Aihe: kotiäänittelystä
1
Niq
28.05.2007 17:46:53 (muokattu 28.05.2007 17:47:46)

Olen tekemässä remppaa kerrostaloasunnossani ja kysyisin että onko järkevää tehdä lisäeristys seinään(nyt kipsilevy päälimmäisenä).
Ajattelin laittaa kivivillan ja kipsilevyn nykyisen seinän päälle.

Maksaako vaivaa jos ajatellaan esim kotidemon miksaamista vai käykö sama varmemmin sisustamalla ja akustointi levyillä?

Selvennetään nyt ensimmäisenä, että äänieristys ja akustiikka on kaksi eri asiaa. Kumpaa haluat parantaa?
"I have a cunning plan" -Baldrick
Ukko
28.05.2007 19:02:11

Jos äänieristystä ajattelet niin tuskin maksaa vaivaa. Ääni kulkee naapurikämppiin myös lattian ja katon kautta.
leaf of fall
28.05.2007 19:21:28
Niin vähän ajattelinkin,eli olisi eristettävä jokapuolelta että sanottavaa hyötyä..
Näin ohjeen jossa neuvottiin tuiollaista,ja tuli mieleen kun olen nyt remppaamassa.

sivulla 7:

http://www.freeyourmind.fi/media/20 … 6/lehti/freeyourmind_lehti_nro5.pdf
hirvijo
29.05.2007 10:33:57
Ostin oman kämpän tossa vappuaattona. Kämppä on kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja siinä on vain yksi seinä naapuri. Yläpuolella tietenkin on naapuri myös. Tässä kuukauden verran olen tehnyt äänieristysremonttia. Vielä ei ole homma valmis, mutta kämpän sain muuttokuntoon jo. Kunhan saan uudet ovet paikoilleen, ja tiivistettyä vanhat, niin voin kertoa kuinka kävi. Kova homma joka tapauksessa, ainakin päivätyön ohessa, vaikka kuinka "pientä" äänieristystä tekisitkin.
leaf of fall
29.05.2007 10:47:07
Kiva kuulla että muillakin kiinnostusta ko asiaa kohtaan.
Unohdan eristykset nyt toistaiseksi ja laitan vain tapetin :)

Odotan suurella mielenkiinnolla lopputulostasi ja miten siihen päädyit.

Mulla myöskään ei alakerran naapuria,yläkerrassa ja seinän takana kyllä.
kivi
29.05.2007 11:16:20
Jos tiedät jotain muuta edullista ja hyödyllistä mitä nyt kannattaisi ottaa huomioon niin olen vinkeistä kiitollinen

Akustiikan parantaminen kannattaa aina.

Varsinaista äänieristystä on mun mielestäni turha laittaakaan kotiin, mutta tärykaiun poistaminen ja bassoansat nurkkiin parantaa ihan yleistäkin viihtyvyyttä ja mahdollistaa ainakin miksailun hiljaisilla volyymeilla - ja niillähän sitä pitääkin miksata.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
milcoin
29.05.2007 12:02:06
...mutta tärykaiun poistaminen ja bassoansat nurkkiin parantaa ihan yleistäkin viihtyvyyttä ja mahdollistaa ainakin miksailun hiljaisilla volyymeilla - ja niillähän sitä pitääkin miksata.

Kuunteluvolyymilla ei muuten ole vaikutusta huoneen akustisiin ominaisuuksiin vaikka niin voisi kuvitella. Tuli vaan mieleen. Eli jos huone on huono, hiljaa kuunteleminen ei auta asiaa.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
29.05.2007 12:06:48 (muokattu 29.05.2007 12:07:47)

Eli jos huone on huono, hiljaa kuunteleminen ei auta asiaa.

Paitsi ettei vituta niin paljoa vasta kun sitten lopuksi.
Inhimillisyys on hyve.
kivi
29.05.2007 12:12:58
Kuunteluvolyymilla ei muuten ole vaikutusta huoneen akustisiin ominaisuuksiin vaikka niin voisi kuvitella. Tuli vaan mieleen. Eli jos huone on huono, hiljaa kuunteleminen ei auta asiaa.

Totta.

Mun viittaukseni hiljaisuuteen tarkoitti vain sitä, että kun ei äänieristystä oo tehty niin ei ihan urku auki voi luukuttaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
milcoin
29.05.2007 15:36:29
Paitsi ettei vituta niin paljoa vasta kun sitten lopuksi.

Auttaaks tää myös jos biisi on huono?. En oo nyt duunis niin ei voi kokeilla.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
30.05.2007 11:38:00

Auttaaks tää myös jos biisi on huono?. En oo nyt duunis niin ei voi kokeilla.

hehe... toivottavasti sun asiakkaat ei lue tätä : )
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)