Bentley 06.05.2007 22:59:09 | |
---|
Moorientes. Kyselen teiltä että mitä suosittelisitte sellaiseksi mikiksi joka on hyvä moneen erilaiseen nauhoitukseen. Lähinnä ala-arvoseen koti-studioon olisi siis tarkotus joku kiva mikrofoni saada jolla voi nauhottaa laulua, akustista kitaraa, huilua ja kaikkee muuta mahdollista mitä nyt tulee mieleenkään joskus nauhoitella. Olen joskus kokeillut tällaisesta (AKG c1000) jotain, oisko se nyt jotain 10-20 vuotta vanhempaa mallia ja se oli ainakin tosi hyvä. Muista ei olekaan sitten kokemuksia. http://www.thomann.de/fi/akg_c1000s.htmFor those who can't be without the music! |
Decadence? 26.05.2007 02:05:49 (muokattu 26.05.2007 02:08:47) | |
---|
mulla on käytössä livekonkka shure sm86. sillä on luonnollisesti laulut vedetty livetilanteissa, myöskin rumpujen äänityksissä overheadinä toimii loistavasti. Epäilemättä akustisen skeban ja tuon huilun äänitykseen sopii tosi hyvin myös. Perkussiot ja kaikki sais myös hyvin. basarimikkinä tai muuna suuren äänenpaineen taltioijana (esim.kitaran vahvistimen mikkinä nauhoitus tai live tilanteessa) kannattais kai valita jotain 57:aa tms. |
vanaha kettu 26.05.2007 11:48:54 | |
---|
|
stnprkl 26.05.2007 12:39:04 | |
---|
mulla on käytössä livekonkka shure sm86. On muuten dynaaminen. Hyvä mikki se on ainakin vokaalisieppona. Tsuit Viltsu
audiokantaja |
aaro 26.05.2007 21:44:34 | |
---|
Näistä mikeistähän on ollut paljon asiaa... Oon kuullu kehuja shuren niistä sm-jotaan mikeistä. Ne on dynkkymikkejä eli ei tarvi phantom-virtaa. Eli eikös ne mee tiatokoneenkin kanssa mikkiliitäntään? Toi sun esittämä ehdotus on mun kuulemien juttujen mukaan ihan hyvä mikki, ainoo et se ei oo isokalvonen mut sanomasi soittimet ei taida niin tarkkoja ollakaan siinä suhteessa. Ja eikö tuo ole muuten se paristolla toimiva, oli siinä se linkki kyllä mutta en kuitenkaan jaksa varmistaa... Sitten Shurella on niitä USB-mikkejä, niistä ei ole kokemusta minulla, mutta olisin kyllä kiinnostunut että miten ne on toimineet. Halvimmaksi varmaan käy jos hommaat semmosen shuren dynkkymikin alkuun, sillä pärjää (kuulemma) ihan hyvin... |
Antti1 26.05.2007 23:01:52 | |
---|
Aikamoista jossittelua ja mutua tuntuisi olevan... Mä suosittelisin panostamaan kahteen asialliseen ja edulliseen mikkiin, joista toinen on laajakalvoinen (hintaluokassaan esim. Studio Projects B1 on aika loistava) ja toinen perusdynaaminen (esim. Shure SM57 toimii miljoonaan hommaan ja on muutenkin kannattava perusostos). Näistä tulee hinnaksi uutena noin 200€, mutta laatu myös kuuluu. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Roberto 27.05.2007 14:24:36 | |
---|
joo, must niinq paras dynkky on salee toi ässämviissepari. sil saa dusattuu kaikkee tsiiduu vaik joskus bungaiski jotain taakimpaa settii. |
Mä suosittelisin panostamaan kahteen asialliseen ja edulliseen mikkiin, joista toinen on laajakalvoinen (hintaluokassaan esim. Studio Projects B1 on aika loistava) ja toinen perusdynaaminen (esim. Shure SM57 toimii miljoonaan hommaan ja on muutenkin kannattava perusostos). Näistä tulee hinnaksi uutena noin 200€, mutta laatu myös kuuluu. Joo, itsekin suosittelisin juuri tuollaista settiä. Noilla saa äänitettyä lähes kaiken tarpeellisen ja lisäksi sm57:kaa voi käyttää keikallakin erinomaisesti. Ja kannattaa satsata myös singaaliketjun muihinkin jäseniin. Hyvät etuset ja varsinkin hyvä äänikortti on tärkeitä soundin kannalta. |
Bentley 28.05.2007 12:36:50 | |
---|
Mikä laajakalvoinen oikein tarkottaa? Muutenki vois ottaa kertauksen tähän mikseistä. Mä periaattees kun en tiedä niistä mitään :) Sen mä tiedän että se c1000 jäi mieleen kun sitä oon joskus testailluki :) For those who can't be without the music! |
vanaha kettu 28.05.2007 17:17:01 | |
---|
Mikä laajakalvoinen oikein tarkottaa? Muutenki vois ottaa kertauksen tähän mikseistä. Mä periaattees kun en tiedä niistä mitään :) Sen mä tiedän että se c1000 jäi mieleen kun sitä oon joskus testailluki :) www.wikipedia.fi Homma hoituu aika helposti. |
Decadence? 29.05.2007 21:26:25 | |
---|
aikaisempaan kommenttiin viitaten, shure sm86 on konkkamikki. |
Antti1 29.05.2007 21:51:00 | |
---|
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
stnprkl 30.05.2007 01:15:11 | |
---|
Viltsu
audiokantaja |
ROTESTILAULAJA 20.05.2008 20:32:28 | |
---|
Ill get me coatEikö s se Shure sm58 ole semmoinen jokapaikan yleiskone? Maailman paras biisi on vielä tekemättä..en tiedä milloin saan sen luotua! |
Antti1 20.05.2008 20:37:18 (muokattu 20.05.2008 20:38:03) | |
---|
Eikö s se Shure sm58 ole semmoinen jokapaikan yleiskone? On ja ei. Yleiskone ehkäpä ja sen voi laittaa joka paikkaan, mutta ei se toimi kyllä optimaalisesti juuri mihinkään mun mielestäni. :D Sama se on vähän 57:lla myös, kun kovin saman kuuloisia ovat. Keskimääräisesti toimii tarpeeksi hyvin kaikennäköiseen kuitenkin ja joskus harvakseltaan siitä saa juuri haettua sitä nenää rokkimeininkiin. Helppo perusratkaisu. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Rumpali86 15.06.2008 07:31:39 | |
---|
Shuren SM 57 on melko passeli. :) Olkoon komppi kanssasi. |
IJarro 17.06.2008 10:25:10 | |
---|
Mikä laajakalvoinen oikein tarkottaa? Muutenki vois ottaa kertauksen tähän mikseistä. Mä periaattees kun en tiedä niistä mitään :) Sen mä tiedän että se c1000 jäi mieleen kun sitä oon joskus testailluki :) Mikit voidaan jakaa kahteen päätyyppiin: Dynaamisiin- ja kondensaattorimikrofoneihin. Yleistäen kaikki loput ovat näiden muunnelmia. Dynaaminen mikrofoni on kuin kaiutinelementti. Toiminta periaate on sama, mutta toisinpäin. Esin nappikuulokkeita voi käyttää mikrofonina. Eli kalvossa kiinni oleva kela värähtelee kestomagneetin sisällä aiheuttaen pienenpienen vaihtojännitteen napojen välille. Käytännössä: Dynaamiset mikit eivät ole kovin herkkiä kolhuille, eivät vaadi ulkoista virtalähdettä toimiakseen. Ne kestävät suurempia äänenpaineita kuin konkkamikit. Äänen laatu ja herkkyys eivät ole konkkamikkien tasolla. Kondensaattorimikrofoni muodostaa pienen kondensaattorin jonka kapasitanssiarvo muuttuu kalvon värähdellessä. Kondensaattori tarvitsee virtaa toimiakseen ja kondensaattorissa syntyvä pieni signaali vahvistetaan yleensä mikissä itsessään olevalla esivahvistimella. Käytännössä: Paljon herkempi kuin dynaaminen mikki. Tarvitsee sähköä toimiakseen(esim paristosta tai phantomsyötöstä). Ei kestä suuria äänenpaineita. Muutenkin herkkä kolhuille ja "keikkaelämälle". Studiohommissa mitä mainioin. Let's do some living after we die... |