Aihe: Fiksuimmat kommentit musaliikkeen myyjiltä
1 2 3 4
PLing
21.05.2007 17:48:22
Enpä ole hirveästi musaliikkeissä asioinut eikä näitäkään juuri ole sattunut, mutta kerran pisti hymyilyttämään tällainen tilanne:

A:"oisko teillä noita piuhoja"
M:"joo tossahan noita"
A:"mitäs eroa näissä on"
M:"Nää on laadukkaampia ja nää on... edullisempia"

Mulle annettiin vaihtoehdoiks halpa, hyvä ja parempi. Otin sen keskimmäisen.
Doh, nakki.
Pekkapoika
25.05.2007 20:40:50
Hehheh... Tämmönen sattu Jyväskylässä jossain pienessä musakaupassa. Olin kitarakaappia kattelemassa ja myyjä oli kävelemässä takaovelle:

Asiakas: "Noista randalleista että..."
Myyjä: "Ootas kun etin noille kahelle kaverille piuhaa...mutta oisko sulla sytkäriä?"
Asiakas ei tässä tilanteessa omista sytkäriä.
Myyjä: "Ai joo..." (kävelee rauhallisesti kaupan taakse)

Eipä myyjää ihan heti näkyny neuvomassa.
Thrash you motherf***ers, death is alive!
MetalMancer
27.05.2007 23:03:00
Mulle kävi aikoinaan Bändikeskuksessa seuraavanlainen tilanne.
--------
Se on kyllä liike josta saa helvatan hyvää palvelua, halpaa kamaa, kallista kamaa ja jos niillä ei jotain ole, ni tilaamalla saavat mitä vaan. Vaikka Jeesuksen syöttämään sulle rypäleitä.

Se äijä on kunnon kauppamies!
nii! Samassa mestassa olin ite kysymässä viritystappeja johonki 60-luvun akustiseen josta tein itelleni projektin:

Myyjä: (tutkii kitaraa ja huomaa lavan takana olevan sarjanumeron)
"Tää on sitten ihan numeroitu peli?"

(Eli kyllä iän ilmeisesti huomaa noista vanhoista)
Forgot my attitude?
Numb
30.07.2007 13:04:06

Asiakas: Onko Bad Monkeyta?
Myyjä: Ei. Mutta annapas puhelinnumerosi, niin minä soitan kun niitä tulee.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Point
30.07.2007 17:14:05
Tampereen Rock Centerissä.
minä:peltejä tarvisin, lähinnä haitsut, muutama crashi ja ride. mitä olis?(halpaa!)
myyjä: no Paiste pst3 sarja, mutta se on ihan kuraa. ei kannata ostaa.
yöpöllö
30.07.2007 17:54:57
Tampereen Rock Centerissä.
minä:peltejä tarvisin, lähinnä haitsut, muutama crashi ja ride. mitä olis?(halpaa!)
myyjä: no Paiste pst3 sarja, mutta se on ihan kuraa. ei kannata ostaa.

No tuliko kaupat?
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
skellu
01.08.2007 10:39:43
Asiakas: Tuollaisesta vahvarista kyselisin...
Myyjä: Ei siitä kannata selittää, ota kitara käteen ja kokeile niin tiedät parhaiten.
Asiakas: Mutta en mä sitä nyt kuitenkaan ostais kun ei oo vielä rahaa.
Myyjä: Ja tämä estää testaamisen miten?

Tällaista se palvelu pitääkin olla. Ei ne trankut siitä soittamalla hajoa =)
Point
06.11.2007 22:39:31
No tuliko kaupat?

haha, tuli mutta kylläkin paiste pst5 sarjan 16" medium crash ja 20" medium ride sekä 14" med. haitsut. paras kauppa on tuo rock center! kivat alennukset antaa se yks myyjä aina=) siellä on ilo asioida.
rintapek
07.11.2007 01:25:10

Asiakas: Onko Bad Monkeyta?
Myyjä: Ei. Mutta annapas puhelinnumerosi, niin minä soitan kun niitä tulee.

