Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 517 18 19 20 2148 49 50 51 52
zekeode
15.05.2007 18:53:50

Näyttää heti pahalta kun ei omaa akkua ole laitteessa vaan tuo syö AAA-pattereita. Ei hyvä.

Ainakin itellä tuo on plussaa, kun käytän muutenkin ladattavia AAA-paristoja. Mitäs teet kun soittimesta akku hajoaa? ja liikkuessa on kiva sitten vaihtaa sisäänrakennettua akkua.
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Thet
15.05.2007 21:28:30
Mikäköhän on kunm mun creative zen nano plus ei suostu menemään millään päälle patterin vaihdon jälkeen. Aikaisemmin auttoi kun hieman pyöritteli patteria, mutta nyt ei mene enää ollenkaan päälle. Harmittaaa vain ku kestää noin vuoden ja sen jälkeen ei toimi. Menny rahaa noihin liikaa sen takia että menevät rikki ilman syytä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
MaD PiAnIsT
16.05.2007 15:36:45

Mikäköhän on kunm mun creative zen nano plus ei suostu menemään millään päälle patterin vaihdon jälkeen. Aikaisemmin auttoi kun hieman pyöritteli patteria, mutta nyt ei mene enää ollenkaan päälle. Harmittaaa vain ku kestää noin vuoden ja sen jälkeen ei toimi. Menny rahaa noihin liikaa sen takia että menevät rikki ilman syytä.

Veljen muvossa oli aivan samaa vikaa, ja eihän se millään siitä korjautunut:/ Piirissä jotain kärvennystä tai jtn... Ja ne tuppaa komeesti hajoomaan aina takuuajan umpeutuessa:) Ei muutaku uutta soitinta jostain hommaamaan..
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
texjazz
18.05.2007 22:41:28

Veljen muvossa oli aivan samaa vikaa, ja eihän se millään siitä korjautunut:/ Piirissä jotain kärvennystä tai jtn... Ja ne tuppaa komeesti hajoomaan aina takuuajan umpeutuessa:) Ei muutaku uutta soitinta jostain hommaamaan..

Kaikki nykyajan vehkeet ovat sontaa. Hajoavat alta aikayksikön: kännykät, tietokoneet, ämppärit, kaikki. Ja puolentoista vuoden kuluttua tämä ei käy enää tähän ja tuo tuohon. Ja ihmiset oppivat tähän. Jo ostaessa he tietävät, että ei tuokaan ja tämäkään laite kauan kestä, mutta hankittavahan se on. Ja kun takuuaika on ohi, olemme valtuutettujen korjaajien/arvelijoiden/maahantuojien armoilla. Kannattaako korjata? No ei kannata, koska korjaaminen maksaa niin paljon ettää... Sitä paitsi osiakaan ei taida enää saada ja jos saa, maksaa kuule niin... Kai omat lapsetkin ovat oppineet siihen, että laitteet hajoavat hyvissä ajoin ja vanhenevat ennenkuin laite on kuorittu tehtaan pakkauksesta pois. Kuluttaminen älköön pääse katkeamaan. Nurkissa pyörii mihinkään sopimattomia skannereita, akkuja, kännyköitä, tulostimia, zipasemia, videoita, diskettejä, piuhoja ja muuta vatkainta. Mitäänhän tälle emme voi. Vai voimmeko?

Ilmeisesti meillä on liikaa rahaa, kun aina hajoamisen jälkeen kipitetään kauppaan/nettikauppaan ja ostetaan uusi. Ilmeisesti kaikkea on liikaa.

Jumankauta, mää en kyä ala yhtää mitää!
"Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time." Karl Marx
Kirk_Hammett
19.05.2007 15:21:03
kannattaa olla halpa, vanha ja huono MP3 soitin niin ei ainakaan hajoa, Minulla on kestänyt oma reilut 2 vuotta.
You know it's sad but true...
Basistien Kauhu
19.05.2007 16:17:38
Joo, onhan se aina paskempi homma jos menee vaikka joku iPod tai vastaava kalliimpi soitin rikki. Mulla kans meni just tollanen 30gb iPod rikki. Mutta jos sitä ei itse ole rikkonut niin tuntuu olevan aika hyvä palvelu tuolla Appella kun ne tulee rikkinäisen soittimen hakemaan kotoa ja uuden pitäisi tulla parissa arkipäivässä.
fridgebuzz
24.05.2007 17:33:38

