rybk 12.04.2007 11:58:41 | |
---|
Löytyykö myös Distortion II? Itse en keräile pedaaleita muuten kuin soundin perusteella, ja se on tuossa purkissa todella hyvä. Tosin lykkää alapäitä niin paljon (jopa resonance nollassa), että normaaleilla bändivolumeilla ei oikein voi käyttää, mutta jos täytyy soittaa vähän hiljempaa, niin saa todella hyvin imitoitua putkivahvistimen murinaa. Pyöriikö näitä Suomessa minkä verran? Itse en ole nähnyt toista missään. Mulla oli kerran testissä tollanen. Oli ihan hvetin hyvä soundi, mutta melkonen kohina oli kyllä kanssa. Siinähän on sisäänrakennettu muuntaja. MXR Distortion+ löytyy scriptilogolla ja blokkilogolla, tosin viim. mainitussa kytkin rikki tällä hetkellä. Yks mun suosikkisäröjä, sääli vaan että signaali heikkenee särön päällä ollessa... Jossain vaiheessa myin pois tarpeettomana MXRn Pitch Transposer räkkiefektin. Siinä oli hieno peli, hipaisupotikat ja maailman huonoiten suunniteltu footswitch. Neil Youngin legendaarinen flanger-soundi, varsin persoonallinen sellainen, tulee MXR Flangerista tietääkseni. On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
rheinone 12.04.2007 14:11:44 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
bluehippie 16.04.2007 14:47:11 | |
---|
Mulla oli kerran testissä tollanen. Oli ihan hvetin hyvä soundi, mutta melkonen kohina oli kyllä kanssa. Siinähän on sisäänrakennettu muuntaja. MXR Distortion+ löytyy scriptilogolla ja blokkilogolla, tosin viim. mainitussa kytkin rikki tällä hetkellä. Yks mun suosikkisäröjä, sääli vaan että signaali heikkenee särön päällä ollessa... Minusta tuo kohina ei kyllä ole mitenkään häiritsevä, mutta hirveät verkkohuminat ainakin tuo oma kappaleeni kehitti alunperin. Sitten mainitsin siitä elektroniikkanerotutulleni, joka laittoi sinne jonkin muutaman sentin maksavan komponentin, ja nyt ei humise. |
fred 16.04.2007 19:58:47 | |
---|
Prrk.. Meikäläisen punaisesta MXR limiteristä paloi eilen vastus niin että sen arvon ilmoittavia värirenkaita ei pysty lukemaan. Sattuisiko jollain olemaan ko. pedaali? Kyse on siis 80-luvun mallista jossa on verkkovirtajohto, eli siinä on muuntaja sisäänrakennettuna. Haljennut vastus sijaitsee piirilevyn "juotospuolella". Se on musta, vastukseksi kookas "tynnyri" jonka toinen jalka on yhteydessä verkkovirtajohtoon (ruskea) ja toinen jalka muuntajan käämiin. Olisin todella kiitollinen jos joku pystyisi jeesaamaan ja ilmoittamaan minkä väriset renkaat tossa massavastuksessa ovat. Pystyn omastani näkemään että renkaita on neljä. Kolme leveämpää ja yksi ohut. Reunimmainen leveistä on valkoinen, muista väri on palanut. tästä pedaalista on siis kyse: http://filters.muziq.be/model/mxr/limiter |
Happyhenkka 16.04.2007 22:04:19 | |
---|
