-Cale 23.05.2007 23:21:28 | |
---|
En voi kyllä olla samaa mieltä. Aloittelijoiden menoa on katsottu enemmänkin eivätkä ne mitä minä olen opettanu näe hirveästi eroa Ibanezin tikkuwizardeissa ja Lespan kaulassa, yhtä vaikeaa sen soinnun ottaminen on kummalla hyvänsä. Mitä muistelen itseäni silloin kitaransoiton alkutaipaleella, kun tuli testattua kaverinkin keppiä niin kyllähän niissä eroa huomasi. Vaikka en osannut soittaa edes ukkonnoaa. Enkä osaa vieläkään... Mutta, voi olla tietysti yksilöllistä. viestittää itse kullekin mitä ikinä viestittääkään, minulle naarmuinen kitara merkkaa sitä ettei omistaja hirveästi välitä mahdollisesti arvokkaastakin omaisuudestaan. Kääntämällä voidaan ajatella, että jos kitara on naarmuilla ja kärsinyt, voidaan olettaa että se on niin paska ettei siitä kannata paljoa välittää. No, voihan sen noinkin nähdä. Sinulla näköjään on enemmän kokemusta näissä asioissa niin en viitsi ruveta tämän enempää vänkäämään, kummatkin ovat varmasti yhtä oikeassa kun mielipideasioista on kyse. |
Twinkle 23.05.2007 23:52:12 | |
---|
No, voihan sen noinkin nähdä. Sinulla näköjään on enemmän kokemusta näissä asioissa niin en viitsi ruveta tämän enempää vänkäämään, kummatkin ovat varmasti yhtä oikeassa kun mielipideasioista on kyse. Niin noh, näkemyksestä kiinni. Jostakin syystä kuitenkin naarmut laskee käypää hintaa niin vintagesoittimissa kuin muissakin verrattuna virheettömiin. Ei se siis mitään universaalia ole että naarmut välttämättä mitään parantaisi ihmistenkään silmissä. Ei minun silmissä ainakaan. |
Ziggy Bubba 24.05.2007 00:28:12 (muokattu 24.05.2007 00:28:50) | |
---|
boss me 50 on paras hintalaatu suhteessa noi podit on ensinäki ihan lelun näkösiä ja tarttee niitä säätöpolkimia mut makunsa kullakin Just, just. Ensinnäkin tuo Boss on tarkalleen ottaen multiefekti, Podit taas ovat nimikkeeltään _vahvistinmallintajia_ (vaikka niistäkin niitä efektejä löytyy). Tuossa lainaus Bossin sivuilta: "..the ME-50 focuses on killer multi-effects rather than amp modeling". Toiseksi tuon ME50:sen hinnalla saa jo esim. Floor Podin, Pod 2:n tai jos pari kymppiä lisää sijoittaa, niin Pod XT:n. Otas kuule kaveri ensin selvää näistä vehkeistä ennen kuin rupeat näkemyksiäsi laukomaan. Joku ottaa vielä nuo möläytykset tosissaan. P.S. Myös isot kirjaimet, pisteet ja pilkut ovat sallittuja, ihan jo kommenttiesi uskottavuutta ajatellen.. Myspace.com/Crookmachine |
Geffen 24.05.2007 11:47:45 | |
---|
Itse en oikeasti ymmärrä, mitä se aloittelija soittimestaan tajuaa vaikka se sitä testaakin. Kitara kuin kitara on melkoinen halko alussa eikä siitä oikeasti osaa sanoa mitään, varsinkin jos ukkonooa on parasta mitä osaa.No tää on ehkä paras http://jamguitar.com/yesterday.htm mutta ei oikein sovellu sähkikselle;D Nice boys don't play rock n' roll |
Geffen 24.05.2007 11:57:03 | |
---|
Ite oon huomannu tossa aukustistani soitellessä et ei voi oikein säästyä plektran naarmuilta ilman sitä suojaa. Ja taitaa tossa muustakin tulleita pikku narmuja. Mut ei niitä huomaa ellei kato oikeessa valaistuksessa. Ja sit on kans sitä mieltä et vasta sit varsinaisesti naarmuista on ENEMMÄN haittaa ku hyötyö ku pinta alkaa pahasti lohjeta tai maali poissa. Kuten esim. tässä http://gallery.photo.net/photo/1046936-md.jpg (vaikka tässä tilanteessa se taitaa tuoda enemmän katuuskottavuutta). Tässä ainakin salee on haittaa;D http://www.aquameta.com/~eric/images/post/brokenguitar.jpg :P Nice boys don't play rock n' roll |
pulliha 24.05.2007 14:52:46 | |
---|
kyllähän mulla on ollu podi 2.0 lainassa ja omistin vähä aika sitte korgin ax1500G et kyl mul nyt ihan hyvin on oma maku ja "toitotus syntyny" ;) mut ei nyt tartte hernettä nenään vetää jos suosittelee omasta mielestä parasta toisillekkin :D Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
Geffen 25.05.2007 20:05:01 | |
---|
Hei viä siitä lespasta.. mulle on sanottu et aloittelijan ei kannata ostaa sitä ku se on niin herkkä. Pienikin kosketus kieliin.. Nice boys don't play rock n' roll |
Hei viä siitä lespasta.. mulle on sanottu et aloittelijan ei kannata ostaa sitä ku se on niin herkkä. Pienikin kosketus kieliin.. Siis mitähän tällä nyt tarkoitetaan? Soi herkästi, hyvä sustain tms.? Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
esprit de corps 25.05.2007 20:09:16 | |
---|
Minkä suhteen "herkkä"? Vähän niinku muumi. |
Geffen 25.05.2007 20:16:43 | |
---|
Siis et aika pienestä kielten kosketuksesta kuuluu suht paljo ääntä. Nice boys don't play rock n' roll |
Tietysti Pauligin 25.05.2007 20:21:32 (muokattu 25.05.2007 20:23:50) | |
---|
Siis et aika pienestä kielten kosketuksesta kuuluu suht paljo ääntä. Ömm, varmaan tuossa sitten haetaan liimakaulan sustainia tms. Tuo nyt ei liene tärkeimpiä asioita joista kannattaa huolehtia, tärkeintä että istuu käteen. Kun stratoa ja lespaa hypistelee niin ei kyllä allekirjoittaneelle kumpikaan tunnu sen "herkemmältä". Mitä haittaakaan "herkästä" tatsista on? (vaikken nyt oikein käsitä mistä on kyse) E: Eääääh, ehkä turha löpistä mitään kun ei ole oikeasti hajuakaan mitä tarkoitat. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
esprit de corps 25.05.2007 20:24:41 | |
---|
Siis et aika pienestä kielten kosketuksesta kuuluu suht paljo ääntä. Vai tarkoitetaanko tässä, että humbucker-mikit ovat tehokkaamat kuin single coilit? Vai mitä? Tuosta ei ainakaan kannata huolehtia. Jos se Les Paul sopii käteen, niin tuo Epiphonen Standard on oikein pätevä. Vahvistinta voi aina laittaa pienemmälle, ja kannattaa muistaa, ettei ne Epiluurin mikit kaikkein erottelevimpia ole. Eli uskoisin toimivan ihan hyvin. Vähän niinku muumi. |
Geffen 25.05.2007 20:26:30 | |
---|
Joo ei tarvikkaan;) Ymmärsin jo et sen tyypin pelottalu oli turhaa..(sen joka san mulle et lespa ei siks hyvä aloittelijalle) Nice boys don't play rock n' roll |
pulliha 26.05.2007 20:24:19 | |
---|
kateellinen varmaa ku sen mielest ostat hienoo keppii ;) Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
Geffen 26.05.2007 20:52:11 | |
---|
hehe joo;D Nice boys don't play rock n' roll |
thaav 26.05.2007 21:11:53 | |
---|
Ihan mahdollista, mutta saattoi osittain puhua asiaakin. Ainakin, kun itse ekaa kertaa kokeilin kaverin humppamikitettyä skebaa olin ihan hämmentynyt, kun siitä tuntui lähtevän ääntä vaikka kahden metrin päässä lätkäisisi kikkelillä seinään. (Empiiristä todistusaineistoa tälle ei kuitenkaan ole...) Johtui tosin siitä, että olin tottunut soittamaan melkoisen paskoilla singlecoileilla varustettua Squieria. Ei sen luulisi tosin mikään ongelma olevan, että alusta asti tottuu hyvään soundiin. Ja vieläpä oppii pikkailemaan keveästi. Ei kieletkään kulu kun soitto on sellaista hiplausta. (: On muuten tosiaan siisti keppi. Harmi kun ei Lespa sovi meikäläisen kätösiin. Raaagh hevi metal raagh |
Geffen 26.05.2007 21:34:37 | |
---|
On muuten tosiaan siisti keppi. Harmi kun ei Lespa sovi meikäläisen kätösiin. Miks ei sovi? Nice boys don't play rock n' roll |
thaav 26.05.2007 23:13:41 | |
---|
Ei vain tuntunut mieluisalta otteet. Kolmea tai neljää LP:tä kokeilin, tuntui soitto jotenkin kohlolta, taisin itseasiassa tässä samaisessa ketjussa mainita aiemminkin. Johtuu tottumuksista, Stratoon olen tottunut. Tästä ei kannata stressata, varmasti totut lespaan ja jotkut toiset kitarat sitten tuntuvat sinun näpeissäsi oudoilta. (: Raaagh hevi metal raagh |
Geffen 31.05.2007 17:26:38 (muokattu 31.05.2007 17:27:15) | |
---|
Heiiii!!! entä kaapeli? seki saattas olla hyödyllinen;D Nice boys don't play rock n' roll |
cruel_destiny 31.05.2007 18:09:18 | |
---|
Heiiii!!! entä kaapeli? seki saattas olla hyödyllinen;D mikäs siinä, ostat hyvän, huonolla kaapelilla on vaikutusta saundiin ja voi hajota helposti, esim. scorpion piuhat ovat aika tunnettuja näistä vioista, joten en niitä ainakaan suosittele. perushyvä riittää hyvin, ei sillä kuitenkaan NIIN kauheasti ole väliä. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |