viltsu77 08.01.2004 14:31:20 | |
---|
Tämmöstä jäin vähä mietiskelee ku soittelin kyseistä biisiä. Tablat meni jotenkin näin: -------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- --2-------5-----7---------------------------------------- --0-------------------6---5---------------------------- mut tossa toi a kielen 5:nen oli merkattu paljo pienemmällä ku noi muut numerot. Mitäs se meinaa? annetaaks sen soida tosi vähän aikaa tai jotain? Soittelin sen sit loppujen lopuks tälleen: --2--2------7------------------------------------------ --0--0-------------6----5------------------------------- ku se vitonen kuulosti jotenkin ihmeelliseltä siinä välissä. ps. mites toi tab edit toiminto pelaa tässä? .. :) ei voi muistaa. |
author 08.01.2004 15:16:14 | |
---|
Mäkin soitan sen tolleen ku sä, sillee et teen sliden siihen seppoon. Niin ja yhden dempatun E soitan ton päätteeks. Taa da dada daaa töks, taa da dada daa töks,.. Raps raps - äskön avaamani Geisha karkki. |
viltsu77 08.01.2004 15:40:28 | |
---|
No juu .. vetelen ihan samaan malliin .. eli demppaan kans siihen loppuun .. |
lxi 08.01.2004 17:09:36 | |
---|
Siitä viitosesta varmaan on viiva siihen seiskaan, tai ehkä ainakin pitäisi olla. Eli soitat D:n viidenneltä nauhalta ja miltei välittömästi liu'utat seiskanauhalle E:hen. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
weelie 08.01.2004 17:21:14 (muokattu 08.01.2004 17:23:28) | |
---|
Mä muistaakseni olen soittanut sen sillo joskus about näin. Tai siis idean että käytin avoimia kieliä ja toi 0H2 on hammer-on. Ei hajuakaan miten oikeasti pitäisi. -------0H2--------- --2----------1--0- --0---------------- Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
viltsu77 08.01.2004 17:40:18 | |
---|
Siitä viitosesta varmaan on viiva siihen seiskaan, tai ehkä ainakin pitäisi olla. Eli soitat D:n viidenneltä nauhalta ja miltei välittömästi liu'utat seiskanauhalle E:hen. Ei siit oo viivaa siihen seiskaan. Se on vaa puolet pienemmällä painettu se femma. Mut sama se sikäli tossa biisissä ku se kuulostaa ihan hyvältä noinkin miten sitä nyt rämpytän .. kelasin vaa et jos joskus jatkossa tulee vastaava merkintä eteen. |
SURf 09.01.2004 08:22:17 | |
---|
Get a haircut and get a real job. |
randy 09.01.2004 10:39:37 | |
---|
Etuheleetkin joskus merkataan tabeissa pientä kirjainta käyttäen. Lumiukolla on valkonen perse. |
Lappis 09.01.2004 11:53:02 (muokattu 09.01.2004 11:54:24) | |
---|
Tämmöstä jäin vähä mietiskelee ku soittelin kyseistä biisiä. Tablat meni jotenkin näin: -------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- --2-------5-----7---------------------------------------- --0-------------------6---5---------------------------- Tosta alusta A-kielen kakkonen pois. Pelkkä E:n 0 nii pysyy molliote päällä koko ajan Edit. Ja toi 7 menee D-kielelle. Varmaan sun kirjotusvirhe |
Mä oon aina liuttanu ton a-kielen liu'utuksen h:sta e:hen eli 2.nauhalta 7.nauhalle. "Se, joka haukkuu muita on ite!" |
viltsu77 10.01.2004 19:15:03 | |
---|
Tämmöstä jäin vähä mietiskelee ku soittelin kyseistä biisiä. Tablat meni jotenkin näin: -------------------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------- --2-------5-----7---------------------------------------- --0-------------------6---5---------------------------- Tosta alusta A-kielen kakkonen pois. Pelkkä E:n 0 nii pysyy molliote päällä koko ajan Edit. Ja toi 7 menee D-kielelle. Varmaan sun kirjotusvirhe Juuh.. soittotapoja on näköjää tälle biisille yhtä monta ku on soittajiakin .. :) Löysin toisetkin tablat tolle biisille, missä oli merkattu taas eritavalla ja videolta katsottuna Hetfield näyttää käyttävän tota kakkosesta seiskaan liu'utusta. Mut ei toi seiska kyllä mun mielestä D-kielestä mee mitenkään. |
Wasbesp 11.01.2004 18:33:51 | |
---|
------------------------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- ----------5-------------------------- -------7-----------7---------------- ----0--------6--5------------------- Hetfield soittaa tuolla tavalla, minä myös. |
Spiridon 11.01.2004 19:53:45 (muokattu 17.01.2004 13:30:08) | |
---|
------------------------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- ----------5-------------------------- -------7-----------7---------------- ----0--------6--5------------------- Hetfield soittaa tuolla tavalla, minä myös. Tässä puhuttiin nyt eri kohdasta EDIT: Vähemmän avautumista (oli huono päivä) Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
viltsu77 17.01.2004 06:14:42 | |
---|
------------------------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- ----------5-------------------------- -------7-----------7---------------- ----0--------6--5------------------- Hetfield soittaa tuolla tavalla, minä myös. Juu .. eiköhän ton intron soita aika moni muukin tolla tavalla. |
Svensson 17.01.2004 10:11:39 | |
---|
Kyllä s andmani multakin taittuu tolla aiemmalla tavalla. |
mathias 17.01.2004 17:24:17 | |
---|
------------------------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- ----------5-------------------------- -------7-----------7---------------- ----0--------6--5------------------- Hetfield soittaa tuolla tavalla, minä myös. Niin, tuo nyt ainakin näin äkkiseltään ajateltuna tuntuisi kaikista järkevimmältä keinolta soittaa tuo kohta. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
Wasbesp 17.01.2004 21:51:29 | |
---|
Katos juu, vähän olen väärässä kohdassa. Luetaanpa jatkossa tarkemmin. Tuon kohdan soitan näin: A-3---2---7---------------------------------------------- E-1---0--------6---5------------------------------------ |
kunnasja 23.01.2004 12:56:57 | |
---|
D---2---(2)-----------------2---(2)------------- A---2---2--5-sl-7-----------2---2--5-sl-7------- E---0---0---------6-5~---X--0---0---------6-5~--
...että tolta pohjalta kannattais lähtee tsekkaileen. (Eikä jaksais kinata, eihän, nimittäin noin se menee... :) Ja alun cleanikitara kuulostaa aika mageelta kun soittaa sen näin:
G---------0-------------0---------- D---------5-------------5---------- A-------7--------7----7-------7---- E---0-------6-5----0------6-5------
...jolloin G-sävel soi kahdelta kieleltä yhtä aikaa, tuloksena "luonnollinen chorus". Very nice ;)
Visit http://www.helionprog.com |
Jäsen X 27.01.2004 16:00:21 | |
---|
ja muistakaa se vibraatto siellä loppupäässä! "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Lappis 27.01.2004 21:30:43 | |
---|
------------------------------------- ------------------------------------- ------------------------------------- ----------5-------------------------- -------7-----------7---------------- ----0--------6--5------------------- Hetfield soittaa tuolla tavalla, minä myös. Nimenomaan näin, olin laittanu/höpissy väärin tuolla edellisellä sivulla |