bond 09.01.2004 17:52:26 | |
---|
Olen hiljattain ostanut käytetyt Pearlit. Kunnostettaessani niitä, on ruvennut kiinnostamaan, onko olemassa mitään keinoja setin ajoittamiseksi. Tietääkö kukaan? Export lukee virpan kyljessä, mutta onks mitään konstia tunnistaa, onko setti 80-luvulta, vai uudempi, tai ehkä vanhempikin..? Tai onko edes samaa settiä. Kertokaa viisaat. "Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen; pidä sä vaan huoli mun asioista!" |
Roberto 09.01.2004 17:58:21 | |
---|
Olen hiljattain ostanut käytetyt Pearlit. Kunnostettaessani niitä, on ruvennut kiinnostamaan, onko olemassa mitään keinoja setin ajoittamiseksi. Tietääkö kukaan? Export lukee virpan kyljessä, mutta onks mitään konstia tunnistaa, onko setti 80-luvulta, vai uudempi, tai ehkä vanhempikin..? Tai onko edes samaa settiä. Kertokaa viisaat. Laita kuvaa vaikka omalle sivullesi, siitä näkee nyt ainakin suunnilleen iän. |
skanky 09.01.2004 18:15:52 | |
---|
Joo, toi kuva on yksi ja sitten toinen että yrität tsekata josko löydät jostain sarjanumeroa. Jos kannuissa on metallilätkät niin serial saattaa olla siinä. Sitten kun/jos serial number löytyy niin pistät Pearlille postia jossa kysyt että milloin kyseisen sarjanumeron omaavat rummut on tehty. "Jesus built my hotrod!" |
bond 09.01.2004 19:07:19 | |
---|
Laita kuvaa vaikka omalle sivullesi, siitä näkee nyt ainakin suunnilleen iän. Noh, laitoin kuvan basarista tonne omalle sivulleni. Saakohan siitä mitään selvää... Päällys on uusi, elikkä itse duunattu, eikä se varmaan kerro mitään. Toi sarjanumerojuttuhan tietenkin vois auttaa. "Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen; pidä sä vaan huoli mun asioista!" |
e r s k i 09.01.2004 19:30:12 | |
---|
Kuvasta päätellen, mulla taitaa olla prikulleen samaa aikakautta edustavasta Export-setistä muutama tomi. Metalliosat, mm. virityspesät ym. on samanlaiset. Ostin ne joskus 94, ja sitä enne ne oli ollu monta vuotta yhdellä heviäijällä, joten oma veikkaukseni on, että 80-luvun puolelle menee. Tunnuslaatat tomin kyljestä on revitty irti, joten omista sarjanumeroistani en osaa sanoa mitään... |
Vanhaa kunnon kasari-exportiahan ne. Mulla oli tollaset pienenä. Parempia noi on imho kun nää uudemmat. |
Mikko A 09.01.2004 23:55:19 | |
---|
Mullakin on ollu tollanen bassari. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
jms 10.01.2004 03:27:55 | |
---|
Vanhaa kunnon kasari-exportiahan ne. Mulla oli tollaset pienenä. Parempia noi on imho kun nää uudemmat. no ei mun mielestä ainakaan... hardware on aika paska ja ne on tehty semmosesta puru ja liimaa systeemillä ja on tosin "ohuen" kuuloset... "i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson |
Roberto 10.01.2004 11:14:56 | |
---|
no ei mun mielestä ainakaan... hardware on aika paska ja ne on tehty semmosesta puru ja liimaa systeemillä ja on tosin "ohuen" kuuloset... IMHO. |
bond 10.01.2004 13:51:29 (muokattu 10.01.2004 13:52:19) | |
---|
no ei mun mielestä ainakaan... hardware on aika paska ja ne on tehty semmosesta puru ja liimaa systeemillä ja on tosin "ohuen" kuuloset... Joo, sisäpuolen pinta on tosiaan jonkinlaista purua tai massaa, mutta muuten runko on normaalisti liimattu viiluista, kuten muutkin rummut yleensä. Kysymyksessä tuskin on mikään säästösysteemi, koska se (kerros) on niin ohut. Ilmeisesti sillä on joku tarkoitus, en ymmärrä mikä; kertokaa te jotka tiedätte. Hardwaresta en osaa sanoa, kun vertailukohtana ei oo kuin frendin uudemmat Exportit ja siltä osin voin sanoo, että omani saundaa erilaiselta... tosiaan ehkä vois sanoo "ohuemmilta", mikä sopii mulle. Mitäs tää IMHO meinaa? "Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen; pidä sä vaan huoli mun asioista!" |
jms 10.01.2004 13:57:14 | |
---|
Mitäs tää IMHO meinaa? eikös se ole in my honest opinion "i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson |
MoonDog 10.01.2004 19:10:22 | |
---|
Pilkunviilausta. IMHO = In my humble opinion. :) |