Aihe: Telecaster
1 2 3 4 524 25 26 27 28122 123 124 125 126
Kuha
24.05.2007 20:00:24

Laitoin huvikseni skannerin tulille ja nyt voitte käydä lukasemassa tuon guitar & bassin telecaster reissue artikkelin osoitteesta:

http://s110.photobucket.com/albums/n93/panukivi/reissue_artikkeli/

Plussaa. Juttu tosin huitaisten tehty - Bajassa ruusupuu otelauta, hmm..
Kiinankeisari
24.05.2007 20:03:10
Plussaa. Juttu tosin huitaisten tehty - Bajassa ruusupuu otelauta, hmm..

joo ja 24-nauhaa...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Kuha
25.05.2007 20:13:40

Stratojen puolelta oon lukenut aika ristiriitaisia kommentteja uusista hod rodeista. En tiedä miten on telejen kanssa. Pitäis päästä kokeilemaan molempia.

Just plaraan tuoretta Guitaristia, jossa Hot Rod stratot sai muikean hyvät arvostelut, täytyypi kokeilla joskus.
Jubei
29.05.2007 14:51:16
Itelläni on Fenkun 60's Tele ja duncanin hot rails vedetty tallaan... Hyvin naukuu, pitäs vielä hankkia kokovaahterakaula :P
darrell
30.05.2007 10:19:23
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Joees
30.05.2007 13:26:33
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Jungleman
04.06.2007 17:58:05
Lisää Baja-hehkutusta: otin tuossa viikko sitten perjantaina Bajan ensimmäistä kertaa keikalle mukaan. Kitara on ollut koti- ja treenisoitossa jostain tuolta helmikuusta asti ja nyt tuntui aika kypsältä päästää se näkemään tosielämää.

Huhhuh. Olipa veto. Kyllähän tuo kuulosti ja tuntui hyvältä aiemminkin, mutta keikalla havaitsin että Baja istui käteeni todellakin täydellisesti. Tatsi oli oikeasti hymyilyttävän hyvä, soittaessa alkoi välillä naurattaa - tuntui että nyt v*ttu irtoaa!

Mikit puskivat todella tehokkaasti läpi lavahälystä, jääpiikki-ilmiötä ei esiintynyt mutta soundi leikkasi läpi erittäin tarmokkaasti. Kitaran dynamiikka on erinomaisen kohdillaan, raskaalla kädellä jurskuttaessa klangi rävähtää niin että silmissä sumenee, hiljaa hiplaillessa soundi helmeilee ja kuplii. Aivan ihanaa. Ja minähän siis etsin tosissani hyvää Teleä noin seitsemän vuotta, kyllä kannatti.

Ainoana puutteena huomasin että kitara tarvitsee välttämättä treble bleed -modauksen. Volumea tiputtaessa yläpää vaimenee aavistuksen verran liian nopeasti, ei paljoa mutta kuitenkin havaittavasti. Normaalisti ohjailen fuzz- ja overdrivepedaalien särön määrää sekä lyöntivoimakkuudella että volapotikalla, nyt kävi niin että säröjen dynamiikan ohjailu jäi karvan verran kapeammaksi kuin olisin toivonut. Otan kaiken käyttämäni särön pedaaleista (omakuvista voi taivastella pedaalilautani kokoa) ja tarvitsen kaiken käytettävissä olevan dynamiikan soundien muokkaukseen livenä. No, kolvi kuumaksi vain.

Soitin keikalla myös Jazzmasterilla, lähinnä sellaisia biisejä jotka vaativat enemmän keskittymistä ja sorminäppäröintiä. Jazzmaster on hiukan rennompi ja anteeksiantavampi soitettava, Tele huomauttaa ilkikurisesti oitis, jos vetelee vähän sinnepäin...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Mäci
04.06.2007 18:03:32
Tulipa siinä tilattua Mehikon Stankku Midnite Wine värisenä...
Kaukana väijyy ystäviä.
Joees
04.06.2007 20:01:05
Lisää Baja-hehkutusta: otin tuossa viikko sitten perjantaina Bajan ensimmäistä kertaa keikalle mukaan. Kitara on ollut koti- ja treenisoitossa jostain tuolta helmikuusta asti ja nyt tuntui aika kypsältä päästää se näkemään tosielämää...

Mahtavaa. :-) Hieno homma jotta nyt on löytynyt hyvä tele, tovin ilmeisesti sitten oot etsinyt moista.
Telet on juu, ikävän tarkkoja vekottimia. Eivät anna anteeksi juurikaan. Mutta toisaalta on se hyväkin juttu. Tuleepahan yritettyä vähän kovemmin soittaa ees sinnepäin ;-) Höhö.
Tele on mun mielestä julman monipuolinen keppi. Ja nuo Bajan kytkennät kyllä kasvattaa sitä entisestään. Hyvä ja yksinkertainen, just sellanen mistä mä diggaan!
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
redneck
04.06.2007 21:40:26
Onko kenelläkään teistä kokemusta Telecaster highway sarjasta? itsellä olisi sellainen kiikarissa --------> http://www.thomann.de/fi/fender_highway_one_tele_mn_3tsb.htm
Mulla on nyt ollu semmonen paska straton kopio johon olen kyrpiintynyt aivan totaallisesti. mut laittakaahan mielipiteitä tosta highwaysta.

