Karipiirto 25.05.2007 19:52:50 | |
---|
Keikkakitarassa, elikkäs lespassa vaihdan tilaisuuden tullen useinkin mutta stratossa on ollu samat kielet jo yli vuoden. :) Ei jaksa vaihtaa kun ovat näemmä "juurtuneet" E-vireeseen niin hyvin että viritystä ei tartte ees miettiä. :D Ja selittelyt siitä miten vanhat kielet on "ruosteisia ja kuulostaa paskalta" voi unohtaa sillä kun särö on päällä niin minun on ainakin ollut melkoisen vaikea sanoa eroa uusien kielten ja näiden kesken. Kai olen puukorva mutta eipä kukaan ole vanhoista kielistä täälläkään valittanut vaikka on tuolla osallistuttu jo soolo/riffiskaboihinkin. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Olen niin kitsas ja laiska, että en raaski ostaa uusia settejä kovin usein. Kielten vaihtaminen on taas niin ikävää puuhaa (varsinkin ohuet kielet on rasittavia), että en halua ryhtyä siihen kovin usein. Toisaalta minulta irtoaa niin paljon tavaraa hyppysistä, että yksi kaveri ei halunnut antaa keppiään minulle toista kertaa. Tästä johtuen kirkas sointi katoaa todella nopeasti ja kielet tummuvat muutamassa tunnissa. Kestän kyllä tumppusaundin, mutta intonaatio siinä menee aivan hanuriin. Nyt sooloskabailuun lähdettyäni tuo intonaatiokin on vähän alkanut rassaamaan. Normaalisti pysyttelen 12 ekalla nauhalla. Kysymykseen vastaus lienee jotain 6-12 kk väliltä. Kun laulaa ei voi olla vihainen. |
InYourFace90 26.05.2007 11:29:25 | |
---|
Olen niin kitsas ja laiska, että en raaski ostaa uusia settejä kovin usein. Kielten vaihtaminen on taas niin ikävää puuhaa (varsinkin ohuet kielet on rasittavia), että en halua ryhtyä siihen kovin usein. Toisaalta minulta irtoaa niin paljon tavaraa hyppysistä, että yksi kaveri ei halunnut antaa keppiään minulle toista kertaa. Tästä johtuen kirkas sointi katoaa todella nopeasti ja kielet tummuvat muutamassa tunnissa. Kestän kyllä tumppusaundin, mutta intonaatio siinä menee aivan hanuriin. Nyt sooloskabailuun lähdettyäni tuo intonaatiokin on vähän alkanut rassaamaan. Normaalisti pysyttelen 12 ekalla nauhalla. Kysymykseen vastaus lienee jotain 6-12 kk väliltä. Ite pesen kädet AINA ennen soittoa, sillä on vitun ikävä soittaa paskasella skitalla. Suosittelen! ;) Up The Irons! |
Kuha 26.05.2007 11:48:25 | |
---|
Steve Cropper, 60-luvun studioässä, laittoi huulirasvaa kieliin: "For years I'd see guitarist come into the studio and change their guitar strings before each session. Man, I never changed my guitar strings. I'd let'em stretch into place and play'em forever. I'd even apply Chap-Stick to my guitar strings to break'em-in and enable my fingers to slide across the neck. It just made the guitar sound so much better that way," Cropper concluded. |
oiva tumpeloinen 26.05.2007 11:56:35 | |
---|
Ite pesen kädet AINA ennen soittoa, sillä on vitun ikävä soittaa paskasella skitalla. Suosittelen! ;) Mä luulen, että suurin osa pesee niitä tassujaan aika hyvin ennen soittoa. Siltikin toisilla kädet hikoaa enemmän/hienlaatu on stydimpää. Eisiinä auta mitkään saippuat maailmassa. Ainoa ensiapu on soitton jälkeen aina putsailla kieliä ja käyttää kaiken maailman Fast Frettejä yms. tavaroita. Mulle tosin jonkin verran auttoi vaihtaminen Elixirin kieliin. Kestää ainakin allekirjoittaneella huomattavasti kauemmin, kuin muut kokeillut merkit. |
Gizmo86 26.05.2007 12:13:36 | |
---|
Kuukauden välein tulee vaihdettua mut yleensä tuleeki soiteltua päivittäin 3-4 tuntia.Kädet pesen aina ennen soittamista ja joskus pesen kesken soittamisen esim tauon yhteydessä.Tajuttoman paljon silti irtoaa nahkaa/paskaa ja kielet näyttää tosi surkeilta jo parin viikon jälkeen vaikka putsaan aina rätillä kielet.Elixir vois kokeilla joskus vois jopa auttaa tuohon ongelmaan jonku verran. |
Kirk_Hammett 26.05.2007 17:00:33 | |
---|
vaihtelee aika paljon mutta keskimääräisin jotain 3-4 kk välillä. Eli aika harvoin You know it's sad but true... |
Ibanez_90 27.05.2007 08:43:46 | |
---|
Mulla on vielläkin kitarassani tehtaan mukana tulleet :) Voisi vaihtaa, kun ei enää pysy vireessä. Kaikki rahat menee aina pitkävetoon niin ei ole tullu sitä 10 euroa ylimäärästä =) Olen Stratocaster_90 |
McNulty 28.05.2007 09:38:37 | |
---|
Mulla on vielläkin kitarassani tehtaan mukana tulleet :) Voisi vaihtaa, kun ei enää pysy vireessä. Kaikki rahat menee aina pitkävetoon niin ei ole tullu sitä 10 euroa ylimäärästä =) Kannattaa lopettaa se pelaaminen, jollei niitä voittoja ole tullut aktiivisesta pelailusta huolimatta. Pitää tiedostaa itse milloin on paska veikkaaja! :) Itse olen pelannut pitkävetoa kahdesti elämäni aikana. Kummallakin kerralla voitin. Hossalle pitää kyllä vastata, ettei Elixir-kielten pinnoite vaikuta siihen soiko kieli vai ei. Kyllä se soi, monesti jopa varsin hyvin sekä kestäen pitkään käytössä. Se pinnoite muodostaa lian kertymistä estävän pinnan punosten väleihin, pitäen kielet paremmassa kunnossa pidempään. Se on sitten asia erikseen pitääkö siitä Elixirien tatsista ja tuntumasta. Kyseisten punottujen kielten ydin on hexa-mallinen, siis samanlainen jota DR:n Hi-Beameissa ja Hi-Voltageissakin (sekä joissain "uusissa Gibsonin kielissäkin, joita alkoivat taas valmistamaan)... vaikuttaen yläpään toistoon ja (ylä)sävelsarjoihin (harmonics). Huomattavasti suuremman eron kielen sointiin tekee käytettävien materiaalien seokset, jännite/vire sekä tietysti muut kitaran ominaisuudet sekä hardware. Nimim. Elixir Nanoweb 10-52 Gibson Les Paulissa ja sointia riittää täältä pohjolasta Ugandaan asti! clenching the fists of dissent |
Thanatopsis 28.05.2007 21:04:56 | |
---|
Kielet taitaa olla noin 4kk kitarassa kerrallaan. Yleensä viimeistään tuon ajan kuluttua yksi kieli katkeaa (matala E) ja vaihdankin sitten kaikki samalla. Farewell happy fields
where joy forever dwells |
InYourFace90 28.05.2007 22:11:32 | |
---|
Itse olen pelannut pitkävetoa kahdesti elämäni aikana. Kummallakin kerralla voitin. Juu, ja sinä se olet elävä esimerkki hyvästä veikkaajasta (munkkiperseestä). ;) Up The Irons! |
E-tu 29.05.2007 18:36:49 | |
---|
Liian vähän rahaa + GHS FastFret = vuoden ikäiset kielet. Onnea. |
Kirk_Hammett 29.05.2007 19:16:08 | |
---|
Liian vähän rahaa + GHS FastFret = vuoden ikäiset kielet. Onnea. Vuoden ikäiset kielet = todella paskaiset + todella tukkoisen kuuloiset + eivät pysy hyvin vireessä You know it's sad but true... |
Sweeppaaja 29.05.2007 19:35:32 (muokattu 29.05.2007 19:35:49) | |
---|
Vois olla vaihdon aika kun ei enää g-kieli soi. Olen ainakin yrittänyt vaihtaa aina kun alkaa tuntua siltä, ettei kielet käyttäydy kunnolla, mutta asun sen verran korvessa että aina ei tilaisuutta tule. PS. bonecrusher tommosia avatareja ei saa laitella, rupee veri pakkautumaan. |