Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran huoltoa Helsingissä
1 2 3
hexus9
01.05.2007 18:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Kuka neuvoisi kohtuuhintaisen kitaran huoltajan Helsingissä..
Netistä tilattu sähkökitara tuli ja haluaisin, että ammattilainen säätäisi kielen korkeudet yms. optimeiksi. Kielet on jo asennettu. Parissa kohdassa ylemmät kielet ei soi, vaan joku estää sen..
Kitarassa on floyd rose talla, jonka säätöä en tunne kovin hyvin, kiitoksia jo etukäteen vinkeistä.
 
Tietysti Pauligin
01.05.2007 18:56:07 (muokattu 01.05.2007 18:56:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Oesch on kovasti kehuttu, itse en hinnoista tiedä, saati jonoista.
http://www.kitarahuolto.com/index.html
 
Vaikka ehkäpä joku muusikkotoveri tekisi tuollaisen säätelyn pikkurahallakin.
 
Esim. F-musiikistakin kannattanee kysyä.
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Chieftain
01.05.2007 19:17:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse säädätin Lottosella tammikuussa. Kitaraan tehtiin nauhojen hionta 12. nauhalta ylöspäin ja intonaatio säädettiin kohdalleen kun kielisetti vaihdettiin paksumpaan. Kustansi reilut 60e, sisältäen tuon vaihdetun kielisetin. Lottosen paja sijaitsee Herttoniemessä, metrolta kävelymatkan päässä teollisuusalueella Marimekon tehtaanmyymälää vastapäätä.
 
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää? -M4ss3 m/
hexus9
26.05.2007 22:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oeschilta sain aivan mainiota palvelua, kiitos vaan!
Suosittelen, perushuolto kielineen alle 50€.
 
pekurides
26.05.2007 23:08:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kitara, eli ei ainakaan kukluneita nauhoja eli perus säätöä vailla vaan.
 
Ei mitään järjellä selitettävää syytä viedä ammattilaiselle ellei tunnusta olevansa täysin tampio, ja semmoinenha ei pysty kitaraa edes soittamaan:)
 
Haulla löytyy monia ketjuja ja varmaan oli pysyväkin ylhäällä miten säätää oma kitara.
 
Pointtini tässä se että kun kitara tulee henk.kohtaiseen käyttöön se pitää säätää itselle sopivaksi!!!!
ei kukaan kitaraguru voi tietää minkälaisista säädöistä sinä itse tykkäät!!!
 
Vain sinä sen tiedät!
 
Ei siinä ole muutakun kielten korkeus ja relief sekä pakollinen intonaation säätö.
 
helppoa kun saippua, no harjoittelu tekee mestarin.
Ei ole ylivoimasta jos osaa lukea ja kirjoittaa:)
 
elekää suuttuko provoavasta kirjoitustyylistä, perusjuttuja.
 
Tunteella päin vittua.
Joees
27.05.2007 00:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kitara, eli ei ainakaan kukluneita nauhoja eli perus säätöä vailla vaan.
 
Ei mitään järjellä selitettävää syytä viedä ammattilaiselle ellei tunnusta olevansa täysin tampio, ja semmoinenha ei pysty kitaraa edes soittamaan:)
 
Haulla löytyy monia ketjuja ja varmaan oli pysyväkin ylhäällä miten säätää oma kitara.
 
Pointtini tässä se että kun kitara tulee henk.kohtaiseen käyttöön se pitää säätää itselle sopivaksi!!!!
ei kukaan kitaraguru voi tietää minkälaisista säädöistä sinä itse tykkäät!!!
 
Vain sinä sen tiedät!
 
Ei siinä ole muutakun kielten korkeus ja relief sekä pakollinen intonaation säätö.
 
helppoa kun saippua, no harjoittelu tekee mestarin.
Ei ole ylivoimasta jos osaa lukea ja kirjoittaa:)
 
elekää suuttuko provoavasta kirjoitustyylistä, perusjuttuja.

 
VÄLTTÄMÄTTÄ homma ei oo aina näin yksinkertaista. Toisinaan suomen ilmasto tuppaa tekemään temppujansa oli kuinka uusi kitara hyvänsä. Ja yleensä juurikin silloin. Joskus se sattuu vaikkapa nostamaan jotain nauhaa sopivan radikaalisti jotta ei paljoa säädöt auta.
 
