siis minulla. On hyvä peli.
http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_120s_bk.htm

Ja kyllä on täysin mahdollista saada hyvää halvalla.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
THE RIPPER
29.05.2007 06:33:15
Cort merkkisiä kokeile
(_/) (O.o)
darrell
29.05.2007 09:47:18
Minäkin epäilin aluksi noiden Pacificoiden laatua, mutta kyllä mnettiläiset vaan tuntuu tietävän. Hommasin tuollaisen telemallisen jammun ja kyllä se vaan on oikein mainio peli.

Tällainen siis minulla. On hyvä peli.
http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_120s_bk.htm

Olen soittanut useampaa Pacifica-johdannaista kitaraa yhteensä n. 20h, ja aivan hyviä ovat. Kerran oli tällainen viikon lainassakin. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_012dbm.htm

=> Minua henkilökohtaisesti niissä häiritsee täys mojottomuus.
Eli toisin sanoen minua ne eivät puhuttele, vaikka olisivat miten hyviä hinta/laatusuhteeltaan

Halpaa ja hyvää?? Pacifica, josta tulee hyvä fiilis on Mike Stern Pacifica, mutta se ei enää ole niin halpa. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica1511ms_nt.htm
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Numb
29.05.2007 11:09:04

Kyllä niitä Ekoja saapi. Soitin Huttunen, Sound Trade, Huima Lumous...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
teukka
29.05.2007 11:14:50
Joo, hyvä ja halpa.....Siis laitetaan kaksi kitaraa:)
Sori.
Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction
J.Hollström
29.05.2007 14:29:44 (muokattu 29.05.2007 14:30:20)
Uutta ostaessa 250 eurolla saa 250 euron kitaran. Ihmeitä ei kannata odotella, vaikka olisi miten tarkkaan kopioitu laatutuotteita.

Tolla budjetilla kannattaa ostaa käytetty soitin. Parasta mitä tolla rahalla saa, on 80-luvun Ibanezit ja muut vastaavat, jos jostain löytää. Reilun 20 vuoden aikana mahdolliset viat on korjattu, puut asettuneet ja soitin on vintagoitunut ihqusti.
fox
29.05.2007 14:43:36

Uutta ostaessa 250 eurolla saa 250 euron kitaran. Ihmeitä ei kannata odotella, vaikka olisi miten tarkkaan kopioitu laatutuotteita.

Tolla budjetilla kannattaa ostaa käytetty soitin. Parasta mitä tolla rahalla saa, on 80-luvun Ibanezit ja muut vastaavat, jos jostain löytää. Reilun 20 vuoden aikana mahdolliset viat on korjattu, puut asettuneet ja soitin on vintagoitunut ihqusti.

Tuota vähän ajoin takaa.. 8) Esimerkiks maailmalla on tässä näkynyt muutamakin Aria Pro II YS, 24 nauhaa, neckthru, 2 puolitettavaa humpparia, hyvät puut - ainoa "vika" toki on että ovat tuollasen 25 vuotta vanhoja. Hintoja ollu välillä 220-280 euroa. Toki poikkeuksiakin on niissä lopullisissa hinnoissa, riippuu kovin kullosestakin "ostajatilanteesta".. 8) (ja tuurista, niinkuin moni asia)
Novac
29.05.2007 15:41:23

Itse kattelisin käytettyjä Ibanezin RG -sarjan kitaroita.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Tietysti Pauligin
29.05.2007 16:00:59 (muokattu 29.05.2007 16:02:18)
Muutama hassu kymppi lisää niin Levytukusta saa sen RG321:n, uutena. Käytettynä parisen hunttia.

Jos budjetti ei tosiaan lainkaan veny niin varmaan aika lyömätön vaihtoehto. Pacificat tietty mutta tuossa olisi ne toivotut 24nauhaa.

Kolmen sadan tienoilla varmaan hintalappu, 280e lähtee luultavasti ja vielä hihnat sun muut päälle.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Zakk
29.05.2007 16:25:55
Tuota vähän ajoin takaa.. 8) Esimerkiks maailmalla on tässä näkynyt muutamakin Aria Pro II YS, 24 nauhaa, neckthru, 2 puolitettavaa humpparia, hyvät puut - ainoa "vika" toki on että ovat tuollasen 25 vuotta vanhoja. Hintoja ollu välillä 220-280 euroa. Toki poikkeuksiakin on niissä lopullisissa hinnoissa, riippuu kovin kullosestakin "ostajatilanteesta".. 8) (ja tuurista, niinkuin moni asia)

Komppaan kyllä YS sarjaa jos tulee vastaan, mun YS-500 joka oli eka sähkikseni, on edelleen loistava peli. Ainoa mikä noissa vaivaa, että on kovin kaulapainoinen, sitä saa kannatella jos meinaa seisaaltaan soittaa, siksi en pahemmin oo bändin kanssa käyttänyt..
"Where there's a whip there's a way"
fox
29.05.2007 16:32:27

Komppaan kyllä YS sarjaa jos tulee vastaan, mun YS-500 joka oli eka sähkikseni, on edelleen loistava peli. Ainoa mikä noissa vaivaa, että on kovin kaulapainoinen, sitä saa kannatella jos meinaa seisaaltaan soittaa, siksi en pahemmin oo bändin kanssa käyttänyt..

Meidän komppikitaristi-laulaja käyttää viissatasta ykköskeppinänsä.. ;)
http://www.lehmo.com/passion/photos/ar2/itkonen.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)