Aihe: Laney vs Warwick
1
PjA
24.05.2007 19:11:04
Olen ajautunut kitaran varresta basistiksi. Kertokaapa kumman hankin, kun vahvistin ois hankinnassa:

käytetty Laney RB-8 (300w) combo
vai

Warwick profet 3.2 nuppi (300w) & siihen kaappi

Mulla on ainakin ollut hyviä kokemuksia Laneyn kitaravahvistimista. Edullisia ja laadukkaita. Warwickia olen kattellu Musamaailman sivuilta ja myös sen hinnoittelu miellyttää. Onhan se myös klassinen bassomerkki.
Haitaristi
24.05.2007 20:16:24
Terve.
Mulla on tollanen laneyn rbw200 (125w) ja se on toiminut ihan hyvin. ja noista warreista ei mulla oo oikeen kokemusta, joten suosittelen laneyta.
leksi-B
24.05.2007 21:42:36
miulla o tuo warwickin pro fet nuppi mutta vaa 5.1 mut sama se o mut vaa 500W ja hyvin pelittää, ja mä tietysti suosittelen sitä :)
Basso se mukava soitin!
Haitaristi
24.05.2007 21:53:45
Niin ja toi gk backline 600 on kanssa hyvä nuppi. Paljon kehuttu. Määkin tilasin semmosen, mutta se hajos alle 5 minuutissa. en tiiä oliko heitelty kuljetuksessa vai mit, mutta kyllä se hyvin soi sen 5 minsaa.
leksi-B
24.05.2007 22:07:27
mikä siihen backlinee tuli? tiädätkö?
Basso se mukava soitin!
pekezu
24.05.2007 22:52:09

Warwickin otin itse, kun kuulin haukkuja lanikoista. En sitten tiedä oliko ne jotain MUTU heittelyä vai todistettuja juttuja, mutta Warwickin Sweet 25.1 potkii ainakin pirun hyvin. Warrelle menee ääni.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
sunder
24.05.2007 23:01:49
Warren Sweet 15 toimi itellä hyvin. Jokku sanonu warren kamoja muhjuisiksi, tiiä siitä sitte.
beissi man
24.05.2007 23:39:25 (muokattu 24.05.2007 23:39:50)
Warren Sweet 15 toimi itellä hyvin. Jokku sanonu warren kamoja muhjuisiksi, tiiä siitä sitte.

Oman kokemuksen mukaan warressa on neutraali saundi elikkä basso vaikuttaa saundiin melkosen paljon. Näin oli ainakin kun Spectorilla pompottelin warren comboa olihan siinä ehkä pientä muhjuisuutta mutta uskon että johtui osaksi basson EMG HZ mikeistä.

Edit: typo
Haitaristi
25.05.2007 07:05:05
mikä siihen backlinee tuli? tiädätkö?

No jos sitä on heitelty tai pudotettu kuljetuksessa tai thomannilla niin sitten siellä on voinu mennä joku osa hajalle ja sitten se varmaan poltti tosta sulakkeen(jos siinä on sulake). Mutta voihan se olla että se on jo tehtaalla sattunut se virhe.
Meegs86
25.05.2007 09:01:01

Näin oli ainakin kun Spectorilla pompottelin warren comboa olihan siinä ehkä pientä muhjuisuutta mutta uskon että johtui osaksi basson EMG HZ mikeistä.

Eikös EMG:n mikit ole yleensä juurikin kirkassaundisia? Vai onko mua kusetettu...
"Live slow, die young anyway"
PjA
25.05.2007 20:25:53
Joo, itsellänikin on ollut puoli vuotta lainassa Warwickin Sweet 15 ja en ole ihan vakuuttunut sen soundista. En tiedä mitä "muhjuinen" tarkoittaa, mutta ei siitä tahdo irrota oikein sopivia ääniä. Voi olla myös, että kehno basso vaikuttaa lopputulokseen.

Tälläkin keskustelupalstalla kovasti kehutut G&K -vahvistimet on alkanut kiinnostaa Laneyn ja Warwickin ohella. En usko että niissä on suurempia laatuongelmia, joku heikko yksilö/huono kohtelu on vaikuttanut jos kokonaiset 5 minuuttia pelitti edellä kuvanneella kaverilla. Huono saatavuus sen sijaan ärsyttää esim. Thomanilla.
sunder
25.05.2007 21:18:13
OT jaarittelua:

Minä lienen ainoa, joka pitää Sweettiä täällä hyvänä vahvistimena. Ero GK:n tonnin (Backline 600 + 410sbx+)läjään saundissa ei ole yhtä suuri kuin kamojen välinen hintaero antaa olettaa. GK:n myötä saundista jopa hävisi jotain mitä oisin tahtonut säilyttää, mutta tilalle tuli enemmän potkua, suurempi saundi. Niin hyvin kuin saundeja voikin koittaa selittää. Backlinen kehutun Boost-namikan olen kokenut turhaksi. Sweetin pilli toimi läpsyhommissa erinomaisesti, Gallienin pilli ei toimi ollenkaan, vaatis ilmeisesti Bi-Amppauksen. Sweetti toimi musta paremmin säröllä.

Voi myös olla, et koska W oli mun eka oikia vahvistin, niin siihen soundiin "kasvoi" ja kaikki eri tuntuu nyt vieraalta. Tosin melkein kaikki testaamani bassokamat on mun korvaan kuulostanu melko samalta, poislukien Hartken 3500 + 410XL, joka ei toimi ollenkaan.

En ole päässyt kokeileen warren nuppi-kaappi -yhistelmiä, ne vois saundata mun korvaan paremmalta. Tai sitte pitää hommata musari.
Haitaristi
25.05.2007 21:21:06

Tälläkin keskustelupalstalla kovasti kehutut G&K -vahvistimet on alkanut kiinnostaa Laneyn ja Warwickin ohella. En usko että niissä on suurempia laatuongelmia, joku heikko yksilö/huono kohtelu on vaikuttanut jos kokonaiset 5 minuuttia pelitti edellä kuvanneella kaverilla. Huono saatavuus sen sijaan ärsyttää esim. Thomanilla.

Niin. tuo mun yksilö vaan sattu oleen jotenkin viallinen. Mutta kyllä tuo backline tosi hyvä vahvistin on. Mulla kävi vaan huono tuuri. Ei tuosta mun laneyastakaan oikeen meinaa saada kauheen hyvää saundia enään irti kun tuolla backlinellä ehti sen hetken soitteleen. niin suuri ero oli.
jvakeva
31.05.2007 00:34:28

ite väittäisin, et jos on kohtuuhyvä.. ei siis tarkoita mitään behringer, yms alle 500e uutena maksavia leluja vahvari, niin se basson ominaissaundi alkaa merkkaamaan aika paljon. itekkin soittelin lähes 10v. samalla iban paskalla, ja aina luulin et on huono vahvari. olin väärässä.
www.theyoungers.net
Dropped C
31.05.2007 01:35:26
Juu edellinen pitää paikkansa. Ihmettelen itsekkin että miksi Warren Profet 3.2 kuulostaa niin perkeleellisen muhjuiselta. Kerkesin tietysti syyttää sitä ensiksi ja Warren 410 Pro kaappia. Syy olikin Iban EDB-500 basso. Warre olikin ihan OK kuuloinen kunnon passolla.

Suosittelen silti Laneyta, mulla oli aikanaan BC-120 kombo, jossa oli tosi napakat soundit. tehot vaan ei riittänyt. Laneyn RB-9 300W:n nuppi maksaa muuten suunnilleen saman verran kuin Warren Profet 3.2.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)