Ostin cdonista tuollaisen Sandisk Sansa C140 gigaisen mp3-soittimen. Tänään tuli. En ole vielä kerennyt paljoa testailemaan, mutta vaikuttaa ihan kelpo peliltä. Hintakaan ei ollut paha, 55€. Pitänee kirjoitella tänne lisää kunhan tuota on käyttänyt jonkun aikaa. Tässä linkki valmistajan sivuille: http://www.sandisk.com/Products/Item(1931)-SDMX5-1024-Sansa_c140_MP3_Player_1GB.aspx
Ja tässä cdoniin: http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 14&navroot=905&page=product

Joo tosiaan helmikuussa ostin tollasen, ja viime viikolla se meni jumiin, ilmeisesti näiden tyyppivika. Kun laittoi virrat päälle, näyttö oli jumittunut, sanoi että soittaa biisiä, mitään ei kuulu, mitkään painikkeet ei toimineet, patteri pois että sai pois päältä, tietokone ei tunnistanut enää. Lähetin CDONille sähköpostia, lähettivät uuden tilalle. Saas nähdä miten pelittää.

Muuten tosi toimiva soitin, ei muuta valittamista.
KaljaMaha
24.05.2007 20:19:42
Mikäköhän on kunm mun creative zen nano plus ei suostu menemään millään päälle patterin vaihdon jälkeen. Aikaisemmin auttoi kun hieman pyöritteli patteria, mutta nyt ei mene enää ollenkaan päälle.

Mulla kävi sama. Mul oli vanha 256MB versio ja sain takuusta 1GB vehkeen kun ei ollu enää pienempiä :)
...
Milkop
24.05.2007 21:45:17

glx405:lle plussaa, helvetin hyvin sanottu.
KaljaMaha
25.05.2007 10:23:25
Suosittelisin sellaisia korvan ympärille asetettavia luureja.
Saundien puolesta melkein mikä vaan on parempi kun
Creativen vakionapit.

Tsekkaappa Shuren ja AKG:n mallistoista.
...
jannu79
25.05.2007 10:31:26

No niin, sain lenkkeilykauden avattua ja totesin sitten, että mun Creative Zen V:n nappikuulokkeet ei pysy lenkkeillessä korvissa. Ovat ilmeisesti liian isot. Muutenkin olin kyllä ajatellut ostaa uudet kuulokkeet, mutta tämä lenkkeilyaspekti pitääkin nyt ottaa jutussa huomioon.

Kysymys kuuluukin: millaiset kuulokkeet olette havainneet lenkkeillessä parhaiksi?

Ostin kuukausi sitten KOSS :n kuulokkeet. Päissä sellaiset vaahtomuovityyppiset
ratkasut, jotka puristetaan ja laitetaan korviin. Pysyy ja kylläpä musiikki kuulostaa paremmalta sen jälkeen. Ainut "huono puoli" on että ympäristöstä ei kuule mitään pään sisälle. Niin ja hinta vähän alle 20e.

http://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-25943.html
Sävis
25.05.2007 10:42:45
Suosittelisin sellaisia korvan ympärille asetettavia luureja.
Saundien puolesta melkein mikä vaan on parempi kun
Creativen vakionapit.

Tsekkaappa Shuren ja AKG:n mallistoista.

Meinaatko siis sellasia, mitkä menee niskan takaa? Enkö vaan osaa, kun en löydä sellasia Shuren ja AKG:n sivuilta?
Säviksen pimeä puoli
Sävis
25.05.2007 10:44:15
ratkasut, jotka puristetaan ja laitetaan korviin. Pysyy ja kylläpä musiikki kuulostaa paremmalta sen jälkeen. Ainut "huono puoli" on että ympäristöstä ei kuule mitään pään sisälle. Niin ja hinta vähän alle 20e.