Mutta siinä mielessä toki olen samaa mieltä jotta tuollaiset perussäädöt kannattaa opetella tekemään itse, tulee halvemmaksikin.
Tuosta eräästä toisesta jutusta... Ruokangas on tähän asti tiennyt kyllä miten säätää mulle kitaran, tähän asti jokaisen vähän isomman operaation jälkeen ovat säätäneet kitaran just sellaiseksi kuin itsekin sen säätäisin... :-)
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Ben_D
27.05.2007 08:07:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruokangas on tähän asti tiennyt kyllä miten säätää mulle kitaran, tähän asti jokaisen vähän isomman operaation jälkeen ovat säätäneet kitaran just sellaiseksi kuin itsekin sen säätäisin... :-)
 
Samoin Oesch meikäläiselle...skitan action on aina täydellinen hänen huoltojensa jälkeen.
 
http://www.myspace.com/fiercemetal
Harris
27.05.2007 08:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä. Vien kitarat kerran vuodessa Oeschille perusteellisempaan huoltoon. Kyllä ne perus säädöt hanskaa itsekkin, mutta kerran vuodessa perusteellisemman huollon uskon mieluummin Oeschille.
 
Tulee samalla kannatettua suomalaista käsityötä, ja mies osaa säätää kitaran ainakin minun makuni mukaan kun osaa kertoa miten kitaran haluaa säädettävän.
 
Kipu on vaan sana.
Rämppy
27.05.2007 19:52:06 (muokattu 27.05.2007 19:58:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oeschilla tuppaa olemaan sellainen parin viikon jono. Kannattaa kysyä myös Erkki Tolsalta. Pitkän linjan ammattimies eikä ainakaan muita tunnettuja soitinkorjaajia kalliimpi.
Tehdastekoinen uusi kitara on valitettavasti useimmiten pikkuisen raakile, vaikka kyseessä olisi kalliimpikin amerikankeppi. Nauhat ja satula ovat harvoin niin tip top, ettei kitara pienellä plaanauksella ja viilauksella paranisi selvästi. Samalla saa säädötkin viimeisen päälle. 50 euroa kitarasepälle kaikesta tästä ei ole munsta huono investointi.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Ben_D
27.05.2007 19:59:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oeschilla tuppaa olemaan sellainen parin viikon jono.
 
Eipä ole ainakaan meikäläisen skitoissa ollut kertaakaan parin viikon jonoa ja skitan saa aina nopeesti takasin.
 
http://www.myspace.com/fiercemetal
Rämppy
27.05.2007 20:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole ainakaan meikäläisen skitoissa ollut kertaakaan parin viikon jonoa ja skitan saa aina nopeesti takasin.
 
Sulla on käyny säkä tai oot sen kaiffa tai kanta-asiakas. Mulla on järjestään tyssännyt hommat Oeschin kanssa pitkään jonoon. Tai sitten mun ajoitukset ovat osuneet onnettomasti.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
oiva tumpeloinen
27.05.2007 20:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla on käyny säkä tai oot sen kaiffa tai kanta-asiakas. Mulla on järjestään tyssännyt hommat Oeschin kanssa pitkään jonoon. Tai sitten mun ajoitukset ovat osuneet onnettomasti.
 
Kyllä siellä melkein poikkeuksetta on parin kolmen viikon jono. Joskus vähän pidempikin.
 
Ben_D
27.05.2007 20:08:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä siellä melkein poikkeuksetta on parin kolmen viikon jono. Joskus vähän pidempikin.
 
Kuten aikaisemmin mainitsin...ei ole. Tälläkin hetkellä on uusi Jackson Oeschilla laitettavana. Ja kyllä...olen vakioasiakas...tuskin kuitenkaan hirveesti vaikuttaa.
 
http://www.myspace.com/fiercemetal
Rämppy
27.05.2007 20:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten aikaisemmin mainitsin...ei ole. Tälläkin hetkellä on uusi Jackson Oeschilla laitettavana. Ja kyllä...olen vakioasiakas...tuskin kuitenkaan hirveesti vaikuttaa.
 