Limitteristä... vastuksen värit: ruskea, musta, oranssi, hopea. Eli 10 kohm ja hopea toleranssi tais olla 10%. Teho on varmaan jotain 5W luokkaa. Vastus on vain näissä 230V vekottimissa laskemassa muuntajan yli vaikuttavaa jännitettä (ovela ratkaisu), kun oikeesti ovat rakennettu 115V:lle. Toivottavasti tieto auttaa.... |
Maiden01 19.05.2007 16:37:00 | |
---|
Täytyypä nyt tätä jo aloitettua kirjotusta lainata kun ei viitsi uutta aloittaa. Eli olisin kiinnostunut tietämään, mitä vanhasta MXR dist+ spedusta kannattaisi maksaa. Myyjä ei ole vielä vastannut onko kyseessä vanha re-issue vai alkuperäinen, tässä kuva jos joku pystyy heti kertomaan: http://koti.welho.com/jkulonpa/huuto/D4.JPG On ainakin melko vanhan näköinen, mutta se voi hämätä. Eli mitä tuollaisesta kannattaisi suunnilleen maksaa? Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Kooma 25.05.2007 23:18:52 | |
---|
Kiinnostaisi tietää, että minkälaista MXR arsenaalia ihmisiltä löytyy ja myöskin kokemuksia niistä. Nimenomaan vanhat alkuperäiset MXR:t. Itselläni löytyy kaikki MXR pedaalit, melkein voisi sanoa että vanhimmat mahdolliset mallit. Joitain on tuplat, että jos löytyy samanlaisia harrastajia, voisi vaikka vaihdella purkkeja ja vaikka vain tietämystä. Sana on vapaa.. Juu kyllä ne MXR-lootat on parhaimmistoa! Ite hankin just distortion+ spedun ja olis hankittava vielä stereo chorus.. |
Juu kyllä ne MXR-lootat on parhaimmistoa! Ite hankin just distortion+ spedun ja olis hankittava vielä stereo chorus.. harmi kun noita stereo choruksia ei näy missään, kerran sellaisella soittelin ja se oli kyllä paras mitä voi olla. unohdetty klassikko. Randynhän lisäksi myös muuan pete walli käytti tälläistä III levyllä, mm. time biisin toka säkeistö on aika parhautta. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
rosberg 26.05.2007 18:06:04 | |
---|
omiin kokoelmiin on kyllä tulossa mxr:ää, mutta vielä sitä ei ole ollenkaan. evh-phaseri nyt ainakin. myynnissä ibanez arx-300!
ostetaan gibson explorer!!! |
ectman 26.05.2007 19:27:00 | |
---|
harmi kun noita stereo choruksia ei näy missään, kerran sellaisella soittelin ja se oli kyllä paras mitä voi olla. unohdetty klassikko. Randynhän lisäksi myös muuan pete walli käytti tälläistä III levyllä, mm. time biisin toka säkeistö on aika parhautta. Mulla on se re-issue ja kyllä sekin mun mielestäni on todella hyväsoundinen. Tietty vertaamalla vierekkäin vanhaa ja uutta MXR:ää se voisi kalveta, sitä en lähde kiistämään.. |
esprit de corps 26.05.2007 19:36:12 (muokattu 26.05.2007 19:37:14) | |
---|
Vähän niinku muumi. |
rockitsb 26.05.2007 19:42:44 | |
---|
Tuli tehtyä pari-kolme vuotta sitten MXR:n Mini Ampin kopio ihan itse. Jonkun kondensaattorin arvo oli vähän väärä ja nyt se tuuttaa vähän liian bassovoittoista saundia. Sen konkan kun jaksaisi vaihtaa niin tuo olisi ihan käyttökelpoinen mauste, nyt on jäänyt käyttö vähän vähemmälle. "sääh. ponuam, pärinää, tissejä ja räjähdyksiä. ..ttänäm.."
