Aihe: Totuus VIA-piirisarjoista - viallisia vai ei?
1
Dr.Rubber
10.01.2004 12:48:07 (muokattu 10.01.2004 12:50:55)
Olen törmännyt useasti varoitteluihin siitä, että kannattaa viimeiseen asti pysyä kaukana VIA-sarjoilla varustetuista emoista. Nyt haluaisin tietää, onko tämä edelleen vakava ongelma?

Joiltain palstoilta olen lukenut, että ongelmat painottuisivat nimenomaan vanhempiin VIA-sarjoihin, mutta kun kaikki tuntuvat varoittelevan vieläkin..

Mikä niissä sitten mättää? Jos joku sen saisi suomeksi sanottua ja puettua vieläpä sellaiseen asuun, ettei tarvitse tulkiksi ATK-suomi-ATK-sanakirjaa, olisin kovin kiitollinen.

EDIT:Ai niin. Syy miksi kysyn, on se, että minulle on tulossa kone, jossa tällainen piiri on. Ajattelin kuitenkin sitä hieman äänittelyyn käyttää ja hommata siihen tod.näk. jonkun ADAT-kortin ja esim. sellaisen ADA-8000-viipaleen.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Insomnia_
10.01.2004 12:50:45
Olen törmännyt useasti varoitteluihin siitä, että kannattaa viimeiseen asti pysyä kaukana VIA-sarjoilla varustetuista emoista. Nyt haluaisin tietää, onko tämä edelleen vakava ongelma?

Joiltain palstoilta olen lukenut, että ongelmat painottuisivat nimenomaan vanhempiin VIA-sarjoihin, mutta kun kaikki tuntuvat varoittelevan vieläkin..

Mikä niissä sitten mättää? Jos joku sen saisi suomeksi sanottua ja puettua vieläpä sellaiseen asuun, ettei tarvitse tulkiksi ATK-suomi-ATK-sanakirjaa, olisin kovin kiitollinen.

Kuten tossa yhdessä topicissa jo mainittiin niin se surullisen kuuluisa piirisarja oli nimenomaan KT133. Uudet toimivat ongelmitta. Itsellä on KT400 piirisarjan emo skulannut hyvin.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
Insomnia_
10.01.2004 13:56:51
Sellaista totuutta on vähän vaikea antaa.

Edes professoritason DI:t, maisterit tai ATK-alan ammattilaiset eivät voi antaa mitään totuuksia tähän liittyen, emolevyviidakko on valtava ja kun se emolevy itsessään ei välttämättä useillakaan testikokoonpanoilla tee mitään virheellistä tai väärää. Kaikki voi toimia hyvin, kunnes laitetaan mukaan valmistajan X muistipiirit, tai valmistajan Y lisäkortti.

Joo mutta alkuperäinen kysymys antoi käsityksen, että muut emot toimivat ihan täysin ja VIAllisissa olisi pelkästään (ollut) ongelmia. Siis kysyttiin onko vielä näin..

Nykyään tuota KT400 piirisarjaa käyttävissä emoissa on tasan yhtä paljon/vähän ongelmia mitä muiden piirisarjojen emoissa. Tosin vieläkin puhutaan laitekohtaisista asioista, joten yhtä totuutta ei todellakaan ole.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
Ai mää vai?
10.01.2004 15:27:21
Jaaha,minullakin on siis ongelmia,KT133 piirisarja käytössä neljättä vuotta.
Ilmankos XP on jo kerran kaatunut. Kahdessa vuodessa.
Tämäkin teksti on huonon piirisarjan takia täyttä tuubaa.

Eli,oikeasti: Jos tämä on huono niin millainen sitten on hyvä piirisarja?
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
Antti1
11.01.2004 19:13:19
Mun vanhassa koneessa oli VIAn 133 jotain piirisarja. Se kyllä kaatuili raskaassa käytössä vähän väliä, mutta sitä en osaa sanoa johtuiko se emosta. Veikkaanpa, että Windowsilla oli oma osuutensa asiassa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
HK
17.01.2004 01:37:39
Itselläni on ollut Via:n KT133A piirisarja kolme vuotta käytössä, ja koko sen ajan ei ole ollut mitään ongelmia vaikka äänikortit ovat vaihtuneetkin. Tähän emolevyyn kävi jopa amd2400xp prosessori tuossa viimesyksynä, joka taas omasta mielestäni jatkoi elinaikaa ensisyksyyn. :)
Tämän alunperin ostaessani prosessori oli amd duron 750, mutta samassa levyssä on toiminut sen jälkeen täysin ongelmitta 1400 sekä nykyinen 2400xp prosessori, ilman mitään ääniongelmia. Etteiköhän tuo nyt ole tapauskohtainen homma.

Emolevy on muuten soltek sl-75kav-x.
Peltikorva puupäässä.
PekkaM
17.01.2004 09:47:32
Minulla on kolmas VIA-sarjallinen emolevy menossa. Aikoinaan sen ekan 133-sarjaisen kanssa oli jotain ongelmia, mutta sittemmin ovat toimineet moitteettomasti.
Osta JEM77BFP!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)