Aihe: Wanhat hanurit
1 2
jajuhani
23.05.2007 18:12:28
Onko olemassa yhdistystä vanhojen hanurien harrastajille? Ellei sitä löydy, olen valmis panemaan asiaan vauhtia. Perustajajäsenien kriteereiksi voisivat olla mm. vanhan, ennen vuotta 1950 valmistetun hanurin omistaminen ja "Metsäkukkia" -valssin soittaminen tunnistettavasti. Yhdistys voisi järjestää "kokoontumisajoja" vuosittain eri puolille Suomea. Tapahtuma voisi kestää pidennetyn viikonlopun pe-ma. Siellä jammailtaisiin ja vaihdettaisiin mielipiteitä hanurimusiikin tiimoilta. Myös "rompetori" voisi olla mukana, jolloin saisi varaosia vanhoihin hanureihin. Ensimmäinen tapaaminen voisi olla elokuussa 2008, jolloin voisimme perustaa virallisen yhdistyksen. Mikäli tälle palstalle tulee 50 todella kiinnostunutta ja "kriiteerit täyttävää" halukasta, olen halukas viemään asiaa eteenpäin!!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
KoskPaavo
23.05.2007 18:36:27
Minä olen mukana! Oma pelini on tosin vuodelta 1960 ja kuin uusi.Mehtäkukkiakin irtoo
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
piipoppi
23.05.2007 20:20:19
Vanhoissa hanureissa löytyy, riittäiskö ukko-nooa että pääsis jäseneksi..:) :)
musamies
23.05.2007 21:36:54
Idea on ihan hanurista! ;-)

Mul on lainas nipinnapin soittokuntoinen Weltmaister ja lahjaksi saatu pieni venäläinen haitari.
Aune
25.05.2007 10:38:30
Mulla taittuu nipin napin kyllä Metsäkukkia, mutta haitari on liian uutta vuosikertaa. Olen kyllä haaveillut myös vanhasta Kouvolan pelistä, mutta tässä on nyt hankintalistalla sitä ennen ainakin kromaattinen kaksirivinen ja uusi viisirivinen. Ehkä minut hyväksytään hang around-jäseneksi?

Onko muuten siitä haitarihuoneesta uutta tietoa? Olisi paljon juttuja, mistä olisi kiva puhua, mutta ei viitsi jauhaa täällä kaikkien nähtävillä.
- l'accordéoniste -
nooni
25.05.2007 11:47:27
Onko muuten siitä haitarihuoneesta uutta tietoa? Olisi paljon juttuja, mistä olisi kiva puhua, mutta ei viitsi jauhaa täällä kaikkien nähtävillä.

joo semmonen huone pitäisi ehdottomasti saada.
niimpa
aaro
25.05.2007 21:50:52 (muokattu 25.05.2007 21:51:10)
Laittakaa minullekin toki kutsu huoneeseen...

Eikö me voitais muut perustaa sitten vaikka "uudet hanurit" taikka "venäläiset hanurit" tai "hanurista olevat hanurit" taikka jotakin muita vastaavia yhdistyksiä...

Ei mut kyl joku historiallinen peli olisi ihan mukava. Ainoo että niitä ei taida olla pianoversioina? Osaan kyllä nipin napin näppäinjärjestelmän(italialaisen kai) kun ensimmäinen haitari jolla jotain 1.5 vuotta sitten reenasin oli äidin zero zette. En sitten jaksanut näppäinjärjestelmää treenata vanhana(no, 18 vasta olen) pianistina joten ostin halvan pianohaitarin.
En tiedä, kyllähän multa metsäkukat taittuu hyvinkin näppäinmallilla g-mollista mutta jos ylennyksiä tai alennuksia tulee enempi niin käy vaikeaksi eikä oikein jaksaisi treenata, pitäisiköhän jaksaa....

Kuinkahan hintavia historialliset pelit olisi jos vaikka harrastemielessä hommaisi..?
vapaalehdykkä
25.05.2007 22:26:46

Laittakaa minullekin toki kutsu huoneeseen...

Eikö me voitais muut perustaa sitten vaikka "uudet hanurit" taikka "venäläiset hanurit" tai "hanurista olevat hanurit" taikka jotakin muita vastaavia yhdistyksiä...

Täällä hetkellä meidän joukkio on Hanuristit netissä ry. Ja juu - laitetaan kutsua sitten, kun tulee ilmoitus hyväksymisestä.

Tuosta tuli mieleen, että jos haluaa oman yhdistyksen järjestää, niin kannattaa olla yhteydessä SHL:n. Esimerkiksi ilmoitus Hanurilehdessä toisi paljon lisäjäseniä - tai ainakin sana kiirii nopeasti ja laajalle.. Uusi lehti taitaakin tulla nyt kesäkuussa.. btw. meiän Klingenthalin reissusta tulee ihan hyvää faktaa lehteen.

Kuinkahan hintavia historialliset pelit olisi jos vaikka harrastemielessä hommaisi..?

Riippuu kunnosta ja merkistä ja vuodesta... Kotimaisista jos puhutaan, niin vanha Kouvolan peli 2000 euroon ei ole mikään ihme.
Viljo Mannerjoki
jajuhani
26.05.2007 13:24:22
Kouvolan Kravattia on tehty myös pianokahvalla. Sitten on nämä "Romopianot, joissa on pianonappulat sisimmillä riveillä ja näppäimet ulkoisilla. Pianon nappulat tottelevat kuitenkin viisrivisen systeemiä. Hanuristeille ei näytä olevan mahdollista avata omaa palstaa, sanoi ylläpitäjä. Huoneeseen olisin tulossa mukaan. (Mikä tämä huonejuttu oikein on?)
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
risto
26.05.2007 14:03:17 (muokattu 26.05.2007 14:04:23)

...Perustajajäsenien kriteereiksi voisivat olla mm. vanhan, ennen vuotta 1950 valmistetun hanurin omistaminen ja "Metsäkukkia" -valssin soittaminen tunnistettavasti...

Onkohan niillä riittävästi huumorintajua kaupparekisterissä?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
aaro
26.05.2007 15:15:31
(Mikä tämä huonejuttu oikein on?)

Heh! Kerrankin pääsen pätemään laittamalla linkin tohon

http://muusikoiden.net/huoneet/

Kun kattelee mitä huoneita on olemassa niin onhan niitä paikkakunnille omat huoneet ja kaiken maailman soittimille jne jne
Sehän on niinkun periaatteessa noi keskusteluaiheet mut suljettu piiri...
KoskPaavo
26.05.2007 21:28:00
Toivottavasti joku muu avaa sen haitarihuoneen , mä en onnistunut, yhdyn siihen mielelläni
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
vapaalehdykkä
26.05.2007 22:20:40 (muokattu 26.05.2007 22:21:01)

Toivottavasti joku muu avaa sen haitarihuoneen , mä en onnistunut, yhdyn siihen mielelläni

Laitoin toivomuksen menemään eilen ja nyt tässä odotellaan ylläpitäjien hyväksyntää. Alkavalla viikolla pitäis olla oma huone :)
Viljo Mannerjoki
Aune
28.05.2007 10:01:50

Kyllä haitaristeille pitää saada oma huone, tuolla näytti olevan kantelisteille ja ukulelelisteillekin omansa. Paavo on niin hunsvotti, ettei sen hoteisiin uskota huoneita. Laitetaan jokainen vuorollaan hakemus vetämään, niin eiköhän se joskus kolahda.
- l'accordéoniste -
KoskPaavo
28.05.2007 10:46:58
Kyllä haitaristeille pitää saada oma huone, tuolla näytti olevan kantelisteille ja ukulelelisteillekin omansa. Paavo on niin hunsvotti, ettei sen hoteisiin uskota huoneita. Laitetaan jokainen vuorollaan hakemus vetämään, niin eiköhän se joskus kolahda.

Itse koen itseni "tolokun" mieheksi. Lukutaito ja pöytätavat hallussa. Ehkä muotoilin tuon huonehakemukseni liian kansanomaisesti, luulivat köpelöksi vitsiksi
aaro
28.05.2007 16:03:01
Katotaan miten tolle vapaalehdykän hakemukselle käy.

Mä voi pistää seuraavan jos on tarve...
vapaalehdykkä
28.05.2007 20:40:05

Katotaan miten tolle vapaalehdykän hakemukselle käy.

Huone on toiminnassa.. laittelin nyt osalle kutsuja.. ne, jotka ei niitä saanu, harrastaa harmonikkoja tavalla tai toisella ja haluaa suljettuun huoneeseemme, ottakoot yhteyttä minuun... tiiä sitten miten tää ihan tarkalleen toimii :D Joku saa sitten tulla moderaattoriks, ku en itte ihan kaikkea jaksa tehdä..
Viljo Mannerjoki
risto
28.05.2007 22:11:54 (muokattu 28.05.2007 22:12:19)

Hei voisiko joku laittaa tännepäin Metsäkukkien nuotit? Mulla on yksi amerikkalainen versio G-mollissa, mutta jos löytyis vähän alkuperäisempi.

Kiitti!
Risto
slowsession@kolumbus.fi
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
humppahanuristi
29.05.2007 11:37:19

Hei voisiko joku laittaa tännepäin Metsäkukkien nuotit? Mulla on yksi amerikkalainen versio G-mollissa, mutta jos löytyis vähän alkuperäisempi.

Kiitti!
Risto
slowsession@kolumbus.fi

Amerikkalainen mehtäkukat?
Mielenkiintoista
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)