Bella Italia #5 |
Happyhenkka 01.06.2007 22:40:38 | |
---|
harmi kun noita stereo choruksia ei näy missään, kerran sellaisella soittelin ja se oli kyllä paras mitä voi olla. unohdetty klassikko. Ebayssa olis yks aito -80 malli myynnissä. Kaiken lisäksi se vanhin malli. Myyjä on Sveitsiläinen ukkeli ja ihan luotettava. Olen ostellut siltä MXR purkkeja sillointällöin. On ihan innoissaan, kun saa myydä Suomeen, on vietellyt täällä aikaa joskus. Se Stereo chorus on ollut sillä aiemminkin myynnissä, mutta jostain syystä kukaan ei ole sitä huutanut. Itse huutaisin, mutta kun minulla on jo semmoinen. |
darrell 02.06.2007 00:38:17 | |
---|
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
rheinone 11.07.2007 19:29:05 (muokattu 12.07.2007 14:30:36) | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
rheinone 12.07.2007 08:56:26 (muokattu 12.07.2007 08:57:07) | |
---|
Missäs noi Dunlopin valmistamat MXR reissuet nykyään valmistetaan? Kiina, Korea, Intia, Malesia, US? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
juhajuha 12.07.2007 14:13:22 | |
---|
Itsestäni tuli harrastaja loistavan Dyna-Compin hommattuani. |
rheinone 12.07.2007 14:28:23 | |
---|
Itsestäni tuli harrastaja loistavan Dyna-Compin hommattuani. Reissue? Viittisitkö tsekata mitä siinä paketissa lukee, Made in India? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Eeroplane 12.07.2007 15:20:31 | |
---|
Meidän solisti/mun kämppis kaivoi viime viikolla muuttolaatikoitaan ja nakkas nenän eteen vihertävän oranssin (? lievä punavihersokeus eli voin kuvailla värin väärin...) kolhiintuneen ja muutenkin patinoituneen pedaalin, josta on jo tekstitkin kuluneet pois. "Tommonen löyty. Tuli joskus jonkun kitaran mukana, en tiiä mikä se on, vissiin joku särö. Jos sulla on jotain käyttöö." Voitte arvata ilmeeni... 8O Sen verran näkyi logosta, että neliön mallinen MXR:n logo siinä on ollut. Puolisen tuntia ankaraa googletusta ja selailua, ja alkoi varmistua: MXR Distortion+, 70-luvun alkupään mallia, samanlainen kuin esmes Jimmy Pagella on ollut.. Whuu... Takakansi auki, piirilevy käteen ja siellähän se seisoo tinatuin kirjaimin: DIST+. (muistaakseni noin, en nyt mee takuuseen) Äkkiä bändikämpälle ja pedaali kiinni. Uu mama. :) Sääli että tuli hehkutettua, kun nyt se ei sitten suostunut myymään sitä. :D Ikilainaan onneksi sentään sain, ei sillä mitään tarvetta moiselle ole. :) |
McNulty 12.07.2007 15:24:02 (muokattu 12.07.2007 15:25:40) | |
---|
Meidän solisti/mun kämppis kaivoi viime viikolla muuttolaatikoitaan ja nakkas nenän eteen vihertävän oranssin (? lievä punavihersokeus eli voin kuvailla värin väärin...) kolhiintuneen ja muutenkin patinoituneen pedaalin, josta on jo tekstitkin kuluneet pois. "Tommonen löyty. Tuli joskus jonkun kitaran mukana, en tiiä mikä se on, vissiin joku särö. Jos sulla on jotain käyttöö." Voitte arvata ilmeeni... 8O Sen verran näkyi logosta, että neliön mallinen MXR:n logo siinä on ollut. Puolisen tuntia ankaraa googletusta ja selailua, ja alkoi varmistua: MXR Distortion+, 70-luvun alkupään mallia, samanlainen kuin esmes Jimmy Pagella on ollut.. Whuu... Takakansi auki, piirilevy käteen ja siellähän se seisoo tinatuin kirjaimin: DIST+. (muistaakseni noin, en nyt mee takuuseen) Äkkiä bändikämpälle ja pedaali kiinni. Uu mama. :) Sääli että tuli hehkutettua, kun nyt se ei sitten suostunut myymään sitä. :D Ikilainaan onneksi sentään sain, ei sillä mitään tarvetta moiselle ole. :) Minä ostin paikallisesta hallikirppiksestä scriptlogolla varustetun MXR Dynacompin. Hintaa oli 25 euroa :) http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/7/7/77012.jpg edit: poistuin kirppikseltä vähin äänin ja kun pääsin autoon sisään, oli pakko hihkaista ja tuulettaa parin minuutin ajan saalista. Oli voittajafiilis. Omistan tällä hetkellä siis kaksi MXR:n spedua... sen vanhemman sinisen 6-band EQ:n sekä tuon Dynacompin. Vielä kun jostain saisi vanhanliiton Choruksen ja Flangerin... ja kyllä miulle tuollainen Dist+ kelpaisi myöskin. Myös MXR:n räkkikamoista tuo Flanger/Doubler olisi viehkeä. if the shit fits... wear it! |