Aihe: Pedaalista kytkin paskana?
1
masterhat
27.05.2007 11:41:36
Morjens. Mulla on B.Y.O.C. ts-808, ei itse kokoamani. Nyt tuli sellanen ongelma että kun pedaali ei ole päällä, signaali ei kulje läpi. Sitten kun pedaalin laitaa päälle, niin toimii ihan normaalisti. Tsekkailin juotokset ja kaiken muunkin mistä yhtään ymmärsin, mutta en löytänyt vikaa, ja muutenkin työn jälki oli erittäin hyvää pedaalissa.

Voiko vika olla kytkimessä mistä pedaali menee päälle? ja mistähän noita saa uusia sopivia. Pedaalissa on erinomainen soundi, mutta ei viitsisi soittaa koko aikaa se päällä:) Kiitokset mahdollisista neuvoista ja vinkeistä, ja mä en ole kovinkaan pro elektroniikka jutuis
SirElwood
27.05.2007 11:45:11
Yleismittarilla voit testata kytkimen toimivuuden. En tiedä minkälaatuisia tuossa sarjassa olevat kytkimet on, mutta en itse ole koskaan valmiiksi vialliseen törmännyt. Tottakai jos kuumentaa kolvilla kytkintä liikaa se sulaa (jopa niin, ettei se päällepäin näy) ja rikkoo näinollen kytkimen.

Uudet ei ole ihan edullisimmasta päästä. Melkolailla kallein osa monessa efektissä. Mutta uusia saapi: http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=15_46
Insane Kane
27.05.2007 11:47:46
Miten tuo kytkin on juotettu?
Näinkö?
http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_its8_lo.pdf
Ei näin! >=)
masterhat
27.05.2007 17:32:57
en ehtinyt vielä verrata tuota pedaalin juotosta tohon linkkiin. Niin, pedaali siis toimi mainiosti, mutta nyt se ei enää jostain syystä toimi, lieköhän potkaissut pedaalin käyntiin liian roisilla tatsilla. Eli yhtäkkiä signaali lakkasi menemästä läpi
masterhat
27.05.2007 20:17:44 (muokattu 27.05.2007 20:19:48)
En ole vielä noita 3PDT kytkimiä saanut polkemalla/ kolvaamalla rikki.
Vaikuttas huonolta/ irronneelta juotokselta. Voi se kytkinkin olla rikki, mutta vähän eppäilyttäs.

ok. mä en kauheesti tiedä noist juotoksista. mikäs johto aiheuttaa yleensä sellasia viboja, että pedaali ei toimi kytkimen ollessa pois päältä? Jackiin menevä joku.? taitaa olla aika tyhmiä kysymyksiä.. Sen verran osaan kolvia pitää, että kitaran mikit saan just vaihettua hyvien neuvojen myötä

E: nii jos tohon sun postaamaan kytkentäkaavioon vertaa, niin mikähän juotos on kriittinen bypassin kannalta..? tietäis vähän että mistä alottaa tarkastelemaan
Insane Kane
27.05.2007 20:39:30
ok. mä en kauheesti tiedä noist juotoksista. mikäs johto aiheuttaa yleensä sellasia viboja, että pedaali ei toimi kytkimen ollessa pois päältä? Jackiin menevä joku.? taitaa olla aika tyhmiä kysymyksiä.. Sen verran osaan kolvia pitää, että kitaran mikit saan just vaihettua hyvien neuvojen myötä

E: nii jos tohon sun postaamaan kytkentäkaavioon vertaa, niin mikähän juotos on kriittinen bypassin kannalta..? tietäis vähän että mistä alottaa tarkastelemaan

Jos se toimi aluksi, niin tuo 2 navan välinen hyppylanka joka tulee input jakilta kannattaisi tarkistaa. Eli pinkki. Kokeile heilutella niitä johtoja yms.
Kuva saattas kertoa jotain, jos vain mahdollista ottaa.
Ei näin! >=)
masterhat
27.05.2007 21:03:28 (muokattu 27.05.2007 21:16:14)
päivitystä. taitaa kytkin olla paskana. Otin sen vapaaksi kotelosta (siis niin että kaikki piuhat ovat kuitenkin paikoillaan) ja sitten kun väänsin sitä kierrettä mikä tulee pedaalikotelon läpi toiselle puolelle (se mistä kytkin kiinnitetään) niin alkoi kuulua kuivakin signaali, tosin pätkien. se pinkki hyppylanka on ihan kunnossa

E: Nyt kytkin taas pelaa kun rämpläsin sitä ees taas. todella outoa.. no kai uuden kytkimen vois silti vaihtaa

Ja kiitokset neuvoista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)