Aihe: Antti Kaukomaa : Arto
1
Demostudio
05.01.2004 17:58:14
Bändin nimi: Antti Kaukomaa
Kappaleen nimi: Arto

URL: http://www.geocities.com/antti_kaukomaa/musa.html (Mp3)

Artoa kuvaa seuraava:
-P.Mustaj. wannabe laulu
-telecaster * 10
-Wurlizer
-Hammond

Kommentit tervetulleita!
Jami
06.01.2004 12:48:04

Onkos Antilla flunssa? Äänessä vähän sellaista säröä. Sitä en ole ennemmin kuullut.

Mä kyllä tykkään todella näistä Antin biiseistä ja sovituksista ja äänimaailmoista ja sanoituksista. Niissä on kaikissa paljon sanomaa ja sanottavaa.

Tässä Arto-biisissäkin tulee toteen se sanonta että vähän on paljon. Pienillä elementeillä on tehty kaikki mitä biisi tarvitseekin.

Laulu tässä vois olla aavistuksen enemmän pinnassa. Nyt pitää vähän pinnistellä että kuulee sanat. Virveli on todella pinnassa. Siinä ja siinä että häiritseekö. Jos laulua karvan nostais niin vois olla just sopiva. Hammondia kans piirun nostaisin. Mutta nämä nyt on hiuksen halkomisia. Se tuli mieleen että jos tuon rytmisesti vaikean b-osan ajan esim. urku olis enemmän pinnassa kuljettamassa ja sitomassa rytmiikkaa. Makuasia sekin.

Nämä on kyllä niin valmista hittikamaa nämä Antin biisit että tuntuu demopalsta väärältä paikalta. Radios nämä sais soida.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Jami
10.01.2004 16:05:18

Vähän tuli nyt tunne että nyt biisi menetti jotain. Pienestä se miksaus vissiin on kiinni. Sillä tämä kiinnostaakin ja jos vaan suinkin viittit niin tekisitkö vielä kerran.

Jos sulla on se eka vielä talles tai muistis niin jos ekan ja tämän uuden puoliväliin tekisit balanssit. Haluaisin sen siten vielä kuulla. Kun se eka potki niin hyvin kun rummut oli vähän liian pinnas ja tämä toinen mielestäni menetti sitä potkua vähän liikaa.

Tämä on nyt hiustenhalkomista mutta näin studiossa itsekkin touhaavana tuo vaikutelma biisisi erilaisista miksauksista kiinnostais.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
antti_k
10.01.2004 17:08:18

Vähän tuli nyt tunne että nyt biisi menetti jotain. Pienestä se miksaus vissiin on kiinni. Sillä tämä kiinnostaakin ja jos vaan suinkin viittit niin tekisitkö vielä kerran.

No niin .....tehty

Jos sulla on se eka vielä talles tai muistis niin jos ekan ja tämän uuden puoliväliin tekisit balanssit. Haluaisin sen siten vielä kuulla. Kun se eka potki niin hyvin kun rummut oli vähän liian pinnas ja tämä toinen mielestäni menetti sitä potkua vähän liikaa.

Unohdetaas tuo jonninjoutava biisi ja puhutaan miksauksesta ;-) Jotenkin se mix tuntuu seisovan ja kaatuvan ton virvelin varassa. Se niinkuin kaipaa liian agressiivista snarea. Hassu juttu. Sen kun laittaa ihan liian kovalle niin rupee hymy nouseen ... Eli artisti haluasi sen kovalle ja tuottaja hiljemmalle ....

Tämä on nyt hiustenhalkomista mutta näin studiossa itsekkin touhaavana tuo vaikutelma biisisi erilaisista miksauksista kiinnostais.

Mielenkiintoistahan se on. Kun kommentoit etta tarttis laittaa snare alas niin tuntu heti oikeelta ratkasulta. Kun kokeilin niin kumpikin meistä oli sitten: no-jaa en osaa sanoa ....
Jami
10.01.2004 17:51:16

Tähän kun liittää vielä kunkin päivän henkisen tilan ja sen aiheuttamat halut niin aika sopassa ollaan. Ja koskaan se ei kaikille kelpaa. Kyllä nämä miestä syö ja itsetuntoa kysyy.

Tuo "Arto" tuossa nyt soi. Olen kuulevinani että nostit rumpuja ja hammondia ja jätit kuitenkin laulun vähän enemmän esiin kuin siinä ensimmäisessä. Tuosta omasta korvastakin oon huomannu että se tottelee ajatusta. Jos haluamme jotain kuulla niin korva sen kuulee. Erittäin nöyräksi olen muuttumassa kun tarvitaan objektiivista kuuloa. Ei se ole kone tuo ihmiskorva. Sokkotestit vissiin ainoita luotettavia.

Nyt tässä kyllä on mielestäni kaikki kohdallaan. Rummut sykkii väkevästi, hammond on soolossaan sopivan pinnassa, laulu ja sanat erottuu täysin. Kiitos vaivannäöstäsi.

Kyllä tästä biisistäkin voi mainita miksaamisen lomassa. Hieno biisi nousee hyvällä miksauksella lentoon. Molempia tarvitaan. Mä kyllä nyt nautin tästä täysillä.
antti_k
10.01.2004 20:53:08

...Olen kuulevinani että nostit rumpuja ja hammondia ja jätit kuitenkin laulun vähän enemmän esiin kuin siinä ensimmäisessä.

Juuri ton tein ....

Nyt tässä kyllä on mielestäni kaikki kohdallaan. Rummut sykkii väkevästi, hammond on soolossaan sopivan pinnassa, laulu ja sanat erottuu täysin. Kiitos vaivannäöstäsi.

Hauskaa hommaa lauantaipäivän ratoksi -- kiitti vinkeistä.

Hommaa motivoi se että ostin elämäni ensimmäisen sähkokitaran viime Lauantaina ... niin tarttihan sitä sitten koittaa tällastakin biisiä. Ko instrumenttia kun olen elämässäni soittanut varmaan yhteensä alle 5 tuntia.

..he heh ...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt