Aihe: Balancesta kysymys
1 2 3
BotneLapio
26.05.2007 18:49:04
Mä en voi kun ihmetellä miten te kaikki jaksatte tätä samaa.

Mä taas odotin et tää saa taas lisää tuulta alleen!
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento
dunkelkopf1
26.05.2007 19:37:02
Pakko sanoa ääneen, mutta jpq:n pakassa ei oikeasti ole ihan samoja kortteja kuin monilla muilla. Dissaaminen on lapsellista ja typerää, auttaminenkin taas... no, ei varmaan kovin palkitsevaa, mutta yrittäkää jooko suhtautua jotenkin rakentavasti. Jättäkää vaikka mieluummin lukematta ja kommentoimatta kaikki jpq:n aloittamat ketjut, jos ahdistaa.
JPQ
26.05.2007 19:47:04

Määriteltääkähän muuten haittaava heitto ? joskus sanoi joku täällä foorumilla 0.5db on "hyvä tavoite" eikä muuten tule mieleen mutta 0.82db testiäänelläni (EI SE 1khzin sini kun se ei kerta laiteella suju otin ohuimman äänen joka löytyy joka pitkä eli huilu tässä tapauksessa lisäksi kun malletit joiden hännässä lähes siniä on panoirinti kikkailtuja ehkä kaikki...) yhden laitteen tulos ja olen huomannu osa laitteista välittää tosi paljon soundista että paljonko heittoa tulee. Novation KSR ei sanoisin lainkaan mutta sitten Yamaha S30,ja Roland M-OC1 jotenkin kutina että Ensoniq SQR,ja Alesis S4+ välittää myös kun aika on. Harmillisen vaikeaa saada heittoa säädettyä tarkasti toi 0.5db riittäis mulle ihan hyvin mutta ei vaan korvien tarkkuus ja lisäksi nuppien tuntuma mikserissä se että helppo pitää säädetyssä asennossa mutta hienosäätö säätö ei taida ollakkaan enään helppoa.
Dig-taattori
26.05.2007 19:53:52
Pitäkää mua outona jos tahdotte mutten ole.

Mä taas näkisin, että nyt ollaan asian ytimessä.
loosah
26.05.2007 21:22:19
Jos kerkiäisin, niin tekisin tänne jonkun miksauksen, jossa vaikkapa snare heittää 0,5 dB jompaan kumpaan suuntaan.

Voitaisiin sitten yhdessä arvuutella, että kumpaan suuntaan heittoa on. Veikkaan, että arvailuksi todella menisi, vaikka olisi itse Jarre kuulemassa.

Ymmärrän JPQ, että sulla on jonkin sortin missio pyrkiä täydellisyyteen tekniikan puitteissa. Tekniikka ei vaan pelaa niin kuin tahtoisit. En tiedä helpottaako oloasi yhtään, mutta ei se pelaa muillakaan. Myös arvostamasi Jarre on tehnyt kappaleensa teknisten rajoitusten puitteissa. Kannattaisi siis ihan oikeasti keskittyä siihen musan tekemiseen sen sijaan, että pohdit syitä, mikset voi musaasi teknisesti täydellisesti toteuttaa.

Lupaan, ettei yksikään musiikkisi kuulija tule koskaan ajattelemaan, että " tuossa taisi keskibalanssi heittää 0,3 tai vaikka 0,5 tai edes 1,212 dB:tä"

Kyllä ne musan arvot on jossain ihan muualla.

Seuraavaksi teilaat tämän kirjoituksen ja jatkat väittelyä... Joten hohhoijaa.
GIGO
kivi
26.05.2007 21:33:25 (muokattu 26.05.2007 22:10:14)
Määriteltääkähän muuten haittaava heitto ?

Hm, musta haittava heitto on silloin kun toisesta korvasta ei kuulu mitään ja toinen on täysillä.

Usein noita levyjä miksatessa tai analysoidessa menee kokonaisia biisejä sillai, että RMS-tasossa heittoa saattaa olla puolet tai ylikin vasemman ja oikean välillä, eikä se haittaa mitään.

Eli siis toinen mittari on RMS:ssä vihreellä ja toinen keltasella, eikä tunnu missään.

Peakit yritän kumminkin saada suhteellisen tasaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Timo JM
26.05.2007 23:10:18

Jos kerkiäisin, niin tekisin tänne jonkun miksauksen, jossa vaikkapa snare heittää 0,5 dB jompaan kumpaan suuntaan.

Voitaisiin sitten yhdessä arvuutella, että kumpaan suuntaan heittoa on. Veikkaan, että arvailuksi todella menisi, vaikka olisi itse Jarre kuulemassa.

Heh, eiköhän meillä tavallisilla hiirenheiluttajilla heitä jo oma kuulo tai omien kamojen balanssit sen verran. JPQ ei yksinkertaisesti ymmärrä, tai halua ymmärtää, että noilla sen ongelmilla ei ole mitään todellista merkitystä.

