Aihe: kaveria kasaan.. 1 | |
---|---|
![]() 25.05.2007 16:37:17 | |
No, nyt kun on tullu soiteltua 2kk, niin ois mukava alkaa soittaan kavereiden kanssa. Kavereista 2 soittaa kitaraa joista toinen on toisessa koulussa jaon soittanut 1.8 vuotta kauemmin kuin minä ja toinen on samalla luokalla mutta on "Kirk Hammett wannabee". :D Ongelma on tässä että en tunne muita kuin nämä 2, ja kun asen täällä peräkyläs (Oulaisissa) niin en tiiä mistä vois löytää soittokavereita. Kitara-tunneillekkin menen vasta ens syksynä. Ikää on nyt itellä kasas 13V. Ois kiva saada soittokavereita 11V-15V. mutta ei vanhempia etten tunne itseäni paskaks soittajaks(joka kyllä olen, but enywei) ja etten tunne itseäni liian lapseks tähän hommaan. Mikä neuvoksi? | |
![]() 25.05.2007 16:42:26 | |
Mun mielestä sun kannattaa hommata vähän itteäs pidemmällä oleva soittaja kaveriksi, koska se pystyy aina tarpeen vaatiessa auttamaan vähän. Sinänsä ite pulmaan en osaa auttaa. Pistä ilmoituksia koulun seinälle, paikallisiin liikkeisiin, musiikkiopiston ilmoitustaululle jne. Kysele kavereilta tietävätkö he jotain ja etene vaikka sitä kautta. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! | |
![]() 26.05.2007 02:27:34 (muokattu 26.05.2007 02:30:52) | |
Mikä neuvoksi? No, kyllä se puskaradio on useimmiten se paras tiedotuskanava ... Varsinkin vähän pienemmissä piireissä. Kun tarpeeksi monelta kysyy ja muutenkin pyörii mukana "hengailemassa", niin jostain sitä saman henkistä porukkaa alkaa löytyä. Alkuvaisessa esim. puolen vuoden ero kokemuksessa saattaa tuntua paljolta, mutta kyllä se siitä tasaantuu. Jokaisella on tässä tietysti aina ihan omanlaisensa historia edessä. Bändivirtyksiä saattaa tulla ja mennä. Yleensäkin momma pysyy kuitekin hauskana, kunhan kaverit ovat suunnilleen samalla tasolla ja on suunnilleen samanlaiset päämäärät. | |
![]() 26.05.2007 22:52:17 | |
Pistetäänpä tähän esimerkki omista kokemuksistani: Aloittelin kiraransoittoa noin "enempi tosissaan" 15 vuotiaana. Kotikylällä ja tuttavapiirissä oli kyllä muitakin samoihin aikoihin aloittaneita, mutta jostain syystä homma jäi aina rämpyttelyasteelle. Osin siksi, kun välimatkat oli pitkiä ja soitinten raahaminen polkupyörällä räntäsateessa ei pitkän koulupäivän jälkeen enää tunnu kovin houkuttelevalta. -- Kun käytiin kyläilemässä toistemme luona niin tottakai soittimia aina käpisteltiin. .... Iron Maidenin ja Rainbown riffejä veivailtiin :) Joku kavereista kylläkin oli sitten mm. paikallisessa humppabändissä komppikitaristina jossain vaiheessa. Omalle kohdalle eka bändisysteemi tuli oikeastaan vasta 5 vuotta myöhemmin kun olin muuttanut kaupunkiin opiskelemaan. Mutta ei siitä sen enempää... hypätään ajassa eteenpäin. ... Viimeisin homma on tällanen: Olin 2000-luvun alussa pari vuotta soittamatta melkein kokonaan, kunnes bändikärpänen taas puraisi. Hommasin harjoitusajan työpaikan musakerholta ja hain ensin tuntumaa vermeisiin ihan itsekseni. Sitten tuttu kaveri kuuli projektista ja halusi tulla mukaan.... Pian löydettin bänditön rumpali harjoitiskämpältä ja päätettiin kokeilla, toimiiko homma. Hakusessa oli vielä kosketinsoittaja, basisiti ja naisvokalisti. No kosketinsoittajan yhteystiedot saatiin kyselemällä työmaaruokalassa vastaan tulleilta musakerholaisilta. Kaveri lupasi tulla mutta hän ei sitten talonrakennukseltaan joutanutkaan soittamaan... löysipähän meille kuitenkin basistin. Naisääntä yritettiin ensin lainata toisesta bändistä, mutta eihän se nyt itse perustamastaan bändistä mihinkään lähteny... :) ... esitteli meille kylläkin erään toisen asiasta innostuneen rouvan ja sttenpä paketti olikin kassa. Koko prosessiin meni melkein kaksi vuotta mutta sillä porukalla soitellaan edelleen. Uutta kiipparistia ei oo enää etsitty. Ens viikolla mennään tekemään demoa/videota kotikäyttöön. | |
![]() 27.05.2007 10:56:58 | |
Minulla on juuri tuo tilanne että on vaikea mennä toisten luo soittamaan, ja kaikki soittavat kaiken lisäksi kitaraa... Tänään olisi tarkoitus mennä pitkästä aikaan soittamaan ja katsomaan toisten taitoja :) Olen Stratocaster_90 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)