Soittiko?
Virhe, liian lyhyt tai tyhmä kysymys.
One kind of music only - the good kind
Esp
07.11.2007 11:02:16

Tampereella. Tammelan torilla sijaitsevassa "musiikkiliikkeessä", oli joskus juhlakaluversio Marshallin Bluesbreaker combosta...eli valkoinen JTM45-combo, mutta about tuuman syvempi.
Noh, näin sen ikkunassa ja astuin sisään sanoen:
"Teillä on täällä tollanen juhlamallin Bluesbreaker tossa akkunassa."

Myyjä:(wanha kuiva äijä joka soittaa luultavasti harmoonia, jos potku vaan piisaa)
"Ei, mutta meillä olis tollanen Johnssoni" (se joku fakin mallintava, missä oli kuulemma oikein putkikin...luultavasti oikein sisälläkin...siis sillain teipillä kiinni jossain tai jotain.)

Noh, käännyin, mutisin "ei vittua" ja lähdin Amadeukseen kaljalle.

Tämä naurattaa kun tietää tuon tapauksen, joka kyseessä on :D

Ko. liikkeessä kannattaa enemmin kysellä siltä pöllähtäneen näköiseltä kaverilta tai siltä jolla on vaaleat pitkät hiukset. Molemmat osaavat asiansa ja antavatpa hyvät alennuksetkin yleensä päälle.
Täh?!?
Numb
07.11.2007 12:50:06

Soittiko?
Virhe, liian lyhyt tai tyhmä kysymys.

Soitti. Täytesana.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Sicktoid
07.11.2007 16:51:26
Ei ollut varsinainen musaliikkeen myyjä, vaa Hughes&Kettnerin maahantuoja... Istunee tämä tänne kuitenkin:

Mä: "Switchblade-nuppi losahti"
maahantuoja: "No lähetä tänne niin huolletaan kuntoon"
Mä: "Pitäs saada nopeempaa hoidettua, keikka ihan ovella"
maahantuoja: "Pistetään sulle matkahuollon kautta uus nuppi. Lähettele vanha tänne meille kun joudat."

Muutenkin H&K-maahantuojalle iso käsi, kumarrus ja hattukin vielä pois päästä. Pari kertaa bändikaverin kanssa olen asioinut heidän kanssaan ja kaikki on toiminut uskomattoman jouhevasti ja ennen kaikkea joustavasti.
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Moimies
07.11.2007 21:43:01
Itse sain melko hyvää palvelua vahvistinta ostaessani Mikkelin Savon Musiikista. Ainoa melkein töksähtänyt homma oli kun asiaankuuluvaa footswitchiä ei meinannut löytyä, ensin myyjä sanoi ettei sisälly hintaan, mutta siinä sitten intin että kyllähän sen pitäisi... Myyjä hetken pähkäili ja etsi poljinta muttei löytänyt kunnes toinen myyjä saapui paikalle ja jostain varaston kätköistä löysi oikean polkimen.

Siinä sitten manailin kun ulkona satoi vettä ja autokin oli jonkin matkan päässä että mitenhän sitä ronttaisi tuon möykyn pois liikkeestä (2x12 combo, kiva kantaa). Myyjä sanoi että aja pirssi tuohon liikkeen eteen niin tuodaan täältä vahvari kyytiin. Selvä homma.

Hinnastakin sai tiputettua yli puolisen sataa erkkiä pois niin mikäs siinä.

Joopa joo, tulipa tässä jo tarinoituakin.
Archt!!!
harpist
12.11.2007 02:07:43
Kyllä ne vaan näköjään osaavat ...

Astelin paikalliseen, kasallisestikin levittyneeseen, musaliikkeeseen ja löysin myyjän työn touhuista sullomassa littanaksi tyhjiä pahvilaatikoita.

Kysyttyäniäni, ehtiikö hän palvella - sain vastauksen "kyllä vaan"

Kerroin tarvitsevani niinkin harvinaisia kaiutinpiuhoja kuin XLR-päillä varustettuja kaapeleita.

Myyjä lähti kävelemään kohti hyllykköä jossa kaapeleita oli.

Kävelin perässä ja kysyin ovatko kaapelit kaikesta huolimatta kohtuuhintaiset, vaikka ovatkin niin harvinaisilla päillä varustetut ... ( vrt. tuotantomäärää )

Myyjä pyörähti ympäri ja meni takaisin pahvilaatikoiden pariin.

"Hei, minä tarvitsen tosissani sellaiset kaiutinkaapelit" tokaisin ihmeissäni.

"Ei meillä ole kohtuuhintaisia kaiutinkaapeleita" kuului vastaus.

Eipä todella ollut ....
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
ReBeat
12.11.2007 03:14:19 (muokattu 12.11.2007 03:17:09)

"Ei meillä ole kohtuuhintaisia kaiutinkaapeleita" kuului vastaus.

Joo no tää on ihan selvää kauraa analysoida :) Myyjä ajatteli että näsäviisastelit ja aliarvioit henkilökuntaa kun kehtasit kysyä kohtuuhintaista tuotetta. Siis vaikka hinta ei olisi kohtuullinen niin onhan se silti aina oikea. Myyjän ammattitaito sisältää sen automaation, että hinnat on mietitty kohdalleen. Kauppa se on mikä kannattaa, mutta hintojen asettamisessa sopivan alas on vedettävä kohtuullisuuden rajat johonkin kohtaan, että henkilökunta saa vielä tillisilliä leipänsä päälle.

Niinpä loukkasit myyjää karskisti siinä kun kyseenalaistit varmistuskysymykselläsi, että onko tuota kohtuullisen hinnan käsitettä osattu hahmottaa siinä liikkeessä. Myyjä varmaan ajatteli että perusta itse kauppas, jos ei vakavasti valmiiks mietitty hinta miellytä, oli se sitten mikä tahansa. Sun olis pitänyt kysyä, että onko teillä edullisia kaiutinkaapeleita. Se ei oo ollenkaan niin halveksuva aloitus eikä raasta huonotuulisen myyjän hermoja yhtä tuskallisesti :D
eewo
12.11.2007 15:43:26 (muokattu 12.11.2007 15:44:10)
Asiakas: Tuollaisesta vahvarista kyselisin...
Myyjä: Ei siitä kannata selittää, ota kitara käteen ja kokeile niin tiedät parhaiten.
Asiakas: Mutta en mä sitä nyt kuitenkaan ostais kun ei oo vielä rahaa.
Myyjä: Ja tämä estää testaamisen miten?

Tällaista se palvelu pitääkin olla. Ei ne trankut siitä soittamalla hajoa =)

Tällaista sen nimenomaan pitäisi olla.

Itseäni ottaa päähän, kun tulen kauppaan ja sanon aluksi että: "Juu, tulin nyt ihan vaan kuolaamaan, en vielä ostamaan" ja siten vartin soittelun jälkeen (ensin kyylättyään koko ajan, etten vaan hajota mitään) myyjä tulee ja kysyy: "No, pistetäänkö pakettiin?" Mitä se oikein odottaa? Että maksan Gibsonin ja Marsun käteisellä ja lähden vihelellen pois? Jos sanon, etten ole ostoaikeissa, niin eikö se ole aika selvä merkki, etten ko. laitetta osta, prkl.

Tuntuu, ettei missään saisi enää vaan kokeilla tuotteita, vaan täytyisi aina ostaa. Jos sanon, etten (ainakaan vielä) osta soittamaani soitinta/vahvaria niin lopputulos on murhaavia katseita luova yrmeä myyjä. Enkä ole edes mikään pitkäletti-hevimörkö-bodomteini vaan ihan fiksun näköinen nuori mies, joka soittelee bluesia. Ei mulla muuta, avauduimpa vaan.
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
harpist
12.11.2007 15:49:02 (muokattu 12.11.2007 15:51:12)
Joo no tää on ihan selvää kauraa analysoida :) Myyjä ajatteli että näsäviisastelit ja aliarvioit henkilökuntaa kun kehtasit kysyä kohtuuhintaista tuotetta. Siis vaikka hinta ei olisi kohtuullinen niin onhan se silti aina oikea. Myyjän ammattitaito sisältää sen automaation, että hinnat on mietitty kohdalleen. Kauppa se on mikä kannattaa, mutta hintojen asettamisessa sopivan alas on vedettävä kohtuullisuuden rajat johonkin kohtaan, että henkilökunta saa vielä tillisilliä leipänsä päälle.

Niinpä loukkasit myyjää karskisti siinä kun kyseenalaistit varmistuskysymykselläsi, että onko tuota kohtuullisen hinnan käsitettä osattu hahmottaa siinä liikkeessä. Myyjä varmaan ajatteli että perusta itse kauppas, jos ei vakavasti valmiiks mietitty hinta miellytä, oli se sitten mikä tahansa. Sun olis pitänyt kysyä, että onko teillä edullisia kaiutinkaapeleita. Se ei oo ollenkaan niin halveksuva aloitus eikä raasta huonotuulisen myyjän hermoja yhtä tuskallisesti :D

Kuinka vaan .... tilanne on ohi ja jälkeenpäin olen itsekin miettinyt, oliko lisäkysymykseni ehkä liian "provosoiva" perjantai iltapäivälle.

Lähtökohta oli se, että tarvitsin tietynlaisia HARVINAISIA kaiutinkaapeleita. Lisäkysymyksellä "ovatko silti kohtuuhintaiset , vaikka ovatkin harvinaisempia" vertasin hintaa juuri näihin edullisiiin kaiutinkaapeleihin ( plugipäät ) joita pilvin pimein on tarjolla markkinahintaan. Sanomattakin on selvää, että XLR päillä varustetut kaapelit ovat kalliimpia verrattuna tavallisiin kaiutinkaapeleihin.

Kysymykseni tarkoitus oli siis arvioida "ostovoimani" -> edullisien massatuotantokaapeleiden hinnat tiedän , tällaisten erikoiskaapeleiden hinnat ovat aina arvoitus. Tällaisen erikoisen tuotteen hinnoitteluun tuskin kauppiaat itse pystyvät paljon vaikuttamaan "edullistamalla" tuotteen hintaa. Tuotantokustannukset ja maahantuojan kate erikoistuotteelle ( pienet sarjat ) ovat niitä jotka ovat tällaisissa tapauksissa usein hinnan luoneet. Ei myyjän olisi tarvittunut välttämättä nähdä asiaa oman tai liikkeen "harkintakyvyn" aliarvioimisena. Tässä tapauksessa myyjä ei tietääkseni ollut edes liikkeenharjoittaja.

Minulla on kyllä se käsitys, että liikkeen pitää pystyä sanomaan hintansa tuotteelle rehdisti ja pystyä myös seisomaan hinnoittelemansa hinnan takana - on tämä sitten johtuvaa oman katteen suuruudesta, maahantuojan katteesta tai tuotantokustannuksista. Asiakas harkitsee hinnan kuultuaan, haluaako toteuttaa kaupan maksamalla pyydetyn hinnan ( tai yrittämällä tinkiä hintaa ).

Ironisesti ja yleisesti ottaen , myyjä ilmoitti rehdisti ettei heillä ole kohtuuhintaisia kaiutinkaapeleita ( onko tämä kenties myös liikkeenharjoittajan itsensä mielipide ... epäilen ? )

No , seuraavalla kerralla sitten toisin ....
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)