Mä olen satavarma siitä, että jos herralla olis niin täydelliset balanssit ja kohinasuhteet kuin suurella rahalla tai edes teoreettisesti olis mahdollista hankkia niin sen jälkeen ilmestyis joku muu osa-alue mikä olis jotenkin pielessä ja mikä estäis itse musan tekemisen. Todellisuuteen herääminen ja faktojen hyväksyminen olis enemmän kuin suotavaa.

---------------------------------

Kuinkahan paljon sitä vois inhimillisyyden nimissä vaatia ketään olemaan loputtomasti ymmärtäväinen ja kärsivällinen niin, että yrittää aina vaan vastailla ystävällisessä hengessä vuodesta toiseen vaikka asiat on väännetty rautalangasta jo moneen kertaan.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
JPQ
27.05.2007 09:47:00

Sen verta olen todellisuuteen heränny että pyydän vielä kerran sanomaan millaisen heiton sanoisitte kuuluvan ?
Antti1
27.05.2007 11:12:34
Sen verta olen todellisuuteen heränny että pyydän vielä kerran sanomaan millaisen heiton sanoisitte kuuluvan ?

Riippuu kuinka analyyttisesti kuunnellaan, millaisella laitteistolla, missä jne., mutta musan joukossa saa heittää muutaman desibelin. Loppupeleissä tuolla ei ole mitään väliä, koska ylipäätään juuri mitään ei edes kannata panoroida laulun, basarin ja basson lisäksi täysin keskelle. Monet ei panoroi edes noitakaan ihan nollakohtaan.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
Säätäjä
27.05.2007 11:36:13

Kivihän sen tuossa jo sanoi.
Lainarahalla saa ja vuokrahevosella pääsee
dunkelkopf1
27.05.2007 12:01:48

Vedä monoksi ne raidat, niin ei heitä ruplan vertaa.
JPQ
27.05.2007 13:32:57

Vedä monoksi ne raidat, niin ei heitä ruplan vertaa.

Hehehehe kun soundin stereoita osin muutenhan ihan ok idea. Ja samasta synastakin joutuu joskus samassa biisissä käyttämään kahta ihan erilailla pannattua. PS. hyvältä kuulostamiseen haen edes noin samanlaista säädin käytöstä PISTE.
dunkelkopf1
27.05.2007 14:28:28
Jos nyt yrittäis vielä kerran:
1. mitään desibelimääriä ei voi sanoa, koska se riippuu äänen tasosta ja taajuudesta (kuten vissiin jo ekalla sivulla sanottiin)
2. älä luota mittareihin, vaan korviin
3. esim. Bruce Swedien (googlaa jos et tiedä miestä) muistaakseni ei pannaa esim. snarea ihan tasan keskelle vaan hippasen sivuun, koska sillä saa inan lisää tökyä lauluun
4. lukaisepa vielä jostain sitä, miten eri instrumentit ja taajuudet on tapana sijoitella stereokenttään leveys- ja syvyyssuunnassa
5. tee joku biisi ja laita näytille, spekuloidaan sitten yhdessä että onko se kenollaan ja kohiseeko eli ei
kivi
27.05.2007 15:28:33

5. tee joku biisi ja laita näytille, spekuloidaan sitten yhdessä että onko se kenollaan ja kohiseeko eli ei

Tämä olis minullakin hartaana toiveena.

Mä olen nimittäin kuullut JPQ:lta vain sitä vanhaa, ihan alkupään tuotantoa joka oli vielä kohisevalla kasettidekillä tehty.

Tietysti silloin pitää varautua kriittiseen palautteeseen, mutta niinhän luovassa työssä aina pitää. Se pitää vain kestää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
JPQ
27.05.2007 17:44:11

Tämä olis minullakin hartaana toiveena.

Mä olen nimittäin kuullut JPQ:lta vain sitä vanhaa, ihan alkupään tuotantoa joka oli vielä kohisevalla kasettidekillä tehty.

Tietysti silloin pitää varautua kriittiseen palautteeseen, mutta niinhän luovassa työssä aina pitää. Se pitää vain kestää.

Silloin vaan oli balancet kunnolla ja alkupää on väärä sana keskipää itse asiassa tosin ekaa julkaistua. PS. no yritän tässä pian ehtiä on vaan aika hektistä lähiaikoina.
Säätäjä
27.05.2007 22:11:23
Silloin vaan oli balancet kunnolla ja alkupää on väärä sana keskipää itse asiassa tosin ekaa julkaistua. PS. no yritän tässä pian ehtiä on vaan aika hektistä lähiaikoina.

Samalla kun postaat seuraavan kirjoituksesi tähän topicciin, niin hyvinkin samalla vaivalla laitat uutta matskuasikin jakoon tänne. Netti on pullollaan mestoja, mihin saa tilapäisesti uploadattua matskua hyvin pienellä vaivalla.

Kiide.
Lainarahalla saa ja vuokrahevosella pääsee
Timo JM
27.05.2007 22:18:08

Netti on pullollaan mestoja, mihin saa tilapäisesti uploadattua matskua hyvin pienellä vaivalla.

Jep, esimerkiksi tämä: www.mikseri.net/jpq
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)