Ei tainnut olla tähän vielä vastausta täällä. Olen soitellut sellaisella (Honey blonde transparentilla) pari kolme vuotta, ja se sopii monenlaiseen TELE vääntöön. Itse soitan varsin vähän mitään mättöä joten tehdas mikeillä lähtee ihan hyvät tutinat. Fiksaamista ei yhtään ja itse olen saanut varsin hyvän yksilön jossa ei moitteen sijaa. Kokemusta on kalliimmistakin ja niissäkin on joukossa ihan paskoja.

Hyvä perus keppi TELE saundista pitäville.
Aksunski
11.06.2007 13:42:44
Ei tainnut olla tähän vielä vastausta täällä. Olen soitellut sellaisella (Honey blonde transparentilla) pari kolme vuotta, ja se sopii monenlaiseen TELE vääntöön. Itse soitan varsin vähän mitään mättöä joten tehdas mikeillä lähtee ihan hyvät tutinat. Fiksaamista ei yhtään ja itse olen saanut varsin hyvän yksilön jossa ei moitteen sijaa. Kokemusta on kalliimmistakin ja niissäkin on joukossa ihan paskoja.

Hyvä perus keppi TELE saundista pitäville.

Sepä hyvä. Sillä itte ainaki tykkään kovasti tosta tele soundista.
meitu
11.06.2007 14:18:59

Oon aatellu että hommais Squierin affinity-telen pahinta telekuumetta hoivaamaan kun Bajaan ei taida varat riittää. Kenelläkään nuista Squier-teleistä kokemuksia? Ainakin hintaisekseen kuulemma ihan kelpo pelejä.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
heville
14.06.2007 18:58:28
Eihän tässä muu auttanut. Hankin Torilta vasenkätisen MIJ '71 Re-issuen. Tallamikiksi oli vaihdettu SD:n Jerry Donahue. Nyt olen ihan pähkinöinä, voi mahoton kun rokkaa ja kovaa!
Country and Western? We have both!
mailbag
14.06.2007 19:12:19
Oon aatellu että hommais Squierin affinity-telen pahinta telekuumetta hoivaamaan kun Bajaan ei taida varat riittää. Kenelläkään nuista Squier-teleistä kokemuksia? Ainakin hintaisekseen kuulemma ihan kelpo pelejä.

oon kuullut että nuo standard malliin sijoittamalla saa enemmän vastinetta rahalleen
Mäci
14.06.2007 19:21:08
oon kuullut että nuo standard malliin sijoittamalla saa enemmän vastinetta rahalleen

Ellen aivan väärin muista,niin Meitu haluaa Telen nimenomaan vaahtera-otelaudalla?
Eikä Standardia sillä saa.
Kaukana väijyy ystäviä.
meitu
14.06.2007 22:16:34

Ellen aivan väärin muista,niin Meitu haluaa Telen nimenomaan vaahtera-otelaudalla?
Eikä Standardia sillä saa.

Totta joka sana.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Kiinankeisari
14.06.2007 23:04:04
jos budetti venyy 300 erkin pahemmalle puolelle, niin ehdottomasti squierin vintage modified-telet harkintaan. ihan oikean soittimen tatsi ja hyvältä kuulostivatkin ne muutamat jota räpläilin. ja humppari kaulassa toimii musta paremmin kuin normi telen kaulamikki.
weelie
15.06.2007 10:07:19 (muokattu 15.06.2007 10:08:03)
jos budetti venyy 300 erkin pahemmalle puolelle, niin ehdottomasti squierin vintage modified-telet harkintaan. ihan oikean soittimen tatsi ja hyvältä kuulostivatkin ne muutamat jota räpläilin. ja humppari kaulassa toimii musta paremmin kuin normi telen kaulamikki.

En tuota Teleä ehtinyt sen enempää kokeilla, mutta stratot oli ainakin kauheita. Siis soitettavuus oli ihan ok, ja näyttivät erinomaisilta (no ainakin toinen niistä). Mutta akustinen sointi oli surkea (laminaattikansi vai talla vai mikä syynä?). Ja se tele thinline oli painava ja sisältäkin maalattu.

Tehty Intiassa, muuten.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Kiinankeisari
15.06.2007 11:45:40 (muokattu 15.06.2007 11:48:09)
En tuota Teleä ehtinyt sen enempää kokeilla, mutta stratot oli ainakin kauheita. Siis soitettavuus oli ihan ok, ja näyttivät erinomaisilta (no ainakin toinen niistä). Mutta akustinen sointi oli surkea (laminaattikansi vai talla vai mikä syynä?). Ja se tele thinline oli painava ja sisältäkin maalattu.

Tehty Intiassa, muuten.

jännä, testailin sekä fatstratoa (musta, ei siis viilukantta) ja SH-teleä. molemmat soi hyvin ilman piuhaa ja resonoi mukavasti mahaa vasten. soitettavuus jopa loistava tuohon hintaan, ei särinöitä eikä surinoita, nauhat kiilsi mukavasti, ei jouskaria kummankaan kaulassa. painoltansa aika keskivertoja, kevyitä ei kyllä kumpikaan.

thinline taitaa olla kiinalainen? intian punaseetriä on nuo Intialaisten bodyt, ihan mukavanoloinen tuttavuus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)