grooveri 09.01.2004 12:05:44 | |
---|
Kysymys: Kuinka helvetissä saa edes jonkilaisen intervallin 12" ja 13" tomien välille. Vaikka kuin oon koittanu säätää niin aina ne soi melkein samalla lailla. ?? |
Alpha 09.01.2004 12:08:22 | |
---|
Kysymys: Kuinka helvetissä saa edes jonkilaisen intervallin 12" ja 13" tomien välille. Vaikka kuin oon koittanu säätää niin aina ne soi melkein samalla lailla. Samaa juteltu täällä ennenkin. 12" ja 13" ei vaan jotenki toimi samalla tavalla, ku 10" ja 12"... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Paas 09.01.2004 15:10:59 | |
---|
Mä en ole muutenkaan koskaan oikein ymmärtäny noita 13 tuumasia. Takatukat kunniaan! |
Drummer666 09.01.2004 15:19:40 (muokattu 10.01.2004 23:02:09) | |
---|
no niin no..... itte sain "vahinkossa" ne "hyvään" vireeseen(alkuperäset kalvot, ihmeen hyvät kumminki) ja 10" ja 12" on varmaan helpompi saada sen takia sopiviin vireisii ku siinä on peräti kaks tuumaa eroo...toisinku 12" ja 13" minkä luultavasti ittekin tiesitte :D mutta mulla sain omani sillai "hyvään# vireeseen että kiersin kummanki pultit yhtä kireelle, mutta 13" väänsin noin 1/4 löysemmälle.... mulla on ainakin toiminut omaa korvaa...... tarttis ostaa vaan uuet kalvot, ko on nuo alkuperäset viälä....... "kyllä vain, minulla on enään vain muutama hassu triljoona, horjun tuhon partaalla." -Roope Ankka |
Alpha 09.01.2004 15:22:17 | |
---|
...kiersin kummanki pultit yhtä kireelle, mutta 13" väänsin noin 1/4 löysemmälle.... mulla on ainakin toiminut omaa korvaa... Taas ollaan makuasioissa... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Buusteri 09.01.2004 16:11:19 | |
---|
Itsellä on tollasta syvää mallia oleva 13" tomi, joka toimii lattiatomina. Vire on luonnollisesti hiukan matalempi kuin muissa tomeissa. Toimii kuitenkin kuin junan vessa ja tuskinpa tuosta ihan heti edes luopuisinkaan. Eli lattiatomiksi moinen on helppo virittää mutta ns "pikkutomiksi" virittämisessä on ne omat ongelmansa ja makuasiat vallitsevat. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Mikko A 10.01.2004 00:03:42 | |
---|
Ei nyt mee ihan asian ytimeen, mutta kun nyt kerran virittämisestä ainakin otsikossa mainitaan, niin mulla olis yks kymysys: Kantsiiko basarin kalvojen päällä hyppiä ja painella niitä niinkuin tomeja? Entä tomien alakalvot? Asia askarruttaa minua. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Buusteri 10.01.2004 11:54:46 | |
---|
Ei nyt mee ihan asian ytimeen, mutta kun nyt kerran virittämisestä ainakin otsikossa mainitaan, niin mulla olis yks kymysys: Kantsiiko basarin kalvojen päällä hyppiä ja painella niitä niinkuin tomeja? Entä tomien alakalvot? Asia askarruttaa minua. Kyllähän niistä kaikista kalvoista kannattaa heti kättelyssä ottaa ne löysät pois. Ajan myötä ne lähtevät itsestäänkin, mutta silloin joutuu virittämään niitä rumpujaan paljon useammin. Tuosta hyppimisestä nyt en tiedä, ehkä voimakas käsillä painaminen riittää. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
...hyppiä ja painella niitä niinkuin tomeja? Mä en ruukaa painella kalvoja virittäessä, mut jos sie tykkäät hyppiä pönttöjes päällä virityksen aikana, ni mikäs siinä. Ostat vielä muutaman tomin/basarin lisää, ni saat vähän isomman ringin koottua, jossa sitten voit loikkia ympyrää. Ja joo...olen hieman nauttinut alkoholia...:o) Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Buusteri 10.01.2004 13:05:14 | |
---|
Mä en ruukaa painella kalvoja virittäessä, mut jos sie tykkäät hyppiä pönttöjes päällä virityksen aikana, ni mikäs siinä. Ostat vielä muutaman tomin/basarin lisää, ni saat vähän isomman ringin koottua, jossa sitten voit loikkia ympyrää. Ja joo...olen hieman nauttinut alkoholia...:o) Tähän aikaan? :) Joo mutta siis nuo painelu tarvitsee suorittaa vain uusille kalvoille. Kerran kun ovat rutisseet niin ne ei enää siitä niin nimellisesti veny. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Plateau 10.01.2004 13:30:34 | |
---|
no niin no..... itte sain "vahinkossa" ne "hyvään" vireeseen(alkuperäset kalvot, ihmeen ihät kumminki) ja 10" ja 12" on varmaan helpompi saada sen takia sopiviin vireisii ku siinä on peräti kaks tuumaa eroo...toisinku 12" ja 13" minkä luultavasti ittekin tiesitte :D mutta mulla sain omani sillai "hyvään# vireeseen että kiersin kummanki pultit yhtä kireelle, mutta 13" väänsin noin 1/4 löysemmälle.... mulla on ainakin toiminut omaa korvaa...... tarttis ostaa vaan uuet kalvot, ko on nuo alkuperäset viälä....... 1/4 kierrosta löysemmälle vai 1/4 koko kireyttä löysemmälle? delerious |
Paas 10.01.2004 19:41:52 | |
---|
Ei nyt mee ihan asian ytimeen, mutta kun nyt kerran virittämisestä ainakin otsikossa mainitaan, niin mulla olis yks kymysys: Kantsiiko basarin kalvojen päällä hyppiä ja painella niitä niinkuin tomeja? Entä tomien alakalvot? Asia askarruttaa minua. Itse en ole koskaan oikeastaan harrastanut tuota kalvojen painelemista. Ehkä tomien lyöntikalvoja hiukan asennuksen yhteydessä. Basarin kalvoa en yleensä painele ollenkaan. Virittelen tarpeen mukaan niitä sitten uudestaan jos vire muuttuu ja kalvot venyy. Takatukat kunniaan! |
U.F.O 10.01.2004 21:01:59 | |
---|
Ööh mä taas en ymmärrä miten tota 12 ja 13 ei voi saada niiku toimiii kahestaa... Mä oon kyl saanu ne workkaa keskenään eikä oo kertaakaa ollu vaikeeta. ja hyvältä kuulostaa :) Toinen vaa kireemmälle toinen löysälle :D Nii helppoo :) Free your mind and your ass will follow!!. |
Drummer666 10.01.2004 22:55:12 | |
---|
Taas ollaan makuasioissa... Musiikki asioissahan ollaan melki aina makuasioissa, ja sillon ainakin ollaan maku asioissa kun tomien saundesta puhutaan, ei oikein ikuna voi sanoo muutakuin oman makunsa mukaan jos jotain kysytään...... "kyllä vain, minulla on enään vain muutama hassu triljoona, horjun tuhon partaalla." -Roope Ankka |
lkx 14.01.2004 12:22:28 | |
---|
Paras näkemäni virvelin kalvon vaihto-operaatio oli Battagia-rokkiyhtyeen rumpalilla Jimbolla. Oltiin niiden kanssa vetämässä pari keikkaa vuosi sitten ja se siinä päivällä ennen soundcheckiä vaihto lyöntikalvon. Löysät se otti tyylikkäästi pois hakkaamalla kalvoa nyrkeillä niin maan perkeleesti ja sano että on josku istunut päälläkin! No, kaveri on n. 150cm pitkä että se tietysti vähän vaikuttaa. Ainakin jos ajattelee että itse rupeis istumaan oman virvelinsä päällä.... :D:D:D On muuten hemmetin kova kaveri soittamaan. Soittaa lujaa mutta hyvin. Ja asiallisen mukava tyyppi. Kannattaa tsekata jos on mahdollisuus mennä kattoon keikkaa... There is no spoon... |
j.aalto 16.01.2004 21:17:07 | |
---|
Ei nyt mee ihan asian ytimeen, mutta kun nyt kerran virittämisestä ainakin otsikossa mainitaan, niin mulla olis yks kymysys: Kantsiiko basarin kalvojen päällä hyppiä ja painella niitä niinkuin tomeja? Entä tomien alakalvot? Asia askarruttaa minua. Nää on nyt taas näit makuasioita... itse tykkään painella tomien ja virvelin yläkalvoja "hellästi" kyynärpäällä kun kalvot on uusia, mutta basarin kalvoa en menis painelee.. se löystyy sopivasti itestääki! Mutta tää on tosiaa vaa mun mielipide! |