Tiedä sitten...viimeksi 2 viikkoa sitten soitin Oeschille, ja vastaus oli että 2 viikon jono. Sama juttu n. vuosi sitten. Tolsalle meni ja hyvä tuli kohtuuhinnalla sekä kohtuuajassa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
oiva tumpeloinen
27.05.2007 20:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedä sitten...viimeksi 2 viikkoa sitten soitin Oeschille, ja vastaus oli että 2 viikon jono. Sama juttu n. vuosi sitten. Tolsalle meni ja hyvä tuli kohtuuhinnalla sekä kohtuuajassa.
 
Minkä hintainen Tolsa on? Oesch taitaa veloittaa nauhahionnasta (+trimmaus) 75 euroa tjsp. ilman kieliä. Kumpi on halvempi?
 
aptoriar
27.05.2007 20:32:47 (muokattu 28.05.2007 19:47:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuista ajoista, niin kun Oeschille vein viime vuonna jaskaa niin siinä kesti se 2-3 viikkoa, mutta hyvää jälkeä oli.
 
Tolsalle vein Ranin kun se tuli kolmisen kuukautta sitten, siinä taas kesti 3-4 viikkoa. Hyvää jälkeä myöskin.
 
Minulle tuossa ei olisi sinänsä mitään ongelmaa, paitsi että aina luvataan viimeistään seuraavalle viikolle. Ja sitten saa soitella kitaran perään montakin kertaa ja vastaus on aina sama, "kestää pari päivää vielä."
 
Oeschin hintaa en muista, mutta Tolsa veloitti 60€ trimmauksesta ja nauhanpäidän hionnasta.
 
Edit. Tuosta hinnasta vielä sen verran että siihen kuului myös paketti kieliä.
 
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Ben_D
27.05.2007 20:48:12 (muokattu 27.05.2007 20:48:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varaan hyvissä ajoin etukäteen ajan...vien skitan yleensä tiistaina ja haen perjantaina.
 
Oesch: perushuolto 38€
 
http://www.myspace.com/fiercemetal
nikovirtala
27.05.2007 21:38:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varaan hyvissä ajoin etukäteen ajan...vien skitan yleensä tiistaina ja haen perjantaina.
 
Oesch: perushuolto 38€

 
Mietin juuri samaa, että voisi varata ajan ja viedä kitaran vasta lähempänä sovittua ajankohtaan. Ilmeisesti siis onnistuu? Tällä hetkellä, kun en omista kuin yhden kitaran niin olisi aika killeri viedä se kahdeksi-kolmeksi viikoksi seisomaan jonnekin korjaajan nurkkiin.
 
What is life? - A bad trip.
Dropped C
27.05.2007 22:16:42 (muokattu 27.05.2007 22:17:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin-Huttusta en voine suositella tai ainakin varauksin. Vein basson sinne säädettäväksi vuodenvaihteessa, kun Oesch ilmoitti heti kättelyssä että hänellä on 5 viikon jono. Basso oli säädetty hyvin, mutta olin myös halunnut että bassoon asennetaan hihnalukot ja jaki kiristetään/korjataan. Bassoa hakiessa ilmeni että hihnalukkoja ei kuulemma ole koko liikkeessä ja reeniksellä ilmeni että jakiin ei ole koskettu, oli vieläkin hieman löysä. Tosin hinta (40€) ei päätä huimannut ja aikaisemmin huttunen oli säätänyt toisen basson täysin toiveiden mukaan.
 
Kitarapajalla säätivät kitaran viime syksynä kerralla kuntoon, vaihtoivat vielä rikkimenneen Groverin kyselemättä (tästä kiitos) uuteen. Itse en edes ollut huomannut että viritin oli rikki. Koko roskan hinta 50€, hyvinkin kohtuullista. Seuraavaksi kyllä menee Oeschille vaikka olisikin 5 viikon jono, niin paljon hyvää olen kuullut.
 
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Geetar
27.05.2007 22:30:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oeschia suosittelen minäkin. Vaikka olisi pidemmät jonotkin.
 
Mikit olen vaihtanut siellä sekä nauhat Les Pauliin. Nauhojen yhteydessä hiottiin vielä kaula kuntoon. Ensiluokkaista työtä ja hyvä palvelu.
 
Keep practising
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «