Aihe: Plektroja nihkeille sormille
1 2
Savannah
16.05.2007 15:55:40
Itselläni on hieman probleemaa kun soittaessa tuppaa plektra lipsumaan sormista. Käteni ovat mallia nihkeät ja niistä erittyy hieman kosteutta pitkällä tähtäimellä. Minkäs materiaaliset plektrat olis hyviä, että mokoma pysyisi näpeissä vai olenko vain kädetön soittaja?
Jzci
16.05.2007 16:02:12

itse kärsin vähän samankaltaisesta ongelmasta. Ratkaisu: http://www.elderly.com/images/accessories/PK/PK417P-114.jpg

Tuohon kun tekee vielä pieniä viiltoja pintaan esim. mattoveitsellä niin kyllä pysyy.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Wahi
16.05.2007 16:04:13
^Nuo Dunlopin Gator plektrat on ihan jees, kuluu vaan tosi nopeasti se pinta pois. Yhet treenit ja se karhea pinta on poissa.
R2
16.05.2007 17:13:11
Puukolla tms. pieniä reikiä molemmille puolille, erittäin toimiva ratkaisu. Hiomapaperilla saa vielä modattua plekua haluamaansa muotoon/terävyyteen.
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
Numb
16.05.2007 17:15:47

Pihdeillä kun puristaa plekua otekohdasta, niin syntyy hyvä otepinta.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Krice
16.05.2007 19:02:47

Ibanez sand grip.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
mll
16.05.2007 19:34:12 (muokattu 16.05.2007 19:34:53)
Itselläni on hieman probleemaa kun soittaessa tuppaa plektra lipsumaan sormista. Käteni ovat mallia nihkeät ja niistä erittyy hieman kosteutta pitkällä tähtäimellä. Minkäs materiaaliset plektrat olis hyviä, että mokoma pysyisi näpeissä vai olenko vain kädetön soittaja?

Wegenin plektrat ovat todella hyviä. www.wegenpicks.com . Niitä saa tilattua tuolta tai sitten www.elderly.com . Ne ovat kyllä jonkin verran kalliimpia mitä tavan plektrat, mutta laatu se maksaa jopa plektroissakin.

Markus
Landola59
16.05.2007 19:51:39
www.elderly.com

Kuulostaa joltain lemonparty sivuilta...

pihdeillä tai mattoveitsellä kannattaa värkätä hajalle sitä plektran pintaa, sillä kai saa parhaan tuloksen? helposti saa noihin hevimiesten suosimaan Jazz III leproihin tehtyä.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
ravensoul
16.05.2007 20:04:24
Vaihtoehto nro 1001: Otetaan työkalu mallia pora ja työstetään muutama ihan kunnollisen kokonen reikä plärään. Ohkasiin onnistunee paperirei'ittimelläkin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Apricot
17.05.2007 14:10:07
Otetaan työkalu mallia pora ja työstetään muutama ihan kunnollisen kokonen reikä plärään.

Tämä toimii 100 % varmasti eikä kulu pois. Reiät voi olla pieniäkin, jos niitä on tarpeeksi monta.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
brn2sk8
17.05.2007 15:36:01
Nii, ja muutes... Noissa dunlopin ihmeplekuissa on jotain ainetta pinnassa jolle mä ainakin oon allerginen, pistin plekun suuhun hetkeks niin alko suu turvota ja piti mennä sairaalaan, en viä sillon tienny mikä sen aiheutti mutta kun taas soittelin ja pidin plekua huulilla niin alko uudestaan, en tiiä sit mitä siinä pinnassa on... Sen takia käytän grippipintaisia plekuja, ne pysyy kyllä kädessä, vaikkei mulla semmosta ongelmaa ookkaan että kädet liiaksi hikois eikä pleku pysyis paikoillaan... Mutta tommonen tosiaan kävi mulle, jos ootte yleensä allergisia monelle jutulle niin ehkä voi aiheuttaa jotain oireita noi plekujen pinnassa olevat jauhot...
I get sick of eating so much placebos...
Hammermul
17.05.2007 15:41:11

pistin plekun suuhun hetkeks niin alko suu turvota ja piti mennä sairaalaan, en viä sillon tienny mikä sen aiheutti mutta kun taas soittelin ja pidin plekua huulilla niin alko uudestaan, en tiiä sit mitä siinä pinnassa on...

Ootko sä nyt ihan varma, että se johtui siitä? Kolmas kerta toden sanoo!
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Nipa.
17.05.2007 16:31:02
Miten olis tollanen ibanezin rubber grip plektra noi pallot on kumia
http://www.rawpower.co.uk/acatalog/ibanez_gripwizpick.gif
Nipa.
17.05.2007 16:31:07
Miten olis tollanen ibanezin rubber grip plektra noi pallot on kumia
http://www.rawpower.co.uk/acatalog/ibanez_gripwizpick.gif
Jumina5/6
17.05.2007 18:09:09
Ibanez sand grip.

Ei kannata. Se hiekka on kyllä hiton hyvä, mutta kuluu heti pois.

Parempia nuo ovat rokkari-mimmin kynsiviiloiksi.
Deep Blue Sheep.
Krice
17.05.2007 19:09:27

Ei kannata. Se hiekka on kyllä hiton hyvä, mutta kuluu heti pois.

Ei ainakaan minulla kulu, mutta minulla onkin kevyt kosketus.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
ushimir
17.05.2007 19:23:20

Semmoiset missä on tämmönen pinta on hyvii: http://soundstore.fi/images/imagecache/h3.jpg

No eihän sitä välttämättä kuvasta tiiä mutta ehkä... Eikä noihin hiki vaikuta ja saman paksusii kun jazz III mutta just se että ei tipu sormista ainakaan hien takia...
InYourFace90
26.05.2007 11:28:17
Mul ompi semmone musta pleku, missä on karhea pinta. Ostettu f-musasta 1€. Aivan loisto pleku ja vielä melko teräväkärkinen.
Up The Irons!
kumiorava_89
26.05.2007 14:34:37
Mul ompi semmone musta pleku, missä on karhea pinta. Ostettu f-musasta 1€. Aivan loisto pleku ja vielä melko teräväkärkinen.

Snarling dog
Atte Kumiorava varo imuketta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)