Toi, että ympäristön äänet ei kuulu, on kyllä oikeesti huono puoli. Lenkkeilen kuitenkin paikoissa, missä on liikennettä. En halua auton alle. :)
Säviksen pimeä puoli
Veikko
25.05.2007 11:40:56

Mulla on tollaset kanssa. Ihan jumalattoman hyvät töissä missä on jumalaton pauke ja meteli.
brn2sk8
25.05.2007 11:47:25
En suosittele kyseistä vehjettä hankkiin ollenkaan, itelläni niitä meni kolme rikki puolessa vuodessa, sit kyllästyin ja hankin taas tutun ja turvallisen kannettavan möykyn (CD) ja se on nyt pelannut ihan täydellisesti... Ne meni aina erilailla rikki, yhdestä meni play-nappi eikä sillä tee enää muuta kun muistitikkuna se toimii... Toinen menee päälle mutta kuulokkeet kun liittää ni ei tuu musiikkia korviin asti, oon testannut tuhansia kuulokkeita eikä toimi millään, eli sieltä on se liitin menny rikki... Kolmas oli vaan taskussa ja yhtäkkiä alko toisesta kuulokkeesta kuuluun tosi korkeeta ääntä, toisesta jatku musiikki, sit se sammu lopullisesti eikä oo menny enää päälle... Oon miettiny että onko se kastunu tai jotain, mutta en enää neljättä ala hankkiin, CD pyörii vieläkin... Ja toisaalta mulla on CD:itä enemmän kun biisejä koneella, joten mp3soitin on mulle ihan turha vehje :)
I get sick of eating so much placebos...
Ziggy Bubba
25.05.2007 12:02:34

En suosittele kyseistä vehjettä hankkiin ollenkaan, itelläni niitä meni kolme rikki puolessa vuodessa, sit kyllästyin ja hankin taas tutun ja turvallisen kannettavan möykyn (CD) ja se on nyt pelannut ihan täydellisesti... Ne meni aina erilailla rikki, yhdestä meni play-nappi eikä sillä tee enää muuta kun muistitikkuna se toimii... Toinen menee päälle mutta kuulokkeet kun liittää ni ei tuu musiikkia korviin asti, oon testannut tuhansia kuulokkeita eikä toimi millään, eli sieltä on se liitin menny rikki... Kolmas oli vaan taskussa ja yhtäkkiä alko toisesta kuulokkeesta kuuluun tosi korkeeta ääntä, toisesta jatku musiikki, sit se sammu lopullisesti eikä oo menny enää päälle... Oon miettiny että onko se kastunu tai jotain, mutta en enää neljättä ala hankkiin, CD pyörii vieläkin... Ja toisaalta mulla on CD:itä enemmän kun biisejä koneella, joten mp3soitin on mulle ihan turha vehje :)

Jo on sulla käynyt kehno mäihä noiden vehkeiden kanssa... Etteivät vaan ollu laitteet niitä kaikkeista halvimpia pelejä? Kannattaa muuten säilyttää kuitit noista vehkeistä, sillä vaikka takuuaika olisi ummessa, niin selkeät valmistusviat ovat kauppiaan vastuulla.
Myspace.com/Crookmachine
Thet
25.05.2007 13:00:03

Itseasiassa alko eilen toimimaan! Latasin firmwaren ja päivitin sillä laitteen, nyt pelittää.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
FastEddie
25.05.2007 13:01:14 (muokattu 25.05.2007 13:03:18)

No niin, sain lenkkeilykauden avattua ja totesin sitten, että mun Creative Zen V:n nappikuulokkeet ei pysy lenkkeillessä korvissa. Ovat ilmeisesti liian isot. Muutenkin olin kyllä ajatellut ostaa uudet kuulokkeet, mutta tämä lenkkeilyaspekti pitääkin nyt ottaa jutussa huomioon.

Kysymys kuuluukin: millaiset kuulokkeet olette havainneet lenkkeillessä parhaiksi?

Nappikuulokkeet ei toimi ollenkaan.
Korvalenkilla varustetut on hyvat.

Sennheiserin urheilukuulokkeet (kalliit) on ainakin mun korviin liian suuret ja niissa on huono soundi. Sonyn kanssa liian suuret.

Sen sijaan Philipsin korvalenkkikuulokkeet (en muista mallia) ovat toimineet hyvin. Pysyvat paassa, eivat rupea hiertamaan ja soundikin on ihan ok juostessa. Kaiken lisaksi ne ovat halvat; noin kympin.

Itseasiassa ne ovat halvimmat kuullokkeet, jotka olen hankkinut (olen kokeillut 5-6 mallia). Suosittelen.
Born to lose, live to win!
ekikoo
25.05.2007 13:17:32
Prkl, tänään Creativen Zen Nano Plus alkoi oikuttelemaan. Paristoluukku ei pysy enää millään kiinni, mutta eipä tuota tarvitse alkaa teippailemaan kun paristo pysyy (toivottavasti) muutenkin kiinni.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)